Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wow Frizz! Ik heb niks verteld. Maar was ook even zo ontzettend moe, had gewoon geen energie om te praten.

Hoe vond ze het?
Alle reacties Link kopieren
Ah mijn moeder is niet zo geinteresseerd meestal als ik iets vertel.
Naaaaaaaaah, wilde ze niks weten over ons?

Mijn moeder had het denk ik niet prettig gevonden om vooraf te weten dat ik zomaar met wat vreemd mensen had afgesproken. Achteraf kan ze er misschien wel mee leven.

Tijd geleden reed ik met twee onbekende jongens mee, vrienden van mijn nichtje. Nou.... ze vond het niks! Dan wil ze er eigenlijk niks van zeggen maar is ze toch best ongerust.

En jullie hadden natuurlijk ook net zo goed een stel vieze oude mannetjes kunnen zijn.
Ik ben een vies vrouwtje.
Ik heb bij een vies vrouwtje in de auto gezeten!

Hey Annemeike, ik vind het echt geweldig dat ik je heb ontmoet. Ik vind het ook logisch dat je er emotioneel van bent. Het is zo bijzonder, om de mensen te ontmoeten waar je al een jaar lang zo intensief mee schrijft.

Ik ben er zelf ook van onder de indruk. En ik ben zóóóó blij dat ik jullie in het echt ook leuk vind!

Dikke !!
Ja, het was echt érg leuk om jullie te ontmoeten

Sommigen hebben het echt te gek gemaakt hoor!

Thanks!!

9.03
Oh. Ik dacht dat je bedoelde dat we te gek ZIJN.
Niet te gek Frisje, gek.
Tsssssssssssssssssssssssssssssk ík ben gewoon normaal hoor.
Ja, iedereen is ook normaal. Ligt er maar net aan wat je definitie is he.
Zou Annemeike nog steeds aan het bijkomen zijn?
voor Annemeike

Heel begrijpelijk als je nog aan het uitrusten bent of als forummen nu teveel is.
Annemeike, van mij een

Ben je lekker aan het slapen geweest de hele dag?
voor iedereen! Volgens mij moet iedereen een beetje bijkomen. Alleen Veraan is een rondje fietsen maar die is niet wijs..
Nee Marieke Veraan is niet goed bij haar hoofd. Het waait ontzettend, zeker in Zeeland haar provincie.

Ik hoop vannacht een hele lange nacht te maken en morgen weer Boven Jan te zijn. Vandaag wil ik van alles maar als ik er dan aan denk om dat echt te gaan doen, denk ik: laat maar.

(tuin omspitten, schoenen kopen, bed in de was, etc)
Nou ik denk ook bij alles: laat maar. Behalve dan de was. Ik wil een schoon bed.
Oh, ik moet 't bed nog opmaken...
Zo gebeurd joh. Jij bent toch Super Huis Vrouw? Vandaag dan?
Kan ik wel mooi een keer 't dekbedovertrek met rose bloemen erop leggen!
Ik kan er niets aan doen dat ik heul sportief ben en jullie heul lui
Hee goedenavod! Fijn dat iedereeen het leuk heeft gevonden gisteren. Ik heb heel wat uren geslapen vandaag. Ik ben niet de enige die moe is begijrp ik.

Veraan, wat goed dat je gefiet hebt! Zeker sportief!

Wat waren sommigen laat thuis!

Het is wel voo r herhaleing vatbaar, toch?
Annemeike

Fijn dat je wat bij hebt kunnen slapen en wat mij betreft is het zeker voor herhaling vatbaar.

Ik vond het heel bijzonder om iedereen te ontmoeten.
Het valt me wel op dat we elkaar ineens durven te pesten. Dat was eerder nog niet echt

Ik vond het ook heeeeel bijzonder. (had ik al 5 keer gezegd)
Vooral IK word gepest.
Ha ja, gister moest Berb je al hebben en nu ook de rest

Ik verwacht wel een topic: Hellup!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven