Geld & Recht alle pijlers

adres achterhaald

31-08-2010 16:24 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lezer van mijn bericht.

Iemand die mijn adres niet kon weten heeft dit achterhaalt.

Deze heeft dit niet via familie of dergelijke kunnen doen en mijn gegevens zijn nergens openbaar verkrijgbaar voor zover ik het weet.

Ik vind het geen prettig idee dat deze persoon nu mijn adresgegevens heeft.

Hoe kan iemand zomaar achter een adres komen?

En belangrijker eigenlijk nog wat kan je er tegen doen?
Maar bij de politie moet je natuurlijk wel een concreet verhaal te vertellen hebben, want ze gebruiken dit systeem natuurlijk niet voor de gemiddwlde ex.

Werkt diegene niet bij een instantie waardoor hij toegang heeft tot dit soort informatie? Dat heb ik namelijk ook, maar dat mag je natuurlijk niet voor andere doeleinden gebruiken. En dat ik doe dus ook niet. :-) Maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook altijd doen. En inderdaad, de meeste instanties geven erg makkelijk informatie weg. Ik val soms zowat van m'n stoel, zo makkelijk als het gaat. Ik bied vaak aan een fax te sturen met wat ik wil, zodat ze in ieder geval zien waar de vraag vandaan komt, maar vaak hoeft dat niet eens.
Tot nu toe heeft deze persoon geen misbruik gemaakt van je gegevens, sterker nog, hij heeft je een dienst bewezen door iets door te sturen.

Je vertrouwt hem niet en wellicht heb je daar een goede reden voor. Er is echter nog helemaal niks gebeurd. Ik denk dus niet dat de politie hier ook maar iets mee gaat doen.

Waarom kwam er post voor jou op zijn adres? Is het je ex? Dan is de kans het grootste dat je in je familie- en vriendenkring moet zoeken naar degene die jouw adres heeft doorgegeven. Onder het mom dat hij iets wilde doorsturen. Wat hij overigens ook heeft gedaan....

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Niemand is onvindbaar, vergeet dat niet. Voor mijn werk heb ik veel mensen moeten opsporen en ik wist ze altijd te vinden.

Maar wat doet dat poststuk bij je stalker? Is het je ex? Je hoeft het niet te zeggen hoor. Maar als jullie gezamenlijke vrienden hadden is het misschien nog gemakkelijker. Maar goed, ik weet natuurlijk niet de relatie tussen jou en je stalker.
Er zijn geen gezamelijke vrienden of andere personen die wij beide kennen die mijn adresgegevens hebben kunnen doorgeven.

Vanwege privacy ga ik niet te ver op alles in.

Dit is toch een openbaar forum uiteraard.

De post kwam daar aan, omdat ik ook daar gewoond heb.
Maar het is toch zo dat hij tot nu toe nog helemaal geen misbruik heeft gemaakt van jouw adresgegevens?

Ik zou me er voorlopig niet druk om maken. Van iedereen is met een paar stappen het adres te achterhalen, dat is echt niet zo moeilijk. Zeker als het er om gaat dat er post doorgestuurd moet worden, zullen velen er vrij makkelijk mee omgaan.
quote:Poezewoes schreef op 31 augustus 2010 @ 18:26:

Maar het is toch zo dat hij tot nu toe nog helemaal geen misbruik heeft gemaakt van jouw adresgegevens?

Ik zou me er voorlopig niet druk om maken. Van iedereen is met een paar stappen het adres te achterhalen, dat is echt niet zo moeilijk. Zeker als het er om gaat dat er post doorgestuurd moet worden, zullen velen er vrij makkelijk mee omgaan.

Deze persoon weet pas sinds kort mijn adres. Ookal is er verder nog niets meegedaan ben ik daar wel erg bang voor.

Mijn post hoeft niet door deze persoon doorgestuurd te worden, beter gezegd mijn post hoeft sowieso niet doorgestuurd te worden.

Mijn adres gegevens zijn bij belangrijke contacten bekend.
Er is een site met informatie en tips. Klik hier.
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 31 augustus 2010 @ 18:32:

[...]

Deze persoon weet pas sinds kort mijn adres. Ookal is er verder nog niets meegedaan ben ik daar wel erg bang voor.

Mijn post hoeft niet door deze persoon doorgestuurd te worden, beter gezegd mijn post hoeft sowieso niet doorgestuurd te worden.

Mijn adres gegevens zijn bij belangrijke contacten bekend.Tsja, toch arriveerde er blijkbaar post op je oude adres. Wat had hij daar mee moeten doen dan, weggooien?

Ik merk dat je je erg ongerust maakt en dat vind ik heel naar voor je, dat is geen fijn gevoel. Maar kun je dat relativeren? Tot nu toe geeft hij daar toch geen aanleiding toe?

Tenzij er eerder dingen zijn gebeurd die je kunt aantonen of waar je eerder melding van hebt gemaakt, denk ik niet dat de politie hier iets mee doet, echt niet.
politie doet hier niets mee. Adressen zijn zo makkelijk te achterhalen. Kadaster is ook openbaar he......
De politie doet er wel degelijk wat mee. Kan uit eigen ervaring verklaren dat ze het zeer serieus nemen. Kreeg een eigen contactpersoon en die mailde me regelmatig om te vragen of er nog bijzonderheden te vermelden waren.
Wisten jullie wel dat iedereen je huwelijkse voorwaarden kan opvragen, of je schuldsaneringsgegevens kan inzien ?
quote:Poezewoes schreef op 31 augustus 2010 @ 23:15:

[...]

Tsja, toch arriveerde er blijkbaar post op je oude adres. Wat had hij daar mee moeten doen dan, weggooien?

Ik merk dat je je erg ongerust maakt en dat vind ik heel naar voor je, dat is geen fijn gevoel. Maar kun je dat relativeren? Tot nu toe geeft hij daar toch geen aanleiding toe?

Tenzij er eerder dingen zijn gebeurd die je kunt aantonen of waar je eerder melding van hebt gemaakt, denk ik niet dat de politie hier iets mee doet, echt niet.

Die post had deze persoon gewoon retour kunnen zenden. Dat doe ik ook met verkeerd bezorgde post.

Of mij kunnen contacteren om te vragen wat te doen met dit poststuk. Ik had het bijvoorbeeld kunnen ophalen of naar een ander adres kunnen laten sturen (dat niet van mij is, maar waarmee het wel terecht zou komen).
quote:moppetoet schreef op 01 september 2010 @ 15:19:

Wisten jullie wel dat iedereen je huwelijkse voorwaarden kan opvragen, of je schuldsaneringsgegevens kan inzien ?

Dat lijkt me hopelijk toch van niet.

Dat zou ik erg schandelijk vinden als dat zomaar kan.

Ik heb opzich verder niets te verbergen, maar ik vind het geen prettig idee als zomaal iedereen aan mijn gegevens kan komen.
Ik ben er inmiddels achter hoe deze persoon aan mijn adresgegevens is gekomen.

Dit door een fout van het postbedrijf. Ik heb hierover een klacht ingediend.
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 01 september 2010 @ 15:22:

[...]

Dat lijkt me hopelijk toch van niet.

Dat zou ik erg schandelijk vinden als dat zomaar kan.

Ik heb opzich verder niets te verbergen, maar ik vind het geen prettig idee als zomaal iedereen aan mijn gegevens kan komen.Kan ik daar heel voorzichtig uit concluderen dat jij of onder huwelijkse voorwaarden bent getrouwd, of ik de schuldsanering zit (en daarom je post niet wilt ontvangen)?
quote:Madhe schreef op 01 september 2010 @ 17:03:

[...]

Kan ik daar heel voorzichtig uit concluderen dat jij of onder huwelijkse voorwaarden bent getrouwd, of ik de schuldsanering zit (en daarom je post niet wilt ontvangen)?

Nee, dat is niet het geval.

Ik wil trouwens heel erg graag gewoon mijn post op de juiste manier ontvangen.
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 02 september 2010 @ 15:44:

[...]

Nee, dat is niet het geval.

Ik wil trouwens heel erg graag gewoon mijn post op de juiste manier ontvangen.Als je een adreswijziging had gestuurd had je je post op de juiste manier ontvangen. Waarom zo spastisch over iemand die je adres weet?
quote:Aubrey schreef op 01 september 2010 @ 14:55:

De politie doet er wel degelijk wat mee. Kan uit eigen ervaring verklaren dat ze het zeer serieus nemen. Kreeg een eigen contactpersoon en die mailde me regelmatig om te vragen of er nog bijzonderheden te vermelden waren.Niet als het een persoon is waarvan TO liever niet heeft dat hij of zij weet waar ze woont maar die niets heeft gedaan. Het enige wat hij tot nu toe heeft gedaan is haar post doorsturen. Lijkt mij geen misdrijf. Of ik heb niet goed gelezen, kan ook natuurlijk
quote:feeks schreef op 02 september 2010 @ 16:35:

[...]

Als je een adreswijziging had gestuurd had je je post op de juiste manier ontvangen. Waarom zo spastisch over iemand die je adres weet?

Die adreswijziging is zeer zeker verstuurd.

Ik sluit ook altijd de verhuisservice af als ik ga verhuizen. Omdat het vaker nog wel even tijd kost voor bedrijven om een adreswijziging helemaal door te voeren in de systemen.
quote:katrien1974 schreef op 02 september 2010 @ 16:44:

[...]

Niet als het een persoon is waarvan TO liever niet heeft dat hij of zij weet waar ze woont maar die niets heeft gedaan. Het enige wat hij tot nu toe heeft gedaan is haar post doorsturen. Lijkt mij geen misdrijf. Of ik heb niet goed gelezen, kan ook natuurlijk

Stalken is weldegelijk een misdrijf.

De betreffende persoon viel me continu lastig.
Maar dat kunnen wij toch niet ruiken? Je hebt het alleen gehad over post die werd doorgestuurd.
quote:Celeone schreef op 02 september 2010 @ 17:06:

Maar dat kunnen wij toch niet ruiken? Je hebt het alleen gehad over post die werd doorgestuurd.

Ik heb in dit topic duidelijk gemaakt dat het om een lastig persoon ging, die mij lastig viel. Het woord stalken of stalker is dan ook al eerder gevallen.

Niet in de OP, dat klopt.

Dat omdat ik daar eigenlijk geen vraag over had.
ik heb het allemaal nog eens doorgelezen maar je hebt dus op het adres gewoond waar hij (of zij) nog woont.

En geloof me, ik heb een stalker gehad en de politie doet echt pas wat als er daadwerkelijke bedreigen zijn geweest en dat je dat kan bewijzen.

Iemand die jij lastig vind en niet wilt dat ie weet waar je woont is echt niet genoeg.

Stalken is dat je in de gaten gehouden wordt, gevolgd wordt, gebeld continue, belaagd met e-mail enz. Ik hoop voor je dat het zover niet komt.
Schuldsanerings- en faillissementsgegevens, door iedereen gratis op te vragen bij de overheid.

http://insolventies.rechtspraak.nl/
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 02 september 2010 @ 17:04:

[...]

Stalken is weldegelijk een misdrijf.

De betreffende persoon viel me continu lastig.Blijkbaar nu niet meer, want nu stuurt de betreffende persoon gewoon de post door, niet meer en niet minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven