Viva kattenvraagbaak deel 6

donderdag 15 november 2007 om 07:53
@ lovelylinny. Blinky en haar zusje (die bij een vriendin van me woont) zijn voor hun leeftijd aan de zware kant. volgens mij zit Sem volgens de tabellen precies goed! Blinky is van de buurpoes, die bezwangerd is door een wilde kater. volgens mij noemen ze dat tegenwoordig europese korthaar ja. Mousy is 2.5 jaar oud en is een Brits Korthaar, echt merk dus. heeft ook een heel ander karakter en weegt nog geen 3 kg. maar is echt een schat van een beest.
vannacht hebben ze beide heel lief op me gepast, hoewel ze m'n vriend volgens mij echt missen. 's avonds veel voor de voordeur zitten enzo.
vannacht hebben ze beide heel lief op me gepast, hoewel ze m'n vriend volgens mij echt missen. 's avonds veel voor de voordeur zitten enzo.
donderdag 15 november 2007 om 17:33
donderdag 15 november 2007 om 20:07
Nou onze Whiskey is alweer een poosje thuis en het lijkt nu wel goed te gaan. Hij eet echter nog niet veel en is ook wel wat dunner geworden. Maar zo te zien heeft hij geen pijn.
Voordat ie werd opgenomen merkte je gewoon dat ie erg veel pijn had, soms zo naar grommen, dan weer echt gillend mauwen, veel likken aan z'n jongeheer en maar weer kermen.
En toen zat ie dus ook continu in die plashouding. Niet echt zitten en ook niet staan, beetje tussenin zeg maar.
Nu loopt ie normaal en lijkt zich wel lekker te voelen.
Of ie ook plast weet ik niet omdat onze katten gewoon buiten komen. We wonen lekker in de natuur en naast ons is een mooie boswal waar ze eigenlijk altijd ronddolen.
We kunnen aan zijn broer zien hoeveel hij magerder wordt, als het te erg wordt grijpen we natuurlijk wel in. Maar hij eet in elk geval wel iets.
Oja hij heeft idd antibiotica.
We houden hem echt wel goed in de gaten, de dierenarts had het erover dat ze zichzelf idd kunnen vergiftigen, maar ook dat ze vanbinnen kunnen ontploffen ofzo als ze hun urine helemaal niet kwijt kunnen.
En wat ik nu ook merk, hij is nog lang niet de oude want eerder sprong hij altijd overal bovenop. In de bijkeuken hebben we een soort aanrechtje waar we het eten altijd klaarmaken, dan sprong hij er altijd bij op, nu lukt hem dat niet...
Voordat ie werd opgenomen merkte je gewoon dat ie erg veel pijn had, soms zo naar grommen, dan weer echt gillend mauwen, veel likken aan z'n jongeheer en maar weer kermen.
En toen zat ie dus ook continu in die plashouding. Niet echt zitten en ook niet staan, beetje tussenin zeg maar.
Nu loopt ie normaal en lijkt zich wel lekker te voelen.
Of ie ook plast weet ik niet omdat onze katten gewoon buiten komen. We wonen lekker in de natuur en naast ons is een mooie boswal waar ze eigenlijk altijd ronddolen.
We kunnen aan zijn broer zien hoeveel hij magerder wordt, als het te erg wordt grijpen we natuurlijk wel in. Maar hij eet in elk geval wel iets.
Oja hij heeft idd antibiotica.
We houden hem echt wel goed in de gaten, de dierenarts had het erover dat ze zichzelf idd kunnen vergiftigen, maar ook dat ze vanbinnen kunnen ontploffen ofzo als ze hun urine helemaal niet kwijt kunnen.
En wat ik nu ook merk, hij is nog lang niet de oude want eerder sprong hij altijd overal bovenop. In de bijkeuken hebben we een soort aanrechtje waar we het eten altijd klaarmaken, dan sprong hij er altijd bij op, nu lukt hem dat niet...
vrijdag 16 november 2007 om 00:02
@Dino: kan denk ik goed zijn dat het weinige eten ook nog met het herstel (niet helemaal de oude zijn) te maken heeft.
Ik ben er zelf met het wondjesmysterie (zie mijn vorige post) nog niet uit. Bedacht me trouwens dat ik de dierenarts ook eerst kan bellen... Was ik even vergeten en met kat naar dierenarts is natuurlijk niet de leukste bezigheid.
Ik ben er zelf met het wondjesmysterie (zie mijn vorige post) nog niet uit. Bedacht me trouwens dat ik de dierenarts ook eerst kan bellen... Was ik even vergeten en met kat naar dierenarts is natuurlijk niet de leukste bezigheid.
vrijdag 16 november 2007 om 19:19
Morgen is de grote dag, alles is ingepakt en Lima is nu al helemaal opgewonden. Ze stuitert tussen de dozen door en laat elke 5 minuten door een prrr even horen in welke doos ze momenteel verblijft
Ik heb Lima niet meer gewogen btw, ze ziet er zo slank uit, het interesseert me eigenlijk ook niks meer. De nieuwe dierenarts vond haar ook juist mooi op gewicht en niks te zwaar en ze vond het ook grote onzin dat ik haar op dieet moest zetten. Maar goed dat is allemaal voorbij. Vind het erg spannend verhuizen en volgens mij merkt Lima dat ook wel aan mij. Ze volgt me bij alles wat ik doe en bemoeit zich ook overal mee haha. Ik hoop zo dat ze happy is in het nieuwe huisje, maar dat zal heus wel. Als ze maar lekker bij me komt slapen komt het vast goed. Ik meld me hier als mijn internet het weer doet, hoop dat ik dat morgen (heel optimistisch, naief misschien wel I know ) heb!
Ik heb Lima niet meer gewogen btw, ze ziet er zo slank uit, het interesseert me eigenlijk ook niks meer. De nieuwe dierenarts vond haar ook juist mooi op gewicht en niks te zwaar en ze vond het ook grote onzin dat ik haar op dieet moest zetten. Maar goed dat is allemaal voorbij. Vind het erg spannend verhuizen en volgens mij merkt Lima dat ook wel aan mij. Ze volgt me bij alles wat ik doe en bemoeit zich ook overal mee haha. Ik hoop zo dat ze happy is in het nieuwe huisje, maar dat zal heus wel. Als ze maar lekker bij me komt slapen komt het vast goed. Ik meld me hier als mijn internet het weer doet, hoop dat ik dat morgen (heel optimistisch, naief misschien wel I know ) heb!

vrijdag 16 november 2007 om 21:11
@ Ambrosia; spannend! wel fijn dat Lima zo heerlijk achter je aan hobbelt.
goed dat je een andere dierenarts hebt gezocht, 't is wel belangrijk dat je zo iemand prettig vindt. toen zij met Blinky bij de dierenarts waren, was ik wel weer blij met hem. hij praat echt tegen de dieren, vind ik zooo leuk!
heel veel succes morgen met de verhuizing (je bent inderdaad een beetje optimistisch over morgen al internet hebben. geeft niet ). hopelijk verloopt het allemaal een beetje voorspoedig!
goed dat je een andere dierenarts hebt gezocht, 't is wel belangrijk dat je zo iemand prettig vindt. toen zij met Blinky bij de dierenarts waren, was ik wel weer blij met hem. hij praat echt tegen de dieren, vind ik zooo leuk!
heel veel succes morgen met de verhuizing (je bent inderdaad een beetje optimistisch over morgen al internet hebben. geeft niet ). hopelijk verloopt het allemaal een beetje voorspoedig!
vrijdag 16 november 2007 om 22:38
Ik wens je ook heel veel succes met de verhuizing, zal wel allemaal goedkomen, heeft ff tijd nodig denk ik. Ik heb vandaag de oormijt behandelt van mijn kat. Ben niet naar de DA geweest maar een middeltje van de dierenwinkel, even uitproberen of het helpt anders alsnog naar de DA. Maar het stuitert aardig rond hier met 3 katteknuffels. Ben blij dat ze zich zo goed verstaan onder elkaar!!! De gordijnen zijn zeer gewild ik wacht maar met kopen van nieuwe tot ze wat groter zijn en de kraan is ook zooooooooooo interessant. Ze heben toch gekke gewoontes, dacht dat ze niet dol op water waren maar Sita en Chico vinden het geweldig.
Fijn weekend allemaal alvast!!!!!
Fijn weekend allemaal alvast!!!!!
zaterdag 17 november 2007 om 20:00
Hallo dames, IK HEB INTERNET!!! Ja ja, die lieve jongen van de kpn heeft me even geholpen, binnen een kwartier! En de tv, digitenne doet het ook! Bijna alle dozen zijn uitgepakt, bed opgemaakt, kasten ingericht, alles aangesloten. Helemaal verhuisd en helemaal doodop. En Lima vindt het helemaal geweldig, ze is haar muisje nu door het huis heen aan het slaan. Niks aan de hand dus. Ik ga nu gauw verder maar ik kom later misschien nog wel even hier.

zaterdag 17 november 2007 om 22:08
Haha, lima ligt languit op het bed te slapen. Ze was zo moe dat ze haar hoofdje niet eens omhoog kon houden! Maar ze viel tevreden spinnend in slaap dus ik denk dat de verhuizing haar wel bevalt. @Lenny38, oh hangen die van jou ook in de gordijnen? Lima doet dat dus als ze schrikt van iets, helemaal niet leuk als je mooie gordijnen hebt! Wat lijkt me dat trouwens leuk zeg, 3 katten in huis. Dat zou ik ook nog wel willen hoor als ik een groter huis heb. Ik ben blij dat Lima zich zo goed kan vermaken alleen maar ik kan stiekem natuurlijk niet wachten op nog een poesje haha.
@Yin, idd heel erg belangrijk dat je het idee hebt dat de dierenarts ook echt iets heeft met dieren. Dus niet alleen koud en klinisch maar ook echt tegen ze kletsen enzo. De dierenarts die Lima nu heeft, deed ook echt moeite om haar op d'r gemak te stellen en dus mij ook .
Welterusten iedereen hier!
@Yin, idd heel erg belangrijk dat je het idee hebt dat de dierenarts ook echt iets heeft met dieren. Dus niet alleen koud en klinisch maar ook echt tegen ze kletsen enzo. De dierenarts die Lima nu heeft, deed ook echt moeite om haar op d'r gemak te stellen en dus mij ook .
Welterusten iedereen hier!

maandag 19 november 2007 om 06:52
Jeetje Ambrosia, dat heb je snel gedaan!!!
Ik heb hier nog dozen in de kelder staan van mijn verhuizing in mei...
Fijn, dat Lima de verhuizing zo goed doorstaan heeft!
Hier gaat alles prima, Sem zit constant vogels de boom uit te kijken en ligt nu bij me op schoot zich uitgebreid schoon te likken.
Ben gisteren bij m'n neefjes en nichtjeskittens wezen kijken. Ze zijn nu zo'n 4 weken en zoooooooo schattig! begint rond te hobbelen enzo, helemaal geweldig. Ik wou ze zo weer meenemen, haha, maar ja...
We zoeken nog steeds voor 3 een thuis, helaas..
Ik heb hier nog dozen in de kelder staan van mijn verhuizing in mei...
Fijn, dat Lima de verhuizing zo goed doorstaan heeft!
Hier gaat alles prima, Sem zit constant vogels de boom uit te kijken en ligt nu bij me op schoot zich uitgebreid schoon te likken.
Ben gisteren bij m'n neefjes en nichtjeskittens wezen kijken. Ze zijn nu zo'n 4 weken en zoooooooo schattig! begint rond te hobbelen enzo, helemaal geweldig. Ik wou ze zo weer meenemen, haha, maar ja...
We zoeken nog steeds voor 3 een thuis, helaas..

maandag 19 november 2007 om 09:52
mijn ouders hebben nog dozen op zolder staan van hun laatste verhuizing, 20 jaar geleden... doe je dus zeker goed, Ambrosia!
Hier zijn de poezen ook erg gericht op wat er allemaal buiten zit. inderdaad vogels en blaadjes, erg leuk!
kittens van 4 weken zijn inderdaad zooo schattig. moet zeggen dat ik ze, als ze iets ouder zijn, nog leuker vind, want dan richten ze zich ook meer op hun omgeving. we hadden Blinky ff meegesmokkeld toen ze 4 weken was, en toen had ze helemaal niet door dat Mousy heel hard zat te grommen en blazen, ze was alleen maar op haar eigen kleine kattenlichaampje gericht. toen ze uiteindelijk hier kwam, had ze wel door dat er nog een poes zat, en reageerde ze ook heel anders.
helaas, we hebben hier geen plek voor nog een kat erbij, 2 is voorlopig echt de max. als we ooit een groter huis hebben (en meer geld) wil ik er zeker nog katten bij, maar op dit moment is het druk genoeg hier.
met een advertentie op marktplaats bereik je trouwens wel veel publiek. dat kitten waar wij nog een plekje voor zochten, had ik erop gezet en ik had in een uur 10 reacties. de leuke reacties kun je eruit vissen, tegen de rest zeg je gewoon dat de kittens al vergeven zijn. succes ermee!
Hier zijn de poezen ook erg gericht op wat er allemaal buiten zit. inderdaad vogels en blaadjes, erg leuk!
kittens van 4 weken zijn inderdaad zooo schattig. moet zeggen dat ik ze, als ze iets ouder zijn, nog leuker vind, want dan richten ze zich ook meer op hun omgeving. we hadden Blinky ff meegesmokkeld toen ze 4 weken was, en toen had ze helemaal niet door dat Mousy heel hard zat te grommen en blazen, ze was alleen maar op haar eigen kleine kattenlichaampje gericht. toen ze uiteindelijk hier kwam, had ze wel door dat er nog een poes zat, en reageerde ze ook heel anders.
helaas, we hebben hier geen plek voor nog een kat erbij, 2 is voorlopig echt de max. als we ooit een groter huis hebben (en meer geld) wil ik er zeker nog katten bij, maar op dit moment is het druk genoeg hier.
met een advertentie op marktplaats bereik je trouwens wel veel publiek. dat kitten waar wij nog een plekje voor zochten, had ik erop gezet en ik had in een uur 10 reacties. de leuke reacties kun je eruit vissen, tegen de rest zeg je gewoon dat de kittens al vergeven zijn. succes ermee!
maandag 19 november 2007 om 14:34
aaah net een hele reactie getypt is ie weg!! Nou goed, dan nog maar een keertje. Het gaat hartstikke goed met Lima, alleen de eerste dag liep ze met z'n dikke staart rond, heel apart haha. Maar verder is alles ok, het huisje is wel kleiner dan het huis van mijn moeder waar we eerst in woonden. Dus die dozen moesten wel weg! Maar ben wel erg blij met mijn vriend die zaterdag tot 2 uur snachts (!!!) is doorgegaan. Lima slaapt nu heel veel, volgens mij is het nogal een beleving voor haar en is ze er erg moe van. Ze is verder niet veranderd, net zo lief als eerst en ook niks naast de bak gedaan, gelukkig. Verder hoop ik ook Lovelylinny dat die katjes een fijn huis krijgen, helaas heb ik er geen ruimte voor hier.
dinsdag 20 november 2007 om 09:45
vrijdag 23 november 2007 om 11:37
Voor de enkeling die mijn berichtje las, maar geen reactie wist (of voor iemand die hetzelfde probleem heeft): de wondjes van de kat zijn groter geworden, vermoedelijk door krabben. Ben van de week naar da geweest en die wist met vrij grote zekerheid te vertellen dat dit duidt op voedselallergie. Kon het niet helpen dat mijn wenkbrauwen even de lucht inschoten; meneer krijgt dieetvoer. Dat was anderzijds wel weer relatief praktisch, want hij eet verder niks anders. Is nu op ander dieetvoer gezet. Ineens ook blikvoer (voor voldoende vocht); herinner me ineens weer hoe verwend katten daarvan vaak worden t.o.v. droogvoer
Maar goed, nu een paar maanden wachten of het wegtrekt, zo lang schijnt dat te duren.
Daarbij heeft da even een check-up gedaan en hoorde hartruis. Nou mag ik maandag terug voor een echo. Weet niet goed wat ik ervan moet denken, omdat de toon luchtig was, maar wel gezegd werd dat iets dergelijks bij mensen meestal geen problemen met zich meebrengt, bij katten veel vaker wel. Zucht... En vandaag is mijn stemming helemaal 'top'; een vriendin heeft haar kat moeten laten inslapen vanwege een tumor. Dat is natuurlijk wel wat anders, maar ik ga me er niet lekkerder van voelen.

Daarbij heeft da even een check-up gedaan en hoorde hartruis. Nou mag ik maandag terug voor een echo. Weet niet goed wat ik ervan moet denken, omdat de toon luchtig was, maar wel gezegd werd dat iets dergelijks bij mensen meestal geen problemen met zich meebrengt, bij katten veel vaker wel. Zucht... En vandaag is mijn stemming helemaal 'top'; een vriendin heeft haar kat moeten laten inslapen vanwege een tumor. Dat is natuurlijk wel wat anders, maar ik ga me er niet lekkerder van voelen.
vrijdag 23 november 2007 om 11:46
vrijdag 23 november 2007 om 13:34
Nee, ik ga idd niet van het ergste uit. Het was alleen wel gek. Misschien omdat hij ook een stagiaire aan het begeleiden was tegelijkertijd en ik vanwege die wondjes daar kwam. Hij ging dus eerst in op de wondjes en het dieetvoer en alles, vroeg op een bepaald moment of ik nog vragen had. Ik dacht, dat gaat over dit onderwerp, maar toen vroeg hij vervolgens hoe ik wilde betalen. Heb toen maar even gemeld dat ik ook graag wilde weten hoe het met die ruis zat. En dan de luchtige toon, maar wel vermelden dat het bij katten ernstiger is dan bij mensen, het is lastig een inschatting te maken. Maar goed, we wachten maar af.
vrijdag 23 november 2007 om 23:28
zaterdag 24 november 2007 om 01:00
Aah walief!
Heb toch nog even naar dierenarts gebeld ivm de jeuk. Weinig op te lossen aan helaas. Ja, zo'n kap, maar dat geeft ook weer stress/irritatie, dus het is een beetje een geval van twee kwaden. Vanavond toen ik thuis kwam had hij ook weer net wat opengekrabt. Ik heb een stukje van de korst gevonden en het bloedde. Heb maar een beetje gedept en hoop dat er zich nu een korstje gaat vormen. Echt vervelend als dit de komende twee drie weken nog zo doorgaat. In dat opzicht is maandag even naar da wel handig. het gaat natuurlijkom iets heel anders, maar misschien is er live nog iets van advies te geven ofzo.
Heb toch nog even naar dierenarts gebeld ivm de jeuk. Weinig op te lossen aan helaas. Ja, zo'n kap, maar dat geeft ook weer stress/irritatie, dus het is een beetje een geval van twee kwaden. Vanavond toen ik thuis kwam had hij ook weer net wat opengekrabt. Ik heb een stukje van de korst gevonden en het bloedde. Heb maar een beetje gedept en hoop dat er zich nu een korstje gaat vormen. Echt vervelend als dit de komende twee drie weken nog zo doorgaat. In dat opzicht is maandag even naar da wel handig. het gaat natuurlijkom iets heel anders, maar misschien is er live nog iets van advies te geven ofzo.

zondag 25 november 2007 om 13:51
aaahhwww. wat ligt lima er lief bij!
fijn dat er geen problemen zijn geweest na de verhuizing, zijn jullie zelf ook al gewend?
hier gaat ook alles goed. ik heb net een halve poes aan haar van de zitzak afgehaald, die hebben ze zich een beetje toegeëigend... naja, ze liggen er lekker op, maar moet 'em dus wel af en toe schoonmaken. volgend weekend krijg ik m'n huis vol met visite/logees, dus het moet wel een beetje op orde zijn. aangezien we nogal druk zijn geweest, is het net of er een bom ontploft is... nog wel ff tijd inruimen dus om op te ruimen.
@ Laura, wel apart dat de dierenarts zo luchtig deed over eventuele hartruis. hopelijk is er inderdaad weinig aan de hand, maar het lijkt me wel belangrijk dat daar naar gekeken wordt. hopelijk heeft 'ie daar morgen wel tijd voor.
fijn dat er geen problemen zijn geweest na de verhuizing, zijn jullie zelf ook al gewend?
hier gaat ook alles goed. ik heb net een halve poes aan haar van de zitzak afgehaald, die hebben ze zich een beetje toegeëigend... naja, ze liggen er lekker op, maar moet 'em dus wel af en toe schoonmaken. volgend weekend krijg ik m'n huis vol met visite/logees, dus het moet wel een beetje op orde zijn. aangezien we nogal druk zijn geweest, is het net of er een bom ontploft is... nog wel ff tijd inruimen dus om op te ruimen.
@ Laura, wel apart dat de dierenarts zo luchtig deed over eventuele hartruis. hopelijk is er inderdaad weinig aan de hand, maar het lijkt me wel belangrijk dat daar naar gekeken wordt. hopelijk heeft 'ie daar morgen wel tijd voor.
zondag 25 november 2007 om 17:13
@Yin: misschien ben ik wat te vaag geweest. Hij heeft kat wel meteen op wachtlijst voor echo gezet (en dat is morgen). Zijn woorden waren niet luchtig, zijn toon was wel aan de luchtige kant. Dat maakt dat ik niet goed weet wat ik moet denken, maar ja, in feite weet ook niemand dat tot er duidelijkheid is, ben ik bang.
zondag 25 november 2007 om 22:35
@ambrosia: ja ik weet het idd ook niet goed. Ik vind het irritant als hij loopt te zeuren om dat blikvoer (vanavond had hij zijn brokken zelfs laten staan, dus ik heb maar een klein beetje blik gegeven), maar als hij niet komt zeuren vraag ik me momenteel ook af wat er mis is haha. Daarstraks op schoot lag hij te spinnen, maar had ik ook het idee dat hij aan het rillen was of dat er iets anders niet klopte. Je gaat overal wat achter zoeken :-s