materialisme vs. kinderen

11-09-2010 06:50 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk.
Kijk uit voor de ballenbak, hè, Wurmpje, daar is het vergeven van de bacteriën!
Ben ik het niet met je eens Toydinky.

Wel of niet werken heeft niks te maken met welk voorbeeld je voor je kinderen bent.

Dat zou betekenen dat er van mijn dochter dus niks terecht komt?

Ik heb vanaf mijn 15e altijd gewerkt.

En toen mijn dochter werd geboren heb ik om verschillende redenen besloten voorlopig thuis te blijven.

Dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter nu leer dat werken niet belangrijk is natuurlijk.
Tis toch wat hè, die vrouwtjes van tegenwoordig! Dat gebeurde vroeger, toen alles nog beter was echt niet. Toch gek dat het kinderdagverblijf waar ik ruim 30 jaar geleden op zat ook al tjokvol was.

En tja, mijn moeder moest toch wat, als alleenstaande moeder en een vader die met koudwatervrees met de noorderzon was vertrokken.
En toen?
En buiten dat, wat denk je dat dat kost? Al die burberry pakjes en de hippe bugaboo.

Kind moet niet zeuren.
En toen?

Kwam er een olifant met een hele lange snuit...
Tja, waar moet ik anders naar toe in het weekend met mijn kinderen. De dagopvang is nog steeds niet in het weekend geopend, achterlijk!

Ik denk dat we naar Belgie gaan verhuizen, maar ik weet niet of het internaat mijn baby 7 dagen 24 uur wil verzorgen.
En waar is de man in je verhaal?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
De man is werken natuurlijk!

Duh.
Wie wil dit weekend trouwens mijn kinderen hebben?
quote:fleurtje schreef op 11 september 2010 @ 07:37:

TismewatNou!
quote:fleurtje schreef op 11 september 2010 @ 08:50:

Wie wil dit weekend trouwens mijn kinderen hebben?Ga gauw weg, heb die van mij net bij ex gedumpt.
Precies!

Eindelijk iemand die het snapt!
quote:Liv schreef op 11 september 2010 @ 08:51:

[...]

Ga gauw weg, heb die van mij net bij ex gedumpt.Dan wordt het dus de ballenbak van Ikea. Kan Nr2 morgen meteen dr feestje daar doen.
Ja fleur, ik wil ze wel!
Mag ik je Artis abonnement er dan een dagje bij?
quote:Liv schreef op 11 september 2010 @ 08:51:

[...]

Ga gauw weg, heb die van mij net bij ex gedumpt.

Zooooooooooo dom, ik heb niet eens een ex, dacht dat ik het wel zonder ex kon. Domdomdomdomdom.

Ik snap al die vrouwen ook niet, thuis zitten is toch het lekkerste dat er is. Nou ja, vanaf dat de kinderen de schoolgaande leeftijd hebben, want anders zit je de hele dag met die kinderen thuis. Moet je toch niet aan denken?
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Goed opgelet Fleurtje! En als er omgeroepen word.... reageer je gewoon NIET
quote:molie schreef op 11 september 2010 @ 08:57:

Mag ik je Artis abonnement er dan een dagje bij?Oh ja hoor. Kinderen willen meestal graag eerst naar de apenrots, dan de krokodillen, de wasberen en dan naar het restaurant (appelsap en voor Nr2 patat). Dan de pinguins en dan afsluiten met het winkeltje.
quote:dangeensuus schreef op 11 september 2010 @ 08:30:

En buiten dat, wat denk je dat dat kost? Al die burberry pakjes en de hippe bugaboo.

Kind moet niet zeuren.Eh...die van Wuilesman zijn geboren met twee nieren terwijl de praktijk uitwijst dat ze er echt maar een nodig hebben. TIP!

Ik vind de OP hilarisch!!!!
quote:dangeensuus schreef op 11 september 2010 @ 08:57:

Goed opgelet Fleurtje! En als er omgeroepen word.... reageer je gewoon NIETDat laatste doe ik sowieso al nooit.
quote:wuiles schreef op 11 september 2010 @ 08:58:

[...]

Eh...die van Wuilesman zijn geboren met twee nieren terwijl de praktijk uitwijst dat ze er echt maar een nodig hebben. TIP!Kassa kassa!
Hallo,whiskers ik heb niet gezegd dat er van kinderen niks terecht kan komen,als het zo is overgekomen sorry

Iedereen heeft zo zijn redenen om thuis te blijfen,maar het erg zonde van je opleiding,om niet te blijfen werken ,want je komt er vaak erg moeilijk weer tussen na een paar jaar.
quote:Solomio schreef op 11 september 2010 @ 08:57:

[...]

Zooooooooooo dom, ik heb niet eens een ex, dacht dat ik het wel zonder ex kon. Domdomdomdomdom.

Ja, daar heb je idd niet erg goed over nagedacht.

Ik ben ook niet voor niets gescheiden, dat begrijp je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven