Gezondheid alle pijlers

Plots enorm schrale huid gezicht

02-09-2010 12:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele dagen heb ik plots een enorm schrale huid in m'n gezicht. Wat begon met een schrale kin, breidt zich nu langzaam uit over m'n hele gezicht en hals. Het voelt extreem droog en trekkerig aan, nog nooit gehad. Heb van mezelf een normale huid.

Wanneer ik smeer, prikt het as hell, dus gister naar de apotheek geweest en heb amandelolie voor het gezicht gekocht. Prikt niet als ik smeer, maar lijkt ook niet te helpen. Wel glim ik als een jaren 70 discobal...

Een bezoek aan de HA vind ik nu nog wat overdreven... vandaar hier mijn vraag: iemand ervaring met zo'n verschijnsel? Zou het wijzen op een allergie oid?
Kan, allergie. Hoe oud ben je? Kan eventueel ook iets hormoongerelateerds zijn...
Bij mij helpt het erg om schrale, droge plekken in te smeren met vaseline vóór ik onder de douche stap... Wellicht kun je dat eens proberen?
Ben 41 jaar... hmmm, hormoongerelateerd, nog niet aan gedacht... Maar het is echt heel erg, en zo plots...

Vaseline doet ook pijn, prikt as hell! Wat dat betreft is die olie wel een betere optie: ziet er (ook) niet uit, werkt een beetje, maar prikt tenminste niet...
Het zou heel goed een allergische reactie kunnen zijn. Als de klachten niet verminderen zou ik toch even langs de HA gaan. Ik heb het ook heel af en toe maar dan gaat het ook gepaard met enorme jeuk. HA schrijft dan prednison voor, is een paardenmiddel maar werkt als een tierelier.
Nou, het kan.... Droge huid is wel 'een' symptoom van de overgang, zonder gelijk een overgangs-etiket op je te willen plakken.

Niet toevallig van pil gewisseld oid? Nieuw wasmiddel? Nieuwe badschuim, parfum, dat soort dingen?
Dat zelfs vaseline prikt, doet me trouwens wel eerder denken aan een allergie.....zou toch even de huisarts bellen.
Gebruik je andere crème, reinigingsmelk of make-up misschien? Ik heb het bijvoorbeeld gehad van een ander merk reinigingsgel. Twee dagen gebruikt en de vellen hingen er bij. Tube weggesmeten, paar dagen m'n gezicht goed vet gehouden en het leed was weer geleden.
Nope, geen andere crème oid gebruikt, niets van dat alles. En oh ja, het jeukt als de ziekte! Moet mezelf énorm in toom houden om niet onwijs te krabben...

Ga straks de HA bellen voor afspraak voor morgen...
Yep, doen maar Denk toch een allergie (jeuk). Misschien krijg je wel een hormoonzalfje
Zou even een verwijzing vragen voor dermatoloog.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Je kan ook opeens allergisch zijn voor iets wat je al jarenlang gebruikt he. Zou toch zeker even langs de ha gaan, lijkt me erg vervelend!
Ben net bij de Buuf langs geweest, waarvan ik weet dat al langere tijd met zulk soort bijltje hakt. Heb van haar crème gekregen van Louis Widmer en gelijk gebruikt. Jeukt niet meer, maar doet er verder ook niets aan af.

Yep, weet steeds zekerderder dat ik die afspraak bij de HA ga maken, want tjonge, durf de straat zo niet meer op. Denk trouwens dat ik nu ook wat dikkere oogleden ga krijgen...
http://www.huidinfo.nl/allergie.html

lees !
quote:Djaza schreef op 02 september 2010 @ 13:32:

Ben net bij de Buuf langs geweest, waarvan ik weet dat al langere tijd met zulk soort bijltje hakt. Heb van haar crème gekregen van Louis Widmer en gelijk gebruikt. Jeukt niet meer, maar doet er verder ook niets aan af.

Yep, weet steeds zekerderder dat ik die afspraak bij de HA ga maken, want tjonge, durf de straat zo niet meer op. Denk trouwens dat ik nu ook wat dikkere oogleden ga krijgen... Hup, bellen!
allergie klinkt waarschijnlijk. Als je nu geen afspraak kunt krijgen, haal bij de apotheek anti-hooikoorts tabletten of reistabletjes. Die werken ook tegen allergische reacties.

Maar wel naar je huisarts gaan he?
Tssss... is de praktijk gesloten ivm vakantie (ach ja, dokters hebben ook rechten). Kan ik morgen pas bellen, maar ga dat zeker doen... 't wordt alleen maar ergerder...

En denk inderdaad nu ook aan een allergische reactie op 't één of 't ander...

Maar, we houden moed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven