Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je later worden?

31-08-2010 20:36 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat wilde je later worden toen je nog kind was? En ben je het ook daadwerkelijk geworden?

Ik heb een periode gehad dat ik bioloog wilde worden. Of schrijver of journalist, dat leek me ook wel wat.

En nee, ik ben het niet geworden. Ik werk nu als directiesecretaresse.

En jullie?
Hier ook astronaut Toen wist ik niet dat je daar een universitaire studie voor moet hebben, en met mijn vbo-advies destijds ging dat hem niet worden.

Ben nu werkzaam in de hulpverlening. Toch nog hbo gehaald, daar ben ik dan wel weer trots op
Dierenarts, juf, zuster, politie. Ben verpleegkundige (die er over denkt om nog eens de pabo te gaan doen), en doe mijn werk over het algemeen met plezier.
tsja.....
Schrijver en journalist. Ben advocaat geworden. Ach, dat is ook met tekst..
quote:QQelleQ schreef op 31 augustus 2010 @ 20:46:

[...]

Dan kunnen we elkaar een handje geven! Haha, nerds united. Ik word nu zuster, maar zou nog wel graag willen doorleren voor arts.
This is not kosher!
Verpleegster! En dat ben ik ook geworden
quote:Broedkippetje schreef op 31 augustus 2010 @ 20:47:

Arts.

Geworden.

En ik wilde óók beroemd worden.

Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.Beroemd op het forum toch?
Kinderarts, ben ik niet geworden. Ik heb een aantal jaar als secretaresse gewerkt en heb nu met mijn man samen een eigen IT-bedrijf met diverse websites.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Wellhello schreef op 31 augustus 2010 @ 20:49:

[...]

Haha, nerds united. Ik word nu zuster, maar zou nog wel graag willen doorleren voor arts.Hier nog een behoorlijke nerd (als kind maar nu nog steeds) trouwens...
quote:QQelleQ schreef op 31 augustus 2010 @ 20:44:

Astronaut, het is advocaat geworden.

Uhm... overeenkomst... allebei beginnend met een A en eindigend op een T....

Leuk topic by the way!
quote:Star schreef op 31 augustus 2010 @ 20:49:

[...]

Beroemd op het forum toch? En hoeveel miljoen actieve lezers zijn hier wel niet, tenslotte!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik heb op mijn 14e een keertje tegen een nogal strenge, erg-gelovige oom van mij gezegd dat ik vrachtwagenchauffeur wilde worden....hij bleef er bijna in, ik zat toen nl op het atheneum.

Maar na de middelbare school , via een korte (2 jaar) opleiding bloemiste geworden, echt mijn ding, creatief bezig zijn, veel buiten zijn, niet al te netjes gekleed....

Toen ik een jaar of 24 was, kon ik er echter totaal geen werk meer in vinden, of het was tijdelijk, of het was maar voor een paar uur per week.

Dus om laten scholen, tot....vrachtwagenchauffeur!

Nu al jaren chauffeur, eerst fulltime, nu al een hele tijd parttime, maar de bloemen blijven kriebelen (beide zitten echt in mijn bloed, opa, oom en vader waren chauffeur, en vader later bloemist)
bereden politie had ik ook nog willen doen, maar dan is je werkgebied toch vooral in de randstad of andere steden, dus dat viel af
Politieagent, al sinds ik 8 jaar oud ben, vol goede moed gesolliciteerd en alles, maar helaas afgekeurd bij de psychologische keuring omdat ik volgens hunnie niet met autoriteit om kon gaan .

Wist daarna écht niet wat te doen, ben lerarenopleiding gaan doen. Twee jaar voor de klas en toen kwam ik er achter dat dat géén leuk werk is als je pubers niet leuk vind .

Daarna verpleegkunde gaan doen. Heerlijk, heerlijk!! Was ik dát maar meteen gaan doen! En dat was toevallig óók wat ik tot mijn achtste wilde worden!
Als kind (lagere school) wilde ik trouwens ook wel 'ns nieuwslezer worden op de radio.
Ik wilde gymjuf worden. Ik had een enorme hekel aan gym en onze juf stond er altijd zo ontspannen bij, die hoefde nooit mee te doen. Dat wilde ik ook!
Niks mis met nerds, op bril na merk je niks van mijn nerd-schap!
This is not kosher!
juf, en ben het nu bijna
quote:paling schreef op 31 augustus 2010 @ 20:51:

Ik heb op mijn 14e een keertje tegen een nogal strenge, erg-gelovige oom van mij gezegd dat ik vrachtwagenchauffeur wilde worden....hij bleef er bijna in, ik zat toen nl op het atheneum.

Maar na de middelbare school , via een korte (2 jaar) opleiding bloemiste geworden, echt mijn ding, creatief bezig zijn, veel buiten zijn, niet al te netjes gekleed....

Toen ik een jaar of 24 was, kon ik er echter totaal geen werk meer in vinden, of het was tijdelijk, of het was maar voor een paar uur per week.

Dus om laten scholen, tot....vrachtwagenchauffeur!

Nu al jaren chauffeur, eerst fulltime, nu al een hele tijd parttime, maar de bloemen blijven kriebelen (beide zitten echt in mijn bloed, opa, oom en vader waren chauffeur, en vader later bloemist)Leuk verhaal.
quote:castorella schreef op 31 augustus 2010 @ 20:52:

Ik wilde gymjuf worden. Ik had een enorme hekel aan gym en onze juf stond er altijd zo ontspannen bij, die hoefde nooit mee te doen. Dat wilde ik ook!
Journaliste, ik ben nu secretaresse maar heb nog steeds ambitie om te schrijven
Dierenarts,tot ik hoorde dat je op die school koeien moest ontleden..............ieksssss..
Moeder. Echt erg, maar ik wilde vroeger niets anders worden. Zo rond 20 okt gaat dat dan ook gebeuren..
Ik wilde altijd al verpleegster worden, is helaas niet gelukt vanwege heupdysplasie. Nu werk ik bij de thuiszorg en ben aan het leren voor medisch secretaresse.
Dolfijnentrainer. Is het niet geworden:-)
Als klein kind soldaat...niet geworden!

Vanaf 12 jaar makelaar...wel geworden maar inmiddels iets anders in het vastgoed. Bevalt prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven