Canada (aug/sept)

06-09-2010 15:10 179 berichten
Ben mij al weer voorzichtig aan 't orienteren op m'n mogelijk volgende reisbestemming en hoop wat tips te krijgen.

Mijn voorlopig idee is om volgend jaar in augustus of september naar Canada te gaan. Augustus zou voor m'n werk beter uitkomen, maar is wel 'n stuk duurder wegens hoogseizoen. Maar als het klimaat in september 'n stuk kouder/regenachtiger is dan augustus, kies ik toch voor augustus.

Route van Vancouver naar Calgary met 'n huurauto (SUV) of omgekeerd met daarbij vele natuurparken. In totaal 4 weken.

Indien het augustus wordt, hoe zit 't dan met de beschikbaarheid van motels/hotels? Kun je daar makkelijk 'n kamer vinden, of beter toch van te voren boeken?

Heb dit voorjaar 'n reis gemaakt door het zuidwesten van de USA en van te voren alles geboekt. Op zich beviel me dat prima, maar lijkt me ook leuk om flexibel te zijn, ook ivm het weer.

In de USA hadden we kamers vanaf ca. 70 dollar tot ca. 150 dollar p/n. Hoe liggen de prijzen gemiddeld in Canada? En in het hoogseizoen?

Welke plaatsen, natuurparken en motels/hotels kunnen jullie uit eigen ervaring aanraden?

Een verblijf op 'n ranch om paard te gaan rijden wil ik er zeker in hebben. Verder uiteraard excursies om beren te gaan spotten en walvissen (Vancouver island?)

Ben benieuwd naar leuke tips!
In 2007 ben ik in september 3,5 week naar Canada geweest. Het was qua weer perfect en qua drukte ook (niet te druk en niet te rustig).

Ben naar Vancouver geweest, Whistler, 100 miles (omdat mijn familie daar een 2e huis heeft), Vancouver Island en nog een dagje wezen shoppen in Seattle.

Prijzen zijn vergelijkbaar met Amerika, alhoewel shoppen ook voor Canadezen in Amerika goedkoper is.

Beren heb ik nergens kunnen spotten, dus heb ik uiteindelijk maar een beerspotboottochtje gemaakt op Vancouver Island. Ook heb ik daar een walvissenboottochtje gemaakt. Overigens heb ik meer Orka's gezien dan walvissen, maar beide beesten zijn prachtig om te zien.

De natuur is werkelijk geweldig aan die kant van Canada, alhoewel er ook wel vergelijkingen zijn met parken als Yosemite NP in California. Ik heb zo'n 5 dagen op Vancouver Island gezeten, maar dat was aan de korte kant. Whistler heb je vrij snel gezien (dag of 2 is echt wel max) en voor de rest heb ik ook enige tijd bij familie doorgebracht en dus relatief minder kunnen reizen.

Kortom; ik zou zeker in september gaan, dat scheelt in de kosten met Augustus, het weer is prima en de natuur prachtig. Je zal er een mooie reis aan hebben.
Walvissen spotten kun je inderdaad goed op Vancouver Island. Ik heb het in Tofino gedaan (een paar jaar geleden in juli en geen walvis gezien trouwens), maar ook in Victoria worden veel excursies aangeboden. Lees even op internet wanneer de beste tijd is om ze te spotten, want het is behoorlijk prijzig.

Athabasca Falls zijn hele mooie brede watervallen en echt de moeite waard.

En Maligne Lake in Jasper National Park is ook echt een aanrader, maar dan moet je wel de Icefields Parkway nemen (van Banff naar Jasper). Schitterend!

Verder kan ik je niet veel tips geven. Ik ben destijds met een backpack-tour mee geweest via www.moosenetwork.com

Maar dan ligt de route dus al vast en slaap je in hostels. Dat is dus niet wat jij wilt gaan doen.

Heel veel plezier, het is er echt prachtig!!
Overigens heb ik ook de beren en walvisboottochten ook vanuit Tofino gedaan.

Zelf heb ik Vancouver Island ook gedaan met moosenetwork. Lekker makkelijk. Wellicht dat je leuke routes van hun site kan afhalen?
Bedankt voor de tips alvast!

Mijn angst voor september is dat ik net 't huidige weerbericht in Vancouver en Calgary heb bekeken en dat zijn dagen vol regen en lage temperaturen. Maar dat is niet standaard voor september?

Vancouver Island lijkt me heel erg de moeite waard, dus wil ik zeker ruim de tijd voor nemen. Ook ivm die beren/walvissen.

Hostels zijn niet mijn ding. Wil wel 'n beetje comfort en zeker geen kamer delen. Een eenvoudig motel met douche/wc op de kamer is toch wel 't minste. Maar iets meer luxe ben ik ook niet vies van op z'n tijd.

Jasper en Banff wil ik zeker naar toe. En als de tijd 't toelaat misschien ook wel 'n aantal dagen richting Yellowstone via Montana.
Ik bleef voornamelijk bij familie slapen, maar ik heb met moosenetwork de tour naar Vancouver Island gedaan omdat ze niet duur zijn en je dan ook gelijk het meeste ziet. Omdat je buiten het seizoen zit is de groep niet zo groot en zijn er ook weinig 18 jarigen bij

Op de site van moosenetwork staan overigens ook de reisroutes en wat je onderweg gaat zien. Vandaar de tip om hun routes eens te bekijken.

Veel plezier met voorbereiden, het gaat (wederom) een mooie reis worden.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 06-09-2010 15:53
Reden: was weer eens wat vergeten.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Vancouver kan ik je dit dit hotel aanraden; scoort ook hoog op tripadvisor .

Als je het leuk vindt om in bed & breakfasts te logeren, dan kun je hier eens kijken.
Super plan Elnin!

Ben er zelf nooit geweest, maar blijft ook een wens. Vriend heeft er familie wonen wat het een stuk gemakkelijker maakt die kant toch sneller dan ik dacht eens op te gaan!

Inderdaad, de horse ranch niet missen. Als je ergens mooi kunt rijden dan is het daar wel!

Succes met de voorbereidingen, je hebt nog even.. ;-)!
Ik ga volgende week, dus ik lees mee met de tips

Slapen trouwens in Vancouver in het Hermitage Hotel, staat ook goed bekend schijnt het.
Oh, dan wil ik jouw ervaringen naderhand wel lezen, Wen!

Waar ga je allemaal naartoe en heb je vooraf geboekt of doe je alles op de bonnefooi?

B&B's vind ik geweldig! Maar liggen de prijzen daarvan niet veel hoger dan motels? Dat was tenminste in de USA zo. Hou persoonlijk wel van kleinschalig met 'n beetje sfeer.

@Kym: heb 'n gave ranch gevonden in Montana, lijkt me tof om daar 'n paar dagen te verblijven en te rijden en dan nog door naar Yellowstone. http://www.lwranch.com/ Ligt 200 km onder Calgary.
Ziet er super uit die ranch! En in Calgary woont de broer van mijn vriend! Wat kost die ranch eigenlijk, kan de prijzen niet vinden..jij wel?
Oh ik heb het al gevonden!
We gaan van Vancouver naar Jasper, dan weer naar beneden via Kelowna en dan weer voor een week naar Vancouver. We gaan met een camper, en naast het hotel in V. doen we het grotendeels op de bonnefooi inderdaad. In september zou dat goed moeten kunnen. Ik ben heel benieuwd, het lijkt me supermooi.
Da's ideaal dan! Dan zit je er vlakbij!

http://www.lwranch.com/activities/lwr-lite (buiten 't hoogseizoen)

http://www.lwranch.com/rates
Is Vancouver Island daar weer ver vandaan, of..? (orka's/walvissen spotten? )
Volgens mij is dat wel 'n eindje. Vooral als je via de natuurparken wil rijden. Ik wil op Vancouver heen vliegen en vanaf Calgary terug of omgekeerd.

Net even gegoogled en Vancouver ligt 971 km ten zuidwesten van Calgary.
Hm, da's een eindje ja. Ga jij dat wel allemaal met de auto doen dus?
Ja, ik wil 'n SUV huren en lekker rond gaan toeren. Dat is me in de USA ook goed bevallen. Wil Vancouver island doen, Vancouver, Whistler o.i.d. Jasper, Banff, Montana/Yellowstone en dan via Calgary terug. Dat is 't in grote lijnen dus. Hoop dat ik nog leuke tips krijg over dingen die de moeite waard zijn op ongeveer deze route. Die waterval die genoemd werd lijkt me bijv. wel wat.
Gaaf hoor, ga je alleen? (zie je al rijden op die kilometers lange verlaten wegen daar - exciting!)
Ja, de bedoeling is alleen te gaan. Lijkt me wel fijn, heerlijk niemand om rekening mee te hoeven houden, keihard mijn muziek op en lekker genieten van 't mooie landschap.
Ja, snap ik. Ook dat zie ik helemaal voor me.
Mijn zusje is voor de liefde naar Canada verhuist, Vancouver.

In die omgeving is genoeg te doen, Vancouver Island, Tofino. Calgary vond zij niks.

Augustus was dit jaar goed qua weer, 25-30 graden én beren gezien tijdens een weekje aan een meer ( naam kwijt, als je wilt kan ik t vragen).
Vancouver spreekt mij ook meer aan als Calgary. Als terugvlieglocatie kan ik er misschien best 'n dagje doorbrengen, maar ik besteed mijn tijd toch 't liefst in de mooie natuur.

Dat hostel waar iemand 't over had in Tofino, is dat 'n hostel waar je ook 1 pk's hebt? Heb al wel door dat gewone motels/hotels op die locatie enorm duur zijn, laat staan in augustus.
Voordeel van Calgary is dat het op zo'n 2,5 uur rijden ligt van Banff. Als je aan het einde van de middag terugvliegt kan je in de ochtend gewoon lekker op de gemakje vertrekken vanuit Banff.

Ik ben eind mei geweest en brrrr, wat was het koud. Er lag overal nog sneeuw en niet alle wandelpaden waren open. Wij hebben prachtige foto's kunnen maken van de bergen weerspiegeld in de diverse meren. Kennissen zijn afgelopen juli/augustus geweest en zij hadden die weerspiegeling niet.
Ik wilde eerst in juni gaan, maar nadat we afgelopen mei nog ingesneeuwd raakten in Tahoe, kies ik liever voor de zomermaanden. Ben niet zo dol op kou.

Vanuit Banff ga ik nog naar Montana/Wyoming (Yellowstone), dus niet gelijk naar 't vliegveld van Calgary. En voor ik terugvlieg vind ik 't wel lekker nog even 'n dagje relaxen, shoppen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven