Pakketje foetsie!

02-09-2010 11:01 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via Marktplaats iets gekocht,laarsjes.

diegene heeft het een week geleden verstuurd maar nog niets ontvangen

Ze heeft het via haar werk gedaan en zodoende geen Track&Trace code.Ik heb al gevraagd via welke postbezorgers ze bezorgd worden vanuit haar werk,maar ze was toen al op vakantie. Ze weet er van. Maar kan haar dus nu niet meer bereiken vanwege vakantie. Zelf denk ik niet dat ik opgelicht ben. Het gaat om een klein bedrag(20.00)

En telefoonnummer staat ook bij de overige advertenties.

Weet iemand hoe het verzenden via het werk in zijn werk gaat?

Kan het kloppen dat ik het nog niet heb?
quote:fleurtje schreef op 02 september 2010 @ 12:10:

[...]

Voor jezelf is het misschien niet de moeite waard, maar er zijn ws ook ándere mensen mee geholpen. Zie topic van vorige week over wie ik de naam niet mag noemen maar hier zielige verhalen hield en allemaal spullen toegestuurd kreeg.Dat is ook zo. Mocht ik ooit een pakketje via MP niet ontvangen, dan zal ik het toch overwegen om het wel te doen.
quote:Helianthus2106 schreef op 02 september 2010 @ 12:14:

[...]

Het enige voordeel: het ruimt lekker op Boeken via MP lopen niet. Maar om je een idee te geven. Een boek verkopen voor ¤10, daarvan hou je over ¤5,00 als je het verzendt via brievenbus. Nog minder als het als pakketje verzonden moet worden.

Op MP lopen alleen de nieuwste boeken, maar daar krijg je ook niet heel veel voor.

En bij het kopen van boeken op MP zetten de mensen de boeken vaak bij zo'n rare 'staat', m.n. de optie zo goed als nieuw. En dan staat er in de advertentie: slechts een keer gelezen.

Helemaal niet zo goed als nieuw dus, in mijn ogen.

En toen ik een jaar geleden bij bol.com keek, had je de optie 'nieuw' niet, alleen 'als nieuw'. Vond ik vervelend, want mijn boeken waren niet 'als nieuw': heb stapels ongelezen boeken.
Je kunt tegenwoordig toch ook online aangifte doen?
quote:nadah schreef op 02 september 2010 @ 12:31:

Je kunt tegenwoordig toch ook online aangifte doen?Nee, niet van internetoplichting.
quote:Helianthus2106 schreef op 02 september 2010 @ 12:14:

[...]

Het enige voordeel: het ruimt lekker op Boeken via MP lopen niet. Maar om je een idee te geven. Een boek verkopen voor ¤10, daarvan hou je over ¤5,00 als je het verzendt via brievenbus. Nog minder als het als pakketje verzonden moet worden.Ik heb inmiddels meer dan tweehonderd euro verdiend met het verkopen van tweedehands boeken op bol.com. Vooral studieboeken leveren een boel op. Dus ja, ik vind het lucratief. En je moet gewoon goed kijken van te voren of het wel haalbaar is een boek op bol.com aan te bieden qua winst.
Ik vond de verkoop van boeken op bol en mp zo weinig lucratief, dat ik besloten heb al mijn boeken naar Suriname te verschepen...
Ik heb te lang gewacht met het verkopen van mijn studieboeken. Ik kon er zo moeilijk afstand van doen

En nu zijn ze dus geen drol meer waard, omdat er nieuwere exemplaren zijn verschenen. Maar goed, ik verkoop nu zo nu en dan een boek. Ach, geld verdienen aan opruimen vind ik best aardig. Maar ik vind dat ik er verhoudingsgewijs zo weinig aan overhoud.

Jeugdboeken verkopen ook slecht via Bol. Ik heb ze naar een VO-school in de buurt gebracht.
Ik zie net dat ze de andere 2 advertenties er afgehaald heeft(stonden er gisteren nog op)maar na een paar maanden worden ze toch verwijderd?Of moet je dat via mail bevestigen?

Vreemd,want ze is op vakantie. Gelijk weer een mail gestuurd,met de vraag of het misschien nog op haar werk ligt of retour is gestuurd.

Ben benieuwd.
Na een paar weken worden inderdaad je advertenties automatisch verwijderd van Marktplaats, hoef je niet te bevestigen.
Kiddootje, als het echt niet aankomt, moet ze je het geld terug betalen.

Heb je haar naam al opgezocht?
quote:troetelbeertje30 schreef op 02 september 2010 @ 17:10:

Na een paar weken worden inderdaad je advertenties automatisch verwijderd van Marktplaats, hoef je niet te bevestigen.

Heb net gezien dat ze 1 advertentie er afgelopen dinsdag er weer op heeft gezet.(ik wist gelukkig nog wat ze meer aanbood) Terwijl ik vanaf zondag al geen reacties meer krijg omdat ze zegt op vakantie te zijn.

Ben voor de zekerheid nog wel langs de postkantoren geweest waar DHL en TNT haar pakketjes brengt als er niemand thuis is,om het uit te sluiten.Ik ben bang dat ik toch bedrogen word.
Check dan even die naam! Of wil hier even de link van haar advertenties zetten?
Naam al gecheckt,is alleen een heel veel voorkomende naam.

Kan er niets over vinden. Haar link hier neerzetten lijkt me geen goed idee. Je weet niet wat anderen er mee doen,haar telefoonnummer staat er ook bij. En ik ben zo'n drol dat ik niet durf te bellen
Telefoonnummer googlen, IP-adres googlen, achternaam + voornaam (of initialen) googlen, verkopersnaam googlen.
Wanneer komt ze terug van vakantie? Is het een mobiel nummer? Dan kun je haar misschien een sms sturen?
Ik zou nu gewoon gaan bellen, zeker als je geen reactie meer krijgt!
Smsen zou ik niet doen, als ze niet op mail reageert, dan ook niet op sms.
Misschien moet je hier even een topic open, of op zn minst kijken of die naam daar bekend is, dan weet je iig wel wat meer. Als ze daar bekend is, hoef je ook niet te bellen. Ja, naar de politie om een afspraak voor aangifte te maken.
Nog gebeld?
Krijg geen reactie.

Mailtjes gestuurd,maar krijg deze terug omdat haar Hotmail mijn e-mail adres niet herkent(of zoiets)

Ze had nog een advertentie op MP staan en heb vanaf MP nog een mailtje gestuurd.

Verteld dat ik niet verwacht dat het nog aankomt,en ik niets meer kan doen omdat zij geen verzendbewijs heeft en dat dat het probleem is.

En dat ze nog even op haar werk moet gaan kijken dat het daar misschien nog ligt of retour is gekomen.

Dat ik deze week nog afwacht of het komt,zo niet,dan hoort ze nog van me.

Hiermee geef ik dus aan,dat ze deze week nog tijd heeft of om het uit te zoeken,of het alsnog op te sturen. En dat ik het er dus niet bij laat zitten. Als ik het vrijdag niet heb(wat ik verwacht),dan ga ik geld terug vragen en misschien melding maken van haar naam.

Maar ze krijgt nog een kans. Want ik wil wel zeker weten dat ik besodermieterd word.
Het lijkt me vrij duidelijk nu dat je besodemieterd wordt. Ik zou voor de vorm idd je geld terug vragen, want ik acht de kans 0.0 dat je dat geld ook krijgt. Je kunt haar mailen dat als ze het niet betaalt, je haar naam gaat melden bij bepaalde sites en dat haar gegevens dan tot in de lengte der tijden via Google naar boven komen. Willen ze ook nog wel es van schrikken.
quote:fleurtje schreef op 06 september 2010 @ 14:26:

Het lijkt me vrij duidelijk nu dat je besodemieterd wordt. Ik zou voor de vorm idd je geld terug vragen, want ik acht de kans 0.0 dat je dat geld ook krijgt. Je kunt haar mailen dat als ze het niet betaalt, je haar naam gaat melden bij bepaalde sites en dat haar gegevens dan tot in de lengte der tijden via Google naar boven komen. Willen ze ook nog wel es van schrikken.

Ja,dat was ik ook wel van plan.

Ik had ook al op de site gekeken waar je een linkje van neergezet had.
Ehmmmmm, rare opmerking misschien, maar als het via een werkgever verzonden is.... dan is dat toch ergens geadministreerd?

Oftewel uitgaande poststukken bij de receptie, of op een factuur van de dienst die het pakket heeft vervoerd?

Pakketjes gaan sowieso altijd met een barcode de deur uit, ongeacht volgens mij, welke vervoerder je hiervoor gebruikt...
Ja, en dan moet verkoper die code geven, zolang die dat niet doet/kan, ligt de verantwoordelijkheid voor verzending bij de verkoper.

Klopt trouwens niet helemaal hoor, als ik via mijn werk een pakket verstuur, is er geen code. Je frankeert het gewoon en gooit het in de postzak bij het postkantoor.
Keedy, al nieuws?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven