Kat slaapt in park
donderdag 2 september 2010 om 10:39
Park voor de toekomstige baby staat al 4 weken beneden in de woonkamer, en sinds 2 nachten heeft mijn kat daar een slaapparadijs ontdekt. Heb er vorige nacht een deken over gelegd, maar hij is er toch ingesprongen en het deken dus naar beneden geduwd. Er bestaan zo'n netten, maar ik denk als ie het deken naar beneden duwt, hij dat ook met dat net zal doen. Manlief denkt eraan om een houten plaat te maken en dat op het park te leggen, maar ik vind dat geen zicht eigenlijk.
Ik hoop maar dat ie een beetje bang zal zijn van de baby en uit de buurt zal blijven, want als hij bij de baby gaat liggen, dan hou ik mijn hart vast. Hij is ook zo dik, en nestelt zich vaak tegen ons aan. Vrees dat we hem goed in de gaten zullen moeten houden. Iemand tips? Ik kan hem niet uit woonkamer houden, want de keuken en woonkamer is één ruimte.
Ik hoop maar dat ie een beetje bang zal zijn van de baby en uit de buurt zal blijven, want als hij bij de baby gaat liggen, dan hou ik mijn hart vast. Hij is ook zo dik, en nestelt zich vaak tegen ons aan. Vrees dat we hem goed in de gaten zullen moeten houden. Iemand tips? Ik kan hem niet uit woonkamer houden, want de keuken en woonkamer is één ruimte.
donderdag 2 september 2010 om 10:48
Ik vermoed dat ook dat hij een hekel zal krijgen aan de baby eenmaal ze er is. En voorlopig is die houten plaat misschien een oplossing, niet dat ik het heel erg vind dat ie nu in het bedje of park gaat liggen, maar mijn andere helft hier krijgt er haast een paniekaanval van. Hij is nogal vies van kattenharen.
donderdag 2 september 2010 om 10:52
quote:Whiskers schreef op 02 september 2010 @ 10:47:
Die van mij sprongen dus wel bij de baby in de box.
Daarom liet ik ze dus nooit alleen met elkaar.
Bij jou hadden ze dus geen hekel aan de baby. Kat is overdag meestal buiten, maar in de winter wanneer het koud is, blijft hij toch vaker binnen. Zal het goed moeten in de gaten houden. En 's nachts zal ze bij ons of in de babykamer slapen, dus da's geen probleem. Kat komt namelijk niet op de slaapkamers.
Misschien die balonnen 's uitproberen, oogt nog mooi.
Die van mij sprongen dus wel bij de baby in de box.
Daarom liet ik ze dus nooit alleen met elkaar.
Bij jou hadden ze dus geen hekel aan de baby. Kat is overdag meestal buiten, maar in de winter wanneer het koud is, blijft hij toch vaker binnen. Zal het goed moeten in de gaten houden. En 's nachts zal ze bij ons of in de babykamer slapen, dus da's geen probleem. Kat komt namelijk niet op de slaapkamers.
Misschien die balonnen 's uitproberen, oogt nog mooi.
donderdag 2 september 2010 om 10:53
Mijn kat is als de dood voor de baby. Toen ze klein was, ging het nog, toen bleef hij gewoon uit de buurt. Nu ze kan kruipen is het drama, het arme beest raakt al in paniek als hij haar alleen maar hoort. Hier is het uiteindelijk dus geen enkel probleem geworden, behalve dan dat de kat een beetje zielig is.
donderdag 2 september 2010 om 10:58
Maar straks als de baby er is is het echt niet fris om hem tussen de kattenharen te leggen.
En balonnen uit de box vissen met een baby op je arm is ook niks.
Ik zou voor de houten plaat gaan.
Wanneer de box naar beneden gaat springen ze er niet meer zo snel in.
En die plaat kun je ook mooi schilderen.
En balonnen uit de box vissen met een baby op je arm is ook niks.
Ik zou voor de houten plaat gaan.
Wanneer de box naar beneden gaat springen ze er niet meer zo snel in.
En die plaat kun je ook mooi schilderen.
donderdag 2 september 2010 om 11:16
Mijn siamees had zich de rol van 'kindermeisje' aangemeten toen onze dochter geboren was. Zij lag in de box bij haar, nooit bij het hoofdje, altijd bij de beentjes. Bezoek werd argwanend aangekeken als het geen bekenden waren.
Later toen mijn dochter een eigen bed had, ging ze 's avonds voor dat de volwassenen slapen gingen, nog even kijken of ze goed lag, dan legde ze haar pootje heel voorzichtig op haar hartje.
Hiermee wil ik alleen maar zeggen, soms kunnen katten ook heel lief zijn. Dochterlief is opgegroeid met kat en honden en is er niet slechter van geworden. Sterker nog; waar ze ook is er komen altijd katten haar begroeten.
Later toen mijn dochter een eigen bed had, ging ze 's avonds voor dat de volwassenen slapen gingen, nog even kijken of ze goed lag, dan legde ze haar pootje heel voorzichtig op haar hartje.
Hiermee wil ik alleen maar zeggen, soms kunnen katten ook heel lief zijn. Dochterlief is opgegroeid met kat en honden en is er niet slechter van geworden. Sterker nog; waar ze ook is er komen altijd katten haar begroeten.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.