Gezondheid alle pijlers

Ik ga kapot van de jeuk!!! Kan ik zelf nog wat doen?

11-09-2010 23:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vaginale schimmelinfectie. Dit is al de zoveelste keer. Ik had nog een kuurtje van die "eitjes" liggen. Die heb ik al ingebracht. Helaas verlicht dit niet de jeuk.

Het is echt niet te doen, is er nog iets wat ik zelf kan doen tegen de jeuk? Iemand ervaring?
Geen idee.

Misschien (terug) naar de HA maar daar heb je nu ook niks aan.
Helaas heb ik hier redelijk veel ervaring mee, als ik het echt niet trok van de jeuk ging ik wel eens in een bak met koud water zitten, de kou verlicht de jeuk (tijdelijk) een beetje.
yoghurt

Echt heel goor, maar t helpt wel.

En die eitjes, daar kon ik dus niet tegen, kreeg echt een gigantische jeuk/brand aanval waar je echt van door de grond ging.

De keren erna heb ik die eieren iig niet meer gekregen.
Ik kreeg trouwens elke maand een schimmelinfectie.

Na de zwangerschappen (waarin ik geen last had) ging er een lampje branden.... de pil!

Heb nog verschillende pillen geprobeerd, maar elke maand een schimmelinfectie. Nu geen pil meer en geen last!

Omdat je zegt dat dit al de zoveelste keer is, misschien ligt t aan de pil?
Bij mij hielp alleen een koud nat handdoekje. Op bed liggen, zonder onderbroek en er gewoon op leggen. Af en toe opnieuw koud maken. En idd,terug naar de HA. Ik heb 4!!weken van die zalfspuitjes in moeten brengen
Heel goor, een tampon met yoghurt.

(of het goed is weer ik niet, maar het hielp wel)
Koud washandje inderdaad..

In een koud bad liggen wil ook helpen alleen is verder zo oncomfortabel ;)
Kwark?
Wat ook fijn is, is om het uur er even de douche op te zetten met koud/lauw water.
Ik heb geen yoghurt in huis, ook geen kwark en ook geen bad. Verdorie!

Misschien is die douche wel wat, het is in ieder geval het proberen waard!

Ik ben nog niet zolang geleden over gestapt op een andere pil, of zou het bij elke pil zo kunnen zijn. Verder doe ik alles 'volgens de regeltjes' baal er echt van. Ik heb er niet altijd evenveel last van, maar nu dus wel!

Dat washandje verlicht idd ook wel wat....

AAaaaaahhhhh......
Oh ik leef met je mee. Krijg na het inbrengen altijd eerst nog meer jeuk. Heb je tea tree olie in huis?

Een vaginale douche met verdunde tea tree wil helpen. Verder idd een koud washandje of douche. Sterkte!!
Dankje! Nee, ook niet... ( ik zal eens wat inslaan zodat ik hier op voorbereid ben de volgende keer)
Sterkte abrikoos!! Ik weet nog hoe ellendig ik me toen voelde Gelukkig is het de enige keer geweest. Hoop nooit meer te hoeven.

Had je het trouwens al voor deze pil regelmatig? Misschien kiezen voor andere anticonceptie?
Douche erop. Das het enige wat je nu kan doen.

Voor voortaan: haal wat van die vaginale gel in huis (ik heb em van Etos eigen merk), die verkoelt ook.

En ook IK had er heel vaak last van en dat bleek door de pil te komen. Nu heb ik een hele lichte (Lovette) en bijna nooit meer last.
Ooe vervelend!

Heb er ook wel eens last van.

Een washandje met koud water helpt inderdaad, maar je blijft uren klooien met washandjes (weer koud maken, 5 min erop, weer koud maken) en dan blijf je er zo mee bezig en wordt je gek.

Ik neem dan vaak voor het slapen twee paracetamolletjes, dat verlicht de jeuk en je slaapt ook net ff beter.

Sterkte, troostje met de gedachte dat het morgen ws al beter gaat!
Heb ik ook, en ben ook ongesteld :( maandverband is een erger martelwerktuig voor vrouwen dan hakken!

Wat bij mij hielp is de douchekop van de slang schoeven, en met de dikke straal met lauw water spoelen als je hurkt.

Geen yoghurt gebruiken, dat werkt heel even en daarna is het een voedingsbron voor de schimmels en word t alleen maar erger!

Sterkte!
Bioclin multi-gyn actiegel!

Ik heb zelf een (korte) tijd last gehad van irritatie/ schimmelinfectie/ etc., en dit spul brengt echt verlichting! Bovendien ging het een nieuwe infectie tegen.

Volgens mijn huisarts ziet ze schimmelinfecties vaker bij pilgebruiksters, dan bij niet-pilgebruiksters. Als je er met je nieuwe pil meer last van hebt, zou ik zelf een andere pil (of zelfs een ander voorbehoedsmiddel) nemen...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
2 eetlepels witte azijn of appelazijn op 200 ml koud water en daarmee 3x per dag spoelen. Dat dood de schimmel en neemt de jeuk een beetje weg.
Ik heb altijd een tube daktarin in huis, gewoon te koop bij de drogist, en dat smeer ik na het douchen op, katoenen onderbroek aan, en luchtige/losse broek, en dan na een dag of 2 is het klaar. Moet erbij zeggen dat het bij mij vaak uitwendig zit. Veel sterkte, het is zo vervelend.
Een maandverbandje nat maken en in de vriezer leggen. Als hij bevroren is, maandverbandje in een washandje doen en dat ertegen aan leggen.

Als je geen maandverband in huis hebt kan je ook een washandje dubbelvouwen en invriezen. In beide gevallen iig niet vergeten om er een washandje omheen te doen, anders is het wel heul erg koud!
trek een rok aan en verder niets van onderen. Ga zo veel mogelijk met de benen wijd zitten zodat er lucht bij kan komen. Dit advies kreeg een vriendin van mij uiteindelijk van de huisarts toen haar zeer hardnekkige schimmelinfectie niet weg ging. Ik zou trouwens niet gaan klooien met spoelen en zeker niet met yoghurt. Probeer of er in de buurt een apotheek open is vandaag en ga daar heen om een zalfje te kopen. Of neem contact op met een weekendhuisarts. Ik heb het wel eens gedaan want hoewel het voor zo'n man vast geen spoed is, je wordt gillend gek van de jeuk!
Ibuprofen helpt bij mij goed tegen de jeuk.
Kan je niet gewoon de huisartsenpost bellen voor een medicijn ipv met tampons met yoghurt(is heel slecht en verergert het alleen nog maar) aan de gang te gaan?

Wat bij mij wel helpt in uiterste nood tot je naar de dokter kan,is VSM gelei voor huidirritaties en exceem.Lekker vanuit de koelkast er op.Of een washandje in de vriezer uurtje,dan in de onderbroek

Ik had het vroeger ook zeker 6 keer per jaar,totdag nieuwe huisarts mijn partner aan de pil en zalf deed,hij bleek me keer op keer te besmetten.........(terwijl hij zelf geen klachten had)

Ook een andere pil kan helpen

En tijdens de sex niet van je poepert naar je vagina,want rond je poepert zitten darm bacterieen die heel heel erg gek zijn op schimmeltjes maken....

Sterkte
Toen ik het had kreeg ik een zalfje van de ha. Weet alleen niet meer hoe het heet. Nu als ik beginnende jeuk krijg gebruik ik een bruistablet van Lactacyt, in een vaginale douche ding. Dat helpt meteen. Maar alleen dan gebruik ik het, verder gebruik ik dat spul niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven