Werk & Studie alle pijlers

Knel op m’n werk

03-09-2010 09:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al jaren bij hetzelfde bedrijf maar nu zit ik er helemaal klem. Mijn man werkte ook al heel lang bij hetzelfde bedrijf en is pas ontslagen (klein bedrijf). Het erge is dat mijn baas ook nog (schoon)familie is. Mijn man is er kapot van en wil niks meer met hem te maken hebben. Het is ook allemaal niet leuk gegaan, en het ontslag was naar onze mening ook niet terecht, maar daar doe je weinig aan.

Punt is nu dat ik toch nog steeds naar mijn werk moet. Mijn collega’s doen of er niks aan de hand is of negeren me. Niemand informeert hoe het met hem of mij gaat, hoewel ik met lood in mijn schoenen naar mijn werk ga. Daar komt nog bij dat ik ook in een conflictsituatie zit met mijn baas, waar we niet echt uitkomen (gaat over het aantal uren dat ik werk). Ik denk dat ik binnenkort ook wel eens ontslagen kan gaan worden.

Nu ben ik hard op zoek naar een nieuwe baan maar in de sector waar ik in werk is moeilijk om zo snel een andere baan te vinden. Ik wil er in ieder geval weg maar kan natuurlijk niet zelf ontslag nemen. Ik probeer in de tussentijd zo goed mogelijk mijn werk te doen.

Ik weet niet of iemand zich hierin herkent of weet hoe ik hiermee om moet gaan, soms staat me het huilen nader dan het lachen en als ik het geld niet nodig zou hebben zou ik nog vandaag vertrekken, maar dat gaat niet. Ik weet het gewoon niet meer!
Ben je al aan het solliciteren? Dat zou ik in elk geval vast meteen gaan doen. En je man ook. Je weet het nooit, wie weet vind je wel snel iets anders. Het kan in elk geval geen kwaad en voelt denk ik ook goed om vast verder te kijken.

Verder doe je volgens mij wat je kunt en vind ik het heel knap dat je dat zo kan. Niet af zitten wachten tot je ook ontslagen wordt of er heel gespannen door wordt. Nu vast zoeken.

Succes en sterkte!
Waarom ga je dan niet in een andere sector aan de slag?
Inadje, ja ik ben aan het solliciteren maar tot nu toe geen succes, het is ook wel moeilijk om uberhaupt vacatures te vinden. Dit weekend gaan er weer brieven de deur uit!

Mijn man zit nog in de procedure van zijn ontslag.
quote:wuiles schreef op 03 september 2010 @ 09:56:

Waarom ga je dan niet in een andere sector aan de slag?

Omdat ik daar noch de opleiding noch de ervaring voor heb. Ik hoop dat ik toch in mijn eigen sector iets kan vinden.

Ik denk dat als ik op korte termijn iets anders wil ik daar toch de meeste kans in maak.
Mag je man nog niet solliciteren als hij in ontslagprocedure zit? Dat zou ik vreemd vinden. Goed dat je al bezig bent.

Mocht je trouwens nog even moeten blijven waar je zit en wel fysieke of mentale problemen gaan ondervinden, dan zou ik dit wel meteen zelf al aangeven bij een bedrijfsarts. Mocht e.e.a. dan uit de hand lopen, dan kun je aangeven dat je zelf al tijdig aan de bel getrokken hebt.

Vechten jullie het ontslag van je man ook juridisch aan?
Mijn man is nog in onderhandeling over een schikking, maar een voorwaarde daarin is dat als hij een andere baan heeft (of zicht daarop) ten tijde van ondertekening hij geen ontslagvergoeding krijgt.

Ik ben nu nog wel in staat om te werken hoor, maar het gaat niet van harte en ik heb al eerder een burn-out gehad en dat wil ik niet nog een keer, dus ik hou het in de gaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven