Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ise is mooi! Ik vind Imme juist wel heel mooi (zeker bij Lieve) en Luce ook wel. Ik heb vaag het idee dat Bente/Benthe al niet meer zo heel populair is... maar zeker weten doe ik dat niet (gewoon een gedachte).
Lieve & Imme past heel goed bij elkaar!

Benthe/Bente past er ook leuk bij.

En anders what about Lieve & Veerle?
jennifervd wat vind je van Lou??
quote:Vivamp schreef op 26 augustus 2010 @ 09:32:

Wij heeft er nog inspiratie om voor mij alternatieve, kunstzinnige, oudhollandse, punky, rock en een beetje kakkineuze namen te plempen. Ik houd mij aanbevolen

Robien/Robine

Tirsa

Leni

Anneloes

Felien

Elisa

Esther

Madelon

Josefien

Frederiek

Sarah

Lieneke

Ilse

Suze
@ blogbabe

Luce is een Franse meisjesnaam en het komt geloof ik van Lucia. Ik denk dat je het dus uitspreekt als Luus

@ Cejo

Lou vind ik ook erg leuk.
quote:Vivamp schreef op 26 augustus 2010 @ 09:32:

Wij heeft er nog inspiratie om voor mij alternatieve, kunstzinnige, oudhollandse, punky, rock en een beetje kakkineuze namen te plempen. Ik houd mij aanbevolen

Ik zal een beetje aangeven wat ik tot nu toe mooi vind, dan weten jullie in welke hoek te zoeken;

Roos,

Madelief

Wies

Loes

Jet

Anna

Eva

Feline

Linet

Bella

Karlijn

Lara

Ella

Ise

Nore

Juul

Suze

Saar

Wende

Linde

Doris

Pleun

Lene

Lauren

Norah

Sterre

Leah

Olivia

Florine

Eline

Erin

AnneFleur

Annabel

Babette

Emilie

Elodie

Julie

Jolie

Claire

Louise

Marijne

Sophia

Dide

Vere

Raisa

Indira

Ronja

Faya

Liv

Livia

Reza

Terra

Ambra

Mathilde

Zina

Anastacia

Nova

Ninthe

Juna

Lotta

Ylva

Nive

Pilar

Avalon

Eszri

Dunja

Hadassa

Kate

Lune

Filippa

Pippa

Anais

Muze

Iduna

Lieve

Fee

O, wij hebben dezelfde smaak. Alle vetgedrukte namen vind ik mooi of in ieder geval leuk.

De namen van mijn dochters staan er ook allebei bij en een naam waar 2e naam van 2e dochter van afgeleid is.

Wat ik nog zo snel mis in je rijtje:

Thirsa

Sophie

Lucia

Lucie

Lucinde

Meike

Lieke

Marte

Josephine

Josefien

Emma

Rosalie

Anne

Carlijne

Hazel

Fenna

(Felien)

(Florien)

Brigitte

Britte

Leanne

Sara

Elise

Elies

Elisha

Valerie

Frea

Charlot

Dinemarie

Erin

Marie

Maria

Anneleen

Annelenka
quote:Cejo schreef op 04 september 2010 @ 22:49:

jennifervd wat vind je van Lou??

Lou is leuk!!!

(volgens mij heet de jongste van Heidi Klum en Seal ook Lou, niet dat dat uitmaakt, maar ik weet nog dat ik toen dacht: leuke naam!)
quote:a_nick_is_born schreef op 06 september 2010 @ 22:43:

[...]

O, wij hebben dezelfde smaak. Alle vetgedrukte namen vind ik mooi of in ieder geval leuk.

De namen van mijn dochters staan er ook allebei bij en een naam waar 2e naam van 2e dochter van afgeleid is.

Wat ik nog zo snel mis in je rijtje:

Thirsa

Sophie

Lucia

Lucie

Lucinde

Meike

Lieke

Marte

Josephine

Josefien

Emma

Rosalie

Anne

Carlijne

Hazel

Fenna

(Felien)

(Florien)

Brigitte

Britte

Leanne

Sara

Elise

Elies

Elisha

Valerie

Frea

Charlot

Dinemarie

Erin

Marie

Maria

Anneleen

Annelenka

Bloem

Dixie

Evita

Veerle

Oceane

Aurely

Melina

Arwen

Anais

Selena

Eden

Valentine

Rosalyn

Chloé

Viola
Even wat inspiratie voor de moedelozen onder ons:

Iza

Fae

Nona

Imogen

Demi

Manon

Lise

Zara

uh.. Zonder

Femme

Félinn

Zoë (zowee, niet zowie)

Romée

Lieve

Nova

Oké, ze komen niet zo vaak voor, maar dit is weer eens wat anders hè
ik had al ff geleden gepost over jullie mening over een 2e naam voor een meid.ik had er maar 1 reactie op gehad (bedankt nog)

we weten nog niet wat de baby is qua geslacht, maar we twijfelen over de 2e naam voor een meid.

wat vinden jullie mooier? Alyssa of Alicia?

ivm herkenbaarheid kan ik niet de eerste naam neerzetten
Alyssa (maar volgens mij was ik degene die al gereageerd had ) Alysa is misschien ook nog een leuke optie.
Missbreezer, vind beide niet heel mooi, maar als ik moest kiezen zou ik voor alysa gaan
Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie van de volgende namen vinden :):

Yana/Jana

Yara/Jara

Jente

Najla

Noura

Numa
`Miss Breezer ik vind de naam Alicia mooier maar omdat ik de 1e naam niet weet van je kindje vind ik het moeilijk te zeggen wat mooier als 2e naam is.

`Janaa, eea is ook een beetje afhankelijk van wat voor kleur je kindje heeft. Als je een gewoon blank kind krijgt zou ik voor 1 van de bovenste 3 opties gaan. Onderste 3 namen zijn alleen leuk als je een donker kindje krijgt.

Uit jouw rijtje vind ik Yara en Jente het leukst, kan ook voor een blank of donker kind.
MissBreezer - Ik vind Alyssa mooier, maar ik vind het wel heel lastig zo zonder de eerste naam, want ik vind juist dat een tweede naam mooi moet klinken bij de eerste... dus dat is een beetje lastig, ook omdat de namen een verschillend aantal lettergrepen hebben.
Wat vinden jullie:

Sara of Silke?

Ik weet dat ik er samen uit moet komen met m'n man maar we hebben er alletwee een paar dagen over nagedacht en komen er niet uit, zo frustrerend!
Silke
Oja, we zouden trouwens voor Sara gaan en nu zagen we vandeweek de naam Silke. Vonden we beide ook erg leuk, wat zelden gebeurd. Laat het nou ook nog zo zijn dat de bevalling zich elk moment aan kan dienen en we serieus aan het twijfelen zijn geraakt..
quote:Janaa schreef op 08 september 2010 @ 23:57:

Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie van de volgende namen vinden :):

Yana/Jana

Yara/Jara

Jente

Najla

Noura

Numa

Eens met schimmelteentje. De onderste drie zijn passender als het een gekleurd kindje is. En dan vind ik ze eigenlijk alle drie nog steeds niet zo mooi.

De bovenste drie zijn mijn smaak ook niet, dus aan mij heb je eigenlijk niks
Mijn nichtje heeft een dochtertje die Silke heet en dat is echt zo'n schat van een meisje, met een lief koppie en een beetje ondeugende uitstraling.
quote:Bobbien schreef op 09 september 2010 @ 18:56:

Wat vinden jullie:

Sara of Silke?

Allebei wel leuke namen, maar Sara iets leuker. Ik vind Sarah nog mooier.
Silke!
quote:Bobbien schreef op 09 september 2010 @ 19:01:

Oja, we zouden trouwens voor Sara gaan en nu zagen we vandeweek de naam Silke. Vonden we beide ook erg leuk, wat zelden gebeurd. Laat het nou ook nog zo zijn dat de bevalling zich elk moment aan kan dienen en we serieus aan het twijfelen zijn geraakt..Ik zou zeker voor Sara(h) gaan. Ik vind de k-klank in Silke niet mooi, klinkt zo hard. Ook niet erg internationaal i.t.t Sara.
The time is now
silke, mooie naam en wat origineler. Niet dat dat een vereiste is, maar als je dan toch wil kiezen, zou ik kiezen voor silke, vind het een mooie naam! sara ook hoor, dus snap de twijfel
Ik vind Sara mooi! Klinkt zacht en vriendelijk.

De i-klank in Silke vind ik zo hard klinken. En het feit dat Silke ook een jongensnaam is, zou voor mij ook reden zijn om deze naam niet te kiezen.

Het wordt er zo vast niet gemakkelijker op, he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven