Slapende lust, liefde en seks, oorzaken/gevolgen.

02-09-2010 12:08 1771 berichten
Alle reacties Link kopieren
De insteek van dit topic is een serieuze variant van het minnaartopic: filosoferen over oorzaken en gevolgen van desinteresse en sleur in de seks binnen je relatie. Accepteren, aan werken en/of een sv, welke oplossing ook. En waarom. En met respect voor ieders keuzes, oplossingen en overwegingen!

Dit topic is dus bedoeld voor mensen die hiermee te maken hebben,over twijfelen, zelf een minnaar/minnares hebben of op het punt staan vreemd te gaan. Of hun partner is vreemdgegaan of een (seks)relatie is begonnen met een ander. Of diegenen die hierin geinteresseerd zijn.

Niet bedoeld voor discussies en oordelen of het moreel verantwoord is om vreemd te gaan en niet voor andere veroordelende reacties. Daar zijn andere topics over.

Mogelijke gevolgen zijn dat je vroeg of laat op zoek gaat of bent gerold in gelijkgestemde seks buiten je relatie, wat kan uitgroeien tot meer gevoelens, worstelingen met verliefdheid/liefde/seks. En veel frustratie, verdriet, jezelf of elkaar tekort doen.

Ik heb gemerkt dat er genoeg mensen zijn die worstelen met dit soort vraagstukken en waarom ze dit gebeurd is, waarom ze hebben gekozen voor bijv vreemdgaan en daar niet makkelijk met familie en vrienden over kunnen praten.

Sommigen hebben behoefte hun ervaringen te delen, herkenning te vinden en te zien hoe anderen hiermee omgaan.

Waarschuwing vooraf: het zullen diepgaander en dus langere reacties zijn dan luchtige oneliners! Het is dus echt alleen bedoeld voor wie dat interessant vindt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Je spreekt jezelf wat tegen... maar dat komt omdat het allemaal dubbele gevoelens met zich mee brengt denk ik
quote:roezel2 schreef op 04 september 2010 @ 23:15:

Mijn lover heeft dus een vriendin waar hij ook heel gelukkig mee is.

Hij snapt het zelf ook niet. Hij zit met hetzelfde als wij hier. Het is fout wat hij doet maar toch voelt het goed. Zo maf.

Nee hoor, het is heel verklaarbaar.

Het is fout op elke manier. Dat weet je niet alleen verstandelijk, ook gevoelsmatig als je daar aan toegeeft (wat je nu dus uitschakeld)

Het voelt zo goed omdat jullie elkaars ego aan het bevredigen zijn. Drugs is ook zo fout, maar voelt ook zo lekker. Dat is exact hetzelfde stofje in je hersenen.
ha, ha, ben best nieuw en ik hwb nog niet helemaal door hoe het reageren werkt. sorry!!!!!!!
quote:DNM schreef op 04 september 2010 @ 23:20:

[...]

Het komt er op neer dat je wil dat de mannen in jouw leven jou helemaal willen met alles er op en er aan, en jij het eigenlijk aan niemand wil geven omdat je je dan kwetsbaar voelt?

Neem niet de moeilijkste leerweg op lange termijn

Ik begrijp deze zin niet zo erg eigenlijk

Wat bedoel je met alles erop en eraan?

Trouwens, zoveel mannen heb ik niet gehad hoor. ;)
Mijn moeder wilde vroeger geen verhalen horen wat roken met een mens kon doen. Elk waarschuwingsprogramma werd meteen uit gedaan. Ze kon er niet naar kijken. Zelf maakte zij zich wijs dat het allemaal wel kon, dat er mensen 80 werden die zich suf rookte etc. Ze kon haarzelf wel wijsmaken dat het ok was, maar ze moest de waarschuwingen wel echt bewust negeren en liever niet naar luisteren. Want deep down wist ze het allemaal heus wel. Net zoiets.
.
...
Ik doelde op de tekst dat je niet alleen seks wilde, maar juist iemand die jou totaal plaatje wilde.
Maar ik wil (jaja eigenlijk heb je niks te willen) graag het gevoel hebben dat die ene man mij (MIJ!!) dus wil omdat ie het totaalplaatje leuk vindt. Niet een leuk n**k-object.

Dit dus
quote:roezel2 schreef op 04 september 2010 @ 23:22

Volgens mij weet je nooit hoe het loopt als je eraan begint.

Maar je hebt effe niks, dus dat betekend dat je er wel behoefte aan hebt?

Nou ik heb vooral behoefte aan de spanning.

Het opbouwen ervan. Het spelletje spelen.

Of ik uberhaupt ooit weer vreemdga.... geen idee.
Jahoe: aan de ene kant zeg je dat het je om de neuk gaat, geen verliefdheid, geen gedoe en no problem als de man in kwestie het met een ander doet.

Aan de andere kant zeg je dan je niet zomaar iemand van de straat plukt, hij moet wel voor jouw totaal plaatje gaan. Dat is inderdaad tegenstrijdig.'

Misschien bedoel je het anders?
quote:DNM schreef op 04 september 2010 @ 23:24:

[...]

Nee hoor, het is heel verklaarbaar.

Het is fout op elke manier. Dat weet je niet alleen verstandelijk, ook gevoelsmatig als je daar aan toegeeft (wat je nu dus uitschakeld)

Het voelt zo goed omdat jullie elkaars ego aan het bevredigen zijn. Drugs is ook zo fout, maar voelt ook zo lekker. Dat is exact hetzelfde stofje in je hersenen.We hebben het er ook met elkaar over....hoe het zo had kunnen gebeuren....we kende elkaar al heel lang en opeens pats boem....meer dan dat. Raar stofje. En het is idd echt een verslaving. Maak gewoon nu dingen mee die ik nooit ervaren heb.
quote:DNM schreef op 04 september 2010 @ 23:28:

Maar ik wil (jaja eigenlijk heb je niks te willen) graag het gevoel hebben dat die ene man mij (MIJ!!) dus wil omdat ie het totaalplaatje leuk vindt. Niet een leuk n**k-object.

Dit dus

Nou ja, ik heb het dus over die bepaalde klik die je bij mensen hebt. Ik heb dat niet gauw.

Ik denk ook dat ik het verkeerd heb neergezet. Dat mij in hoofdletters is meer verbazing van mijn kant. Dat een man met mij (ikke??? ben ik zo leuk of geil of weet ik veel wat dat ie dat met mij wil?) En niet dat die man denkt: oh daar heb je een vrouw, die heeft een gat, daar wil ik 'm insteken. Om het maar ff plat te zeggen.

Maar gewoon omdat we elkaar leuk vinden + wat extra's ;)
Waarom heb je daar behoefte aan? Weet je dat?
Ok duidelijk
Jahoe1968: is het niet mogelijk om die extra spanning te zoeken bij je partner?
quote:Rooss4 schreef op 04 september 2010 @ 23:31:

Jahoe: aan de ene kant zeg je dat het je om de neuk gaat, geen verliefdheid, geen gedoe en no problem als de man in kwestie het met een ander doet.

Aan de andere kant zeg je dan je niet zomaar iemand van de straat plukt, hij moet wel voor jouw totaal plaatje gaan. Dat is inderdaad tegenstrijdig.'

Misschien bedoel je het anders?Zie mijn vorige post.... ik had zelf ook in de gaten dat ik het niet goed heb kunnen verwoorden, hopenlijk nu wel.
Maar Jahoe, als die klik er is, als de man niet alleen maar gaat voor dat gat, dan komen er gevoelens en verwachtingen bij, dat kan niet anders.

En dan komt idd de vraag boven, wat als hij dat leuke, zgn unieke, ineens met een ander deelt?

Seks zonder gevoel, daar zijn wij niet zo goed in hoor!
quote:jahoe1968 schreef op 04 september 2010 @ 23:32:

[...]

Zie mijn vorige post.... ik had zelf ook in de gaten dat ik het niet goed heb kunnen verwoorden, hopenlijk nu wel.Ja, we crossten...
@dnm: ik denk omdat ik vroeger wat gemist heb of zo. Nooit eens lekker kunnen slettenbakken ;)

Ik had op mijn 14e verkering drie jaar lang. Leerde huidige man kennen op mijn 17e. En sindsdien nooit door een ander gezoend.... en meer...

@roezel: als je al eeuwen samen bent bij elkaar, is het niet gauw spannend meer. We doen genoeg hoor om het spannend te proberen te maken. Kinky kleding, speelgoed, chatten met andere stellen, cammen.... allemaal erg leuk.... maar ik wil meer ;)

Zo en nu ga ik naar bed.

nr1 is weg en psv op msn ;) dus misschien ff kletsen met hem
Ook herkenbaar! Psv?
Potentieel seks vriendje.

Goh, ik ben al 17 jaar bij dezelfde man maar ik vind het in bed bij tijd en wijle nog best spannend hoor!
Slettebakken is geen primaire levensbehoefte. Je hebt ooit gekozen om het niet te doen. Shit happens. Nu kan dat natuurlijk anders, maar nu maak jij jezelf tot een bedriegster, een leugenaarster en iemand die hoogst onbetrouwbaar is. Het is zoals het is.

Ongeacht wat het met je omgeving doet, doet dit nog veel meer negatiefs aan jezelf. Jezelf zo voorliegen haalt je naar beneden.

Dit gaat dan niet meer om de seks, maar om de keuzes die je maakt die niet kloppen.

Je zou kunnen bedenken wat het belangrijkste is in je leven en nieuwe keuzes maken die meer bij jou staan dan dit. Echter uit ervaring weet ik dat je dat niet gaat doen en eerst keihard op je bek gaat. Mss pas na jaren. Ik gun dat niemand, vandaar dat ik graag wel laat nadenken
Okay, nu snap ik wat psv is hi, hi. Blondje, sorry.
quote:lamaatje schreef op 04 september 2010 @ 20:39:

[...]

Ik vind wel daar wel een groot verschil in zitten Doddie.

En als het zo strak gesteld zou worden door mijn partner, zo van

bdsm of anders geen sex dan zou ik mijn koffertje pakken, want dat zou ik een vrij egoistische opstelling vinden. In geval van ziekte heb je geen keuze maar in dit geval wel. Ik snap wel dat je me niet aanvalt,

maar ik begrijp je reacties soms gewoon niet.

Ik zou geen sexuele relatie met een ander kunnen hebben zonder schuldgevoel. Het voelt voor mij als bedriegerij. Op de manier van ik ga wel met een ander want dat vind ik lekkerder. Kan dat geen liefde noemen. Sorry.even tussen de discussie door, je snapt het inderdaad niet, er is geen strakke eis gesteld er is uit liefde ruimte geboden. Mijn man besefde dat hij dat niet voor me kon zijn dus gaf hij ruimte dat met andere te beleven.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Als je er zo niet instaat, is het onmogelijk om het te begrijpen, laat staan in te voelen. Mijn man gunt het me ook, sterker nog, geniet ervan...ik snap dat zelf niet eens, laat staan dat ik het in kan voelen. Dit is een onverenigbaar standpunt...je zult het hier nooit over eens worden. Vooral als iemand schrijft "ik kan dat geen liefde noemen" dan houdt de discussie op, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven