La Cubanita

12-09-2010 13:14 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kreeg een foldertje, tapasrestaurant in 8 steden waar je op maandag tot en met donderdag onbeperkt tapas kunt eten voor 17,50 p.p. met keuze uit meer dan 50 tapasgerechten.

Gister ging ik de site eens bekijken. Qua gerechten alleen 2 arrangementen te lezen en dat waren echt geen 50 soorten.

Dan! De beperking van het 'onbeperkte eten'

Per persoon kun je max 2 gerechtjes bestellen, zodra deze genuttigd zijn mag je er weer 2 bestellen etc. Tapas die niet worden opgegeten worden apart in rekening gbracht

Eh..... misschien is iets niet lekker?? Ik vind het een super klantonvriendelijk concept.

Iemand er (wel goede?) ervaringen mee?
Dat onbeperkte eten vind ik sowieso een belachelijk concept. Ik zou er dus niet voor gaan. Natuurlijk zit er een addertje onder het gras, denk je dat het tapas-restaurant geen geld wil verdienen?
Nog geen ervaring mee, maar ben wel van plan om binnenkort daar te gaan eten.

Vind het persoonlijk niet zo vreemd dat er per persoon twee gerechtjes per keer besteld mogen worden. Als je met z'n vieren bent, staan er acht gerechtjes op tafel. Als deze op zijn, bestel je weer opnieuw, geen probleem voor mij. Ik denk dat er anders genoeg gasten zijn die tig gerechtjes bestellen om vervolgens de helft te laten staan.
Bij een ander tapasrestaurant heb ik er wel goede ervaringen mee.

Oh, ik lees nu je post pas goed. Dat van dat niet opeten is wel raar!! Als zij dan vieze tapas serveren moet jij meer betalen. Hahahaha.

Waar ik at dachten we ook steeds: nu zal wel gezegd worden dat we genoeg hebben gehad. Maar nee, het was echt onbeperkt. Wel alleen op de rustige dagen, niet op zaterdag bijv.
quote:thee schreef op 12 september 2010 @ 13:14:

Dan! De beperking van het 'onbeperkte eten'

Per persoon kun je max 2 gerechtjes bestellen, zodra deze genuttigd zijn mag je er weer 2 bestellen etc. Tapas die niet worden opgegeten worden apart in rekening gbracht

?

Hier heb ik wel eerder van gehoord, een simpele maatregel om te voorkomen dat mensen maar van alles bestellen en vervolgens de helft nog niet opeten, ogen groter dan de maag etc.

Tsja geen ervaring, zou er ook niet zo snel gaan eten, maar wat mag je verwachten voor 17,50?
Vreemd concept.....Het zou mij niet aantrekken daar te gaan eten eerlijk gezegd. Bovendien, stel je bent met z'n 2-en. Dan heb je maar 4 gerechtjes, das erg weinig. Vervolgens moet je weer wachten op de bediedingen en totdat het eindelijk eens op tafel komt te staan. Beetje langdradig allemaal.
Ben in amsterdam weleens onbeperkt sushi gaan eten. Daar hadden ze die belachelijke maatregel niet en werd ook gewoon het grootste deel van alles opgegeten (wat ik om me heen kon zien). Het kostte 19.95 meende ik. Inclusief toetjes!
Ik eet regelmatig bij La Cubanita en er is niets mis mee hoor! De reden dat je max 2 pp per ronde mag bestellen en moet betalen voor de niet opgegeten tapas (alleen als het door overbestelling is, als je iets niets lust hoef je dat echt niet te betalen) is omdat we hier in NL leven en de meeste mensen er blijkbaar erg veel moeite mee hebben normaal te doen en niet op zn Russisch hele tafels vol te laten komen en vervolgens de helft niet op te eten....vrij logisch lijkt me dus dat je dan wel betaald voor hetgeen je door overbestelling niet opeet toch?

Vind dat TO een beetje negatief is hoor....
Overigens staat alles wat je besteld hier gewoon binnen een paar minuten op tafel en heb je dit concept bij de meeste sushi barretjes waar je onbeperkt mag eten ook. Ik vind het vooral vreemd dat jullie dit zo vreemd vinden....bang dat je iets tekort komt ofzo?
http://www.viva.nl/2008/10/16/sushi-fans-opgelet/

deze sushi zaak heeft hetzelfde principe:

"Verspilling wordt niet gewaardeerd. Bestel dus alleen zoveel u kunt eten. Restanten als gevolg van overbestelling worden in rekening gebracht. Sushi's ¤ 1,00 per sukt, warme gerechten ¤ 3,00 per gerecht."
Die beperking komt heel vaak voor bij all-you-can-eat formules. Omdat het oog nu eenmaal groter is dan de maag, over het algemeen.
@borderwalk, ik zou nooit bij wijze van spreken 'de halve kaart bestellen' maar tapas is ook een manier op kennis te maken met gerechtjes die je niet kent en dus mogelijk niet lekker vindt. Ik zou het dan bijv. logischer vinden er 20/22,50 euro van te maken. Bovendien stond de zin er (i.m.o.) nogal onvriendelijk in een klein venster.

@zwup, ja dat tussendoor wachten vind ik ook langdradig. Ik had het voor woensdag evt. op de planning, maar dat valt dus af.

Gelukkig wel erg goede ervaringen met een soortgelijk restaurant ter plaatse. Soortgelijk als in én gewone kaart en tapasdingen. Voor veel gerechtjes (incl. ruim drankjes en koffie mét na) was ik toen 70 euro kwijt voor 2 pers waarbij LL een erg goede eter is.

Dat van die sushi klinkt wel goed!
Je kunt toch ook in een gewone tapasbar dingen bestellen die je nog niet kent? *begrijpt er echt helemaal niets van*
Nee Riz, ik ben niet bang dat ik iets tekortkom, integendeel. Door omstandigheden eet ik al bijna 2 jaar heel erg beperkt in hoeveelheden. Neem dus ook al een tijd ALS ik al eens uit eten ga, 2 lichte voorgerechten en geen hoofdgerecht of een hoofdgerecht zonder voorgerecht. Waarom? Omdat ik het inderdaad zonde vind om veel te laten staan. Het was denk ik meer de formulering op de site die me tegen stond.

Bij een buffet idem. Ik schep heel beperkt op haal evt. een klein beetje bij. Ik schep geen vol bord op om de helft te laten staan.

@ meerdere posters: van dat achteraf bijbetalen qua overbestelling heb ik echt nog nooit gehoord.
Ok Thee

Ik zou je willen aanraden het gewoon eens te proberen! Je besteld gewoon lekker 2 gerechtjes per keer....zit niet aan een tijd gebonden zoals met sushi, en zit gewoon lekker de hele avond een wijntje en een hapje te doen. Wij kunnen echt zo 4 uur zitten voor een avondje tapas....grote kan sangria erbij...heerlijk!
Ik vind het ook niet raar dat teveel bestelde gerechten in rekening worden gebracht. Wij eten de laatste tijd regelmatig sushi, sinds de sushirestaurants als paddestoelen uit de grond schieten (Sumo, Shabu Shabu en Yama Yama) en daar wordt ook in rekening gebracht als je teveel besteld. Als iets niet lekker is zeg ik het gewoon en wordt het niet in rekening gebracht. Het gaat erom dat je niet 30 gerechten besteld en vervolgens 15 ervan laat staan. Je kan als je met de 1e ronde gerechten bezig bent alweer de 2e ronde bestellen.

Ik heb ook even op de site gekeken, maandag t/m donderdag is inderdaad onbeperkt tapas voor E 17,50, keuze uit 50 gerechten (zie de kaart) en de andere dagen kun je gewoon a la carte eten of een arrangement nemen.

Bij sushirestaurant mag je ook maar 5 gerechten per ronde p.p. maar als je met z'n vieren bent heb je dus 20 gerechtjes en dan is je tafel wel vol hoor.

quote:thee schreef op 12 september 2010 @ 13:42:

@ meerdere posters: van dat achteraf bijbetalen qua overbestelling heb ik echt nog nooit gehoord.

Ik heb nog nooit in een dergelijk restaurant gegeten, wel in een wokrestaurant en als je ziet hoe sommige mensen zich daar op de garnalen etc storten kan ik me wel voorstellen dat een waarschuwing voor overbestelling nodig is. Ik kan me zo voorstellen dat het ook vooral preventief is.

Ik heb laatst trouwens mezzes gegeten, kan ik ook van harte aanraden.
Ik vind het ook niet raar. Vind het juist eenbewustwording dat je weloverwogen bestelt.

Ennuuuh Borderwalk, kan je me heel snel vertellen waar je die mezzes hebt gegeten, mjummie
quote:Kleintjecool schreef op 12 september 2010 @ 14:00:

Ennuuuh Borderwalk, kan je me heel snel vertellen waar je die mezzes hebt gegeten, mjummieHet is geen keten hoor, gewoon een familierestaurant in het midden van het land, voor 25 euro stond twee keer de hele tafel vol.
Ja...vooral heel fijn juist dat het geen keten is. Maar waar dan?
Sinni in apeldoorn. Het is in 2008 opgestart en het is qua inrichting en ook het ontwerp van de site en de menukaart nogal basic. Maar het zijn hele aardige mensen en het eten is goed. Toen wij er zaten zat de zaak niet vol, maar dat gaat denk ik niet lang duren, want wij kwamen na aanleiding van dit artikel in de krant.

COLUMN - Geheimen (1) - straatwijs door David Levie -

Geheimen zijn er om voor jezelf te houden, anders zijn het geen geheimen meer. Maar er zijn geheimen die je prijs kunt geven. Sterker nog, prijs mòet geven. Want het zou egoïstisch zijn om ze niet wereldkundig te maken. In het geval van Sinni heb ik er maanden tegenaan gehikt. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik weken van tevoren mijn tafeltje moet reserveren hetgeen niet ondenkbeeldig is aangezien Sinni over een beperkt aantal tafels beschikt. Sinni is een restaurant, ja en tien tegen één dat u er nog nooit van heeft gehoord. Logisch, want Sinni is nog onontdekt.

Helemaal braakliggend horecaterrein is het niet daar aan de Beekstraat, waar een belendende barbecuezaak wekelijks horden schijnbaar uitgehongerden trekt die zich tegoed aan het thema 'onbeperkt'. Maar dit terzijde.

Sinni is een zaakje voor fijnproevers èn liefhebbers. Daar ligt het voedsel niet kant en klaar voor het grijpen, maar wordt er in de keuken echt gekookt. En onder echt versta ik origineel. Geen aangepaste hap, maar gerechten die land en streek van herkomst eer bewijzen. Sinni staat voor een schotel waarop kleine hapjes worden opgediend: mezze. Mezze's zijn uitstekend te vergelijken met tapa's. De laatste komen van de westelijke kant van de Middellandse Zee, de mezze van de oostelijke. Via Turkije geïntroduceerd in landen als Griekenland en Libanon. Verfijnd, rijk aan smaak en zeer gevarieerd. Aan de Beekstraat weet kok annex gastheer Omer daar wel raad mee. Hij maakt van al die hapjes en schotels een complete maaltijd. Bovendien zijn de porties ruim bemeten. In Sinni ben je niet alleen een avondje onder de pannen, je wordt ondergedompeld in een ongekende gastvrijheid. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen aandelen in de zaak en Omer is niet met mijn zuster getrouwd. Ik vind dat Sinni een plekje onder de Apeldoornse zon verdient. Niet meer, niet minder. Al word ik daarvoor mogelijk gestraft en is er straks geen tafeltje meer voor me vrij.
Ik heb het wel eens bij sushi restaurants gelezen (op internet dus).

Maar ik vind het klant onvriendelijk. Ik hou persoonlijk niet van eten verkwisten en zeker niet van weggooien.

Maar hoe weet ik nou van te voren of het lekker is? En waar trek je de grens? Ik kan het niet lekker vinden, maar het kan ook niet lekker bereid te zijn.

Kijk een bord vol en laten staan is wat anders. Maar ja, ik vind het klantonvriendelijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 12 september 2010 @ 17:10:

Ik heb het wel eens bij sushi restaurants gelezen (op internet dus).

Maar ik vind het klant onvriendelijk. Ik hou persoonlijk niet van eten verkwisten en zeker niet van weggooien.

Maar hoe weet ik nou van te voren of het lekker is? En waar trek je de grens? Ik kan het niet lekker vinden, maar het kan ook niet lekker bereid te zijn.

Kijk een bord vol en laten staan is wat anders. Maar ja, ik vind het klantonvriendelijk.Als je het niet lekker vindt kun je het gewoon zeggen, dan wordt het niet in rekening gebracht. Zaken als ShabuShabu en bepaalde tapasrestaurants willen gewoon voorkomen dat mensen met een vreetschuur mentaliteit helemaal los gaan in hun zaak en vervolgens de helft van het met zorg bereide eten weggepleurd kan worden doordat de gulzige ogen vele malen groter waren dan de maag.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
@ Thee

Als je goed leest zie je inderdaad dat je onbeperkt kan eten.

Dit houd in dat je hier uit alle gerechten kan kiezen.

En er is dus geen sprake van een arrangement,

en het lijkt me logisch dat wat je besteld ook daadwerkelijk opeet...

Als je iets wilt proeven kan je dat altijd vragen... en als je eerlijk zegt dat je het niet lekker vind zijn ze heus bereid deze niet in rekening te brengen.

Ik heb hier zelf wel erg goede ervaringen mee! je kan bestellen wat je wilt en het advies is om met 2 tapas pp te beginnen. Meer mag dus wel! En als je weer wat wilt kan je gewoon je bestelling doorgeven. La cubanita in Utrecht is een lekker restaurant met heel vriendelijk personeel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven