Tips voor London?

12-10-2009 14:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de VIVA reis naar London geboekt. Ik ga 21 december.Samen met manlief. Wat is een echte aanrader? En waar kunnen we lekker uitgaan?
Vivagirl, bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Ik wil met een vriendin een dagje weg voor haar verjaardag.

s'ochtends vroeg vliegen en s'avonds laat weer naar huis.

Even een dagje weg, lekker winkelen en eten, dat is de bedoeling. Geen idee waar we gaan winkelen, alhoewel ik wel graag naar de Lush zou willen, als we er toch zijn
Het is trouwens over 2 weken, dus hoop dat het dan beter weer is!
Het weer is hier net als in Nederland, wisselvallig dus.

Lush zit overal.

Oxford Street is natuurlijk super bekend, maar ik ga er echt nooit heen. Veel te druk! En alle winkels zitten ook op andere plaatsen.

Westfield Mall is geweldig.

http://uk.westfield.com/london/

Van Tiffany's tot H&M en alles er tussen in. Ook Lush.

Mega groot. En er zit ook een Primark in de buurt. Erg goedkope winkel waar voor mensen speciaal naar Londen reizen.

Westfield ligt op de Central line, je kunt uitstappen bij Shepherds Bush.
Ah, een van de vele Londen-topics gevonden

Ik krijg er alweer helemaal zin in, in oktober ga ik 5 dagen naar Londen. De reis is geboekt (eurostar), maar we zoeken wel nog een (goedkooop) hotel. Vorige keer zaten we in de buurt van Russel's Square en dat beviel goed (alleen hotel beetje duur).

En, weet iemand of het een aanrader is om te lunchen/dineren in Fifteen van Jamie Oliver? Het lijkt me een leuk verjaardagscadeau voor mijn vriend, maar hoor graag ervaringen.

Alvast bedankt!
Een goede paraplu meenemen. Toen ik er was heeft het nonstop keihard geregend in dec.

Wisseling van de wacht bekijken, london eye, gewoon walk and see :-)
Ben nog nooit in Jamie's restaurant geweest, maar ik neem aan dat het goed is.

Mijn oom is een echte fijnproever en heeft hier bij Gordon Ramsay gegeten en hij was erg onder de indruk.

Als je vriend een kok van beroep is, dan stelt hij zoiets vast op prijs.

Maar er zijn ook vele andere goeie restaurants.

Paraplu is een must! Het regent hier non-stop op het moment.
Hey Spoken, Fifteen is leuk, vooral de trattoria (begane grond, in tegenstelling tot de duurdere, sjiekere kelder waar je een set menu krijgt voor veul geld - dit is het gedeelte dat bekend is van het tv programma). De trattoria is informeel, Italiaans, lekker. Vooral de pasta met ox stew saus! Voor NLse standaard helemaal niet duur, toen ik er veel kwam, was het ongeveer 8-10 pond voor een bord verse pasta en max 20 pond voor een vlees/vis hoofdgerecht.

Je kan in fifteen ook lekker ontbijten. Dan is het over het algemeen rustig en kan je gewoon binnenwandelen. Voor lunch / diner in de trattoria kun je het beste reserveren - ze houden enkele tafeltjes vrij elke dag, dus als je vroeg bent / geluk hebt komt het goed, maar als je het zeker wilt weten, beter even reserveren. Voor het restaurant in de kelder moet je zeker reserveren.

Als je JO eten wilt, kun je ook kiezen naar Jamie's Italian te gaan, er zit er eentje in Canary Wharf (ook leuk winkelen trouwens al spant het veelgenoemde Westfield de kroon), en er zou er ook eentje openen bij Westfield, ik weet niet of dit al is gebeurd. Jamie's Italian serveert nog goedkopere pastagerechten.

Iemand vroeg naar lekker leuk eten in Camden. Er zit, net iets achteraf (ongeveer 5 - 7 min lopen van Camden Town metro station) een hele leuke pub. Mét fijn pub food, open haard in de winter, ale op de tap etc. Erg sfeervol en gezellig en Londens! Hij heet Edinburgh Castle, op Mornington Terrace. Je bent dan trouwens al half op weg naar London Zoo, Regent's Park, Primrose Hill, ook allemaal erg fijne plekken.

Veel plezier!
In Westfields is nog geen JO

London Zoo is erg leuk, maar ik zou niet naar de dierentuin gaan als je maar een paar dagen in London bent. Kun je in Nederland ook gewoon doen.

Camden is wel erg leuk. Leuke, smalle straatjes, met winkeltjes. Heel veel origineel spul. En allemaal leuke eettentjes.
Het kan maar net je ding zijn, de dierentuin, Vivagirl

Ik vind zelf de wandeling van Camden Lock langs het kanaal, de dierentuin en door Regent's Park naar Marylebone High Street geweldig, en dan daar eindigen in een vd vele leuke eettentjes, of in the Prince Regent pub. En voor de echte toeristen: eindigen in Mme Tussauds natuurlijk! Maar ja, da's wel voor als je al eens vaker in Londen bent geweest en Harrods/Speakers Corner/Primark al gezien hebt... Voor elk wat wils, in lovely London!
Madame Tussauds is zo duur!!! (zeker voor de zuinige Nederlanders en daar hoor ik ook bij )

Camden Lock en Regents Park zijn erg mooi.

Harrods is ook veel te duur ( wat is dat toch met mij en geld?)

Primark natuurlijk heerlijk goedkoop, maar de Primark op Oxford street is echt veel te druk, ik ga daar nooit heen.

Die in Hammersmith is totaal niet druk en zit ook nog eens vlakbij Westfields. En er tegen over zit een Tk Maxx, designer kleding voor erg weinig!

Speakers Corner krijg ik de kriebels van. Ik vind die mensen altijd een beetje eng. Bijna secte/cult achtig, zo overtuigd van hun eigen gelijk.

Maar zeker voor elk wat wils in London. Vele (gratis) musea. Of gewoon lekker rond slenteren door de vele buurten die London rijk is.

Ben jij groot London fan of woon je er zelf?
quote:caramella2 schreef op 26 augustus 2010 @ 14:17:

Hey Spoken, Fifteen is leuk, vooral de trattoria (begane grond, in tegenstelling tot de duurdere, sjiekere kelder waar je een set menu krijgt voor veul geld - dit is het gedeelte dat bekend is van het tv programma). De trattoria is informeel, Italiaans, lekker. Vooral de pasta met ox stew saus! Voor NLse standaard helemaal niet duur, toen ik er veel kwam, was het ongeveer 8-10 pond voor een bord verse pasta en max 20 pond voor een vlees/vis hoofdgerecht.

Je kan in fifteen ook lekker ontbijten. Dan is het over het algemeen rustig en kan je gewoon binnenwandelen. Voor lunch / diner in de trattoria kun je het beste reserveren - ze houden enkele tafeltjes vrij elke dag, dus als je vroeg bent / geluk hebt komt het goed, maar als je het zeker wilt weten, beter even reserveren. Voor het restaurant in de kelder moet je zeker reserveren.

Als je JO eten wilt, kun je ook kiezen naar Jamie's Italian te gaan, er zit er eentje in Canary Wharf.

Dankje voor de uitgebreide reactie! Ik wist niet dat er ook een Jamie's Italian zat, ik ga zo dadelijk even zoeken hoe en wat. Kan je hier (en bij Fifteen) gewoon pinnen met een NL'se bankpas? Want voor de reservering moet je een creditcard hebben en die leen ik dan van iemand aangezien ik die zelf niet heb. Dus kan daar dan niet mee betalen.

En ik ga zeker wel reserveren, is voor vriends verjaardag, dus beetje lullig als we daar aankomen en het zit vol

Ik lees op internet trouwens alleen maar negatieve reviews over het diner bij Fifteen. Is dat bij het trattoria voor de lunch bedoeld? Of is daar het diner wel lekker (en minder duur dan in de kelder?).

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, ik ga ook nog even bij Gordon Ramsey kijken (vriend waardeert lekker eten heel erg en vind zelf koken ook heel leuk, vandaar dat ik voor deze restaurants zou kiezen).

Als er eventueel nog restaurants zijn die echt superlekker zijn (mag ook wat duurder zijn eventueel), dan houd ik me ook aanbevolen, ik kwam alleen bij de bekendere uit omdat ik voor de rest niks ken nog.
Oh die van Gordon Ramsey (at Claridge's), daar lees ik goede reviews over! De lunch valt nog mee qua prijs (3 gangen setmenu, 30 pond), maar het diner ziet er ook wel erg interessant uit (3 gangen a la carte 70 pond of 6 gangen setmenu 80 pond).

Pfff moeilijk om te kiezen!! Het is wel veel geld, maar ik denk dat vriend het wel echt waardeert.. (ik vind het altijd moeilijk om zo veel geld uit te geven aan eten, maar af en toe moet kunnen toch..?)

Is het trouwens normaal in UK dat er fooi bij gerekend wordt? Of is dat alleen omdat ik nu toevallig op die dure site aan het kijken ben
Mijn oom dineert vaak in erg dure restaurants, maar over Gordon Ramsey was hij echt zo ontzettend te spreken, zo heb ik hem niet vaak gehoord. En als je over Jamie Oliver slechte reviews leest, dan zou ik toch voor Gordon kiezen.

Ik kom zelf niet vaak in dure restaurants, dus wat dat betreft kan ik je niet echt helpen.

Bij Westfields zitten wel heel veel erg leuke restaurants. Van alles wat, genoeg keus.
Wanneer begint Londen eigenlijk in kerstsfeer te komen? Moet je er dan echt in december naar toe? of is de stad en de winkels halverwege november ook al in kerstsfeer?
Notting Hill is erg leuk weet niet meer wanneer er een markt was
Tja, die slechte reviews, ik weet het niet. Ik heb er jaren vlakbij gewoond en veel geluncht en gedineerd, ik vond het altijd lekker bij fifteen. (tig keer lekkerder dan bij de Amsterdamse fifteen, trouwens.) Je hoeft niet perse met die creditcard waarmee je reserveert te betalen, je kan gewoon contant betalen. Of je NLse pas het doet weet ik niet, dat heb ik nooit geprobeerd.

Van Gordon Ramsay zijn ook vele slechte reviews te vinden trouwens. Ik heb een keer in een van zijn restaurants gegeten en vond het niet zo goed. Maar er zijn talloze goede restaurants te vinden, als je de recensies belangrijk vindt kan je je mss beter daardoor laten leiden dan door een celebrity naam.

Claridges is wel supersjiek, Fifteen juist informeel (spijkerbroek is ok, hippe kleren ook, pak ook, wat je wilt). In het weekend zijn er wel iets meer uitgedoste mensen dan door de weeks. Tis maar net waar je van houdt.

Rapanui, in november is er al kerstsfeer hoor. Ergens in november worden de officiele kerstlichtjes aangedaan, maar de precieze datum is nog niet bekend. Wekend daarvoor zijn de winkels al in kerststemming, en restaurants en pubs ook, dat begint in Londen in oktober al. Geen Sinterklaas hè. Dat scheelt.
Oja, die fooi is meestal 12,5% (soms 10%) en wordt als 'optional' alvast bij je rekening opgeteld. Je mag het niet betalen, of minder betalen, maar dit gebeurt eigenlijk alleen als je de bediening/eten echt slecht vond. Men gaat er wel vanuit dat je de fooi betaald. Is voor ons Hollanders een ruime fooi hè?
'Wij willen in mei een paar dagen naar Londen, met onze dochter van 6.

Nu zitten we te kijken naar het novotel in greenwich.

Maar is dat te doen met het openbaar vervoer?

Lees er op internet verschillende dingen over, van 10 minuten tot 40 minuten onderweg.

Ga in ieder geval goed gebruik maken van de tips die hier al gegeven zijn

Bedankt!
Vanuit Greenwich is het echt wel 40 minuten naar het centrum van Londen.

Véél handiger om een hotel dichterbij of in het centrum te zoeken.

Zoek eens in de wijken Bayswater of bij Paddington Station, daar struikel je over de hotels.
quote:amarna schreef op 11 januari 2011 @ 13:26:

Vanuit Greenwich is het echt wel 40 minuten naar het centrum van Londen.

Véél handiger om een hotel dichterbij of in het centrum te zoeken.

Zoek eens in de wijken Bayswater of bij Paddington Station, daar struikel je over de hotels.Mwah, met de metro valt het wel mee. Greenwich is wel lekker groen, dus als je 's avonds niet te veel hektiek wil hebben, is het wel een aanrader.
Dat is dus inderdaad een beetje de afweging die we moeten maken.

Aan de ene kant willen we een beetje rustig zitten ivm onze dochter.

Maar aan de andere kant, willen we ook niet te ver van de bezienswaardigheden af zitten.

Ik zal in ieder geval eens naar de hotels in die andere wijken gaan kijken!
http://www.tfl.gov.uk/

Op bovenstaande website vind je alle informatie.

Waar wil je heen in London vanaf daar?

Van Greenwich naar bijvoorbeeld Oxford Street is 30 minuten.
Dank je wel, zal je link zo eens bekijken. dank je!

We willen eigenlijk zo veel mogelijk van alle toeristische dingetjes wel bekijken.

Ook een keertje winkelen slaan we niet over natuurlijk haha.
Dus dan pak je in de ochtend de metro en dan ga je lekker naar waar je heen wilt.

Greenwich zelf heeft ook leuke plekken.

En London is best uitgebreid, dus je zal hoe dan ook een keer lang in de ondergronde zitten.

EN vanaf Greenwich zit je in de DLR, die is boven de grond, heel leuk.
dan denk ik dat we dat idd gaan doen!

bedankt voor de tips, soms zag ik door de bomen het bos niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven