Uitgerekend Mei 2010

28-08-2009 22:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic en ik dacht zal ik er een openen..

Ja dus.

Ik ben dus zwanger, afgelopen week achter gekomen. Het zal mijn derde kindje worden.

Ik ben erg blij maar ook voel ik me raar en soms er down. maar dat had ik bij de vorige twee ook, dus dat zal wel weer bij trekken ( is de vorige keer ook goed gekomen).

We hebben het bijna nog niemand verteld ( ik vind het zo spannend!!!!)

en daarom kan ik wel een praatpaal gebruiken

Wie kletst ermee?
hallo

ja, ik heb best wel snel gebeld. als ik naar de vk moet ben ik ca 8 weken zwanger.

en onze oudste zoon is bijna anderhalf (was ik nog vergeten te zeggen)

en ik maak me ook wel eens zorgen of het goed blijft gaan hoor, vooral als ik wat krampen heb.

hahah en dat extra testen, ik wil het wel, maar ik doe het niet.

hoe jong is iedereen? ben zelf 26, bijna 27.

neej, bij een intake vragen ze allemaal dingen over wat er evt voor ziektes in je familie voorkomen enzo. maar ik weet niet hoe het bij deze vk is waar ik de 22e naartoe ga, aangezien we 1,5 week geleden verhuisd zijn.

leuk dat ik met jullie mee mag schrijven. wilde zelf al bijna een topic openen hihi.

slaap lekker voor straks!

groetjes
Hee meiden, het is hier al lekker druk, zo te lezen!

Weet zelf sinds vanochtend dat ik zwanger ben, van ook de derde! Het was niet helemaal de bedoeling, maar het is van harte welkom! Ik was er dan ook totaal niet mee bezig tot ik van het weekend dacht, dat het voor mijn gevoel wel erg lang duurde voor ik ongesteld werd, toen maar eens teruggerekend. Toen kwam ik er achter dat ik twee weken terug eigenlijk ongesteld had moeten worden, maar goed, mijn cyclus is wel vaker in de war! Maar de test vanochtend was heel duidelijk, zwanger! En uitgerekend op 1 mei, dus al 6 weken en 3 dagen, dat schiet op ;)! Moet nog wel even aan het idee wennen!

Tyara
hallo allemaal

IK BEN OOK ZWANGER!!!!!!! joehoe!!! ik weet het sinds de 31e en ben rond 12-15 mei uitgerekend! erg spannend dus ook!

ik heb al een zoontje van 22 maanden. ik had niet verwacht dat ik het weer zo spannend zou vinden. verder heb ik 1 oktober een afspraak bij de verloskundige en weet daarna pas wanneer ik voor een echo kan denk ik.

missbreezer heb jij gewoon zelf alvast een afspraak gemaakt of is de echo bij je verloskundige?

ik heb het al aan mijn ouders, schoonouders broer en zus verteld dmv een shirtje met

sterk&stoer

dat moet...

als grote broer!

erg leuke reacties op gekregen! bij schoonouders duurde het lang voor het ze opviel (moest eerst zeggen van he j, kom eens hier met je mooie shirt) en toen ging mijn schoonmoeder pas lezen wat erop stond.

verder komen ze donderdag voor de informatie over moeders voor moeders en kan ik vanaf 16 september met urine verzamelen beginnen. 10 sept (donderdag dus) doen ze dan ook gelijk een test om te kijken of het hcg al hoog genoeg is.

ik weet nog niet of ik heel vaak mee zal schrijven want ik schrijf ook al op zwanger worden vanaf juni 2009 mee en herfstkids 2007 dus moeilijk om alles bij te houden!! druk, druk, druk!

verder natuurlijk aan alle anderen gefeliciteerd en ik hoop dat dit een gezellig topic wordt ondanks de wat mindere start!
hallo

@j2007: toen ik de vk belde, gaf ze me het telefoonnummer van de afdeling voor de echo's laten maken. dus het is niet bij de vk zelf.

en gefeliciteerd nieuwe dames!

ik heb het ook al aan veel mensen verteld, maar nog niet aan iedereen. ik ga dat binnenkort wel doen. nog geen enkele vervelende reacties gehad hihi. iedereen reageerde erg leuk.

groetjes
Wat leuk dat jullie het al verteld hebben. Wij wachten nog even met het vertellen tot na de echo. Alleen 1 collega van mij weet het. Verder zou ik al heel graag tegen mijn ouders vertellen maar we hebben afgesproken dat we daar toch nog even mee wachten.
Hallo allemaal,

Hier meld zich nog een zwangere. Heb woensdag al positief getest maar omdat dit waarschijnlijk voor mijn NOD was (cyclus beetje in de war sinds we begonnen met "zwanger" te worden) en dit topic nou niet echt gezellig begon heb ik nog even gewacht met me hier te melden, hihihi. Zondag weer een test gedaan en het is zo duidelijk als wat. Gister meteen al de verloskundige gebeld en kan 14 okt. al terecht voor de intake, nog geen afspraak voor een echo, zal vast volgende week gebeuren. Ik hoef de huisarts toch niet op de hoogte te brengen? Ben zwanger van de 1e en had het geluk dat het in ronde 2 al raak was. We wisten eigenlijk al voordat ik de test deed dat ik zwanger was, had al zoveel kwaaltjes die ik echt niet zelf kon bedenken.

Iedereen verder natuurlijk allemaal gefeliciteerd en hoop ook dat het een gezellig topic gaat worden. Leuk om te lezen dat er hier al zoveel deskundigen zijn. Is er hier wel iemand die ook zwanger is van de 1e, hihihi??? Is een tabel ook een goed idee, dat kan alleen dorie8 doen en die is volgens mij sinds het openen van dit topic niet meer langs geweest.
Hoi meiden!

Wat zijn er al een hoop zwangeren bij, gezellig!!!! Leuk ook dat er een paar zijn voor wie het de derde is en dat jullie het net zo leuk en spannend vinden als bij de eerste!

Ik voel me op dit moment nog erg goed, ben alleen wel snel moe. Ik heb het aan mijn zus, ouders en beste vriendin verteld, en afgelopen zaterdag heeft die vriendin ook getest en is ook zwanger!!! Echt super leuk gewoon! Waarschijnlijk zit er niet meer dan 6 dagen tussen dus ik ben benieuwd! Het is haar eerste dus ze komt met al haar vragen bij mij, mijn man en ik zijn ook de enigen die het weten van hun, dus dat is wel speciaal.

Ik wil het wel van de daken schreeuwen, zo blij dat ik ben, maar stiekem vind ik het ook wel leuk dat ik een geheimpje heb ;-P Bovendien wil ik het eerst aan mijn 2 oudste kinderen vertellen, voordat zij het van een ander horen. Dus ik moet mijn mond voorlopig nog wel even houden.

Ik liep al ruim een jaar bij de gynaecoloog omdat ik PCO had, dus ik heb vanochtend gebeld om te vragen of ik een afspraak voor een echo mocht maken. Ze deed er helemaal niet moeilijk over, 5 oktober heb ik de eerste echo!!!! Heb er echt super veel zin in, maar moet dus nog wel 4 weekjes wachten...Als die echo goed is, vertellen we het aan de kinders en ik weet zeker dat mijn dochter d'r mond niet kan houden, dus dan zal de rest het ook snel weten!!

Ik wacht nog wel even met bellen naar de verloskundige, maar ik vertel daar niet dat ik dan bij de gyn. al een echo heb gehad, want dan krijg ik er rond de 11e/12e week nog één

Het ziet ernaar uit dat het hier al een stuk gezelliger is op het forum dan in het begin, dus dat is mooi!

Ik ben ook wel voor een tabel, ben het overzicht nu al kwijt!!
Daisy, ik ben ook zwanger van de 1e.

Spannend is het he?

Ik ben ook voor een tabel, moet alleen dorie wel even terugkomen.....anders moeten we een ander topic openen.

Hoop dat het hier erg gezellig gaat worden.
Hallo!!

Ik wil wel een tabel maken. Ik heb vanaf dat ik meeschrijf bijgehouden wie er kwam schrijven, dus de informatie heb ik al (voor zover verteld dan). Maar dan zal ik wel een nieuw topic moeten maken. Nu vind ik dat niet zo erg, want dit topic sleept nu toch een niet zo geweldige opening mee

Even kijken, wat zijn er veel bijgekomen in 1 dag!! Welkom allemaal! En gefeliciteerd Tyara, j2007 en Daisy_1980!

Oeps, komt iemand aan de deur. Even posten, kom straks nog terug!
Ben ik weer...

Ik heb op de site van de verloskundige gezien dat de eerste afspraak pas bij de 11 of 12 weken is. Pfffff, dat is nog lang!! Dan ga ik nog maar niet nu al bellen met mijn amper 5 weken. Beetje zielige vertoning!

Verder bel ik de huisarts ook niet. Dat doe ik wel als ik de Mexicaanse griep krijg. Ik hoor de assistente al door de wachtkamer roepen: Oooh, mevr D...... gefeliciteerd!!! En dan zal er net iemand in de wachtkamer zitten die ik ken. Hihihi, beetje paranoia.

Tyara, ook al van de derde! Leuk hoor. En zo onverwacht zwanger. Wat een leuk cadeautje. Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen!

J2007, wat leuk dat je het al aan de familie verteld hebt. En wat een leuke manier! Ik heb het alleen nog aan mijn moeder verteld. Dus mijn vader weet het ook. En daarbij laat ik het. Wil niet het risico lopen dat het doorverteld wordt. Dat is me bij de eerste al gebeurd, daar heb ik van geleerd!

Ik zal ook eens nadenken over een T-shirtje, vind ik wel een heel erg leuke manier.

En wat goed dat je mee gaat doen met Moeders voor Moeders!

Daisy, er komen er vast nog meer die zwanger zijn van de eerste! En inderdaad, Maliboo is zwanger van de eerste. En Nimi25 volgens mij.

Edje, leuk dat je samen met je vriendin zwanger bent! Dat lijkt me zo speciaal!! En jouw dochter de mond niet kunnen houden? Hahaha, ik weet wel zeker dat als ik het mijn oudste zou vertellen dat ik het ook net zo goed in het buurtkrantje zou kunnen zetten. Zelfde effect

Gr

Am
Hier ook donderdag een bezoekje van MvM. Ze komt 's avonds en nu moet ik 's ochtends mijn urine opvangen, hopen dat ik dat niet vergeet, hihi. Weet eigenlijk helemaal niet waarin ik het moet opvangen, heb niks geschikts. Misschien nog maar even plastic bekertjes kopen ofzo. Zijn er naast j2007 nog meer die hier aan meedoen? Weet iemand wat ik precies kan verwachten?

@Amarylis: Kun je pas met 11 of 12 weken terecht bij de VK, bedoelen ze daar de intake mee? Dat duurt nog wel erg lang zeg. Belde maandag dat ik vorige week positief had getest en kon meteen aankomende maandag voor een intake terecht.

@Edje: Kan gaan googlen maar vraag het liever aan je, wat is PCO? Groot gelijk dat je het niet verteld van die echo, zou ik ook niet doen, zoveel echo's krijg je niet als alles goed gaat en dat is volgens mij elke keer toch weer een speciaal moment.

Ben ook samen met een vriendin zwanger, ze weet het alleen nog niet, wat zal ze verbaast zijn, hihihi, lijkt me zo gezellig!!

Wij hebben het nog aan niemand verteld. Mijn vriend is donderdag t/m zondag weg, waarschijnlijk gaan we het daarna vertellen aan (schoon)ouders en broers/zussen. Zie mijn eigen ouders niet zo vaak, wil het liever niet aan de telefoon vertellen, dus nog maar even kijken hoe en wanneer enzo.

Ik slik nu speciale vitamines voor zwangere vrouwen waar ook foliumzuur in zit, gebruiken jullie die ook? Ben alleen bang dat ik te weinig vitamine D slik, weet iemand hoeveel dat nou echt moet zijn?

Ben ook voor een nieuw topic met tabel, dan is het allemaal wat beter de volgen en wel zo leuk toch, hoort er een beetje bij!!
Ik ben ook in voor een nieuw topic hoor!! Zo'n tabel is toch wel erg handig, vergeet nu al van alles

Daisy: wat leuk dat jij ook zwanger bent met een vriendin! Hoe ver is zij nu, lopen jullie ongeveer gelijk?

Bij mij is vorig jaar juli PCO vastgesteld nadat ik al een jaar probeerde zwanger te worden. Bij de gyn. een echo gekregen halverwege mijn cyclus (die ik bijna niet had, 1x duurde het zelfs 21 weken voordat ik ongesteld werd!!) Op die echo was te zien dat ik echt een stuk of 30 eitjes per eierstok had (normaal 5 tot 8) die allemaal even groot waren. Normaal gesproken moet er dus 1tje gaan rijpen en groeien, maar bij mij gebeurde dat dus niet. Vandaar dat ik geen eisprong had en ook niet zwanger kon worden.

Bij de eerste 2 zwangerschappen had ik dat dus waarschijnlijk nog niet omdat ik toen probleemloos zwanger ben geworden. En het probleem lag dus bij de ontbrekende eisprong, ik heb altijd gezegd dat de bevruchting zelf op zich bij mij geen probleem is. Maar goed, ik heb dus 3x Clomid geslikt (steeds een dosis hoger) en dat moet er voor zogen dat er een eitje gaat rijpen en die die uiteindelijk gaat springen. Na de 3e dosis van 150 mg is dat dus gebeurd, en die maand daarna was ik al zwanger!!

Mijn gyn. vertelde dat als de Clomid aansloeg en ik niet zwanger was, dat ik elke maand Clomid moest slikken totdat ik zwanger was, want als je één keer een eisprong hebt gehad, heb je maar een zeer kleine kans dat je die maand daarna zonder medicijnen wél een eisprong krijgt. Maar omdat ik een hoge dosis had gekregen, ik jong ben én al 2x probleemloos zwanger ben geworden, raadde de gyn. mij aan om het even een maandje zonder te proberen en dan na de vakantie terug te komen. Maar goed, ik had dus wel het geluk dat ik zonder medicijnen een eisprong heb gekregen en dus inderdaad bevrucht ben :-)

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik maar 1 echo gehad, omdat de 20 weken echo toen nog niet vergoed werd. Bij de 2e heb ik wel in de 10e week en met 20 weken een echo gehad, maar ik merk om mij heen dat sommigen wel om de haverklap een echo krijgen of wat ook. Aangezien ik door alle behandelingen en medicijnen toch al mijn eigen risico er doorheen gejaagd heb, zei ik tegen mijn man dat ik er nu gebruik van ga maken ook (dat ik bij de gyn. loop) Dus dit keer voor mij ook een 'extra' echo, maar ook een soort afsluiting met mijn gynaecoloog, omdat ik hierna natuurlijk gewoon naar de verloskundige ga.

Ik twijfel trouwens nog of ik mee wil doen met MvM. Eigenlijk vind ik dat ik wel mee moet doen, juist ook omdat ik zelf het medische traject in ben gegaan (voor Clomid wordt overigens geen gebruik gemaakt van MvM).

De vorige 2x heb ik wel meegedaan, maar wij hebben maar 1 wc in huis. Aangezien ik vaak onverwacht bezoek krijg, komt er geheid iemand achter voordat ik het eigenlijk wil vertellen. Bovendien gaan mijn kinderen er ook vragen over stellen, en hoewel ik ze wel even voor de domme kan houden vind ik het toch wat lastig....

Als die vrouw langskomt gaat ze idd nog een testje doen (da's dan weer wel leuk ) om te kijken of er genoeg hormonen in je urine zit en gewoon uitleggen wat het inhoudt en wat er van je verwacht wordt. Verder kan je 1 (of 2) kadootjes uitzoeken, als je vóór 7 weken aanmeld krijg je ook nog een fotolijstje waar je je eerste echo in kan doen. Je kan ook even op de site van MvM kijken, daar staat het best goed uitgelegd allemaal!

Ik ga nog ff buizen, heb net gesport dus ik wil nog even lekker niksen voor ik naar bed ga!

Fijne avond!!!
@ alle meiden die zwanger zijn van de 1e.. Er is al een topic voor ons.. Te vinden onder uitgerekend in mei 2010! (dus die mét het uitroepteken). Zie jullie misschien daar!

@ iedereen.. Hoe gaat het allemaal? Still going strong?

By the way... bijna geen last meer van onderbuikpijn.

Doeidoei!
quote:Edjekroketje schreef op 08 september 2009 @ 21:28:

Ik ben ook in voor een nieuw topic hoor!! Zo'n tabel is toch wel erg handig, vergeet nu al van alles

Daisy: wat leuk dat jij ook zwanger bent met een vriendin! Hoe ver is zij nu, lopen jullie ongeveer gelijk?

Bij mij is vorig jaar juli PCO vastgesteld nadat ik al een jaar probeerde zwanger te worden. Bij de gyn. een echo gekregen halverwege mijn cyclus (die ik bijna niet had, 1x duurde het zelfs 21 weken voordat ik ongesteld werd!!) Op die echo was te zien dat ik echt een stuk of 30 eitjes per eierstok had (normaal 5 tot 8) die allemaal even groot waren. Normaal gesproken moet er dus 1tje gaan rijpen en groeien, maar bij mij gebeurde dat dus niet. Vandaar dat ik geen eisprong had en ook niet zwanger kon worden.

Bij de eerste 2 zwangerschappen had ik dat dus waarschijnlijk nog niet omdat ik toen probleemloos zwanger ben geworden. En het probleem lag dus bij de ontbrekende eisprong, ik heb altijd gezegd dat de bevruchting zelf op zich bij mij geen probleem is. Maar goed, ik heb dus 3x Clomid geslikt (steeds een dosis hoger) en dat moet er voor zogen dat er een eitje gaat rijpen en die die uiteindelijk gaat springen. Na de 3e dosis van 150 mg is dat dus gebeurd, en die maand daarna was ik al zwanger!!

Mijn gyn. vertelde dat als de Clomid aansloeg en ik niet zwanger was, dat ik elke maand Clomid moest slikken totdat ik zwanger was, want als je één keer een eisprong hebt gehad, heb je maar een zeer kleine kans dat je die maand daarna zonder medicijnen wél een eisprong krijgt. Maar omdat ik een hoge dosis had gekregen, ik jong ben én al 2x probleemloos zwanger ben geworden, raadde de gyn. mij aan om het even een maandje zonder te proberen en dan na de vakantie terug te komen. Maar goed, ik had dus wel het geluk dat ik zonder medicijnen een eisprong heb gekregen en dus inderdaad bevrucht ben :-)

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik maar 1 echo gehad, omdat de 20 weken echo toen nog niet vergoed werd. Bij de 2e heb ik wel in de 10e week en met 20 weken een echo gehad, maar ik merk om mij heen dat sommigen wel om de haverklap een echo krijgen of wat ook. Aangezien ik door alle behandelingen en medicijnen toch al mijn eigen risico er doorheen gejaagd heb, zei ik tegen mijn man dat ik er nu gebruik van ga maken ook (dat ik bij de gyn. loop) Dus dit keer voor mij ook een 'extra' echo, maar ook een soort afsluiting met mijn gynaecoloog, omdat ik hierna natuurlijk gewoon naar de verloskundige ga.

Ik twijfel trouwens nog of ik mee wil doen met MvM. Eigenlijk vind ik dat ik wel mee moet doen, juist ook omdat ik zelf het medische traject in ben gegaan (voor Clomid wordt overigens geen gebruik gemaakt van MvM).

De vorige 2x heb ik wel meegedaan, maar wij hebben maar 1 wc in huis. Aangezien ik vaak onverwacht bezoek krijg, komt er geheid iemand achter voordat ik het eigenlijk wil vertellen. Bovendien gaan mijn kinderen er ook vragen over stellen, en hoewel ik ze wel even voor de domme kan houden vind ik het toch wat lastig....

Als die vrouw langskomt gaat ze idd nog een testje doen (da's dan weer wel leuk ) om te kijken of er genoeg hormonen in je urine zit en gewoon uitleggen wat het inhoudt en wat er van je verwacht wordt. Verder kan je 1 (of 2) kadootjes uitzoeken, als je vóór 7 weken aanmeld krijg je ook nog een fotolijstje waar je je eerste echo in kan doen. Je kan ook even op de site van MvM kijken, daar staat het best goed uitgelegd allemaal!

Ik ga nog ff buizen, heb net gesport dus ik wil nog even lekker niksen voor ik naar bed ga!

Fijne avond!!!Zal wel proberen zo'n tabel in elkaar te flansen ;)
Ik ben ook voor een nieuw topic met tabel!

Als je dat zou willen doen Amarylis, erg fijn, lekker trouwens dat je alles bijgehouden hebt!

Heb na 2 zwangerschappen flinke gaten in mijn geheugen en dat zal er nu wel niet beter op worden;) !

Wat goed dat veel van jullie meedoen aan MvM, ik zal ook nog even op de site kijken! Ik zie wat dat betreft ook allemaal apen en beren, zou het de buren dan niet opvallen, is het te combineren met m'n onregelmatige diensten? Maar goed ik zal het eerst even lezen!

Begin zo langzamerhand aan het idee te wennen dat ik zwanger ben en manlief ook! Die was toch wel geschrokken, maar het begint nu wat te landden! Ik heb nog geen verloskundige gebeld, wij gaan over een maand verhuizen naar een andere provincie! Dus ik denk dat ik daar maar eens moet gaan kijken, hoe wat en waar! Dat vind ik wel jammer, dat ik niet bij mn oude vertrouwde praktijk terecht kan!

Meiden ik duik m'n bedje in!

Trust

Tyara
Hallo!

Ik heb een nieuw topic aangemaakt met een tabel. Staat groot: MET TABEL achter. Kunnen we daar verder schrijven!

Nuria, wil je ook met ons meeschrijven of liever alleen met vrouwen die van de eerste zwanger zijn? Nou ja, laat maar even weten of je in de tabel erbij wilt!

Groetjes,

Am
Ik weet niet precies hoe het schema werkt, maar ik ben 15 mei 2010 uitgerekend ! Vond ik toch leuk om even te vermelden...
Je bent denk ik mei 2011 uitgerekend Wees welkom op ons topic mei 2011 uitgerekend om mee te schrijven!

Gr. MR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven