**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Waarom nachtmerrie? Lijkt mij best leuk twee kinderen dicht op elkaar. Mijn zus en ik schelen ook maar een jaar en drie weken.
Volgens mij zijn er trouwens ook veel vrouwen heel snel zwanger. In mijn omgeving althans is zo bijna iedereen binnen een maand na het stoppen met de pil zwanger geworden.
quote:es1450 schreef op 07 september 2010 @ 11:35:

Waarom nachtmerrie? Lijkt mij best leuk twee kinderen dicht op elkaar. Mijn zus en ik schelen ook maar een jaar en drie weken.

Vonden je ouders het ook leuk? Lijkt mij best aanpoten twee mini-mensen.

Overigens vind ik het altijd wel grappig dat mensen denken dat kidneren die dicht bij elkaar liggen qua leeftijd het ook wel goed met elkaar kunnen vinden. Ik scheel vrij veel met mijn broer en zus en heb een betere band met ze dan veel mensen die een broer of zus hebben die maar een of twee jaar ouder of jonger is.
Kinderen dicht bij elkaar lijkt me wel okee, 18 maanden non stop zwanger zijn niet. Tenminste een half jaar of jaartje rust aan je lijf lijkt me wel lekker.
Lijkt mij ook fijn.
Ik hoorde laatst trouwens van iemand die snel kinderen achter elkaar wilde want dan was ze er maar vanaf. Klinkt echt alsof je ervan geniet dan.
Nou, dat kan ik me wel weer voorstellen Fille! Die tijd dat ze heel klein zijn lijkt mij best wel slopend, lijkt me niet prettig om dat uit te smeren over 10 jaar bv. Dan liever snel na elkaar en als ze dan doorslapen dan is het ook echt gedaan met slapeloze nachten, niet dat dan de volgende begint!

Mijn broertjes en ik schelen allemaal zo´n anderhalf tot twee jaar en dat vind ik erg gezellig. Ook handig lijkt me dat je kinderen samen spelen en je ze niet constant hoeft te entertainen. Maarja, ik wil over zulke dingen dus echt absoluut geen uitspraken doen tot ik er eentje heb, ik heb geen flauw idee of ik daarna er nog een wil, of ik nog een keer een bevalling wil doorstaan enzovoort.
Als er meer ruimte tussen zit, kun je de oudste de jongste laten opvoeden. Mijn ouders hebben geen reet meer uitgevoerd bij mij.
Dat, en ze slaan elkaar de hersens niet in als ze met zijn allen tegelijk in de puberteit zitten
Dat ook.

Ik vond de puberruzies van mijn neef en nicht dan weer reuze gezellig. Zij waarschijnlijk niet.

Ik zit me nu af te vragen of die urban legend niet andersom is. Dat de eerste vruchtbare periode na de zwangerschap er juist voor zorgt dat de vrouw alles om zich heen vergeet en onmiddelijk haar man bespringt.

Met alle gevolgen van dien.
Marg, ik heb nog veel bottere dingen gehoord in het Spaans. Keek daar echt van op toen ik bij mijn gastgezin kwam wonen. Familieleden en echtgenoten spraken elkaar daar gewoon aan met "hee zwarte, kun je mij even de boter aangaven" en "vanmiddag komt mijn zus langs, die dikke". Heel normaal.

Nog afgezien van "varkentje" (liefdevol, voor partner) "die haan van de overkant", "de kleine geitjes" (kinderen), eend, geit, ik weet niet wat ik allemaal nog meer gehoord heb.

Maar dat zal wel Chileens zijn, die zijn een beetje maf wat taal betreft. Moon, ook ervaring hiermee?
Oh dat vind ik dan weer veel minder bot. Gordis of gordita is hier ook een populaire koosnaam, ouwe voor je ouders heb je dat niet vaak gehoord, mijn Chileense vriendin zegt dat constant! Negro zou ik nooit vertalen als ´zwarte´ trouwens, dat heeft een véél negatievere connotatie in mijn ogen. Negro dezelfde als moreno, rubio, of blanco, het is slechts een aanduiding van een uiterlijk kenmerk. Ik vind het wel grappig dat zelfs in het Spaans je kan zeggen Pedazo de rubia, morenazo of negrón en dat is echt niet negatief. "ese" of "este" vind ikzelf dan wel weer enorm negatief, zou het op zijn brabants vertalen als "d´n dieje", zo zou ik nooit iemand aanduiden.
Mijn vriend noemt me trouwens princesa, preciosa of corazón de melocotón, dus niets te klagen op dat vlak - ik zou al nooit een negatieve koosnaam nemen maar een vriendin van mij noemt haar vriend altijd gordo tot volledige tevredenheid van beiden. Hij is niet dik of mollig, zij wel, grappig genoeg!
Nee, ik denk dat "oye, negra" naar een zus ook gewoon aardig bedoeld was hoor. Maar in het Nederlands zou je dat echt niet zeggen! "Hé blonde!" Zou ik net zo gek vinden.

Oudje klinkt dan wel weer lief.
Als je nog even wilt schrikken, google negro bembón van Celia Cruz. Of een klassieker: Mamí que será lo que quiere el negro.
Wat een leuk topic is dit toch. Marg geef toe als je hier zit dat zit je je tijd niet nutteloos op het forum te verdoen. Die spaanse koosnamen herken ik wel. Het arriba-abajo probleem ben ik nooit tegengekomen, maar ik heb dan ook nog niet zo vaak samen met een spaanssprekend iemand de weg moeten zoeken.

Nog heel even op de twee kinderen binnen heel korte tijd terugkomend. Mijn ouders hebben dat bewust zo gepland. Ik was geen ongelukje. Het was waarschijnlijk wel zwaar. Tussen mij en mijn broer zit dat wel drie jaar, eigenlijk was het de bedoeling daarna ook binnen een jaar nummer vier te krijgen. Alleen is die er niet meer gekomen. Maar gezien het feit dat ze dat wel weer wilden, denk ik dat ze mijn zus en mij niet extreem druk vonden.
Als je consequent borstvoeding geeft. En dan dus alleen maar borstvoeding. Geen overslaan en niet met ander eten gaat klooien dan is de kans dat je zwanger raakt in deze periode nihil. Als verloskundige mag je dit niet zeggen, want je moet echt ervoor zorgen dat je het goed doet. (omdat anders je hormoonhuishouding toch anders wordt en je wel zwanger kan raken)

Het risico is daarom te groot en dat is de reden dat je altijd anticonceptie krijgt voorschreven. Of de raad om het te gebruiken zeg maar. (want de pil en borstvoeding is ook weer ingewikkelder)

Zelf zou ik geen anticonceptie gebruiken als ik borstvoeding geef. En als ik dan wel zwanger wordt: so be it, dan zal je lichaam er wel weer aan toe zijn en mij lijkt het ook wel handig, snel achter elkaar dan ben je maar in 1x "vanaf"en hoef je maar 1x te lijnen en te trainen om weer de oude te worden
Oja Snorhaar, alle uitdrukkingen die je opnoemt herken ik! E. zelf wordt door z'n familie altijd negrito genoemd.

Over kinderen snel achter elkaar krijgen. Het lijkt me eigenlijk wel wat. Lijkt me ook wel leuk om kleine leeftijdsverschillen tussen de kinderen te hebben. Zit ook een beetje het idee achter ''dan heb je het maar gehad''. Wel in de zin dat je de gebroken nachten, de luiers etc. dan achter elkaar hebt gehad en je er daarna vanaf bent.

Wel lijken me twee zwangerschappen achter elkaar inderdaad horror. Mijn hobby is het absoluut niet.

Het zou nu niet echt uitkomen, omdat we emigratie al eens hebben uitgesteld en we nu toch wel wegwillen.

Ik geef nog wel volledige borstvoeding, maar (ja heel stom) we hebben het een keer gedaan zoals de verloskundige het dus NIET aanraadt (de mijne heeft trouwens niets gezegd). Nou, wie weet..
Toen ik zeventien was en wij graag vaag waren, heb ik ooit buiten de kroeg een gesprek gehad wat ging als volgt:

´waar gaan jullie heen?´

´nou we dachten noord-west´.

´Ohja? Wij gaan zuid-west.´

Enorm flauw, sloeg nergens op. Maar ik moet er wel aan denken met de arriba-abajo-dinges.

Ik heb nu pas door dat het kind geen ander eten mag. Ik dacht dat vrouw niet ´met ander eten mag klooien´ maar ik snapte niet zo goed wat dan.
Fille: Ja het kind inderdaad

Zware dag he? Dan krijg je dat.
Is het wel leuk?
Godsammeklote.....gaat mijn landlord vandaag ineens problemen maken. Nou ja, kennelijk gaat het geldverkeer tussen zijn en mijn bank langzaam. Dat wist ik niet, dus de huur was nog niet overgemaakt (er was hier ook een gekke vrije dag gisteren). Ik heb drie maanden terug al eens gevraagd wanneer ze het geld wilden hebben. Dat kwam wel wanneer ik terug was zeiden ze toen. En ineens ben ik onbetrouwbaar omdat ze het nog niet hebben ontvangen. Sure, uiteindelijk volgens het contract is het mijn verantwoordelijkheid, maar ga niet maanden semi-relaxed zitten doen om me vervolgens onbetrouwbaar te noemen. Gevolg: Ik heb het net zitten pinnen, dus nu krijgt ie het twee keer deze week (huur plus borg he).

Mij best, ik kan het lijden hoor, maar hij haalt er ineens vanalles bij. Dat ik wel de komende maanden het op tijd moet betalen (ja, duh). Dat ze geen zin hebben om me daar mee achter de broek aan te zitten. En dat ze dachten toen ze me selecteerden dat ik wel te vertrouwen zou zijn. En dat ik anders misschien maar niet in dit huis moeten wonen, als ik die veraqntwoordelijkheid niet aan kan.

Tering, dat kan toch ook wel anders? Niet ontvangen huur is een probleem dat moet worden opgelost, en daar kan je me zeker op aanspreken. Maar meteen gaan dreigen en op mijn gevoel spelen van 'we dachten dat je te vertrouwen was', gatver. (Uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee als ze mij eruit zetten, ik vind hier zo iets nieuws, heb heel weinig zooi om te verhuizen en zij moeten dan weer op zoek naar een nieuwe huurder en verliezen dan waarschijnlijk een maand huur).

En het allerergste vind ik nog dat ik me er zo over opwind ook nog. Blergh. Misschien ben ik ook wel lichtgeraakt omdat vriend net weg is. En dat is stom. (Fijn trouwens dat feest van herkenning wbt communicatie. I ben dus niet de enige).

Spijker, ik mail je wel effies vanavond over NYC, want anders wordt ik te herkenbaar (als ik leuke dingen wil vertellen iig). Hoewel ik dat al best wel ben. Maar toch ;)
Gezellig hier. Daar weet ik niks van, borstvoeding, wel/niet vruchtbaar dan, etc. Gelukkig hebben we Nemo. Ben je al weer naar school trouwens?

Mening over hoe snel na elkaar zwanger raken heb ik niet. Moet eerst nog beslissen of er 'n eerste keer zwanger gaat komen.

Moest erg lachen om 'd'n dieje', erg grappig ja. Terwijl dat door de dialectsprekende Brabo's helemaal niet negatief bedoeld wordt volgens mij.

Hier ook erg veel herkenning, Arabisch heeft alleen maar gebiedende wijs lijkt wel. Ik moest erg wennen aan R's 'geef me dit', 'doe dat'. Totdat ik er achter kwam dat ie dat letterlijk uit 't Arabisch vertaalde en 't daar heel normaal is. Hij past zich gelukkig aan mij aan en probeert er 'n -voor mij- normale vragende zin van te maken. Maar 't lukt niet altijd.

Haha, Fieje, je hoeft de vriend van vriend niet vaker te zien, maar bent toch beledigd dat ie geen telefoonnr. heeft gevraagd. Misschien kan jij z'n nummer vragen om te vragen waarom ie 't jouwe niet heeft gevraagd.

HH, dat is irritant, zo'n huizendingen. Als 't zo makkelijk is om iets anders te vinden, waarom vertrek je dan niet gewoon? Dan ben je van dat gezeur af.

Mag ik nog even doorzeuren over zus?

Ik ben er achter dat R. de wasmand niet omdraait, dus 't moet schoonzus wel zijn. Waarom?! Ik blijf 'm dus stug omdraaien als ik de badkamer binnenkom, zo'n 3 à 4 keer per dag . Maar waarom?! Als ik bij haar thuis ben ga ik me toch ook niet bemoeien met hoe haar wasmand staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven