Gezondheid alle pijlers

Ik ga kapot van de jeuk!!! Kan ik zelf nog wat doen?

11-09-2010 23:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vaginale schimmelinfectie. Dit is al de zoveelste keer. Ik had nog een kuurtje van die "eitjes" liggen. Die heb ik al ingebracht. Helaas verlicht dit niet de jeuk.

Het is echt niet te doen, is er nog iets wat ik zelf kan doen tegen de jeuk? Iemand ervaring?
Oh ik ben gestopt met de pil een heleboel jaar geleden en vanaf toen was ik af van de vervelende schimmel. Ik had een doorlopend recept op vaginaaltabletten en creme. En als ik het echt niet meer hield van de jeuk dan pakte ik wat ijsblokjes en die deed ik dan in een washandje en die legde ik er dan op. En idd een rok aan zonder onderbroek helpt ook goed.

Heel veel sterkte ermee.
Bepanthen of sudocrem?

Als je dat zelf niet in huis hebt: iedereen die kleine kinderen heeft, heeft een van beide in huis. Dus misschien lenen van zus of buurvrouw?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Niet gaan knoeien met youghurt ofzo hoor, dat gaat je echt niet helpen!

Gewoon even de HAP bellen en een creme vragen voor uitwendig gebruik. Die eitjes werken vooral inwendig, daar schiet je nu nog niet veel mee op.

Ik werk op de HAP, we krijgen die vragen wel vaker. Het is medisch gezien geen spoed maar menselijk gezien wel, je zal er maar last van hebben.

Succes,

Groetjes,

NannieB
Bedankt voor de tips allemaal!

Ik ben uiteindelijk toch in slaap gevallen, na 10 keer douchen en washandjesgedoe. Ik moet zeggen dat de jeuk nu aanzienlijk minder is geworden. Straks even naar de HAP.

Ik had het bij mijn oude pil ook geregeld. Nu dus een nieuwe pil en dit is voor t eerst sinds de nieuwe. Nog even afwachten anders misschien weer switchen. Dit is HELL!
Bedankt voor de tips allemaal!

Ik ben uiteindelijk toch in slaap gevallen, na 10 keer douchen en washandjesgedoe. Ik moet zeggen dat de jeuk nu aanzienlijk minder is geworden. Straks even naar de HAP.

Ik had het bij mijn oude pil ook geregeld. Nu dus een nieuwe pil en dit is voor t eerst sinds de nieuwe. Nog even afwachten anders misschien weer switchen. Dit is HELL!
Ga langs bij de dienstdoende apotheek en haal Canesten of Miconazol creme. Dat kan je dan aan de buitenkant smeren. De eitjes die je hebt doen voornamelijk van binnen hun werk, maar doet dus niet zoveel aan de jeuk/infectie ook aan de schaamlippen.
Mosterd.
zo'n vaginaalflacon kopen en vullen met eerst ongeveer 5 druppels tea tree oil en verder vullen met lauwwarm water. 2 x per dag spoelen. Het doodt schimmels, virus en bacterie maar is volledig natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven