Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je later worden?

31-08-2010 20:36 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat wilde je later worden toen je nog kind was? En ben je het ook daadwerkelijk geworden?

Ik heb een periode gehad dat ik bioloog wilde worden. Of schrijver of journalist, dat leek me ook wel wat.

En nee, ik ben het niet geworden. Ik werk nu als directiesecretaresse.

En jullie?
Patholoog Anatoom of Dierenasielhouder.

Ik ben huishoudelijke hulp en free-lance schrijver.
en mn nichtje van 4 zei vanmiddag dat ze dierendokter wil worden (maar dan wel alleen voor hondjes en poesjes) en daarna Mega Mindy...die krijgt het nog druk! Ben benieuwd
quote:stukje_cake schreef op 31 augustus 2010 @ 20:57:

Moeder. Echt erg, maar ik wilde vroeger niets anders worden. Zo rond 20 okt gaat dat dan ook gebeuren..Gefeliciteerd!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik wilde kunstenaar worden. Dat wist al toen ik heel klein was (?!).

Ben iets compléét anders geworden.

Speel wel kunstenaartje in mijn vrije tijd.
Ik wilde vroeger boswachter worden, echt een klein natuur freakje. Ik had echt van jongs af aan een fascinatie met bloemetjes en beestjes en had allemaal boekjes om te kunnen kijken hoe alles heette.

Van VBO naar MAVO naar HAVO naar HBO en werk nu als verpleegkundige in de psychiatrie. Na 2de jaar nog over willen stappen naar Biologie, maar wilde dit eerst afronden.

Ergens wel jammer, want fascinatie dit er eigenlijk nog steeds wel.

Was trouwens op de middelbare school echt enorm goed in exacte vakken, niet veel mee gedaan helaas.
Zuster wou ik worden.

En dat ben ik ook al 24 jaar inmiddels, tot volle tevredenheid.

Hoewel ik ook wel een tijdje bij de bereden politie wou, gewoon omdat ik een paardenmeisje was...

Mijn dochter van nu 7 wou dierenarts worden maar alleen voor konijnen. Toen ik me hardop afvroeg of daar nou zoveel behoefte aan is besloot ze om dan maar gewoon dierenarts te worden, ben benieuwd!
archeoloog, journalist, auteur, zangeres, bioloog, advocate, rechter, marinier, seksuologe, filmmaker

ben nu bezig om (kinder)psycholoog te worden
Ik wilde als klein kind al nooit moeder worden, mijn barbies hadden dan ook carrieres en hobby's ipv een baby, dus ik wist dát in elk geval al héél jong
Thnx broedkip!
ohw, ik lees hier boswachter! dat wilde ik vroeger ook wel! lekker in de natuur bezig zijn, daar kwam mijn boerin-wens trouwens ook vandaan, lekker op 'n groot landgoed met wat dieren en planten (zie mezelf eerder als luxe hobbyboerin met personeel voor het onderhoud terwijl ik zelf lekker 'n beete aan rommel met de dieren)
Ik wilde mode ontwerpster worden, ik maakte vanaf mijn 10e kleding voor mijn barbies op een speelgoednaaimachine'tje en kocht elke maand van mijn zakgeld de Cosmo of de Elle. Met oma ging ik dan naar de markt om leuke stofjes te kopen. Ik herinner me nog dat ik een roze bandplooibroek had gemaakt met een babyblauwe zelfgebreide trui met een lintje op de hals gestikt.

*Vraagt zich af hoe ze op kantoor terecht is gekomen*
Ik wilde vroeger ondernemer worden. Eigenaar van een conglomeraat van bedrijven met o.a. een bank, een oliemaatschappij, een vliegmaatschappij en een vijfsterren hotelketen, dat kan ik me nog herinneren. Is helaas weinig terechtgekomen.
Ik wilde kinderrechter worden. Is niet gelukt, al behartig ik nu wel de belangen van kinderen. Verdien alleen een stuk minder.
Ik wilde graag in de orkest spelen, liefst bij een musical. Niks van terechtgekomen natuurlijk. Nou ja niks, ik speel wel bij een orkest
Ik wilde niet echt iets worden , ik wilde iets zijn.. zie mijn naam.

Je wordt niet iets , je bent iemand . een uniek individu en daar ga je iets mee doen .
quote:elninjoo schreef op 31 augustus 2010 @ 21:10:

Ik wilde als klein kind al nooit moeder worden, mijn barbies hadden dan ook carrieres en hobby's ipv een baby, dus ik wist dát in elk geval al héél jong
Juf! En wat ben ik nu?

Juf!!

(veel juffen trouwens op het VF!)
Verpleegster.

Ben het uiteindelijk niet geworden, is niet mogelijk.
Boerin. Van een biologische varkensboerderij. En die varkens zou ik dan gaan melken Want ik vond het zo raar dat er wel koeien melk gedronken wordt, en geen varkens melk.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Oh ik ben geen biologische varkensmelk boerderij begonnen btw
quote:Boro schreef op 31 augustus 2010 @ 21:36:

Boerin. Van een biologische varkensboerderij. En die varkens zou ik dan gaan melken Want ik vond het zo raar dat er wel koeien melk gedronken wordt, en geen varkens melk.En? Ben je het geworden?
quote:Helianthus2106 schreef op 31 augustus 2010 @ 21:37:

[...]

En? Ben je het geworden? Nee. Ik bleek alleen te zijn in het idee "varkens moeten gemolken worden"
.
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
Politievrouw, brandweervrouw, schrijfster, kleuterjuf, administratief medewerkster .... nou ja een hele waslijst.

Werk nu op kantoor maar wil weer studeren. Weet het nog steeds niet
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven