Wat geven jullie je kind voor sinterklaas

17-11-2007 10:50 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al; Wat geven jullie je kind voor Sinterklaas

In mijn kennissenkring hoor ik heel verschillende verhalen.

De één vindt dat een kind tevreden moet zijn met een kleinigheidje en de ander koopt een Wii spelcomputer.

Hoe denken jullie erover, en welke gedachten zit er achter?

Als je bijv een kleinigheidje geeft, is dat vanwege de beperkte financiele middelen, of zit er een pedagogische gedachte achter?
Kitty (4,5) krijgt een MP3-spelertje met sprookjes en liedjes erop, voor in de auto. Wij maken nogal eens lange ritten en ik heb niet altijd zin in Jip en Janneke. Nu heeft ze vaak een discman mee, maar die vind ik zo kwetsbaar en doet het vaak niet goed. Maar als ie het doet, zit ze zo lief met duim in de mond, Beer tegen de wang, dromerig naar buiten te kijken, luisterend naar een mooi verhaal.

Maar een ipod wordt het niet hoor, iets veel simpelers.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik weet nog niet precies wat ik ga geven, maar wat ik wel weet is dat het kleinigheidjes zullen zijn. Ten eerste omdat ik idd niet zo erg veel geld heb, maar ook omdat er nog zoveel meer feestdagen aan zitten te komen en mijn zoon ook begin maart alweer jarig is. De grote uitgaven bewaar ik dus voor zijn verjaardag. Wij hebben ook altijd cadeaus onder de kerstboom, dus ik probeer het allemaal een beetje te verdelen. Mijn zoon krijgt trouwens ook altijd "nuttige" cadeaus, zo moet hij bijvoorbeeld een nieuw regenpak en wat nieuwe pyjamas en die krijgt hij dus ook met Sinterklaas of onder de kerstboom.

Vwb Sinterklaas gaat het me vooral om de hoeveelheid, het duurste wat hij van mij krijgt wordt de dvd van Junglebook. In zijn schoen krijgt hij o.a. de poppetjes van Junglebook die je bij de AH kon sparen, en verder krijgt hij dingen als stickers, snoepgoed, een boekje, en nog wat klein grut dat ik de komende periode nog wil kopen. Ik probeer in totaal niet meer dan 50 euro uit te geven aan Sinterklaas en dat vind ik eigenlijk al best veel.
Am Yisrael Chai!
1 groter cadeau (barbie of iets dergelijks) en daarnaast nog 3 goedkopere cadeaus zoals gelpennen (vinden ze erg leuk) ed.

1e jaar zijn we flink te buiten gegaan maar we merkten dat de kleintjes dat niet leuk vonden, na een aantal cadeaus wilde ze gewoon spelen met hét favoriete cadeau(tje).
Hier ook het probleem dat alles binnen korte tijd, Lees:anderhalve maand valt.

Ik heb dus gewoon vanalles gekocht, en een beetje verdeeld over de drie blije- kadootjes -dagen.

Zoon heeft gisteren voor zijn verjaardag een Dora console gekregen, interactieve leercomputer die je kan aansluiten op de tv, verder een badjas van Cars(badjas nodig) en een Cars puzzel.

Voor sinterklaas heb ik een electrische treinset voor tien euro gescoord bij de euroland, en krijgt hij nog een cars rugzakje, een scheersetje voor in bad om samen met papa te kunnen scheren, een Nemo spelletje voor op de console, en een kleurboek met potloden. Voor de kerst krijgt ie dan een klein computerspelletje van sesamstraat voor in de auto, een Dora puzzel en een memoryspelletje.In totaal was ik hiervoor bij de Bart Smit met 15 procent korting op de koopavond, 160 euro kwijt.
Nog gefeliciteerd, Sunlight!
Am Yisrael Chai!
Thnx Fash!Hij is alweer drie...wat gaat t toch snel....die van jou wordt al bijna vier!!

pfff....heb jij dat trouwens ook dat je op zijn verjaardag de hele dag door denkt aan wat je drie jaar geleden aan t doen was?
Hier doen we eigenlijk schandalig veel aan Sinterklaas.

Aangezien er geen mogelijkheid is qua samen vieren met opa's/oma's, kiezen wij voor grote cadeau's die ze echt heel graag willen. Sinterklaas en hun verjaardag, garantie op mooie cadeautjes, rest van het jaar niet.

Oudste zoon kreeg voorheen altijd wel iets groots uit de LEGO city-serie (grote LEGO-fan) maar daar heeft hij alles al van. En het lego-kasteel wat hij graag zou krijgen kost 100 euro en dat vind ik te gek worden dus daar moet hij voor sparen. Hij krijgt van LEGO nu een excalibur-ridder-geval.

Verder zit hij helemaal in de soldaatjes-fase, krijgt hij een plastic kasteel met allemaal soldaten-poppetjes en vlaggetjes enzo, een piratenoutfit, knikkerspullen (B-deman) en een gedeeltelijke uitbreiding voor zijn racebaan.

Bij elkaar rond de 70 euro, denk ik.

Dochter krijgt een zooitje barbies die ik van Marktplaats heb gehaald, kwam het tegen en was toch wel heel erg leuk, allerlei extra's erbij zoals een paard en koets en tig kleertjes enzo. Ben nu op zoek naar een mooie meisjes-doos waar ik het spul in kwijt kan zodat het wat gezelliger geeft dan een oude schoenendoos. Kostte 30 euro. Daarbij krijgt ze zo'n witte speelgoed-poes die kan miauwen (fur-real), daar heeft ze het al een jaar over. (30 euro) en verder wat petshop-poesjes (paar euro) en een voorleesboek.

Jongste zoon krijgt een houten treinbaan van Eichhorn met wat uitbreidingen, een doos met boerderij-dieren, een klein hondje die kan blaffen aan een koordje en een poppenwagetjes. Bij elkaar rond de 50 euro denk ik.

Het is ook wel zo dat Sinterklaas niet samengevierd kan worden met opa's/oma's dus vind ik het wel leuk om kinders echt leuke kado's te geven die ze graag willen ipv allerlei kleine rommeltjes.
Bambi bij de Bart Smit hebben ze doorzichtige roze Disney Cinderella dozen (plastic met wieltjes) voor tien euro, zijn echt uberschattig!
Hier komt een konijntje in huis met Sinterklaas. Verder in elk geval één pakje per kind, en afhankelijk van mijn budget nog wat klein spul. Budget is wel degelijk een beperkende factor, al zou ik als ik het had ook niet gauw pakjes van 50 euro per stuk aanschaffen.
Zoon krijgt de Duplo-dierentuin en een electrische tandenborstel. Dochter hett Lego Prinsessekasteel en een electrische prinsessentandenborstel. Die tandenborstel wilde ze héél graag, al weken, maar die vond ik te duur voor zo tussendoor. Dus dat mag Sint doen. Kan overigens niet garanderen dat het hier bij blijft , weet nog wel een paar leuke cadeautjes voor ze.

Wij doen geen cadeautjes met Kerst, we vieren het niet met familie en verder krijgen ze alleen grote cadeaus met hun verjaardag. Met Sint pakken we aardig uit.
Het Duplo/Legospul hebben we overigens met veel korting bij ToysRus gehaald; 3 halen, 2 betalen. Zoon was toen jarig en kreeg de Duplo-trein. De rest hebben we bewaard voor Sint. Zelfde voor de tandenborstels; ook een 3 halen 2 betalen actie bij de Kruidvat. Papa en mama krijgen er ook eentje met Sinterklaas.
zoon is pas 9 maanden en snapt nog niks van het hele gebeuren. Tel daarbij op dat hij al grote bergen speelgoed heeft en regelmatig nieuw speelgoed krijgt. Hij krijgt dus van ons alleen een schommel van 15,00. Die had ik pas besteld,omdat ik het plezierig vind dat hij ook s winters buiten kan spelen. Ik bewaar hem nu dus tot sinterklaas.

Wel krijgt hij nog cadeautjes van opa en oma(2x), zijn overgrootouders ( 2x), peetoom en peettante en waarschijnlijk komt iemand van onze vrienden ook wel weer met cadeautjes voor hem aanzetten.

Tja, hij wordt toch weer stinkend verwend, aan zijn hoeveelheid speelgoed is iets te duidelijk te zien dat hij overal het enige kindje is, waardoor iedereen helemaal dol op hem is.

In februari zal het hele feest zich wel weer herhalen als hij jarig is.
Hier ook verjaardag, Sintmaarten en Sinterklaas achter elkaar aan.

Voor zijn verjaardag kreeg hij een stationnetje en een hijskraantje + korte spoorrailsjes als uitbreiding op zijn houten treinset (30 euro bij elkaar, waarvan 15 voor het stationnetje door opa&oma). Dat cadeau hebben we dus al drie jaar lang lol en uitbreiding van. Een luisterboek van zijn ene oom en een dvd van zijn andere oom. Verder een Cars-memory, fietskralen en een fietsbel. (Heb ik zelf een bobdebouwer-sticker opgeplakt, dat scheelt een paar euro ).

Van vriendjes kreeg hij auto's en als allerleukste: magneetstaafjes. Tof en verslavend, mama heeft meteen een aanvullingsdoos gekocht voor zichzelf. Die dozen van ¤ 7,95 bij de Action zijn goed. Zal ik niet snel zeggen van de Action, maar nu dan eens wel. De goedkopere/kleinere doos heeft minder sterke magneetstaafjes, maar is ook leuk. De staafjes zijn echter een fractie korter dan die in de andere doos, en kunnen bij héle grote bouwwerken nét niet meer aansluiten.

Sintmaarten: een rugzak vol snoep, maar daar heeft hij hard voor gewerkt (gezongen).

Sinterklaas: (tot nu toe) een treintje met wagonnetje van GeoTrax, past óók op die houten spoorbaan en twee autootjes van Cars. Plus natuurlijk wat pepernoten/chocomuntjes-gedoe.

Zowel het GeoTrax-treintje (ander exemplaar al drie jaar in bezit) als die Cars-auto's blijken behoorlijk sterk, alleen is de lak van de Cars-auto's nu wat beschadigd door de vele "ongelukken".

De Blokker heeft trouwens een fantastische aanbieding: Bliksem en Sally in één doos, nu van ¤ 11,99 voor ¤ 12,99 !!!!! Te gek, ben ik blij dat ik ze in Duitsland had gekocht voor ¤ 9,99. Belachelijk dat ze die dingen nog even in prijs gaan verhogen, dus wees gewaarschuwd.

Wij kopen inderdaad ook in de aanbieding, en bewaren het vervolgens. Wel hebben we besloten om géén goedkope shit meer te doen. Voor de "vriendjesverjaardagen" geven we dus een klein Siku-autootje (kunnen de kleinkinderen later nog mee spelen) en een zaklamp met batterijen. Daarmee blijven we nog ruim onder het geplande "budget" van vijf euro voor kinderverjaardagen, maar dan hoeven ouders de gulle gaven in elk geval niet de volgende dag weg te gooien omdat ze al stuk zijn.
quote:moppetoet schreef op 17 november 2007 @ 13:51:

Sinterklaas: (tot nu toe) een treintje met wagonnetje van GeoTrax, past óók op die houten spoorbaan en twee autootjes van Cars. Plus natuurlijk wat pepernoten/chocomuntjes-gedoe.

Tot nu toe? Ik heb net naar de intocht zitten kijken, en mijn zoon mag pas vanvond zijn schoen zetten. Zijn er mensen die al kadootjes gegeven hebben dan??????
Als je in de gelegenheid bent om naar Duitsland te gaan: DOEN !!!!

Playmobil/Duplo/Lego scheelt al snel 25 tot 30 procent !!!!!
quote:whopper schreef op 17 november 2007 @ 13:54:

[...]

Tot nu toe? Ik heb net naar de intocht zitten kijken, en mijn zoon mag pas vanvond zijn schoen zetten. Zijn er mensen die al kadootjes gegeven hebben dan??????

Dit ligt "tot nu toe" dus bovenin mama's kast.

Vanavond wordt er hier ook écht nog geen schoen gezet, de Sint is tenslotte nog in Kampen en niet in ons dorp.
Kids hebben een verlanglijst gemaakt en wij hebben dat gekocht.

Het is

Baby Awake

Kiddie zoom camera

Tom Tekenspin

maal twee, want heb tweeling joehee!!!
Hier alleen kadootjes met Sinterklaas en dus niet met kerst. Verder is dochterlief in mei jarig, gelukkig dus niet alles op 1 hoop.

Ze loopt al tijden steeds met zo'n nepfototoestel foto's te maken: vindt ze helemaal geweldig. Als hoofdkado heb ik dan ook een echte digitale camera gekocht van Fisher Price (je had ook een nog duurdere met mp3 en weet ik wat erbij, maar dat vond ik niet nodig). Verder de prinsessenverkleedkist met 4 outfits van Intertoys en los daarvan van die roze kleppertjes met tiara; mens erger je niet in de Winnie de Pooh variant en verder wat kleine dingetjes zoals een K3 bakset (3 vormpjes en een schort), een knutseldoos, stiften en dat soort dingetjes. Die laatste dingen zijn de schoenkadootjes.

Hier geen opa's en/of oma's (meer) die meevieren, dus ze krijgt niet ook nog van allerlei andere kanten kado's!!
hier ook een behoorlijk royale sint (maar dan weer geen kerst en verjaardag was in de zomer) ik heb: kapla (onwijs leuke bouwplankjes, heul verantwoord) een boek (vos en haas voor de een, barbapapa voor de ander) idd ook de al eerder genoemde action magneetstaafjes (voor allebei) verder krijgen ze nog een spel (bordspel) en een puzzel. en mss nog wat, maar weet ik niet zeker.

ik probeer wel om niet al te veel 'meuk'te geven, want dat verdwijnt heel snel weer in de hoek!

Fash, heb je al die jungle boek beesten al? heb anders een panter en mowgly in de aanbieding.
Met het rood op mijn wangen wil ik nu wel verklappen wat ik zelf heb gekocht voor mijn 2 kids (dochter 9, zoon 6).

Voor mijn dochter van 9 heb ik een Nintendo DS lite zilver gekocht, 4 DS spelletjes (op Marktplaats), dokter Bibber, en een Bratz.

Voor mijn zoon de V-smile pocket+ 3 spelletjes (van Marktplaats), Cars auto, en een dinosaurus van Playmobil (ik doe mn naam eer aan).

Ze krijgen alleen kado`s van mij, dus er komen er niet nog een aantal van opa en oma bij, en met de kerst doen we niets.

Vanacht lag ik me af te vragen of het slecht voor de kids zou zijn om, naar mijn idee, zo verwend te worden. En wat voor slecht effect dit dan zou hebben. Toen ik als kind sinterklaas vierde was ik al blij met een doosje ministeck (ben nu 37), en als je ziet wat er nu allemaal bij Bart Smit over de toonbank gaat.
Ik heb nog geen idee, ik heb al wel voor drie keer schoencadeautjes. En voor een van de kinderen een kinderCluedo/spel. En een lego-eng-ding (zal wel net zoiets zijn als Bambi heeft voor haar oudste).

Voor jongste wil een karaoke-achtig ding, want hij zingt zo graag. Verder wat klein spul. Middelste.. ik heb werkelijk nog geen idee. Ik wilde eigenlijk zo'n digitale kindercamera, maar vind ze wel wat te duur eigenlijk, 60 euro geloof ik. Voor oudste wat boeken gok ik en iets om mee te spelen. Met kerst doen we geen cadeaus.
Voor in de schoen volgende week,het nieuwe Harry Potter boek voor de oudste en een speciaal gemaakt boek voor de jongste met zijn eigen naam als hoofdpersoon.Met sinterklaasdag krijgen ze allebei een nieuwe schooltas met daarin voor ieder een xbox 360 spel,een Nintendo DS spel,voor de oudste zo'n verzamelset met 8 soorten drumstokken en schilderspullen en de jongste een gezelschapsspel en tekenspullen.
quote:moppetoet schreef op 17 november 2007 @ 14:02:

[...]

Dit ligt "tot nu toe" dus bovenin mama's kast.

Vanavond wordt er hier ook écht nog geen schoen gezet, de Sint is tenslotte nog in Kampen en niet in ons dorp.

aha, ik snap et

Vanavond wel hier een schoen; Puck heeft Sinterklaas net gesproken bij de intocht in ons dorp, en ze hebben een deal gemaakt. Hij maakt een mooie tekening voor in zijn schoen en Sinterklaas zou kijken wat hij kadogewijs kon betekenen. Dat worden dus letterstempels van de Hema; meneer is aan het 'letteren' geslagen. Een leerzaam kadootje dus.
De indercamera's heb ik gezien voor 89 euro.

Voor de kinderen met pakjesavond allemaal een Kika-beer gekocht. Allemaal verschillend dus dat wordt ruzie

We vieren het met familie en daar zijn in totaal 4 kindjes bij. Bij ons wordt er niet boven de 10 euro gegeven.

De twee schoenkadootjes bij elkaar ook een tientje en verder wat snoepgoed.

Hij is de week na Sinterklaas jarig en dan krijgt hij een fiets (nieuw, maar wel MP dus voor de helft), dus allemaal verwennerij genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven