geen man als oppas ?

12-09-2010 15:10 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie hier nou van ?
Waarom ga je er van uit dat de vrouwen het geen goed idee vinden? Zouden ze het niet als " stel " overwogen en afgekeurd hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou niet weten waarom een man niet zou kunnen oppassen. Mijn neefje heeft hier ook wel opgepast (17 jr).
Dus goede bekenden of vrienden van je vinden het geen goed idee als jij oppast?

Dat is best gek.

Heb je hun ook gevraagd waarom?

Ben je altijd te laat, onverzorgd, vloek/rook/drink je veel of is er een andere reden waarom je niet over komt als betrouwbare oppas?

Ik persoonlijk maak geen onderscheid tussen mannen en vrouwen als ik een oppas zoek, en zie al helemaal geen man-specifieke problemen bij mannen die bekenden van me zijn.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Een 'man alleen' klinkt niet zo geschikt, moet ik toegeven. Maar jij kent deze mensen, het zijn vrienden of familie, en dus zie ik het probleem niet. Ik had vroeger zelf een mannelijke oppas, een 16 jarige zoon van vrienden van mijn ouders en ik heb me altijd veilig gevoeld bij hem, het was een feest als hij kwam oppassen, vanwege de gezelligheid.
Waar woon je?

Ik heb liever een man dan een meisje van 14 dat op komt passen.
Het Viva forum is papaja.
quote:jeroen1234 schreef op 12 september 2010 @ 15:10:

ik heb het een paar jaar geleden wel eens voorgesteld. maar men vind dit dan geen goed idee. om welke vage redenen dan ook.Ik heb even gebruik gemaakt van het loepje en vraag me af of dat toen wellicht met je psychische toestand te maken had. Ik heb liever ook geen oppas die last heeft van depressies, eerlijk gezegd.
quote:w00t schreef op 12 september 2010 @ 15:19:

[...]

Ik heb even gebruik gemaakt van het loepje en vraag me af of dat toen wellicht met je psychische toestand te maken had. Ik heb liever ook geen oppas die last heeft van depressies, eerlijk gezegd.Dit vind ik heel erg waar. En dan maakt het mij niet uit of je nou een man of een vrouw bent.
quote:jeroen1234 schreef op 12 september 2010 @ 15:10:

ik heb het een paar jaar geleden wel eens voorgesteld. maar men vind dit dan geen goed idee. om welke vage redenen dan ook.

denken vrouwen dat single mannen kindermisbruikers zijn ?

dat ik ze aan een touw onderste boven hang ?

ze chloor te drinken geef ipv limonde ?

Ik hoop niet dat je deze voorbeelden hebt gebruikt "ik geef ze toch geen chloor te drinken", want die vind ik eerlijk wel een beetje creepy.
Een tijdje geleden werd hier door iemand een topic geopend die het heel erg vond dat er ineens een mannelijke leider was bij haar kinderdagverblijf. Ze moest direct aan pedo's denken. Er zijn dus blijkbaar wel mensen die zo denken ja...

Wel kan ik mij herinneren dat ze hier toen op weinig begrip kon rekenen (overigens had ik er zelf ook weinig begrip voor), de meeste dames hier vonden haar redelijk kortzichtig en ouderwets. Dus blijkbaar denkt zeker niet iedere vrouw zo!

Ik ben zelf getrouwd met een man die erg goed met kinderen om kan gaan, al van jongs af aan. Ik zou het ook vreemd vinden als anderen hem (terwijl ze hem kennen!) zouden afwijzen als oppas en liever een 14 jarig buurmeisje zouden vragen.

Ik vind het dus wel een beetje raar dat ze ondanks dat jij het zelf hebt voorgesteld jouw oppasdiensten weigeren. Ik zou toch eens vragen wat daarvan de reden is. Misschien hebben ze er wel een gegronde reden voor die heel anders is dan jij misschien denkt...?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:borderwalk schreef op 12 september 2010 @ 15:23:

[...]

Ik hoop niet dat je deze voorbeelden hebt gebruikt "ik geef ze toch geen chloor te drinken", want die vind ik eerlijk wel een beetje creepy.Beter dan eigen vader trouwens ook.
quote:w00t schreef op 12 september 2010 @ 15:19:

[...]

Ik heb even gebruik gemaakt van het loepje en vraag me af of dat toen wellicht met je psychische toestand te maken had. Ik heb liever ook geen oppas die last heeft van depressies, eerlijk gezegd.Misschien is het zelfs wel zo dat ze bang zijn dat ze je hierdoor extra belasten? Hoeft dus helemaal geen negatieve reden te zijn...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:NymphadoraTonks schreef op 12 september 2010 @ 15:24:

[...]

Beter dan eigen vader trouwens ook.Net wou je 'm nog laten oppassen, nu vind je het ineens een creepy uitspraak. Is de wind gedraaid?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2010 @ 15:26:

[...]

Net wou je 'm nog laten oppassen, nu vind je het ineens een creepy uitspraak. Is de wind gedraaid?Ik ben gewoon benieuwd hoe hij hierop gaat reageren.
quote:NymphadoraTonks schreef op 12 september 2010 @ 15:27:

[...]

Ik ben gewoon benieuwd hoe hij hier op gaat reageren. wat vals.
Mijn man is huisman en past heel veel op de kinderen van anderen. Misschien komt het omdat je zelf geen kinderen hebt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2010 @ 15:28:

[...]

wat vals.

Nou daar ben ik een heks voor.

Maar ik snap niet wat je bedoelt? En ook niet waarom het vals is.
quote:NymphadoraTonks schreef op 12 september 2010 @ 15:29:

[...]

Nou daar ben ik een heks voor.

Maar ik snap niet wat je bedoelt? En ook niet waarom het vals is.

Nou, ik vind iemand creepy noemen nogal wat... en als je dat dan doet puur om te kijken hoe hij gaat reageren, dan vind ik dat vals.

Bovendien vind ik het " bijzonder " dat je zo switcht van " kun je hier niet komen oppassen " naar " oehhhh, creepy! "
BGB, dat van die creepy uitspraak, dat was uit de post van borderwalk.
TO heb je al eens gevraagd waarom jouw kennissen dit geen goed idee vinden?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2010 @ 15:31:

[...]

Nou, ik vind iemand creepy noemen nogal wat... en als je dat dan doet puur om te kijken hoe hij gaat reageren, dan vind ik dat vals.

Bovendien vind ik het " bijzonder " dat je zo switcht van " kun je hier niet komen oppassen " naar " oehhhh, creepy! "

Oh zo. Maar dat zijn mijn uitspraken toch niet?

Ik heb het wel als citaat gebruikt maar ik was vooral benieuwd naar wat hij gezegd had tegen die ouders om te laten merken dat hij geschikt is als oppas.

Mijn dochter gaat trouwens naar een oppasstel. De ene keer is de man thuis, de andere keer de vrouw. En soms zijn ze samen thuis. Bevalt prima.
Ik zou het ze gewoon nog eens aanbieden, misschien was de situatie een paar jaar geleden heel anders?
"ik heb het een paar jaar geleden wel eens voorgesteld. maar men vind dit dan geen goed idee. om welke vage redenen dan ook."

"ik ben beter met kids dan een flink aantal vaders"

Toen was je depressief en slikte je medicijnen. Heb je na je depressie ook nog eens aangeboden op te passen?

Je wilt toch niet serieus beweren dat je als single man kunt bevroeden wat het vaderschap inhoudt en kunt beoordelen dat jij beter kunt omgaan met kinderen dan een flink aantal vaders? Door dergelijke opmerkingen diskwalificeer je jezelf eerder dan dat je draagvlak creëert voor de gedachte dat jij een goede oppas zou kunnen zijn.
quote:w00t schreef op 12 september 2010 @ 15:32:

BGB, dat van die creepy uitspraak, dat was uit de post van borderwalk.Ja-ha.............. maar NT quote en geeft daarna nóg een voorbeeld van wat creepy zou zijn.
om nog even te specificeren: een man die oppast geen probleem.

De mogelijke vage redenen die TO op heeft gesomd, chloor te drinken te geven ipv limonade of ophangen aan een touw, die voorbeelden, die vond ik "een beetje creepy" als hij die aan de ouders als argument heeft genoemd. in de zin van: ik ben een goede oppas, waarom laten jullie mij niet oppassen, ik geef de kinderen toch geen chloor te drinken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven