Chersonisos in Oktober?

06-09-2010 20:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve forummers

Ik ben meegevraagd om mee op vakantie te gaan met 10 'vrienden' in oktober naar Chersonisos.

Aan de ene kant ben ik wel toe aan een vakantie, maar aan de andere kant, is er wel wat te beleven in Oktober? (begin oktober)

Dan nog een bijkomstigheid, van die 10 'vrienden' ken ik er maar een paar...

Twijfels, twijfels....

Ik ben best wel onzeker, wat als de rest mij niet mag? Of mij niet mee wil hebben.

What to do....
Schijnt een heel aardig reisprogramma over te zijn dat op donderdagavonden wordt uitgezonden.

Ik zeg: doen!
Lol Wuiles!

Greyli,

Ik weet niet wat je zoekt op vakantie? Ik ben in oktober naar Cherso gegaan. Je kon er lekker uitgaan, eten etc. Alleen zo'n gekkenhuis als het in het hoogseizoen is was het niet, maar dat was voor mij juist de bedoeling..Uitgaansleven is dan ook veeeeel rustiger.
Haha, Wuiles! Ik kan het woord Chersonissos alleen nog maar op z'n Haags horen!
Reisseizoen & klimaat

Een vraag die regelmatig gesteld wordt is wanneer is het de beste periode om naar Chersonissos te gaan. Dat hangt er vanaf wat je in Chersonissos gaat doen en of je de drukte op wilt zoeken of juist in een rustigere periode wilt gaan. In alle gevallen geldt dat er tijdens het winterschema van de chartervluchten (november tot en met april) er weinig toeristen naar Kreta komen en veel accommodaties, faciliteiten en horecagelegenheden beperkt open of helemaal gesloten zijn.

Type vakantie: vooral stappen en strand

Type reiziger: hoofdzakelijk jongeren (18-25 jaar), veelal vrijgezel

Als je komt om te stappen en andere mensen te ontmoeten, dan moet je hier in juli en augustus zijn. Voor en na deze twee maanden is het een stuk rustiger wat betreft uitgaan. Het kan in het hoogseizoen wel erg druk zijn; daar moet je van houden. Voor veel Nederlandse jongeren is Chersonissos dé bestemming om in juli en augustus te vertoeven.

Type vakantie: combinatie strand, zwembad, cultuur, lekker eten en wat stappen

Type reiziger: de oudere jongere (25-30 jaar), stelletjes

Als je de drukte niet schuwt kun je in juli of augustus gaan, maar dan bij voorkeur de eerste week juli of de laatste week van augustus. Het is dan niet te rustig, maar ook niet te druk. Juni of september zijn ook goede opties, maar houd er dan wel rekening mee dat het uitgaansleven duidelijk rustiger is.

Type vakantie: rustig aan, wat zien, wat doen en vooral relaxen met de kinderen

Type reiziger: gezinnen met jonge kinderen en/of babies

Als er nog geen leerplicht voor de kinderen aan de orde is, zijn de maanden juni, september en oktober ideaal. Lekkere temperaturen, niet te druk en weinig kans op slecht weer. Ook zijn deze maanden over het algemeen iest goedkoper, wat natuurlijk mooi meegenomen is.

Type vakantie: gemiddelde gezinsvakantie

Type reiziger: gezinnen met oudere kinderen die 's avonds later op kunnen blijven (of al gaan stappen)

Gezinnen met oudere kinderen zullen vast zitten aan de Nederlandse schoolvakanties. In de meivakantie kan het al heel aangenaam zijn op Kreta, maar bewolking, regen en temperaturen die nauwelijks de 20 graden ontstijgen zijn ook zeer goed mogelijk. Het hoogseizoen is goed te doen met oudere kids, maar je moet dan wel van drukte houden. Zowel de plaats zelf als de hotels en appartementen zijn druk bezet en dat merk je goed in een relatief kleine plaats als Chersonissos. De herstvakantie valt aan het einde van het seizoen. Het weer is dan vaak erg aangenaam, de zee lekker warm en het is een ideale maand voor uitstapjes en om te relaxen. Het uitgaansleven is dan al vrijwel ingekakt.

Type vakantie: Chersonissos als uitvalsbasis voor uitstapjes en excursies

Type reiziger: ondernemend, wil iets van het eiland zien

Als je naar Chersonissos komt om het eiland te leren kennen en niet om alle dagen aan het strand of zwembad te liggen dan zijn de maanden mei, juni, september en oktober ideaal. Zeker mei is een aanrader als je wilt genieten van de mooie natuur en als bijkomend voordeel heb je de lagere prijzen van accommodaties en huurauto's.

Type vakantie: alles wat niet hierboven beschreven staat

Type reiziger: reizigers met specifieke wensen of interesses

Hier geldt eigenlijk dat je zelf moet kijken welke weer/prijs/drukte combinatie het beste werkt voor je. Drukte is er vooral in juni en augustus, de prijzen liggen het laagste in het voorjaar en najaar en zijn het hoogste tijdens het hoogseizoen en de klimaatgegevens staan hieronder vermeld:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
oh oh cherso
http://reizen-en-recreati ... os-uitgaan-en-zonnen.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ge-wel-dig vermakelijk programma
Ik ben er eind oktober geweest, was toen prima. Heel rustig en stil, en heerlijk weer om te wandelen. Maar als je vertier en stappen wil, is het beslist de verkeerde tijd
Afgelopen jaar oktober op Kreta een week alleen maar regen gehad... maar dat is volgens mij wel een uitzondering
En ja, oktober is inderdaad wel super rustig. Maar is waar je voor komt natuurlijk
Natuurlijk willen we 'denk ik' wel gaan stappen.

Maar het wordt natuurlijk geen zuip festijn (drink zelf sowieso niet, dus dat scheelt)

Ik zou mee gaan om te zonnen en gewoon heerlijk (op de valreep) nog een vakantie mee te pikken
En over je onzekerheid. Toch jammer dat je dingen niet doet hierdoor. Waarom zouden mensen je niet mogen?
@ Poeszie

Omdat ik nogal druk en vaak (TE) impusief ben.....

(ADHD, heb ik ook) Ik kan soms dingen zeggen, die ik heel anders bedoel....(wat soms bij mensen in het verkeerde keelgat schiet)

Ik vind het toch wel een beetje eng... Ook omdat we gaan vliegen :P
Helpt het om bij hen gewoon te benoemen dat je je onzeker voelt in nieuwe gezelschappen, vanwege je ADHD. Creëer je waarschijnlijk een hoop begrip.

Verder is vliegen na de lift het meest veilige vervoersmiddel
ik ben gewoon heel erg nerveus....:P

Maar ik denk dat ik het gewoon ga doen :D

Soms moet je gewoon dingen doen, die je normaal nooit zou doen (bijvoorbeeld met mensen op vakantie gaan die je niet kent)

Maar begrijp ik uit alle reacties dat het weer in Griekenland in oktober goed is? En dat je wel uit kan gaan, maar dat het een beetje een dooie boel is :P?
quote:Greyli schreef op 06 september 2010 @ 20:58:

Hallo lieve forummers

Ik ben meegevraagd om mee op vakantie te gaan met 10 'vrienden' in oktober naar Chersonisos.

Aan de ene kant ben ik wel toe aan een vakantie, maar aan de andere kant, is er wel wat te beleven in Oktober? (begin oktober)

Dan nog een bijkomstigheid, van die 10 'vrienden' ken ik er maar een paar...

Twijfels, twijfels....

Ik ben best wel onzeker, wat als de rest mij niet mag? Of mij niet mee wil hebben.

What to do....Met het juiste mensen kan je het overal leuk maken! Ga de uitdaging aan, en maak er het beste van!
Hallo allemaal,

Om jullie up-to-date te houden..

Ik ga niet mee op vakantie, niet vanwege mijn onzekerheid. (misschien speelt het wel een beetje mee) maar ook omdat ik geen vrijstelling van school heb gekregen :( Helaas helaas...Maar ik bekijk het positief, er komt altijd weer een tijd om op vakantie gaan (hoop ik)
Poeszie nee dat is geen uitzondering, hadden wij in 2008 ook. (van de 15 dagen 13 dagen regen, bewolkt en koud)

Kun je beter aan de zuidkant van het eiland gaan zitten, de Matala kant, daar was het wel mooi weer.

Ook even in de gaten houden dat er in oktober ook al behoorlijk wat dicht is/gaat.
Toen ik in Griekenland woonde liep het toeristenseizoen tot half oktober. De meeste tenten zijn al eind september dicht. Zelfs sommige (toeristen) supermarkten.

Verder kan het tot half oktober mooi weer zijn,daarna is het helemaal pet. Maar het KAN DAT JE MOOI WEER HEBT.

Meestal is er niet veel te beleven. Dus wat je op TV ziet,zulke drukte komt je niet tegen rond september/oktober.

Dat is meestal in juli en augustus.

Als je wilt stappen,dan moet je echt in Athene/Pireus zijn.

Zit je wel tussen locale bevolking. En mocht het mooi weer zijn,huur je een auto of papaki (scootertje)

Thesalloniki schijnt ook er mooi te zijn. Maar in het Noorden kan het hondenweer zijn.
quote:izalinia schreef op 12 september 2010 @ 01:19:

Wees maar blij.

Toen ik in Griekenland woonde liep het toeristenseizoen tot half oktober. De meeste tenten zijn al eind september dicht. Zelfs sommige (toeristen) supermarkten.

Is vaak echt een dooie boel.

Verder kan het tot half oktober mooi weer zijn,daarna is het helemaal pet. Maar het KAN DAT JE MOOI WEER HEBT.

Meestal is er niet veel te beleven. Dus wat je op TV ziet,zulke drukte komt je niet tegen rond september/oktober.

Dat is meestal in juli en augustus.

s'avonds kun je rond een uur of 10 en 11 een kogel door de straat schieten zonder iemand te raken.

Als je wilt stappen,dan moet je echt in Athene/Pireus zijn.

Zit je wel tussen locale bevolking. En mocht het mooi weer zijn,huur je een auto of papaki (scootertje)

Thesalloniki schijnt ook er mooi te zijn. Maar in het Noorden kan het hondenweer zijn.
Lekkah naar Starbeach!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven