Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je later worden?

31-08-2010 20:36 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat wilde je later worden toen je nog kind was? En ben je het ook daadwerkelijk geworden?

Ik heb een periode gehad dat ik bioloog wilde worden. Of schrijver of journalist, dat leek me ook wel wat.

En nee, ik ben het niet geworden. Ik werk nu als directiesecretaresse.

En jullie?
Ik wilde kinderarts of automonteur worden.

Of juf

Heb lerarenopleiding net niet afgemaakt, na jaren kamermeisje te zijn geweest secretaresse geworden. Een aantal jaren terug opleiding communicatie gedaan en daar doe ik nu gedeeltelijk werk in. (zoek nog wat, wie biedt? )

Met de lerarenopleiding wilde ik trouwens liever de voorlichting in, dus daar past m'n huidige beroepskeuze dan wel weer bij.
Later is nu
quote:rider schreef op 31 augustus 2010 @ 22:36:

[...]

gefeliciteerd!

Ik hoop binnenkort 65 te worden.

Niet!!

(Echt waar?!)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Grrr
waarom in hemels naam 3 keer?
Artpiraat, 6 minuten geleden

Wie wilde geen zanger(es), danser(es) of acteur/actrice worden?

Nee, ik eigenlijk niet. Ik wilde ook nooit het prinsesje spelen... Besefte me dat zij beperkt worden in hun vrijheid en dat vond ik toen al niks.
jawel hoor. Maar het wil nog niet best lukken.
quote:rider schreef op 31 augustus 2010 @ 22:36:

[...]

gefeliciteerd!

Ik hoop binnenkort 65 te worden.Over 25 jaar toch?
Juf en dierenarts.

En zangeres en model natuurlijk.

Ben iets anders gaan doen en nu weet ik het nog steeds niet.
Oh pfff, model, kassajuffrouw, kleding ontwerpster, maquettebouwer.

En bakker is het geworden.
In mijn kindertijd fotomodel maarja, met zware botten en niet de juiste "bonestructure" was dat al snel hopeloos.

daarna: dierenarts, stewardess, binnenhuisarchitect.

Uiteindelijk ben ik maatschappelijk werker geworden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
heks!!!! ik was ervan overtuigd dat ik later heks werd...doe ik nu partime...als ik ongesteld ben
quote:eleonora schreef op 31 augustus 2010 @ 22:40:

[...]

Over 25 jaar toch?ja, ik ben bang dat het zolang nog wel gaat duren ja.
Ik riep als 4-jarige al dat ik moeder en juf wilde worden (is ook nooit in iets anders veranderd) en het is allebei gelukt!
quote:floreat schreef op 31 augustus 2010 @ 22:44:

heks!!!! ik was ervan overtuigd dat ik later heks werd...doe ik nu partime...als ik ongesteld ben
Buurvrouw. En dat is me byzonder goed gelukt kan ik wel zeggen, ik zit exàct in het midden van 9 appartementen.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:Lizzl schreef op 31 augustus 2010 @ 22:39:

Artpiraat, 6 minuten geleden

Wie wilde geen zanger(es), danser(es) of acteur/actrice worden?

Nee, ik eigenlijk niet. Ik wilde ook nooit het prinsesje spelen... Besefte me dat zij beperkt worden in hun vrijheid en dat vond ik toen al niks.Ik ook niet.
quote:Bruja78 schreef op 31 augustus 2010 @ 22:48:

Buurvrouw. En dat is me byzonder goed gelukt kan ik wel zeggen, ik zit exàct in het midden van 9 appartementen.
quote:Bruja78 schreef op 31 augustus 2010 @ 22:48:

Ik wilde in de dierentuin werken.
Toen ik heel klein was wilde ik zuster of tekenaar worden haha Vanaf groep 7 (10/11 jaar) wilde ik altijd graag chirurg worden. Helaas niet gelukt.

Ik weet nog dat we in groep 8 een of ander beroepsoriëntatieformulier in moesten vullen. Niet voor een keuze, maar puur om te zien wat je wel en wat je niet wilde doen. Ik schreef dat ik chirurg zou worden en nooooooit op een saai kantoor zou zitten. En waar zit ik nu
quote:Artpiraat schreef op 31 augustus 2010 @ 22:29:

Wie wilde geen zanger(es), danser(es) of acteur/actrice worden?ik, nooit interesse in gehad, wel professor, uitvinder en ontdekkingsreiziger
prinses, moeder, helikopter piloot, dokter, zuster, bereden politie, paarden trainer, iets met kinderen en juf. In die volgorde.

Verpleegkunde kon ik helaas niet afmaken. Werk nu in de kinderopvang en dat is het helemaal voor mij. moeder is ook gelukt. En juf ook, in die zin dat ik de pabo heb afgemaakt maar dat het onderwijs het gewoon niet is voor mij.

Ga volgend jaar waarschijnlijk kinderpsychologie doen en in de toekomst hoop ik tante en later ook oma te worden.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Wilde juf worden (niet gedaan), striptekenares (ook niet gedaan), toen bij de marine (ook niet), tolk-vertaler nieuw-Grieks (nope) en nu ben ik ambtenaar. Nou speelde ik vroeger ook wel kantoortje, dus ik ben wel een beetje geworden wat ik wilde
Boswachter of bioloog.

En het is bioloog geworden...
Ik wou vroeger kraaNverzorgster worden of boerin, later lerares Engels en nog later Maatschappelijk werkster.

Bij dat laatste was ik het dichtst bij, maar ben in het derde jaar van de opleiding gestopt (zoekt smiley die zichzelf met hoofd tegen de muur slaat).

Ik heb een diploma voor Sociaal Cultureel Werker, maar daar bestáát volgens mij niet eens werk in. Uiteindelijk heb ik 7 jaar in de horeca gewerkt en nu ben ik thuisblijfmoeder huisvrouw en mag ik weer helemaal opnieuw bedenken wat ik wil worden als de kinderen later groot zijn
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven