Canada (aug/sept)

06-09-2010 15:10 179 berichten
Ben mij al weer voorzichtig aan 't orienteren op m'n mogelijk volgende reisbestemming en hoop wat tips te krijgen.

Mijn voorlopig idee is om volgend jaar in augustus of september naar Canada te gaan. Augustus zou voor m'n werk beter uitkomen, maar is wel 'n stuk duurder wegens hoogseizoen. Maar als het klimaat in september 'n stuk kouder/regenachtiger is dan augustus, kies ik toch voor augustus.

Route van Vancouver naar Calgary met 'n huurauto (SUV) of omgekeerd met daarbij vele natuurparken. In totaal 4 weken.

Indien het augustus wordt, hoe zit 't dan met de beschikbaarheid van motels/hotels? Kun je daar makkelijk 'n kamer vinden, of beter toch van te voren boeken?

Heb dit voorjaar 'n reis gemaakt door het zuidwesten van de USA en van te voren alles geboekt. Op zich beviel me dat prima, maar lijkt me ook leuk om flexibel te zijn, ook ivm het weer.

In de USA hadden we kamers vanaf ca. 70 dollar tot ca. 150 dollar p/n. Hoe liggen de prijzen gemiddeld in Canada? En in het hoogseizoen?

Welke plaatsen, natuurparken en motels/hotels kunnen jullie uit eigen ervaring aanraden?

Een verblijf op 'n ranch om paard te gaan rijden wil ik er zeker in hebben. Verder uiteraard excursies om beren te gaan spotten en walvissen (Vancouver island?)

Ben benieuwd naar leuke tips!
Alle reacties Link kopieren
@ olifantje, dat lijkt me hartstikke leuk! Het weer is hier ineens ook wat frisser geworden, vannacht heeft het gevroren!! Gelukkig geven ze de rest van de week weer lekker warm weer op.. ik hoop dat het nog even zo blijft!

@ Elninjoo, die jetleg is heel vervelend! Gelukkig gaat het vanzelf weer over, wat zeggen ze ook alweer, voor elk uur verschil een dag bijkomen toch? En door al die hoogte training kan je lijf nu ineens veel meer aan! Heb net een cursus voor personal training gedaan
Ja, hier is het ook flink koud. Kids moesten gisteren lang op de bus wachten; ongeluk, cougar gesignaleerd in een boom, files, etc. Ze stonden flink te kleumen.

Hoe hoog zitten jullie Lenny?
Optimist tot in de kist!
Da's toch sneller dan verwacht, die kou. Vorige week om deze tijd was 't nog zo lekker.... Hier is het ook geen zomer, maar het is niet koud en de zon laat zich zelf regelmatig zien. Op zich heb ik minder moeite met thuiskomen in deze tijd van 't jaar vanwege de nog groene bomen. Heb vaak als ik in november reis, ik terugkom terwijl de bomen kaal zijn en 't buiten koud en grijs is. Daar krijg ik meestal gelijk 'n enorme dip van. Die heb ik op dit moment niet. Zit best lekker in m'n vel, ondanks dat er hier toch ook minder leuke dingen op me staan te wachten.

Moet nog steeds het laatste deel reisverslag schrijven, haha, loop achter!
Momenteel zit ik in Jasper en morgen rijden we naar Lake Louise. De Patricia Lake bungalows waren helaas al volgeboekt, maar we zitten nu in Tonquin Escape, ook prima.

Vanuit Lake Louise gaan we naar Canmore voor een paar dagen en vanuit daar richting Revelstroke ( misschien ) en terug Calgary.

@ Olifantje, is het druk in jou B&B, anders kom ik graag even langs!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven