Gezondheid alle pijlers

steeds dikker worden

02-09-2010 16:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar mei zit ik thuis met ptts (postraumatisch stress syndroom) en daarna ging het lichamelijk steeds slechter kon weinig eten verdragen en werd steeds dikker! gebruikte 8 maanden anti depresivia en slaappillen en diazepam..

nu anderhalf jaar later gaat het weer goed alleen word nog steeds dikker ben nu 30 kilo aangekomen en van broekmaat 40 naar 48 gegeaan. lang op mijn benen staan lukt niet, eind van de dag zijn mijn benen zo opgezwollen en blauw en het doet heel veel pijn en mijn buik begint heel erg op te zetten.hou heel veel vocht vast maar aan mijn gezicht is niet te zien dat ik zo dik ben, ben al een paar keer bij de dokter geweest en 3 x bloedgeprikt maar niemand weet wat het is! ik eet normaal beweeg regelmatig kan iemand mij helpen????
Heb je de bijsluiter van al die medicatie al doorgenomen? Volgens mij is het zo dat je van anti-depressiva al enorm kunt aankomen.

Gebruik je nu nog steeds die medicijnen?

In overleg met je arts kun je wellicht afbouwen, dan zou het langzamerhand wel beter moeten gaan met je gewicht.

Maar goed, ik ben niet je behandelend arts. Bel hem/haar voor tips!
ach,rot is dat he?

Of eigenlijk gewoon kut.

Ik ben door dezelfde soort medicijnen(alleen gebruik ik het voor zenuwpijn)22 kilo aangekomen. Ben er ook een hele tijd van af geweest,maar ben nooit meer zo slank geweest.

Ik zelf werd dus ook nog steeds dikker ,wat volgens de ha niet kan,omdat de dosering te laag is.

Ik Sonja Bakker en gebruik Xenical via de huisarts. Nu blijf ik redelijk stabiel.Ik beweeg veel,zit de hele dag op de fiets overal naar toe. dus ik weet dat dat het niet is.

Xenical is een capsule die 1/3 van het vet absorbeert. Je moet alleen een capsule nemen als je een maaltijd met vet neemt,dus niet als je magere kwark eet ofzo. Ik gebruik het alleen bij het avondeten. Het is namelijk duur,bijna 50 euro voor 42 stuks.Je moet het helaas zelf betalen. Het is het enige medicijn wat er voor gewichtsbeheersing is,en je moet het wel samen doen met een dieet. Ik wist voor mezelf dat ik er ALLES voor deed om niet meer aan te komen,dus heb ik dit geprobeerd. Je moet er niet naar google-en voor ervaringen,want dan lees je de raarste bijwerkingen,die ik zelf nooit heb gehad,helemaal niets daarvan.

Misschien vind je dit helemaal niets,maar wilde het toch even melden.Ik ben er nu dus stabiel door gebleven.Succes!
ik gebruik die medicijnen vanaf januari niet meer.. en heb sonja bakker geprobeert 4 maanden maar toen kwam ik 7 kilo aan..

en zelf gebruikt ik alli vetabosorberend maar dat helpt ook niet echt.. ik wil zo graag weer slank worden maar het lukt gewoon niet echt hopeloos
Ben je al eens door een internis binnenstebuiten gekeerd?

Het lijkt me namelijk sterk dat je op het dieet van sonja (als je het goed volgt) 7 kilo kan aankomen.

Lijkt me heel erg moeiljk!

Vooral omdat je goed eet en voldoende beweegt en toch aankomt, en die medicijnen heb je nodig om te functioneren..

Ik ben zelf altijd erg bezig met mijn gewicht en kan me echt voorstellen dat dt heel erg frustrerend voor je is..

Geen advies, maar wilde je even een hart onder de riem steken
O,ja..ze hebben mij ook al lek geprikt,en er komt steeds niets uit.

Ik ben nog steeds te zwaar,maar mijn streven is nu om niet zwaarder te worden ipv afvallen. Ik ga mezelf niet meer slank denken. Door mijn streven te veranderen,is er ook rust gekomen in mijn hoofd.Ik baalde ontzettend dat ik door het "lijnen" en medicijnen niets afviel.Ik zat op het randje van een depressie. Dat het hard werken voor niets was,zeg maar.Maar nu denk ik: Ik vind het prima als het zo blijft,dan zie ik over een jaar wel verder. En dat werkt voor mij heel goed.
Ik heb ook medicijnen waar ik veel van ben aangekomen en krijg het er met een dieet ook niet vanaf. Ik doe er alles aan om op gewicht te blijven... en mijn maat 56 te houden. Als ik niet uitkijk komt er veel meer bij... terwel ik meestal toch gezond eet en in elk geval genoeg beweeg. Tuurlijk snack ik ook wel eens, maarja wie niet? ik wil nu een beetje afvallen omdat we gaan trouwen maar het is bijna niet te doen.
quote:Zwup schreef op 02 september 2010 @ 17:26:

Ben je al eens door een internis binnenstebuiten gekeerd?

Het lijkt me namelijk sterk dat je op het dieet van sonja (als je het goed volgt) 7 kilo kan aankomen.

Dat kan dus wel degelijk.

Ik kwam eerst tijdens het Sonja Bakkeren ook aan.

Nu in combinatie met die medicijnen blijf ik stabiel.
quote:jessicaenmarc schreef op 02 september 2010 @ 17:24:

ik gebruik die medicijnen vanaf januari niet meer.. en heb sonja bakker geprobeert 4 maanden maar toen kwam ik 7 kilo aan..

en zelf gebruikt ik alli vetabosorberend maar dat helpt ook niet echt.. ik wil zo graag weer slank worden maar het lukt gewoon niet echt hopeloos

Xenical is hetzelfde als Alli alleen is de dosering 2x zo hoog.

Het is bekend van Alli dat de dosering te laag is om af te vallen.
quote:Flashy schreef op 02 september 2010 @ 17:31:

Ik heb ook medicijnen waar ik veel van ben aangekomen en krijg het er met een dieet ook niet vanaf. Ik doe er alles aan om op gewicht te blijven... en mijn maat 56 te houden. Als ik niet uitkijk komt er veel meer bij... terwel ik meestal toch gezond eet en in elk geval genoeg beweeg. Tuurlijk snack ik ook wel eens, maarja wie niet? ik wil nu een beetje afvallen omdat we gaan trouwen maar het is bijna niet te doen.

G efeliciteerd!

Mensen denken altijd dat als je te dik/mollig bent er wel wat aan kunt doen.

Dat dacht ik vroeger met mijn maatje 34 ook.

Nu heb ik maat 42 en werk er keihard voor om het zo te houden.

en heb het heel hard afgeleerd om hier nog een oordeel over te vellen!
quote:kiddootje schreef op 02 september 2010 @ 17:39:

[...]

G efeliciteerd!

Mensen denken altijd dat als je te dik/mollig bent er wel wat aan kunt doen.

Dat dacht ik vroeger met mijn maatje 34 ook.

Nu heb ik maat 42 en werk er keihard voor om het zo te houden.

en heb het heel hard afgeleerd om hier nog een oordeel over te vellen!

Bedankt!!!

Ja, ik zie de blikken wel hoor als ik in de zomer een (water)ijsje eet. Jammer dat men niet ziet dat ik daar dan andere dingen voor laat en heel erg oplet wat ik eet. Ze zien alleen dat ijsje en oordelen.
Ik ben het helemaal met je eens kiddootje, dat je er niet altijd iets aan kunt doen. Daarom zei ik ook dat het misschien handig is voor TO om eens langs de internist te gaan, aangezien ze al met de medicijnen gestopt is en het toch nog niet gaat zoals ze wil.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze aankomen van Sonja Bakkeren zoek een goede dietiste die je kan helpen want geen lichaam is hetzelfde en wie weet eet je net als ik te weinig en dan kom je aan!

Inmiddels is het voor mij alweer een aantal jaren geleden dat ik een dietiste nodig heb gehad ik ben sinds die tijd stabiel wat mijn gewicht betreft.

Btw ik heb de ad amitriptyline gebruikt tegen de pijn (in een lage dosis helpt dat) daar kwam ik ook giga van aan(dat kan kan dus echt wel ook al beweren sommige artsen van niet).

Succes!
quote:maxiemax schreef op 02 september 2010 @ 18:02:

Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze aankomen van Sonja Bakkeren zoek een goede dietiste die je kan helpen want geen lichaam is hetzelfde en wie weet eet je net als ik te weinig en dan kom je aan!

Inmiddels is het voor mij alweer een aantal jaren geleden dat ik een dietiste nodig heb gehad ik ben sinds die tijd stabiel wat mijn gewicht betreft.

Btw ik heb de ad amitriptyline gebruikt tegen de pijn (in een lage dosis helpt dat) daar kwam ik ook giga van aan(dat kan kan dus echt wel ook al beweren sommige artsen van niet).

Dat gebruik ik dus ook!

Heb al geprobeerd er mee te stoppen,maar ik kreeg gelijk weer heftige aangezichtspijn.Wat gebruik je nu dan tegen de pijn?

En ik heb ook bij de diëtiste gelopen....maar helaas,pindakaas

Succes!
Ik loop bij een pijnpoli voor mijn klachten en gebruik oa ms contin dat is een morfine sulfaat.
Ik heb vanmiddag een brief van de internist een brief gehad en kan daar 10 september terecht.. dus ben benieuwd of daar iets uitkomt!

Maar het is heel vervelend allemaal en belemmert je in alles ...

ik moest vanmiddag een nieuwe broek halen want ben binnen 2 maanden uit al mijn broeken gegroeid wat een ramp!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven