eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou Luum: +1 voor jou! Nog helemaal geen gerommel, diarre enz. bij jou? Daar begon het hier voor de meesten mee, zo kan ik mij herinneren.

Herah: Wat balen van je kraamzorg. Zus zei dat ik de kraamzorg vroeg moest regelen, wanneer hebben jullie dat gedaan? En hoe oriënteer je je?

Plieno: Vroeger heb ik ook mijn voetjes in het gips gehad. Had geen klomvoetjes zoals jullie mannetje, maar iets anders (heeft geloof ik geen naam). Ik moest geloof ik 2 weekjes in het gips. Pas goed op dat ze het gips niet te strak zetten, want dat hebben ze bij mij gedaan. Heb ik nu nog een litteken van. Dat was natuurlijk ook in de 70ties, maar ja. Is volledig goedgekomen (kon vroeger erg goed turnen) en heb er hele sterke enkels aan overgehouden (leuke bijkomstigheid). Komt dus ook vast helemaal goed met jullie mannetje, maar snap dat het best wel vervelend is (én het ziet er zo sneu uit met die kleine beentjes in het gips...als ik een foto van mezelf moet inscannen...).

Mim: Ben benieuwd wanneer je kleine gaat dalen....

Soep/Jules: Hoop dat het straks helemaal vlot gaat lopen met de bv en fv (het lijken wel ondernemingen, maar daar lijkt het mischien ook wel een beetje op haha)

KQ: Balen dat je er een beetje doorheen zit in je uppie. Je hebt een hele operatie gehad, dus pas goed op jezelf (en je wond). Wanneer je teveel doet wordt je wond er niet mooier op (ken een voorbeeld), dus houd dat maar voor ogen. Verder natuurlijk een dikke knuf voor jou en je prinsesje!

groetjes Klaver
Hallo meiden,

Heb een mega-drukke week gehad.

Ik ga morgen proberen te forummen, en nu ECHT!!

Jessel
Ik kom even snel binnenvallen. Krijg zo bezoek, maar toch even nieuwsgierig naar Luum, Mimmie en alle andere meiden!

KQ, dikke knuffel voor jou! Het is zwaar en al helemaal met een KS.

Klaver, inderdaad net een onderneming. Ik denk ook dat jouw verhaal fijn is voor Plieno!

Even nog een vraag aan soep: welke fles gebruiken jullie nu? Die doddie of toch een andere!

Liefs jules
Ben er ook even snel.

Jules, wij hebben de dodieflessen, de grote. Ik kom alleen langzaam tot de conclusie dat ze standje 3 moet hebben qua speen, voor de rest moet ze zo hard werken en dan heeft ze na 2,5 uur weer honger. Tot nu toe drinkt ze iedere keer 90 cc, ik doe er 135 in. Eens kijken hoe het morgen met de hele fles op stand 3 gaat.

De rest: tot later meiden!
Vandaag is het goed gegaan, het viel me niet tegen.

Mannetjes beetje zit tot over zijn knie in het gips, fotootje zet ik binnenkort een keer op gmail.

Hij lijkt er weinig last van te hebben tot op heden, het is denk ik het zieligst voor ons...

Klaver, we moeten inderdaad opletten dat het niet te strak zit. Als de teentjes roze blijven zit het goed. Zo niet, dan kunnen we het gips er ten alle tijden direct afhalen (als een soort verband). Dus dat is wel een geruststellend idee.

Vanmiddag ook nog wijkverpleegkundige op bezoek gehad die alles van ons wilde weten, viel mee met de BV maffia. Ze begreep dat ik niet wilde dat het te veel ten koste van mijn eigen gezondheid/welbevinden zou gaan, zeker in combi met werken (wat me nog erg zwaar lijkt).

Nu ben ik erg moe, maar wilde jullie alleen even vertellen dat dit ook weer achter de rug is. Volgende week woensdag nieuw gips, dan mag ik mannetje ook weer voor het eerst in bad doen...
Hey ladies,

Heb globaal even wat bijgelezen. Hoop 't weekend iets meer tijd te hebben.

Kom even Lumiere en Mimmie aanmoedigen! You go girls!!!

Lees natuurlijk wel (bijna) iedere dag mee!!!!

Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Parel
Hoi,

Hier is Luum nog even kort. Bij de VK vanmiddag was alles perfect. De laagste bloeddruk die ik ooit heb gehad. En misschien weten jullie nog wel dat mijn bloeddruk in het begin nogal aan de hoge kant was.

Verder geen aanwijzingen van een naderende bevalling. Vroeg aan de VK nog of ze het misschien aan mijn neus kon zien Maar helaas, dat kon ze niet.

Morgen en zaterdag hebben we nog wel wat dingetjes op het programma. Een sintkadootje kopen voor ons nichtje, uit eten e.d. Ergens denk ik dat als je nog dingen gepland hebt, het dan ook nog niet komt. Dus voorlopig houd ik het op zijn vroegst op zondag.

Maar uiteraard meld ik mij morgen braaf weer. Ik ga maar naar bed, hoewel ik dat tegenwoordig niet echt meer een pretje vind met gedraai en gerol van zij naar zij met een kussen tussen mijn benen.... Nou als het weer een helse nacht wordt, dan breng ik misschien vannacht nog wel een bezoekje.

Slaap lekker allemaal,

x luum
He Lumiere, niets te zien aan je neus, dus, haha. Bij mij werkte het trouwens wel zo. Ik had de week van de geboorte helemaal geen afspraken staan, dat was voor het eerst in mijn verlof. Blijkbaar onbewust toch geweten ofzo. Heb je een goede nacht gehad?

Is iedereen aan het uitslapen ofzo, het is zo rustig?

Ha Parel, tot later!

Plieno, fijn dat je mannetje er weinig van lijkt te merken. Kan me voorstellen dat je er nog steeds verdrietig van wordt. En nu lekker vooruitkijken naar de eerste baddersessie, is zo leuk om te doen! Bij mij ook geen bv-maffia van de wijkverpleegkundige, wel zo prettig.

Ha Jessel, jij hebt gezellige kraamvisites! We zien je vanzelf wel weer hiero.

Klaver: het is inderdaad een hele onderneming. Er zit nu weer een flesje in en ze ligt te pitten en wat murmelen.

He KQ: even een dikke knuffel. Zorg ook goed voor jezelf, balen dat je meisje nu net die krampjes heeft. Ik heb maandag mijn eerste dag alleen, maar mijn moeder komt me bijstaan in de loop van de dag. Dinsdag moet ik dus echt aan de bak, tenzij mijn vriend zijn dag niet kan ruilen naar de woensdag. Hoe voel je je nu? Heb je de goede tips op internet gelezen over hoe je kunt helpen bij krampjes? Zoals fietsen met de beentjes of haar op je arm leggen, met haar buikje tegen je arm en haar hoofd in je handpalm. Schijnt goed te werken.

He Jules, ik zat te denken, die 100 cc kan best kloppen, hoor. Misschien niet voor je kereltje, maar wel volgens de standaarden. Ik weet niet hoe zwaar hij is, maar stel hij is 4 kilo, dan mag hij per kilo 150 cc (=600) op een dag en dat moet je verdelen over het aantal voedingen. Als hij 6 voedingen krijgt, dan is 100 cc inderdaad de max. Onze kleine Soep heeft nog 6 voedingen, ze krijgt nu 2 voedingen met de fles en dan drinkt ze tot nu toe maximaal 90 cc. Gisteren heeft ze trouwens voor het eerst veel uren geslapen op de fv, ik zat te popelen om haar eten te geven om 23.30 uur, mijn borst klapte zowat uit elkaar, dus ik heb eerst wat gekolfd. Madame had nog geen honger, maar ze meldde zichzelf gelukkig later wel.

Wat heeft de wijkverpleegkundige gezegd? Mag je meer geven aan je kereltje? Doet hij het verder wel goed, qua plassen en poepen?

Ik ga mijn vriend maar eens wakker maken, de kleine meid was wakker en hongerig, dus ik heb haar mee naar de woonkamer genomen en een fles gegeven. Nu hoop ik dat ze het uitzingt voorlopig, tussen 13 en 13.30 uur is er een weeghalfuurtje en die wil ik wel halen. Ben erg benieuwd wat ze weegt en anders moeten we een week wachten.
he dames,

soep; ik was inderdaad aan het uitslapen, of beter gezegd, aan het bij slapen.. vreselijk draai en wakker lig nacht weer gehad,,, wat zijn dat drama's zeg.. ga lievere gewoon helemaal niet meer naar bed..

Jij ook zo'n nacht gehad luum? erg he.. dan denk ik echt; geef mij de nachten straks maar, dan lig je ook wel wakker maar met een doel, je kindje voeden of troosten , maar dit doelloze plafondgestaar en gedraai.. bah.. had wel ook wat harde buiken en wat ongesteldheidspijn weer in mijn rug, zal wel een oefennachtje zijn geweest..:(

Top dat je bloeddruk ook zo laag was, beter joh! kijken wanneer t kleine lichtje het wereldlicht wil gaan bekijken.. spannend!

soep, jij hebt dus tot nu toe na de kraamverzorgende nog je lief bij je thuis gehad? Wel fijn denk ik ook met al jou hechtingen enzo. Hoe gaat het daar nu mee? Nog steeds bloedverlies ook dan?Want hoe lang duurt dat bij jullie allemaal?

de andere meiden nog leuke weekend plannen? Dokkie, parel, klaver, herah, wolfje, lily ( even je gedachten verzetten misschien als dat lukt?) bri en jusa?

Zondag komt als alles rustg blijft nog gezellig een vriendin uit overijsel een dagje langs. even lekker bijpraten nog, zij gaat binnenkort trouwen dus dat is altijd leuk om even door te nemen, en lekker even uitwaaien op het strand misschien nog als het weer dat toelaat..

ik meld me trouw vandaag of morgen weer natuurlijk, en blijf gezellig meelezen ook. Zo 'n lekker dagbreker dit in saaie verlof tijden

fijne dag meiden!

x
Hoi!

Luum: Een zondagskindje is aan te raden hoor, echte schatjes (L)

Mimmie: Weer een nacht met voorwerk dus! Ja, de pijntjes, de dikke buik en de spanning voor wat er komen gaat dragen idd niet bij aan een goede nachtrust. Ik zag op het eind ook erg op tegen de nachten, duurde uren voor ik in slaap viel en was na een paar uurtjes weer wakker. ' s ochtens als mijn vriend weg was sliep ik daarentegen weer heerlijk. Maar die nachten...grrrr!

Plieno: Wat fijn dat het meeviel in het zkh, en dat je mannentje geen last blijkt te hebben van het gips. Ook een fijn idee dat je het er ten alle tijden eraf kunt halen, mocht het nodig zijn. Hoe gaat het verder met je ventje?

Es: Wat een positieve berichten! Mooi dat alles zo goed gaat! Je klinkt niet alsof je pas een bevalling achter de rug hebt, goed hoor!

Jules: Ik herken wat je zegt dat het wel lijkt dat de kleintjes niet meer willen slapen zodra het donker wordt! Het is hier namelijk precies hetzelfde. Overdag is er niks aan de hand en slaapt ze goed, ook al leg ik haar wakker in haar bedje geeft ze nog geen kik en kijkt ze een beetje rond tot ze in slaap valt. Maar 's avonds is het een ander verhaal, ze begint dan al te huilen als ik haar in bed leg en ze het matras nog niet eens heeft geraakt!!

Wordt dus tijd voor een soort van avondritueel denk ik, zodat ze langzamerhand weet wanneer het bedtijd is. Juist doordat alle tijden hier zo doorelkaar lopen was de regelmaat ver te zoeken en alle avonden weer anders. De ene keer ging ze 's avonds laat in bad, de andere keer juist weer vroeg... Probeer nu wel steeds de zelfde volgorde 's avonds aan te houden, voeden, in bad, nog een beetje voeden en dan naar bed. Lijkt nu 2 avonden wel goed te gaan. Wil haar alleen niet elke dag in bad doen, maar om de dag, dus gister heb ik haar gemasserd, kreeg laatst een proefje van babymassagolie en een handleiding. Was niet echt een succes, ze wilde niet zolang op haar buik liggen, althans niet relaxed liggen maar ze zat steeds maar te zwaaien met haar hoofd wat op den duur natuurlijk best vermoeiend was voor haar. Maar het zal in zekere zin best rustgevend zijn geweest want na een paar minuutjes huilen in bed (en buik aaien!) sliep ze!!

KQ: Hoe gaat het met de darmkrampjes? Vind het zo erg als ze dat heeft, heb zelf ook wel eens bijna meegehuild, vond het zo zielig!

Kalissa spuurgt na de voeding heel veel en de wijkverpleegkundige heeft me een of ander meel aangeraden wat ze voor de voeding kan innemen zodat het spugen minder wordt, maar waar ze waarschijnlijk wel de eertse paar keer krampjes van krijgt. Heb het nog steeds niet gekocht, omdat ik tegen die krampjes opzie... Maar dat spugen is ook niks, dus zal het wel gaan halen.

Soep: Een hele verademing dus, die fles! Hoe bouw jij af? Dus per 3 a 4 dagen een voeding laten vallen? Maakt het nog uit welke voeding je als eerste laat vallen? Ik geloof dat het de een na laatste voeding van de avond was toch? Lijkt me best lastig in het begin, het is nu omstreeks voedertijd hier en ik ben spontaan weer aan het lekken. Gaan zoveel van de kompressen door, hoe erg is het tijdens het afbouwen dan?

Heb net een afspraak gemaakt bij de vk ter nacontrole. Was het eigenlijk al helemaal vergeten, maar de huisarts assistente wees me er net nog op. Heb Kalissa ingeschreven bij de HA net, en daar was helemaal niet bekend dat ze geboren was. Het bevallingsverslag was daar nooit aangekomen, dus daarom de vk maar gebeld en meteen een afspraak voor de nacontrole gemaakt. Denk dat alles wel goed zit, volgens de vk's die hier op kraambezoek waren zakte mijn baarmoeder dubbel zo snel (waren dan ook behoorlijke naweeen!) en voel me verder ook top, niks dat wijst op een bevalling nog niet zo lang geleden (behalve een nog steeds pijnlijke spier in mijn dijbeen van het harde trekken eraan tijdens het persen).

Vloeien is ook al lang gestopt, vond dat ook echt reuze meevallen. Heeft maar 2 weken echt gebloed, maar veeeeel minder dan verwacht.

Merk wel dat alle organen weer op hun plek moeten vallen. Pakte langzaam het sporten weer een beetje op en ging langzaam een stukje hardlopen. Viel tegen en kreeg zijsteek, midden in mn buik!! Dus de mild is ook nog een stukje opgeschoven. Nog maar even rustig aandoen dus!
haha, wat ben jij toch een actieve sporter blond, een maand na dato al weer willen hardlopen.. pfff ik wil sowieso nooit hardlopen maar kan me er een maand na de bevalling al helemaal niets bij voorstellen..:)

dat meel tegen het spugen is zeker johannesbroodpitmeel? dat gebruiken wij op het werk ook bij kindjes die erg spugen., ik moet zeggen dat het wel echt helpt bij de kinderen waarbij wij het gebruiken.

succes!!

wat fijn ook dat het bloeden je zo is meegevallen. je weet wat dat betreft ook gewoon niet wat je lichamelijk na die tijd nog te wachten staat he.. Maar dit geeft goede moed.

ik slaap trouwens ook beter in de ochtend uren maar dat heb ik sowieso eigenlijk altijd al wel gehad, zwanger of niet, nachten zijn niet mijn favoriet en de ochtend kan niet lang genoeg duren dan qua slapen.:)

ik ga even wat eten.

groetjes!!!
Ja mimmie, dat is idd johannesbroodpitmeel. Ga straks maar even een ommetje naar de drogist maken, want Kalissa spuugt echt veel. Helpt niks als ik haar na het voeden een tijdje rechtop hou, zodra ik haar neerleg komt er weer een golf uit.

Soep: Hoe was het op het weeguurtje?

Ga ff de troep hier in huis opruimen, uiteraard komt er dit weekend visite dus dan kan het maar beter weer toonbaar zijn hier he
Ha Blond: ze is nog niet op haar geboortegewicht, zit er nog een ons onder. Dat betekent dat ze de laatste week maar 50 gram is aangekomen. Maar we hoeven ons geen zorgen te maken, ze ziet er goed uit, dat heeft de verpleegkundige wel 3 keer gezegd. Ze lag wakker te kijken, is tevreden, heeft geen rimpels in haar vel die duiden op te weinig groeit en de verpl. heeft ook haar fontanel even gevoeld. Blijkbaar was die ook goed, want ze zei er niets van. Ze vertelde dat sommige baby's wat langzamer zijn. Rationeel weet je wel dat ze het goed doet, maar het is toch fijn om het van een expert bevestigd te krijgen.

Ik ben inderdaad begonnen met een middag-/avondvoeding te wijzigen naar de fles. Ik probeer de laatste voeding voor de avondvoeding, de tijd verschilt nogal eens, ze heeft geen vast ritme. Dat heb ik 2 dagen gedaan en toen heb ik de voeding na de eerste ochtendvoeding fles gemaakt. Ze verbruikt in de ochtend wat meer energie (vooral van huilen), dus dan komt ze eerder voor de borst. Dit ga ik wat langer dan 2 dagen zo doen, 2 flesvoedingen, dan kan haar lijfje ook wennen. Het bevalt wel, hoewel ik nu ook de charme van het borstvoeden begin te voelen. Ze hapt goed, drinkt over het algemeen tussen de 10 en 15 minuten en geeft dan aan dat ze klaar is. Ik maak dus geen haast met overstappen, zodat we allemaal goed kunnen wennen en mijn borsten wat minder op knappen staan. Ik kolf soms nog een pietsie af als het lang duurt voordat ze komt, dat kan gewoon.

Wij gaan haar ook vanavond in bad doen, ben benieuwd hoe ze dan slaapt. In de ochtend moet ze vaak huilen na de voeding, in de middag slaapt ze als een os en ook wij hebben haar 's avonds huilend. De ene keer wat erger dan de andere keer. In de ochtend in bad vind ik ook helemaal niet handig, dan moet ik zelf douchen, er komt visite, of er is wel iets anders aan de hand. De avond is veel rustiger.

Bij mij valt de lekkage nu erg mee moet ik zeggen, alleen in de nacht is het erg (ook echt veel stuwing, au). Het lijkt wel alsof mijn borsten al waren begonnen met aanbod afstemmen op Kleine Soep en of dat met afbouwen gewoon doorgaat.

Ik moet ook gaan opruimen, ook wij krijgen dit weekend visite. Zondag gaan we heel misschien voor het eerst echt op pad, mijn schoonmoeder is jarig en misschien gaan we haar verrassen met onze komst (uur rijden). We hebben gezegd dat we niet komen, maar als we ons goed voelen, dan kan het misschien wel. Best spannend.

Mimmie: balen he, dat slapen. Ik heb aan het einde van mijn verlof ook vaak in de middag nog heerlijk geslapen. Alleen in bed is toch het lekkerst, raar he? Nu is het weer veel gezelliger en lekkerder slapen samen. Komt allemaal goed dus, nog even volhouden.

Ik vloei trouwens ook amper nog, heb wel altijd een maandverbandje in, zeker als je meer gaat bewegen, kan het weer beginnen. Maar ik ben zeker niet ontevreden. O, en de kraamverbanden zijn allemaal opgegaan, hoor!

Vandaag ga ik ook kijken welke kleren ik pas. Ik gok niet zoveel, moet dus even kijken hoe ik dat allemaal ga doen. Ik ben zo blij met mijn noppieszwangerschapsbroek. Die heeft niet zo'n elastieken band die zichtbaar is, maar de stof loopt gewoon door. Geen mens die ziet dat dat ding tot over mijn navel loopt!

Bri, Lily en Jusa: extra knuffel voor jullie. Gewoon zomaar.
Heej meiden! Het is ff rust hier dus ik kan ff rustig alles bijlezen van de afgelopen dagen.

Mimmie: nog geen naderende actie dus? Alhoewel; voorwerk is goed!!! Ik zeg het inmiddels uit ervaring. Op het moment zelf denk je alleen maar hou op of zet door maar het helpt je echt bij de bevalling. Bloedverlies hier is momenteel echt minimaal, beetje bruinig zeg maar alsof het de laatste dag van je ongesteldheid is. Weet niet of dat normaal is eigenlijk.... Ach, zal wel.

Luum: ook bij jou nog geen noemenswaardige activiteit? Lijkt wel alsof het klopt dat wanneer je echt rust hebt je bevalling dan pas begint. Was hier eigenlijk ook wel zo. En als het anders is dan kun je natuurlijk ook in het restaurant bevallen, haha!

Soep:Ben benieuwd naar het weeguurtje! Hoe zwaar was je kleine meid de vorige keer? Wel lekker dat de overgang van borst naar fles zo goed gaat bij jullie en dat de kleine het er goed op doet! Geeft jezelf ook meer rust of niet dan?

Blond: Goed dat je het zegt... Ik moet het bevallingsverslag nog even opsturen naar de HA. Misschien wel handig om even te doen...Sporten daar moet ik nog even niet aan denken... Ik hou het lekker bij mijn bekkenbodemoefeningen die ik op bed kan uitvoeren. Misschien over een paar weken ofzo dat de zin weer komt. Hulde dat je het alweer probeert!

Parel: Sterkte met de drukte! Wel om jezelf blijven denken hè, zwanger zijn valt voor je lijf niet mee!

Plieno: Fijn dat het bezoek van de wijkverpleegkundige goed was en dat het meeviel met de BV maffia.

Ik heb mijn eerste klacht inmiddels bij het consultatiebureau liggen. (Ja lekker bezig! ). Gisteren kwam er iemand voor het hielprikje binnenvallen, precies tijdens het voeden. Kleine man was net in bad geweest en een beetje rozig dus dan wil het allemaal wat minder. Of nou ja, het kost wat meer moeite om hem bij de les te houden zeg maar. Dus die ouwe trol regelt dat hielprikje en ik leg daarna de kleine man weer aan die nog een beetje over zijn toeren was. Aanhappen duurde dus even en ging gepaard met wat commentaar van de kleine man. Zegt die trol: "drinkt hij altijd zo slecht en kreunt hij altijd zo?" Sorry?!!! Waar bemoei jij je mee? Kleine man drinkt als een malle en kreunt nooit! Hij is na 8 dagen alweer op zijn geboortegewicht, poept en plast en is een heel tevreden kereltje! Kom niet aan mijn kind, ouwe heks.... dus ik vertelde dit verhaal aan de kraamhulp die net ff koffie zetten was voor de net binnengekomen kraamvisite. Kraamhulp vond het echt niet kunnen en vond dat als die ouwe heks vragen had over de groei van kleine man ze dat aan haar had moeten vragen. Ik was inmiddels zo over de ruk dat er met mij geen land meer te bezeilen viel. (Goed dus toch een beetje kraamtranen ) Toen er vandaag iemand langskwam voor de gehoortest heb ik mijn klacht van gisteren (met hulp van de kraamhulp) doorgegeven. Gehoortestmevrouw vond het ook niet kunnen dat haar collega die opmerking had gemaakt want dat was helemaal haar plaats niet! Nou ja ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.

Verder gaat alles hier zijn gangetje. Heb gisteren even mijn oude spijkerbroek gepast en zowaar, hij ging dicht!! Ik weet niet of hij voor langere tijd ook lekker zit maar dat is voor later zorg. Dit geeft de burger moed!

Kraamhulp heeft net afscheid genomen, wel jammer, was een hele leuke ervaren dame. Bij een eventuele tweede (ja er wordt hier voorzichtig af en toe iets geopperd) zou ik haar graag weer willen.

Ff een persoonlijk vraagje voor de andere bevallen dames: Seks.. Alweer gehad of moeten jullie er nog niet aan denken?

Nou meiden ik hoor een bekend geluidje uit de kinderwagen naast me dus ik denk dat ik mijn kleine man lekker ga knuffelen.

Tot later!

Liefs Es

PS Sorry voor de lap tekst maar ik liep een paar dagen achter!

Es: goedzo van je! Kan me voorstellen dat je er van moest huilen, maar je hebt het goed gedaan met dat stomme wijf. Wij hebben tot nu toe gelukkig alleen maar goede ervaringen met de medische mensen om ons heen.

Het weeguurtje verhaal staat onder jouw post.

Seks: ik wilde er ook naar vragen, maar durfde nog niet zo goed. Ik wil wel, heb best zin (hoera, het is weer terug), maar met mijn onderkantje durf ik nog niet zo goed. Ik ga er binnenkort eens een blik op werpen (aiai). Het is nog erg gevoelig. Maar goed, er zijn andere manieren.... En dan zou ik weer met de pil moeten gaan beginnen en aangezien meisje nog erg harde borstjes heeft, durf ik even niet met hormonen aan de slag.
Zo ben ik weer. Vandaag weer alleen, maar geen darmkrampjes dus zowel moeder als dochter zijn tevreden. Wel jammer dat ik nog niet zo mobiel ben. De huid rondom de wond werd gister erg gevoelig doordat ik Prinsesje telkens uit de kinderwagen pakte om te troosten. Normaal pak ik haar natuurlijk veel minder vaak op en gisteren eigenlijk continu. Gelukkig merk ik wel dat het vandaag alweer wat opknapt.

Hmmm, ik vloei nog steeds. Alsof ik ongesteld ben, zeg maar, nou eigenlijk nog minder. Mogen jullie ook 6 weken niet in bad (vandaag is Prinsesje drie weken, dus nu nog drie weken dat ik niet in bad mag)? Ik weet eigenlijk niet wat normaal is, hoe lang je mag vloeien.

Luum en Mim: spannennnnnnndddd. Ik sluit me aan bij Soep. De laatste dagen had ik ook geen afspraken meer. Ging alleen nog maar naar de Albert Heijn en zelfs dat deed ik liever niet meer. Dus wie weet...?

Es, wat een truttekop zeg. Wat heb je soms toch ook rare bemoeials...Goed dat je een klacht hebt ingediend. Volgens mij houden heel veel vrouwen veel te vaak hun mond in dit soort gevallen waardoor dit soort typjes maar hun gang kunnen blijven gaan met rotopmerkingen maken.

Blond, aaaarrrgghhh hardlopen?? Okee, ik weet dat ik zes weken niet mag sporten en tillen etc. door die keizersnee, maar met een vaginale bevalling is er toch ook een behoorlijke aanslag op je lijf gepleegd. Nou ja, jij voelt natuurlijk het beste wat je wel en niet kan en gelukkig stop je ook als je voelt dat het niet goed gaat.

Over kleding passen: mijn buik is nog best aanwezig. Hij wordt wel steeds minder groot, dus ik ben positief gestemd dat hij over een aantal weken nog minder is, maar ik vrees dat ik mijn oude spijkerbroeken nog niet dicht krijg. Nu probeer ik het ook niet, omdat de rand dan net over de wond zit (lage modellen spijkerbroeken) dus ik bedank nog even. Draag ook zwangerschapskleding en joggingbroeken en natuuuuuurlijk de forum-pyama!!!

Plieno, fijn dat het goed is gegaan met het gips. En zo te lezen kun jij het ook goed aan...!

Jules, hoe gaat het nu met jou en bv en fv?

Lief van al jullie knuffels; doet me goed!!

Klaver, kraamzorg: wij hebben gewoon wat sites bekeken. Ik vond het erg belangrijk dat ze goede voorlichting konden geven over borstvoeding en daarom zijn wij uiteindelijk uitgekomen bij de kraamzorg die we hadden. En ze hebben helemaal waargemaakt wat ze op de site melden; ze hebben mij echt perfect geholpen met de bv. Dankzij hun gaat het zo goed, dat weet ik zeker!

Sorry dat ik wederom niet op iedereen reageer, maar Prinsesje ligt lekker te slapen en dat ga ik nu ook doen.

Kus voor iedereen!!!!
Hier kom ik nog op terug
KQ: Hoorde van de kraamhulp dat je niet in bad mag zolang je nog vloeit. Bij de één is dat dus na een week of twee drie en bij de ander is dat pas na een week of zes. Fijn dat de prinsesje het vandaag alweer wat beter doet. Is voor jou ook lekker, kun je iets meer rust pakken. Hier draag ik ook alleen maar lekker zittende zachte trainingsbroeken hoor. Charmant zijn komt later wel weer. Vind het al heel wat dat ik weer de moeite heb genomen om mijn lenzen in te doen. Wij hadden trouwens kraamzorg via KraamInzicht en ben daar echt supertevreden over! Voor de meiden uit mijn regio: aanrader!

Soep: Hier hetzelfde, heb best zin af en toe maar durf het nog niet. Wacht nog maar ff een weekje ofzo denk ik. Hechtingen zijn er net een dag uit. Vreemd genoeg ben ik niet naar onderen uitgescheurd maar naar boven. Echt mijn schaamlippen zeg maar en ik had een hechting vlakbij mijn clitoris... Die was niet fijn kan ik melden... Ik weet nu zeker dat ik nooit aan de intiempiercing ga.
Soep: Mooi dat alles oke was bij het cb. Oke, ze is misschien niet zoveel aangekomen, maar idd als een deskundige zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken moet je dat ook maar lekker niet doen!

Ben benieuwd hoe lang het bv afbouwen bij jou gaat duren, ik was van plan begin december ermee te beginnen, en heb dan een maand de tijd. Maar ik denk dat het nog veel sneller kan, kan meteen merken dat als ze een dagje wat minder drinkt er ook minder wordt aangemaakt, en andersom. Ik kolfde in het begin best veel om een voorraadje aan te maken in de diepvries en nu ik dat niet meer doe is het allemaal een stuk minder geworden.

Es: Wat een heks zeg!! Goed dat je een klacht hebt ingedient!

Trouwens, dat bevallingsverslag stuurt je vk op naar de HA, tenminste dat was bij het geval (of in dit geval dus niet, maar dat hadden ze moeten doen)

KQ: Fijn dat de krampjes opgehouden zijn. Doe aub voorzichtig met die wond he. Maar het lijkt me ook heel moeilijk daar altijd rekening mee te moeten houden, kan zelf heel moeilijk stil zitten.

Tja, hier ook datzelfde sexvraagje, wanneer is verantwoord?? Hebben het echte werk nog steeds niet gedaan, durf nog niet zo goed omdat aan de binnenkant nog wat hechtingen zitten. Vraag me af wanneer die er uitgaan, bijna 5 weken lijkt me wel erg lang! Maar aangezien dit de eerste keer is dat ik hechtingen heb, heb ik ook geen idee hoe lang het ervoor staat. Maar wel raar dat ze aan de buitenkant al wel lang en breed wegzijn.

Maar goed, vind het wel weer eens tijd worden nu! Maar het is nog best pijnlijk daar waar de hechtingen zitten, dus het lijkt me onverstandig. Behoorlijk balen, wilde gisteravond het wel proberen maar hebben het uiteindlijk toch maar niet gedaan voor we nog verder van huis zijn en iets kapot maken waardoor het nog langer niet kan. Geduld is een schone zaak! Het gekke is dat mijn vriend minder moeite heeft met wachten dan ik...
Hallo hallo!

Hier nog wat ego-nieuws van vanmorgen... Het lijkt haast of die kleine van ons wilde voordringen op dit forum! Luum en Mimmie, hou je vast!

Nee, alle gekheid op een stokje, zo erg was het niet hoor. Als bij ons de wekker gaat en vriend eruit moet (errug vroeg) dan word ik meestal ook wakker en die kleine ook. Vanmorgen echt vrijwel geen beweging te merken. Dus ik vriend vragen of hij wilde voelen, meestal reageert ze dan gelijk. Helemaal niks. Wij nog een half uur voelen, vrijwel niks. Toch een beetje spanning en dus maar gebeld met ziekenhuis. Konden we gelijk langskomen voor CTG. Dus om half acht lag ik aan dat ding. Hartslag natuurlijk prima (kleine donder!) en waarempel: regelmatig harde buiken! Elke 3-4 minuten een, ik schrok ervan want had dat nog niet eerder gemerkt zodanig! Trouwens, ik zei tegen vriend ook al, heb dat wel eens vaker gevoeld, bovenin mijn buik, maar dacht altijd dat die kleine dan daar aan het schuiven was en dat zodanig de druk wordt opgebouwd... Dus niet, gewoon een harde buik.

Verloskundige gaf na een half uur aan dat ze me in de overdracht met de gyn zouden bespreken en ze wellicht zouden toucheren om te kijken of er al ontsluiting zou zijn (whaaa!!! dat ging wel erg snel!!! ). Wij wachten... en wachten... gelukkig hielden de harde buiken op (echt helemaal niks meer na een half uur, dus was maar kortstondig!) en na ruim een uur kwam de gyn. Hij wilde met een echo controleren of er genoeg vruchtwater was, en als dat akkoord was konden we weer naar huis. Zag er allemaal prima uit. Hij vond het goed dat we hadden gebeld, en voor ons was het in elk geval een opluchting dat alles goed is. Vandaag overdag was ze ook écht weer aanwezig, zoals we dat meestal s ochtends ook voelen. Gek kind, voert nu al rare capriolen uit!

Tot zover maar weer, alles zit hier dus nog binnen, ben benieuwd of dat bij Luum ook nog zo is (heeft zich nog niet gemeld vandaag!). Mimmie, succes en sterkte hè, de komende dagen, denk aan je!

En voor de andere meiden ook een dikke , hou het nu even bij dit ego bericht...

Groetjes

Herah
Jemig Herah, dat was schrikken!!! Heel goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken! Gelukkig was er niks aan de hand, een hele geruststelling. 2 x schrikken op een dag, eerst dat je niks voelt en dan dat het misschien al begonnen is... Laat de kleine meid nog maar lekker een maandje zitten, of in ieder geval een week, want volgende week ben je 37 weken toch?

En ja, waar is Lumiere??? Zou het??? Zo ja, zet hem op meid!
Herah, Plieno en Parel, bedankt voor jullie lieve kaartje! Hij hangt bij de rest. Echt leuk! Mijn vriend vraagt de hele tijd: wie is dat? En dan zeg ik: van het forum! Oh, zegt hij dan, wat leuk dat iedereen zo attent is daar! Ben ik het overigens helemaal met hem eens! We hebben elkaar nog nooit gezien of gesproken en toch zijn we zo betrokken. Vind ik heel bijzonder!

KQ, kan me voorstellen dat het zwaar is voor je! Je bent ook nog herstellende van een zware operatie! Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen en dat het je gaat lukken. Anders kun je misschien nog wat extra zorg aanvragen? Ik weet niet of dat kan via jouw verzekering of thuiszorg? Het lijkt me dat je daar toch wel recht op hebt als je zo’n zware operatie hebt moeten ondergaan.

Soep, wij hebben ook die grote. En wij laten die kleine ook vooral op stand 3 drinken. Als je stand 1 of 2 neemt, dan ben je na een uur nog niet klaar en dan is die kleine volledig uitgeput!

Misschien zijn er nog betere flessen op de markt? Ik zal eens gaan surfen op internet. Mocht ik iets horen, dan laat ik je het weten!

Plieno, fijn dat jullie mannetje geen last lijkt te hebben van het gips. En zoals al vaker gezegd, later weten ze er toch niks meer van. Dat is ook fijn.

Ben jij er nu ook over aan het denken om over te stappen op fv? Of begin je daar pas mee als je gaat werken?

Parel, knuffel voor jou terug!

Luum, jammer dat ze het niet aan je neus kon zien (hahaha), misschien dat je wangen meer vertellen

En wie weet geldt voor jou wel: hoe lager de bloeddruk, hoe meer de bevalling er aan zit te komen!

Succes dit weekend!

Soep, hoe was het wegen? Wij geven nu trouwens gewoon 120 cc. We laten hem drinken wat hij wil. Vanavond heeft hij 25 cc laten staan.

Mimmie, de laatste weken zijn inderdaad echt verschrikkelijk in bed. Je weet niet meer hoe je moet gaan liggen en je wilt zo graag slapen. Ik had op een gegeven moment dat ik gewoon uit bed moest van de kramp, maar echt nog vreselijk moe was. Ik kon gewoon niet meer liggen…

Sterkte ermee! Nog eventjes…

Blond, bij jou dus ook die avonden/nachten als het donker is! En massage, goed idee! Ga ik ook eens proberen. Net heb ik hem na de voeding nog een hele tijd geknuffeld en gestreeld. Meestal legde ik hem na de voeding in bed omdat hij dan al sliep, maar hij werd dus wakker na het neerleggen. Nu heb ik hem misschien lekker ontspannen gestreeld en geknuffeld, want hij ligt al weer even te slapen zonder een kick te geven.

Hebben jullie dat ook: als hij/zij huilt denk je wat zou er toch zijn, wat kan ik doen? En als hij/zij dan stopt denk je: hij leeft toch nog wel???

Oja blond, fijn dat het bij jou allemaal zo snel geheeld is! Volgens mij mag je weer in bad als het bloeden gestopt is. Ik verlang daar echt naar. Evenals naar het sporten!

Mimmie, dat johannesbroodpitmeel; is dat ook om je kindje een lekker vol gevoel te geven? Of is dat weer wat anders? Hoorde ik laatst iets van.

Soep, echt relaxt dat het goed ging met je meisje en die laatste grammen komen er wel weer bij! Het zijn ook maar getalletjes. Als je meisje er goed uitziet, dan is dat eigenlijk het belangrijkste.

Hoe was het trouwens met het kleren passen? Ik durf het nog niet aan.

Hé en fijn van die fv en bv. Ga je eventueel nog overwegen toch nog alleen bv te geven of is het nu definitief over naar fv? Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Eigenlijk heb ik de beslissing al genomen, maar ik kan me er niet toe zetten het ook echt te doen. Ik vind het echt afscheid nemen van bv. Bij mij zal overstappen ook niet zo lang gaan duren aangezien ik zo weinig melk heb. Als ik er nu dus voor kies volledig fv te gaan geven, dan ben ik volgens mij binnen twee weken over.

Es, wow, dat jij je broek gewoon weer past! Echt goed!

En ook heel goed dat je die klacht hebt ingediend. Waar bemoeit zij zich mee. Is toch niet haar werk! Goed gedaan!

Tja en seks… ik moet zeggen: zin JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!!!!!!!!!! Doen….. nog ff niet…. Ben nog steeds aan het vloeien en omdat ik geen tampons mag gebruiken voel ik me behoorlijk vies… En dan nog die hechtingen… Maar wel lekker knuffelen en zo langzamerhand weer lekker naar elkaar toe groeien! Heerlijk!

En jij? Oh, zie dat je dat al hebt verteld; intiempiercing (hihihi), kan me voorstellen dat je die nu echt niet zou willen!

Blond, ben jij al gestopt met vloeien?

Welke anticonceptie gaan jullie nu gebruiken? Ik zag dat soep het over de pil had en toen bedacht ik me inderdaad wat ik zou willen gaan gebruiken.

Herah, wat zullen jullie geschrokken zijn! Wel fijn dat ook de arts aangaf dat je goed had gehandeld. Maar men… de bevalling leek wel te beginnen, of niet! De kleine heeft jullie twee keer goed beet gehad. Ik moet wel zeggen; op de dag dat mijn vliezen braken had ik ook het gevoel dat ik de kleine veel en veel minder voelde (ik voelde hem nog wel). Het leek wel of hij in stille afwachting was tot wat er zou gaan gebeuren. Misschien toch een voorteken geweest???? Je moet nog een maand, dus ik hoop voor je dat de baby in ieder geval tot week 37 blijft zitten.

Hier verder weinig bijzonders. Vandaag een lekker relaxt dagje gehad. Dit weekend gaan we de knoop doorhakken over bv of fv. Nog één weekend met trucjes en dan is het genoeg geweest. Dan wordt het of fv of bv. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs jules
Hoi meiden,

Ik zal jullie ongerustheid wegnemen... nee nog niet bevallen. Ook nog steeds geen tekenen die daarop wijzen. Het was een beetje rommelige dag vandaag met klusjesmannen bij de buren die ook ik onze tuin moesten, eten bij schoonouders e.d.

Dus echt niks aan de hand. Helaas vergeet ik er bijna bij te vermelden ;-(

Morgen meld ik mij uitgebreider. Tenzij ....

Maar heel kort op Herah: jeetje wat een spannende dag moet dat geweest zijn. Fijn dat je toch netjes op je je beurt wacht

Welterusten allemaal.

x luum
Ff snel, visite komt zo:

Hebben jullie dat ook: als hij/zij huilt denk je wat zou er toch zijn, wat kan ik doen? En als hij/zij dan stopt denk je: hij leeft toch nog wel???

Jules: dit had ik vanmiddag. We hebben haar voor het eerst laten huilen, na 8 minuten was het opeens muisstil. Ik ben toch even naar beneden geslopen om tekijken. Lag heerlijk te slapen!

De bel is gegaan!!!!
FF een check om te kijken of Lum of Mim al bevallen zijn. Niet dus.....

Even geen tijd om op jullie allemaal te reageren. Wel ff ego:

Ik heb gisteren weer een echo gehad en er lijkt nu een ei links te gaan groeien. Qua groei is dat vergelijkbaar met vorige keer. Nogmaals aangegeven dat ik wel heel graag vrijdag de inseminatie wil omdat we volgend weekend toch echt naar Stockholm willen. As dinsdag moet ik terugkomen en dan gaan we de inseminatie inplannen bij koe Jusa2.

Fijn weekend allemaal!
Ben weer helemaal bij met lezen... maar nog even geen mogelijkheid om op iedereen te reageren.

Jusa, klinkt positief! Succes met deze poging!

Soep, heb ik ook regelmatig, huilen roept vragen op en te stil ook... vind ik zelf aan de ene kant logisch aan de andere kant voel ik me ook een overbezorgde muts (maar dat mag je toch zijn als je net bevallen bent?)

Herah, fijn dat alles goed was! Wat moet dat spannend geweest zijn. En ik denk zelf dat al mijn harde buiken zeker wel hebben gezorgd voor een voorspoedige bevalling... maar ja, dat weet je natuurlijk nooit.

Jules, ik denk nog niet concreet aan fv. Maar ik hou mijn eigen grenzen erg goed in de gaten. Hij moet mij niet "opeten" en het moet wel leuk blijven.

Vandaag denk ik een regeldag (wanneer heet dat echt zo?).

Mannetje moet overdag op de 3 a 4 uur een voeding maar tussen de laatste voedingen zat 3 en 2,5 en 2,5 en 2 uur... Dus in 10 uren 5 voedingen, vind ik best heftig. Ga me dan ook echt afvragen of hij wel genoeg krijgt, maar daar zijn natuurlijk die regeldagen ook voor, om vraag en aanbod af te stemmen.

Ik weet echt nog niet of ik werken en bv kan combineren, dus daar ga ik komende weken eens rustig over nadenken.

Vloeien is hier na ruim 2 weken gestopt. Nu nog wel een enkel drupje oud bloed, inlegkruisje zou voldoende zijn, maar ik loop nog wel met maandverband omdat ik toch bang ben dat het nog heftiger wordt nu ik wat meer doe, maar tot nog toe blijft het schoon. Fijn!!! En daarna lekker weer in bad (nu nog even niet, ik zit niet op infecties te wachten)

Leuk dat seks hier aan de orde komt... Ik wilde het wel aansnijden, maar durfde niet de eerste te zijn. Ik verbaas me er namelijk over hoe snel de zin bij mij terug komt. Ben ook (meestal) zo verliefd op mijn man... lekker die hormonen! Maar ik durf nog niet en man vind het wel leuk om mij wekenlang een beetje te "teasen" geloof ik... Dus als het er hier van komt moet het toch een feestje worden (hoewel ik bang ben dat het tegen gaat vallen). De hechtingen zijn er wel uit, maar ik durf dus nog niet...

Mannetje huilt al weer, ik ga hem echt nog niet voeden hoor... Er zit steeds korter tussen (is dat normaal op een regeldag). Ik ga eerst even voor de schone broek...

Ik had nog een aantal vragen voor jullie, maar mannetje gaat natuurlijk voor.

Tot later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven