materialisme vs. kinderen

11-09-2010 06:50 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk.
De nick 'Vrijbuiter' is wel heel erg verkeerd gekozen.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Misschien valt er voor TO wel minder te vrijbuiteren omdat hij óók geacht wordt iets met zijn koters te doen en heeft ie daar last van.
quote:Solomio schreef op 11 september 2010 @ 11:19:

De nick 'Vrijbuiter' is wel heel erg verkeerd gekozen.Zijn avatar ook.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Vrijbuitelaar.
quote:ErgAnoniem schreef op 11 september 2010 @ 10:36:

[...]

Die openingspost, daar kon ik niet zoveel mee.

Klinkt als gewoon dom gestook wat nergens op slaat.

Toch, hier lijkt het dat je een serieuse mening ergens over hebt, en daar wellicht een boeiende discussie over aan wil gaan.

Ik heb enkele vragen voor je:

Begrijp ik goed dat je vind dat specifiek de vrouw volledig thuis moet blijven?

Nee, natuurlijk niet. Vaderlief heeft ook zijn verantwoordelijkheid te nemen. Ieder mens hoort zich te ontwikkelen , maar te vaak zie ik datgene wat ik al eerder plaatste

Of vind je dat 1 van de ouders volledig thuis zou moeten zijn?

(of het zo verdeeld dat in ieder geval altijd 1 van de ouders er is)

1 van de ouders natuurlijk!

Wat is het precies waar je tegen bent?

Je neemt een kind en tieft het na een aantal weken in een KDV, daar ben ik op tegen!

Wat denk jij dat de meerwaarde is van volledig bij je kind zijn en wat denk je dus wat slecht is voor een kind wanneer deze bijvoorbeeld 2 dagen in de week naar de créche gaat?

De interactie tussen kind en ouder(s) ontbreekt wanneer ouder(s) het kindje uitbesteden.

Waar kom je gedachtengang vandaan? En waarom opeens vanmorgen zo vroeg?

Nog even dit: Al die "spiegologie" van de koude grond van sommigen hier m.b.t. mij.

Misschien dat TO dit , misschien dat TO dat, misschien dat TO zus...

Ik wens u veel sterkte "misschieners"!

U zult het nodig hebben.
Nou ja vrijbuiter...

ErgAnoniem vraagt toch gewoon heel netjes waar je gedachtengang vandaan komt?

Beetje jammer dat je er geen antwoord op geeft, denk dat er nog wel meer nieuwsgierigen zijjn
quote:vrijbuiter schreef op 11 september 2010 @ 17:31:

Nog even dit: Al die "spiegologie" van de koude grond van sommigen hier m.b.t. mij.

Welnee. 't Is gewoon gezellig om te speculeren bij de koffie.

Als je vindt dat één van de ouders thuis zou moeten zijn voor de koters, waarom richt je je in de OP dan alleen tot moeders?
Ach, er is een groep ouders dat inderdaad wel alles wil. Kinderen, 3 auto's, een groot huis, vakanties, dure merkkleding, een bakfiets met Burberryzitje en wat nog meer. Dat gaat soms ten koste van de kinderen die het liefste gewoon eens een middagje op de bank met paps en mams willen. Maar dat is maar een kleine groep. Wij hebben ook zo'n stel in de vriendenkring. Maar om nou gelijk alle moeders op 1 stapel te gooien......

Anyway, ik wens jou succes, dat heb je nodig wat je maakt je druk. En als je nou ook ngo eens vertelt waarom eigenlijk, dan heb je kans dat je wat andere antwoorden krijgt. Of wilde je gewoon je gal spuwen?

Monique

[...]

U zult het nodig hebben.

Idd volkomen negeren is het beste , jammer op zich een leuk onderwerp.

Next
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat ik als bewust kindvrije niet snap is dat mensen (voornamelijk vrouwen) zich 24/7 met hun kind kunnen bezighouden. Doe voor mij als voorbeeld maar even 'n paard. Ben er gek op en je kunt er ook daadwerkelijk nog iets mee doen, maar ik heb de behoefte niet om me er 'n hele dag mee bezig te houden, zelfs al had ik alle tijd van de wereld. Daarom alleen al zou ik nooit 'n goeie moeder kunnen zijn, eerder 'n gescheiden vader die maar 1 keer per 2 weken 'n weekendje hoeft.

[...]

U zult het nodig hebben. Jammer, dat was je kans om je topic nog van enige inhoud te voorzien. Het waren interessante vragen.

[...]

U zult het nodig hebben.

Sjonge, ik vind je eigenlijk niet heel aardig reageren.

In mijn beleving zet jij een heel duidelijke mening neer. Lijkt me prima om te hebben. Toch wanneer je zoiets op een forum zet, neem ik aan dat je insteek is om hierover discussie te voeren. Je eigen mening te kunnen verkondingen maar ook nieuwsgierig bent naar wat een ander vind.

Jammer dat je niet het lef hebt om een discussie aan te gaan, op een normale manier met iemand in gesprek te gaan, en je gelijk het gevoel hebt je te moeten verdedigen.

In mijn idee heb ik namelijk op geen enkele manier gezegd het niet met je eens te zijn, wel ben ik benieuwd naar je gedachtengang er achter.

Ik mis namelijk een stukje onderbouwing in je mening.

Jammer, ik denk dat dit een erg leuk topic had kunnen worden met verschillende gedachtegangen.
Weer een verneukt topic.
quote:ErgAnoniem schreef op 11 september 2010 @ 21:50:

[...]

Sjonge, ik vind je eigenlijk niet heel aardig reageren.

In mijn beleving zet jij een heel duidelijke mening neer. Lijkt me prima om te hebben. Toch wanneer je zoiets op een forum zet, neem ik aan dat je insteek is om hierover discussie te voeren. Je eigen mening te kunnen verkondingen maar ook nieuwsgierig bent naar wat een ander vind.

Jammer dat je niet het lef hebt om een discussie aan te gaan, op een normale manier met iemand in gesprek te gaan, en je gelijk het gevoel hebt je te moeten verdedigen.

In mijn idee heb ik namelijk op geen enkele manier gezegd het niet met je eens te zijn, wel ben ik benieuwd naar je gedachtengang er achter.

Ik mis namelijk een stukje onderbouwing in je mening.

Jammer, ik denk dat dit een erg leuk topic had kunnen worden met verschillende gedachtegangen.

Ik had tussen uw vragen toch echt wel een antwoord neergeschreven, excuus als ik niet aardig overkom

Jammer dat ook daar over heen gelezen wordt en men alleen datgene leest wat in haar/zijn straatje van pas komt
Boring Vrijbuiter.
Wacht even..waar heb ik dat "u" nou vaker gezien?

Ene Siegfried en Kareltje..duidelijke zaak wat mij betreft.

Gewoon 1 en dezelfde knakker die zich stierlijk verveelt nu moeders de vrouw een weekendje weg is met haar vriendinnen.
.. en hem met de kinderen achterlaat.

Ik heb me gelukkig best wel aangepast, toen er kinderen kwamen. Ben van 3x in de week 's avonds naar de kroeg naar 2x per week gegaan, zo kon manlief toch nog 4x blijven gaan. Nou, dat was al een hele opoffering, al zeg ik het zelf. Dan mag ik toch ook nog wel werken? Ze hebben het reuze naar de zin op de creche en anders kunnen wij onze potjes bier niet betalen, tenslotte.
Later is nu
quote:elninjoo schreef op 11 september 2010 @ 20:39:

Wat ik als bewust kindvrije niet snap is dat mensen (voornamelijk vrouwen) zich 24/7 met hun kind kunnen bezighouden. Doe voor mij als voorbeeld maar even 'n paard. Ben er gek op en je kunt er ook daadwerkelijk nog iets mee doen, maar ik heb de behoefte niet om me er 'n hele dag mee bezig te houden, zelfs al had ik alle tijd van de wereld. Daarom alleen al zou ik nooit 'n goeie moeder kunnen zijn, eerder 'n gescheiden vader die maar 1 keer per 2 weken 'n weekendje hoeft.

Ben je echt serieus door een kind met een paard te vergelijken?

Nou ja, jij hebt dan niet zoveel met kinderen, ik heb echt een hekel aan paarden, wellicht verklaart dat mijn open mond...

Mijn liefde voor mijn kind gaat verder dan alle andere gevoelens die ik heb. Niet alleen de positieve gevoelens, maar ook de negatieve, vooral in het begin. Toen kon ik nog niet geloven dat dit wezen überhaupt in mijn gegroeid was en er uit was, en dat hij ook nooit meer weg zou gaan. Dat kan ik van een paard overigens nog steeds niet geloven...

Ik weet dat het een klote opmerking is, ik heb hem namelijk voordat ik op mijn ouwe dag nog moeder werd te vaak gehoord, maar...... je weet het echt niet voordat je zelf een kind hebt gekregen. Dat is niet om lullig te doen. En ik denk ook dat het zo bedoelt is zodat je ook nooit echt helemaal kan weten wat je mist als je geen kind hebt (en het wel zou willen). Dat zou echt te pijnlijk zijn.

Afgezien van wie wanneer wat doet (opvang, werken, voeden etc etc etc) is het al een klus op zich wat je je van te voren nooit helemaal kan indenken. En da's maar goed ook.

Het helpt natuurlijk niet dat er zulke lamlullen als onze vriend vrijbuiter zich menen te bemoeien in het leven van de ouders. Ik geef hem daarbij nog 1 advies. Praat met je vrouw over jullie, blijkbaar voor jou vervelende, situatie thuis en los dat samen op.

Monique
quote:vrijbuiter schreef op 11 september 2010 @ 23:41:

[...]

Ik had tussen uw vragen toch echt wel een antwoord neergeschreven, excuus als ik niet aardig overkom

Jammer dat ook daar over heen gelezen wordt en men alleen datgene leest wat in haar/zijn straatje van pas komt

Excuus... ik had inderdaad het gedeelde dat je bijgetypt had tussen mijn tekst niet gelezen.

Ik dacht dat dát alleen mijn stuk tekst was.

Wat is precies je doel met het openen van dit onderwerp?

Ik ben het dusdanig met je eens dat een kind niet 5 dagen per week op een kinderdagopvang hoort te zitten.

Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste personen het hier mee eens zijn.

Dit heb ik zelf dan ook nog nooit zien gebeuren (zal geheid wel eens zo zijn).

Volgensmij zijn hier ook al meerdere topics over geweest.

Toch, een kind dat 2 tot 3 dagen naar de creche gaat, ben ik niet op tegen.

Sterker nog, ik denk dat een kind hierbij gebaat kan zijn. Hij/zij leert sociale interactie, samenspelen, vrijer voelen onder mensen/leeftijdsgenootjes.
quote:mjdh schreef op 12 september 2010 @ 11:31:

[...]

Ben je echt serieus door een kind met een paard te vergelijken?

Nou ja, jij hebt dan niet zoveel met kinderen, ik heb echt een hekel aan paarden, wellicht verklaart dat mijn open mond...

Ik heb 'n hekel aan kleine kinderen, dus kies ik bewust iets waar ik van hou in dit voorbeeld, omdat men sowieso wel snapt dat iemand die niets met kinderen heeft daar geen 24/7 bij in de buurt kan zijn.

quote:Mijn liefde voor mijn kind gaat verder dan alle andere gevoelens die ik heb. Niet alleen de positieve gevoelens, maar ook de negatieve, vooral in het begin. Toen kon ik nog niet geloven dat dit wezen überhaupt in mijn gegroeid was en er uit was, en dat hij ook nooit meer weg zou gaan. Dat kan ik van een paard overigens nog steeds niet geloven...

Ik weet dat het een klote opmerking is, ik heb hem namelijk voordat ik op mijn ouwe dag nog moeder werd te vaak gehoord, maar...... je weet het echt niet voordat je zelf een kind hebt gekregen. Dat is niet om lullig te doen. En ik denk ook dat het zo bedoelt is zodat je ook nooit echt helemaal kan weten wat je mist als je geen kind hebt (en het wel zou willen). Dat zou echt te pijnlijk zijn.

Kan me echt wel voorstellen dat je er zielsveel van kan houden en je verantwoordelijk voelt en je zorgen maakt etc. etc. maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je het kan verdragen het 24/7 om je heen te hebben. Kan helemaal niemand 24/7 om mij heen verdragen, heb veel behoefte aan tijd/ruimte voor mezelf, dus ik zou mezelf ofwel doodongelukkig gaan voelen met 'n kind (als ik mijn verantwoording neem) of het kind ongelukkig maken (als ik mijn eigen behoeften blijf volgen)

Heb gelukkig genoeg zelfkennis om mezelf dus niet in 't ongeluk te storten op die manier.
Da's juist het grappige, ik ben net als jij... Alleen heb je een kind dus niet 24 uur per dag om je heen. De mijne slaapt ongeveer 14,5 uur per dag. 12 Uur per nacht en nog eens dik 2,5 uur op een dag. Dan hou je nog 9,5 uur over. En ik heb een man die elke zaterdagochtend met onze zoon boodschappen doet. Lekker sjansen met kind in de supermarkt, kopje koffie drinken, naar de bieb.... Dat vind hij leuk en het geeft mij een paar uur voor mezelf. En mijn ouders passen elke woensdag op en eisen hem minimaal een nacht per 2 weken op. Vinden ze heerlijk. Zo blijven er genoeg momenten voor mezelf over. En als ik het eens een keertje niet meer zie zitten omdat ik me opgesloten voel is er altijd wel iemand die me komt helpen. Het kan dus echt, en tijd voor je kind, en tijd voor jezelf. Moet je er natuurlijk geen 4 krijgen, maar daar hebben we dan ook niet voor gekozen. Het blijft er bij 1. En hoe gek kan het lopen, we hebben een kind gekregen dat graag op zichzelf is en het heerlijk vind om zelf te spelen op zijn kamer of een beetje te rommelen. Precies zijn ouders dus...

Maar goed, ik begrijp dat vrijbuiter er inmiddels uit is. Gelukkig maar, dat scheelt ons weer een hoop spiegologie.

Monique
quote:mjdh schreef op 12 september 2010 @ 19:45:

Da's juist het grappige, ik ben net als jij... Alleen heb je een kind dus niet 24 uur per dag om je heen. De mijne slaapt ongeveer 14,5 uur per dag. 12 Uur per nacht en nog eens dik 2,5 uur op een dag. Dan hou je nog 9,5 uur over. En ik heb een man die elke zaterdagochtend met onze zoon boodschappen doet. Lekker sjansen met kind in de supermarkt, kopje koffie drinken, naar de bieb.... Dat vind hij leuk en het geeft mij een paar uur voor mezelf. En mijn ouders passen elke woensdag op en eisen hem minimaal een nacht per 2 weken op. Vinden ze heerlijk. Zo blijven er genoeg momenten voor mezelf over. En als ik het eens een keertje niet meer zie zitten omdat ik me opgesloten voel is er altijd wel iemand die me komt helpen. Het kan dus echt, en tijd voor je kind, en tijd voor jezelf. Moet je er natuurlijk geen 4 krijgen, maar daar hebben we dan ook niet voor gekozen. Het blijft er bij 1. En hoe gek kan het lopen, we hebben een kind gekregen dat graag op zichzelf is en het heerlijk vind om zelf te spelen op zijn kamer of een beetje te rommelen. Precies zijn ouders dus...

MoniqueHet feit dat er zo'n kind in huis is waar je de hele tijd rekening mee moet houden vind ik ontzettend verstikkend. Ik zou zo'n kind rustig in z'n kamer zetten terwijl ik boodschappen ga doen of 'n uurtje ga sporten. Maar dat is not done, dus moet je zo;'n kind de godganse dag met je meeslepen of er oppas voor regelen. Vreselijk!!! Zelfs bewerkelijke huisdieren zoals honden komen er bij mij niet.
Vrijbuiter, ben je jaloers ofzo op tweeverdieners die hun zaakjes goed voor elkaar hebben? Leuk toch, een mooie keuken en een prachtige tuin. Leuk toch als je leuke reizen kan maken met je kinderen en leuk toch als je niet hoeft te beknibbelen op de uitgaven van je kinderen? Maar helaas is de werkelijkheid vaak anders, ook bij tweeverdieneners. En hoeveel ouders werken er allebei niet een dag minder zodat er nog maar voor 3 dagen oppas nodig is, dus 4 dagen per week kunnen ze thuisblijven bij papa of mama. Leven en laten leven zou ik zeggen, en genoeg thuisblijfmoeders zijn zo donders lui dat ze zelfs nog te belabberd zijn om met de kinderen een low-budget activiteit te ondernemen. Het is maar net hoe je het wilt zien he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven