Mode & Beauty alle pijlers

laarzen

01-09-2010 14:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nou al een paar jaar achter elkaar miskopen van laarzen gedaan, en wil het dit jaar toch beter doen.

Wie kan er mee denken?

Ik wil zwarte laarzen met profiel zolen en hak (geen slee en geen blokhak) ze moeten redelijk warm zijn en water dicht. Maar helaas zit er wel een heel erg beperkt budget aan van zo'n 100 euro.

Geen lomp zichtbaar profiel trouwens, maar glijdend over straat met de eerste ijzel vorming ben ik nou ook wel zat.

Het moeten vrouwlijke maar niet truttige (beetje stoer) laarzen zijn zonder rare randjes en franjes....

Als het even kan zou het fijn zijn als ze langer mee gaan dan 1 seizoen/jaar.

Wie kan mij helpen?
ik zag bij de makro geloof ik wel wat aardigs; www.makro.nl, moet je even in de non-food folder kijken.

Ik persoonlijk vind de 2e erg mooi!!! maar eerlijk is eerlijk, met iedere hak is het glijden geblazen als het ijzelt.. dan moet je zorgen voor een zo groot mogelijk oppervlak!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kijk eens bij omoda.nl, hebben ze alle soorten, maten, stylen etc.
Hm. Ik heb omgekeerd probleem met hetzelfde budget.
wat dan Paqueje?? wat wil jij? vertel maar... biolleke zoekt wel voor je hoor..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nee, ik wil te veel laarzen, en heb maar 100 (nou ja, nul eigenlijk gewoon) euro.
@ paque_ ;Jij wil graag water doorlatende vooral niet warme laarzen met blok of sleehak met lomp profiel en veel franje....???

;)

Die omanda site heb ik bekeken. Vind ze wel aardig (die 2e foto) niet super leuk, maar ze hebben sowieso mijn maat niet meer. De rest van de collectie vind ik niet leuk.

makro vind ik kwalitatief erg slecht. Heb geen ervaring met schoenen van hun, maar de kleding valt tot nu toe altijd tegen. (toch even de folder ingekeken, maar totaal niet wat ik zoek helaas)
@ paque_ ;Jij wil graag water doorlatende vooral niet warme laarzen met blok of sleehak met lomp profiel en veel franje....???

Ja!!!!
Je moet er van houden, maar ik vind bijvoorbeeld de dameslaarzen van dr. martens mooi. Wel iets boven je budget...

quote:oogje schreef op 01 september 2010 @ 15:27:

Je moet er van houden, maar ik vind bijvoorbeeld de dameslaarzen van dr. martens mooi. Wel iets boven je budget...

[afbeelding]Als je die mooi vind dan loont het om meerdere verkoopadressen te zoeken, want die heb ik wel vorig jaar voor minder dan 100 euro gezien. De schacht is erg smal en de hiel ook.
Sorry paque daar kan ik je helaas niet evrder mee helpen, misschien dat je mijn afdanker op kan pimpen? (de rest van de criteria vol doen ze al aan ;))

Oogje, budget is echt niet groter, 100 is al veel voor mij. (en dr martins zijn niet mijn smaak )
Kijk eens op de de volgende sites:

Dolcis, Manfield, Van Haren, Scapino, Schoenenreus, Sacha, Avance, Shoeline en Omoda. Ook in de Sale kijken wat daar nog staat. Wehkamp kan ook, maar die is meestal iets later in afprijzen dan de rest. De maten zijn beperkt, maar soms heb je mazzel. Zo zag ik gisteren een laars voor 70 euro die normaal 140 euro kost. Ik heb die laars al, maar het kan dus wel.

Bij de Bijenkorf en V&D is ook nog een heel kleine kans.

Succes ermee verder.
Bij laarzen onder de 100 euro kan je niet veel verwachten. Ik zou doorsparen als ik jou was. Investeren in goede laarzen is beter dan van die net niet laarzen.

Maar wellicht zie je een paar mooie in de uitverkoop ergens (al moet de uitverkoop voor laarzen nog beginnen. Over een maand of 3)
quote:kiki_twee schreef op 01 september 2010 @ 15:36:

Kijk eens op de de volgende sites:

Dolcis, Manfield, Van Haren, Scapino, Schoenenreus, Sacha, Avance, Shoeline en Omoda. Ook in de Sale kijken wat daar nog staat. Wehkamp kan ook, maar die is meestal iets later in afprijzen dan de rest. De maten zijn beperkt, maar soms heb je mazzel. Zo zag ik gisteren een laars voor 70 euro die normaal 140 euro kost. Ik heb die laars al, maar het kan dus wel.

Bij de Bijenkorf en V&D is ook nog een heel kleine kans.

Succes ermee verder.

Bij de meeste van deze zaken heb ik al (meern dan eens) schoenen gekocht. Van hele goedkope tot hele dure (voor mij dan ) maar ik vind de kwaliteit toch best wel matig.

Bij van haren weet ik dat, en dat hinderd niet, ze zijn goedkoop en vaak verbazen ze mij nog qua levensduur.

maar mijn laarzen van vorig jaar bijvoorbeeld komen van de wehkamp, uit de uitverkoop voor 120 (dat was de afgeprijsde prijs dus) en die laarzen zijn toch wel zo bagger slecht! (wat dus gewoon gelijk laat zien dat duur heus niet hetzelfde betekend als goed) schoenen van dolcis en schoenenreus zijn altijd slecht (is mijn ervaring) en zelfs het goedkoopste paar vind ik altijd duurkoop (achter af )

Ik heb nu wel laarzen van ACD (esprit) gevonden, maar twijfel toch heel erg over de kwaliteit. Iemand ervaring met dat merk?
Ja, voor niets ga de zon op.....

Voor een seizoen is Dolcis prima. Langer doen ze het inderdaad niet.

Bij Shoeline hebben ze een paar western laarzen stevig afgeprijsd. Bij Omoda hebben Gabor, Tremp en Lamica staan. Ik weet niet wat je zoekt, maar die merken zijn redelijk tot goed. Mooi is meestal duur en/of minder stevig.

Succes verder nog en bedankt voor mijn moeite.
is het n optie om bij n schoenmaker profielzolen onder nieuwe laarzen te laten zetten? Dan hoef je op dat criterium alvast niet te letten bij de laarzenjacht en kun je ze later laten customizen. (mij lijkt de keus in EN hak EN profielzool EN onder 100 eu nl. niet al te groot)
Ja daar had ik eigenlijk nog niet aangedacht dat dat ook nog kon

snap sowieso niet dat schoenen zo duur zijn, maar goed dat is een hele andere discusie en aangezien ik moeilijk op blote voeten de winter in kan en als schoenen dan toch moeten ik wel mooie wil; heb ik weinig keus

Niemand ervaring met ECD?

Ook bij wehkamp nog even gekeken, en daar kom ik dan in eens weer scampino tegen (die zijn wel veel goedkoper) is dat wat?
Koop gewoon 2 paar laarzen van 50 euro elk. Op zich zou ik niet steeds met dezelfde laarzen willen lopen, das 1. En dan koop je een paar waar je lekker mee in slecht weer kan lopen en een paar die je houdt voor wat beter weer.

In de uitverkoop lukt dat zeker, en inderdaad niet naar de dure schoenen winkels maar naar de discounters. En als je goed kijkt kun je daar hele leuke scoren.

Mijn "uber kritische collega die zelf altijd onwijs dure laarzen koopt vraagt zich toch altijd weer af waar ik mijn laarzen vandaan haal en waarom ze zo goedkoop zijn. Nou duhhh.. gewoon bij Bristol. We hadden eens bijna dezelfde laarzen aan. Zwart, lang, gesp, leer. Die van haar kwamen bij Manfield vandaan, heeeel duur. En die van mij uit de uitverkoop bij Scapino, heeeel goedkoop. Niemand zag het verschil.
is dat niet de sportieve lijn van Esprit? Of is dat EDC?
Ik kom no 1x terug om deze toe te voegen.

Mooi is persoonlijk, maar een redelijk model en kwaliteit hebben deze hier (klikken met cursor) zeker. De site van shoeline werkt niet altijd goed en soms gaat de selectie fout. Er staat nog een paar meer zwart maar meer kleur. Het is maar net of het bij je kleding past.

Scapino heeft ook een eigen site die ook niet goed werkt. Waarschijnlijk zijn ze bezig om er schoenen op te zetten. Het loont de moeite om daar ook in de winkel te kijken. Ze hebben goede en slechte. Succes verder.
Eh ja is esprit (foutje bedankt )

1 paar laarzen vind ik niet erg, maar natte voeten wel.

En natte voeten krijg ik dus in alle schoenen die ik bezit :| (en dan spuit ik ze nog in ook met water afwerend spul)
beautyfly ik denk dat jij dan n hele goeie neus hebt voor mooie schoenen, want als ik de folders van Scapino/Schoenenreus/Bristol doorblader vind ik 95% er toch echt 'cheap' uitzien.

Tis ook maar net hoe lang je ermee wil doen, iets voor 1 seizoen, wat nu hip is, of n klassieke laars als investering. TO kun je niet nog n maandje of twee doorsparen? IJzelen doet het vast pas niet al in oktober (tenzij je elders woont)
kiki2 bedankt voor de linken (300 :O)

niet geheel wat ik zocht al vind ik die zwarte wel leuk.

scampino ben ik nog nooit geweest, zal eens kijken of ik in staat ben onderscheid te maken tussen slechte en redelijke kwaliteit ;)

Wat betreft het doorsparen, dat zit er niet in hoor Als ik een jaar wacht maar anders niet.

Ik woon gewoon in NL, maar ik ben en een enorme kouwkleum en ik weet dat als ik te lang wacht ik met een paar laarzen eindig die ik en niet mooi vind en te duur vind...

(ik ben geen shop wonder; dat dat maar even duidelijk is ;))
Kiki2; heb op die site van jou gekeken;

http://www.shoeline.nl/sc ... s/Zwart/details/155120015

nou vraag ik mij af, deze zijn 120, wat mag je er dan voor kwaliteit van verwachten?

Ik vind dat namelijk duur; ik verwacht dan dat ze langer dan 1 jaar mee gaan, maar blijkbaar verwacht ik dan te veel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven