materialisme vs. kinderen

11-09-2010 06:50 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk.
Hoop zo dat TO nog ff reageert.
Zelfs al hoef je 't niet voor 't geld te doen, het lijkt me gezond om iets voor jezelf te blijven doen. Je ziet zo'n baby 's avonds nog uren en 's nachts als je pech hebt en in 't weekend 24/7. Meer dan genoeg dus.
Is dit even een eye-opener, ik had gedacht dat m'n toekomstige bevalling gewoon op het KDV kon plaats vinden, zodat ik daarnaa meteen weer naar mijn werk kon, maar ik moet dus nog zeker 6 weken (en sommige roepen zelfs 3 maanden????) voor m'n kind zorgen.
Ik wil ook een motto
quote:Surface2 schreef op 11 september 2010 @ 08:02:

Kinderen gaan niet al na 6 weken naar de kinderopvang... Dus als je wat te melden hebt, meld dan wat zinnigs...

Er zijn inderdaad amper kinderen die met 6 weken al naar het kdv gaan.

De meeste ouders pakken nog ouderschapsverlof of vakantie om het zolang mogelijk uit te stellen.
Ja, als een vrouw kinderen krijgt moet ze zich compleet opofferen. Het hele leven in teken van de 'heilige' kindjes. Daar worden wij vrouwen zo vrolijk van. Mannen mogen natuurlijk gewoon doorgaan met hun leventje buitenshuis. En wat gek, na een paar jaar vinden ze hun vrouw dan een saaie muts??? Heel raar hoor. Dan gaan ze weg en willen ook geen alimentatie betalen want dan kunnen ze hun leventje als 'vrijbuiter' niet meer bekostigen. Kost heel wat namelijk, die biertjes in de kroeg. En die gelukkige thuisblijfvrouw zit heerlijk met haar bloedjes in haar armetierige huurhuisje haar centjes drie keer om te draaien. klinkt echt als mijn levensvervulling VRIJBUITER!
ToyDinky, dat ben ik het wel wel gedeeltelijk met je eens.

Je volgt een (dure) opleiding en het is ook zonde om daar niks mee te doen.

Het kwam op mij idd een beetje rottig over.

Iedere vrouw doet tenslotte dat waarvan zij denkt dat dat het beste is.

De één wil/moet werken, een ander (tijdelijk) niet en weer een ander werkt thuis.

Dat is allemaal prima.

Oje, ik moet ook weer naar school volgens mij is het blijven en niet blijfen.

quote:elninjoo schreef op 11 september 2010 @ 09:04:

Zelfs al hoef je 't niet voor 't geld te doen, het lijkt me gezond om iets voor jezelf te blijven doen. Je ziet zo'n baby 's avonds nog uren en 's nachts als je pech hebt en in 't weekend 24/7. Meer dan genoeg dus.Eens.
quote:toydinky schreef op 11 september 2010 @ 09:00:

Hallo,whiskers ik heb niet gezegd dat er van kinderen niks terecht kan komen,als het zo is overgekomen sorry

Iedereen heeft zo zijn redenen om thuis te blijfen,maar het erg zonde van je opleiding,om niet te blijfen werken ,want je komt er vaak erg moeilijk weer tussen na een paar jaar.Welke opleiding?
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:pearle schreef op 11 september 2010 @ 09:05:

[...]

Er zijn inderdaad amper kinderen die met 6 weken al naar het kdv gaan.

De meeste ouders pakken nog ouderschapsverlof of vakantie om het zolang mogelijk uit te stellen.Daar hoef je geen ouderschapsverlof voor op te nemen hoor, je hebt recht op minimaal 10 weken bevallingsverlof.
quote:Solomio schreef op 11 september 2010 @ 09:09:

[...]

Welke opleiding?Ah, mosterd dus.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Whiskers schreef op 11 september 2010 @ 08:26:

Ben ik het niet met je eens Toydinky.

Wel of niet werken heeft niks te maken met welk voorbeeld je voor je kinderen bent.

Dat zou betekenen dat er van mijn dochter dus niks terecht komt?

Ik heb vanaf mijn 15e altijd gewerkt.

En toen mijn dochter werd geboren heb ik om verschillende redenen besloten voorlopig thuis te blijven.

Dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter nu leer dat werken niet belangrijk is natuurlijk.Je zegt het een en doet het ander. Waarom is dat?
@Whiskers: gewoon een oprechte vraag hoor, maar heb jij nu niet het gevoel langs de zijlijn te staan nu je niet werkt?
Och jeeh, die vrouwen toch!

En waar is de man in jouw verhaal? Laat me raden, je hebt zelf kinderen en werkt full-time. Of je hebt geen kinderen, maar als je kinderen krijgt dan blijf je full-time werken. En je vrouw/vriendin mag dan voor de kindjes zorgen en omdat ze toch thuis is meteen je boterhammetje ´s ochtends klaarmaken, de was doen, stofzuigen en de ramen lappen.

Wat ben je toch sneu!
Misschien is een voorbeeld duidelijker: ik heb een half jaar geleden een reunie gehad van school. Iedereen van mijn klas was aardig goed terecht gekomen. Ik was de enige die niet werkte en dat voelde toch wel vreemd. Alsof je er niet bijhoorde ofzo. Aan de andere kant (bedenk ik me nu) zat er iemand mij mij in de klas die geen kinderen had, en zij was op dat gebied weer de enige.
@ alle ladies hier: TO heeft dit topic geopend met een doel. De boel opruien. Denk ook niet dat we dit al te serieus moeten nemen.
Omdat ik op dit moment mijn dochter iets belangrijker vindt.

Toen ik zwanger raakte was ik net klaar met mijn opleiding en omdat het niet zoveel nut had om op het nippertje een praktijk op te zetten ben ik tijdelijk gestopt.

De planning is om Januari weer te beginnen.

Dan is dochter wat ouder en heb ik iets meer tijd om me daar op te gaan richten.

Want daar gaat zeker weten eerst een hoop tijd in zitten die ik nu liever aan mijn dochter besteed.

Daarbij, op dit moment snapt ze daar toch nog niks van.

Wanneer ze ouder is zal ze niet anders weten dan dan ik werk.

Maar dan ben ik wel het eerste jaar bij haar geweest en dat vind ik zelf erg fijn.
quote:vrijbuiter schreef op 11 september 2010 @ 06:50:

Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk.

WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Not.
Traincha, nee niet echt.

Ik weet dat het binnenkort wel weer komt.

En ik vind het niet erg om bij haar te zijn.

Net zoals ik het in Januari niet erg zal vinden om te gaan werken.

Ik heb gewoon de luxe dat ik nu kon doen wat voor mij goed voelt.

En dat is tijdelijk thuis blijven.
quote:Whiskers schreef op 11 september 2010 @ 09:17:

Maar dan ben ik wel het eerste jaar bij haar geweest en dat vind ik zelf erg fijn.Daar heb je wel een punt. Als ik dan toch een voordeel moet opnoemen van het werkloos zijn (ben dat dik anderhalf jaar nu) is dat ik er nu voor de kinderen ben. Afspraken laten zich veel makkelijker plannen en met vriendjes op school wordt ook snel afgesproken.
quote:toydinky schreef op 11 september 2010 @ 09:00:

Hallo,whiskers ik heb niet gezegd dat er van kinderen niks terecht kan komen,als het zo is overgekomen sorry

Iedereen heeft zo zijn redenen om thuis te blijfen,maar het erg zonde van je opleiding,om niet te blijfen werken ,want je komt er vaak erg moeilijk weer tussen na een paar jaar.Dus jij hebt een opleiding gehad?
quote:Whiskers schreef op 11 september 2010 @ 09:21:

Traincha, nee niet echt.

Ik weet dat het binnenkort wel weer komt.

En ik vind het niet erg om bij haar te zijn.

Net zoals ik het in Januari niet erg zal vinden om te gaan werken.

Ik heb gewoon de luxe dat ik nu kon doen wat voor mij goed voelt.

En dat is tijdelijk thuis blijven.Ik ben ook wel aan het sollciteren. Hell, ik solliciteer me een slag in de rondte Het duurt even maar ik kom ook wel weer aan het werk.
Laat ik het dan anders zeggen; ik vind het allebei belangrijk.

Maar dochter is voor mij nu iets belangrijker.

Dat zegt niks over moeders die wel werken, dat is gewoon mijn gevoel.

En stel dat er geen kind meer bij komt, en die kans is best groot, dan wil ik van haar niks gemist hebben.
quote:toydinky schreef op 11 september 2010 @ 09:08:

Oje, ik moet ook weer naar school volgens mij is het blijven en niet blijfen.

(las deze pas na mijn vorige post)
Traincha, Pedicure worden.

Werk genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven