Welke kinderwagen?

08-09-2010 10:32 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij verwachten half december een klein meisje en zijn druk bezig ons te orienteren op kinderwagengebied.

Onze voorkeur ging/ gaat uit naat de Mutsy 4rider, maar deze is zo groot wanneer je hem inklapt en ik vraag mij af in welke kofferbak deze wagen dan zal passen (ik ben nog op zoek naar een "kleine"auto).

Ook de Maxicosy mura 4, deze is wat kleiner om op te vouwen, maat is zo zwaar!

Wat we zoeken is:

- een wagen met 4 luchtbanden

- een wagen die stevig is

- een wagen die ook het bos en ongelijke grond aankan

- redelijk compact is in te klappen.

Ik hoor graag jullie bevindingen en tips, zodat we tot een goede keuze kunnen komen.
Zijn al meerdere topics over geweest. Gebruik dus de zoekfunctie. Als je een nieuwe wil kopen dan is het in ieder geval slim om snel te beslissen. Op de mijne een joolz zat 6 weken levertijd.
wij hebben ook voor deze wagen gekeken en hem niet genomen vanwege de zwaarte.

uiteindelijk zijn we gegaan voor een bugaboo. heeft weliswaar geen 4 luchtbanden maar doordat je de duwstang om kan draaien dan heb je de grote wielen voor doet hij het prima op onverhard terrein
Bugaboo cameleon!
Als je een nieuwe wil, ben je wel een beetje aan de late kant. Die dingen hebben vaak een levertijd van enkele weken.
Bugaboo Cameleon inderdaad. Wij hebben die van ons bij een Prénatal warenhuis gehaald en konden 'm zo meenemen, geen levertijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tja, ik moet zeggen, wij hebben de mura en ik vind hem ideaal... vond hem in het begin ook zwaar met in en uit klappen, maar daar wen je aan.

Is ideaal voor in het bos.

Je moet alleen wel zorgen dat de banden altijd goed opgepompt zijn !!!
Ik vind de bugaboo cameleon er zo gek uitzien met die kleine wieltjes voor, het lijkt me niet lekker lopen over een hobbelige weg, dan schudt de baby toch helemaal alle kanten op, omdat het geen luchtbanden zijn?
Het is al bijna half september. Hou er rekening mee dat op veel wagens een levertijd zit.
Ik krijg ook de kriebels en besef me dat we wat laat zijn.....................deze zaterdag gaan we het regelen!!!
quote:Debster schreef op 08 september 2010 @ 11:36:

Ik vind de bugaboo cameleon er zo gek uitzien met die kleine wieltjes voor, het lijkt me niet lekker lopen over een hobbelige weg, dan schudt de baby toch helemaal alle kanten op, omdat het geen luchtbanden zijn?Nee hoor, de mijne schudt echt niet alle kanten op. Het is erg fijne wendbare wagen. Voor sommige ondergronden, zoals zand/strand, is het slim om het onderstel om te wisselen, zodat de grote wielen aan de voorkant zitten.
ik heb een 4rider, en vind hem ideaal. Ik heb wel een grote auto (VW golf variant), dus heb niet zo op de inklapgrootte gelet. Onze 2e auto is een mazda mx5 cabrio. Gek genoeg heb ik het daar nog nooit in geprobeerd
Ik heb een mutsy transporter en weliswaar nog niet uitgeprobeerd, maar er zat wel 9! weken levertijd op. Uiteindelijk stond hij na 7 weken in de woonkamer, maar toch.

Veel succes!
De Bugaboo is een superwagen. Het voordeel van de banden is dat ze nooit zacht worden of lek raken. Hij is vooral goed in de stad, omdat hij zo makkelijk wendbaar is. Maar zo nu en dan strand en bos kan ook goed. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Op de mijne zat ook een flinke levertijd, maar wij hebben de 'Special Edition' van vorig jaar.
quote:Debster schreef op 08 september 2010 @ 11:36:

Ik vind de bugaboo cameleon er zo gek uitzien met die kleine wieltjes voor, het lijkt me niet lekker lopen over een hobbelige weg, dan schudt de baby toch helemaal alle kanten op, omdat het geen luchtbanden zijn?De meeste wagens hebben toch kleine wieltjes voor? Ik zie maar weinig wagens met vier luchtbanden, hoor.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 september 2010 @ 12:18:

De Bugaboo is een superwagen. Het voordeel van de banden is dat ze nooit zacht worden of lek raken. Hij is vooral goed in de stad, omdat hij zo makkelijk wendbaar is. Maar zo nu en dan strand en bos kan ook goed. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Op de mijne zat ook een flinke levertijd, maar wij hebben de 'Special Edition' van vorig jaar.

Eeeeeeh? Gebeurt wel hoor.

Heb trouwens ook al over lekke banden gehoord.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo laat bent gaan zoeken, TO? Voor half september ga je veel wagens echt niet meer redden, vrees ik. Dat is namelijk volgende week al!
quote:Debster schreef op 08 september 2010 @ 11:57:

Ik krijg ook de kriebels en besef me dat we wat laat zijn.....................deze zaterdag gaan we het regelen!!!Ga naar een grote Prenatal. Echt, wij konden de Bugaboo zo meenemen, zelfs de limited edition was op voorraad.
Dan heb je het over de oudere wagens Fleurtje. Die hadden nog wel luchtbanden. De nieuwere niet.
eeeuuh sorry het is 17 december......ben af en toe erg chaotisch, sorry daarvoor. Ik heb net mijn man al gezegd dat we zaterdag echt een keuze moeten gaan maken, dus het komt wel goed denk ik.
debster, wacht dan op zijn minst even de mama mazzeldagen van de prenatal af. Die komen geloof ik weer eind september, dan krijg je 20% korting op alles, dus ook wagens. Scheelt aanzienlijk.

Disclaimer: weet het kortingspercentage niet meer precies uit mijn hoofd, en het is ook nog maar een gerucht dat ze eind sept weer die dagen hebben. Zou ook kunnen zijn dat ze ivm bezuinigingen geschrapt zijn.
aha DJ Momo dat zijn tips waar ik wat aan heb! Bedankt!
-
en vaak is het dan idd zo dat je alles zo mee kunt nemen. Geen levertijd dus. Maar dat kan per merk/model/kleur verschillen natuurlijk. Isj wel druk dan hoor, dus neem de tijd, en ga bij voorkeur vooraf kijken, zodat je precies weet wat je wilt (laat bijv een offerte maken met alle bestelnummers, zodat je die gelijk kunt overhandigen! denk ook aan kleine meuk zoals cosi en adapters, regenhoesjes, parasol, tas, voor zover dat er niet standaard bij zit)
quote:fleurtje schreef op 08 september 2010 @ 12:32:

[...]

Tot voor kort kreeg je dan géén korting op de bugaboo.

collega van mij heeft anders tijdens de laatste MMdagen in april haar bukeenboel gekocht. Weet nog dat ze speciaal gewacht heeft tot die dagen, omdat het zo scheelde. Sterker, ik meen dat bij eerdere dagen je een nog hogere korting kreeg dan op de rest?

Ennieweej, TO, houd tot eind sept even de prutnatal webzijde in de gaten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven