Mode & Beauty alle pijlers

laarzen

01-09-2010 14:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nou al een paar jaar achter elkaar miskopen van laarzen gedaan, en wil het dit jaar toch beter doen.

Wie kan er mee denken?

Ik wil zwarte laarzen met profiel zolen en hak (geen slee en geen blokhak) ze moeten redelijk warm zijn en water dicht. Maar helaas zit er wel een heel erg beperkt budget aan van zo'n 100 euro.

Geen lomp zichtbaar profiel trouwens, maar glijdend over straat met de eerste ijzel vorming ben ik nou ook wel zat.

Het moeten vrouwlijke maar niet truttige (beetje stoer) laarzen zijn zonder rare randjes en franjes....

Als het even kan zou het fijn zijn als ze langer mee gaan dan 1 seizoen/jaar.

Wie kan mij helpen?
nu ik je toch spreek, je nick intrigeert me (en hij valt tenminste op!) hoe ben je erop gekomen?

Ow en on topic, 2e hands schoenen worden afgeraden maar mn zusje heeft n paar supermooie winterlaarzen van n kledingbeurs, echte 'JJ's voor 7,50!
merken zeggen mij heel erg weinig JJ's zijn dus goed?

2e hands schoenen van een bekende zou ik wel doen maar van een vreemde niet. Ik draag 9i van de 10x geen sokken en vind het toch beetje vies.

Mijn nick? had niet het idee dat die opviel. Zakdoekje was (geloof het of niet ) al bezet, van daar de opviva er achter. en zakdoekje omdat ik niet in een beste bui was toen ik mijn nick aan maakte )
Zakdoekje ik vind 120 euro voor een paar laarzen ook veel geld hoor. Ik vind zeker dat je voor zo'n bedrag wel de nodige kwaliteit (en levensduurs) mag verwachten. Er zijn merken die bekend staan om hun kwaliteit, pascomfort etc. Je kunt er - over het algemeen - bij aanschaf wel vanuit gaan dat je goede laarzen hebt gekocht. Bij de bekende schoenenzaken als dolcis, tango, invito, manfield, sasha zie ik echter ook vaak laarzen van het "huismerk" die ook zo'n 120-150 euro kosten. Met name bij de Invito heb ik vaak het idee dat de prijs-kwaliteit verhouding niet helemaal op een lijn ligt.. maar dat kan ik mis hebben hoor.
JJ is super. Ik heb er 3 seizoenen mee gelopen, maar je moet ze mooi vinden. Even googlen op Bovendeert en je hebt een kleine kans dat ze daar goedkopere hebben. Ze kopen wel eens restanten op. Vorig jaar heb ik een laars gekocht voor 30 euro die eerst 155 euro kostte. Die zien er anders uit dan die van Hot Ice.

Die laarzen van Hot Ice (hoe toepasselijk kan een naam zijn???) lijken me niet waterdicht. Dan zou ik eerder een gok nemen met schoenen van Scapino. Er gewoon een paar lage laarzen bij kopen voor als het weer heel slecht is.

Deze van Hot Ice lijken me wel geschikt voor slecht weer. Heb je ook nog 5 cent van je budget over.

Met hoge hakken slijt de schoen veel harder. Het lichaamsgewicht is slecht verdeelt. Daardoor slijt het bovenwerk van de schoen ook veel harder. (* Dat is echt waar. *)

Grappig dat ik vorig jaar een paar heel oude JJ's had liggen waarmee ik rustig door de modder kan baggeren zonder dat deze uit elkaar valt. Met die gladheid en die kou, kijkt er toch niemand naar je voeten/schoenen/laarzen. Ik had lekker houvast.

O ja, die Western laarzen hebben wel leren zolen (bijna nergens meer te krijgen) en die zijn niet tegen de regen bestand. Voor de rest is het wel een goede kwaliteit wat afwerking betreft.
quote:Blusher schreef op 01 september 2010 @ 18:01:

Zakdoekje ik vind 120 euro voor een paar laarzen ook veel geld hoor. Ik vind zeker dat je voor zo'n bedrag wel de nodige kwaliteit (en levensduurs) mag verwachten. Er zijn merken die bekend staan om hun kwaliteit, pascomfort etc. Je kunt er - over het algemeen - bij aanschaf wel vanuit gaan dat je goede laarzen hebt gekocht. Bij de bekende schoenenzaken als dolcis, tango, invito, manfield, sasha zie ik echter ook vaak laarzen van het "huismerk" die ook zo'n 120-150 euro kosten. Met name bij de Invito heb ik vaak het idee dat de prijs-kwaliteit verhouding niet helemaal op een lijn ligt.. maar dat kan ik mis hebben hoor.Je betaalt ook voor een groot deel voor het modieus zijn van de schoenen.
Ik en platte schoenen zijn gewoon niet zo elegant ;) maar ik ga er toch eens over na denken.

Lage schoenen (pumps en enkel laarzen) heb ik wel. toch zijn het zwarte laarzen die ik het liefst draag.

Vorig jaar soort uggs gekocht uit armoe (had het zo koud en mijn enkels hadden het wel heel erg zwaar) die liepen totaal niet lekker waren spuug lelijk, maar ik stond tenminste wel recht op ;)

ik vind die hot-ice laarzen (what's in a name ;)) niet lelijk ofzo, maar passen ook niet overal bij en met beperkt budget is dat wel fijn.

Is het wel een redelijk merk dan qua kwaliteit?

JJ heb ik bekeken, zijn best grove modelen. misschien in de oude collectie, die zal ik nog eens zoeken.

Ik wil niet betalen voor modieus zijn, dat ben ik helemaal niet ik wil betalen voor redelijke kwaliteit, en dan is 100 best reeel, vind ik
Gabor is ook voor zover ik weet een redelijk goede laars.

JJ heb ik op internet enkele uit de (afgeprijsde) oude collectie zien staan die weer voor de volle mep staan.

Het meest belangrijke van laarzen/schoenen is dat ze goed passen. Dan loop je er goed op. Ook niet elke dag dezelfde aan. Dat is ook beter voor je voeten. Dat voorstel van 2 paar elk 50 euro is een goed idee.

Ik kan je het advies geven om eens in de winkels te gaan kijken en op de merken te letten. Dan gewoon wat informatie te vragen over schoenen in een wat betere of grotere schoenenzaak waar meer ervaren verkopers staan. Als je echt dure wil kopen. Of gewoon een goedkope en dan in de uitverkoop een wat beter paar erbij nemen.

Er zijn van die winkels zoals Ziengs, Nelson en nog meer zaken waar ze best veel keuze hebben en dan kan je ook op internet kijken of er nog iets in de Sale is. (Ik vind Ziengs trouwens slecht in het afprijzen. Linea Zeta is deels Lamica en die heb ik afgeprijsd goedkoper gekocht elders.)

Ik ben pas bij de Schoenenreus geweest, maar ook bij Scapino en daar zag ik veel imitaties staan van dure merken. Niet allemaal even geslaagd, maar er zit soms wel iets bij.

Bij veel winkels krijg je een bepaalde termijn om de schoenen terug te geven zolang ze niet gedragen zijn.

Toevallig ben ik wel thuis in enkele huismerken, maar dat is tijdelijk. Ik heb merk gericht gezocht op bepaalde schoenen en toen zag ik ze bijna overal staan. Ook in de duurdere zaken kom je diezelfde tegen. De prijs is wel gelijk, behalve als er een bijzondere kleur is gekozen. Dat kost gewoon iets meer, omdat er dan minder van zijn gemaakt.

Succes verder met zoeken.
[quote]tijgermeisje schreef op 01 september 2010 @ 17:01:

beautyfly ik denk dat jij dan n hele goeie neus hebt voor mooie schoenen, want als ik de folders van Scapino/Schoenenreus/Bristol doorblader vind ik 95% er toch echt 'cheap' uitzien.

Ja, klopt. Daar ben ik echt goed in (al zeg ik het zelf).

Vooral in de uitverkoop kun je echt koopjes vinden. Ik heb van het voorjaar 2 paar leren laarzen gekocht met 75% korting. Dus ik heb al 2 paar nieuwe voor de winter!

En als je niet heel veel geld te besteden hebt of er niet voor over hebt kun je echt het beste wachten tot de uitverkoop.
Een zwarte laars maar?

Toeval dat er maar eentje staat in de kleur, leer en met hak die binnen het budget valt.

Ik weet niet hoe de kwaliteit is en of die nog te koop is. Er zijn meerdere filialen van en dat merk is ook in meerdere zaken te koop.

Ik stop er nu echt mee.

Groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven