Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
zondag 12 september 2010 om 21:18
Wow....wat zijn er n hoop mooie dingen gemaakt!
Die deken, supermooi! En wat n leuke sjaal! Brengt mij weer op n idee.... En als ik Takkie aan koekkiekid laat zien dan weet ik zeker dat ik die ook moet maken hahaha. Die is n groot J&J fan.
Heb zelf inmiddels 9 Afrikaanse bloemen gehaakt, iemand n goed idee hoe ik die t mooist aan elkaar kan haken? Iets van n YouTube tutorial oid?
En knuffels.... Heb ook nog steeds n paar knuffels in mijn slaapkamer....
Die deken, supermooi! En wat n leuke sjaal! Brengt mij weer op n idee.... En als ik Takkie aan koekkiekid laat zien dan weet ik zeker dat ik die ook moet maken hahaha. Die is n groot J&J fan.
Heb zelf inmiddels 9 Afrikaanse bloemen gehaakt, iemand n goed idee hoe ik die t mooist aan elkaar kan haken? Iets van n YouTube tutorial oid?
En knuffels.... Heb ook nog steeds n paar knuffels in mijn slaapkamer....
zondag 12 september 2010 om 21:27
maandag 13 september 2010 om 09:49
Trouwens, doet me denken aan een ueberleuk hoesje voor de iphone bezitters...
hebben, hebben,hebben!!!
Ps: is er trouwens een winkel - los van de markt op woensdag- waar je leuke knopen en sluitingen kunt kopen? Zelf geen flauw idee, verdiep me pas sinds enkele weken in de wondere wereld van selfmade! ( kom uit een gezin waar dat echt-niet-gewaardeerd-wordt gek genoeg!
)
hebben, hebben,hebben!!!
Ps: is er trouwens een winkel - los van de markt op woensdag- waar je leuke knopen en sluitingen kunt kopen? Zelf geen flauw idee, verdiep me pas sinds enkele weken in de wondere wereld van selfmade! ( kom uit een gezin waar dat echt-niet-gewaardeerd-wordt gek genoeg!
maandag 13 september 2010 om 10:56
quote:Sha_la schreef op 13 september 2010 @ 09:49:
)
Voor als je uit Amsterdam of uit de omgeving van of als je gewoon een dag Albert Cuijp doet. Is een winkel achter de kramen en als je hier binnenkomt ga je altijd met meer weg dan wat je nodig had.
Als ze het hier niet hebben dan weet ik het ook niet
En nog eentje online
Online fournituren
Voor als je uit Amsterdam of uit de omgeving van of als je gewoon een dag Albert Cuijp doet. Is een winkel achter de kramen en als je hier binnenkomt ga je altijd met meer weg dan wat je nodig had.
Als ze het hier niet hebben dan weet ik het ook niet
En nog eentje online
Online fournituren
anoniem_28433 wijzigde dit bericht op 13-09-2010 11:01
Reden: Extra info
Reden: Extra info
% gewijzigd
maandag 13 september 2010 om 11:12
quote:Sha_la schreef op 13 september 2010 @ 09:49:
hebben, hebben,hebben!!!
)Ik haal ze altijd bij de hobbywinkel hier als er geen markt is. En bij de kringloop, lekker goedkoop
hebben, hebben,hebben!!!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
maandag 13 september 2010 om 11:27
quote:Droomz schreef op 13 september 2010 @ 11:12:
[...]
Ik haal ze altijd bij de hobbywinkel hier als er geen markt is. En bij de kringloop, lekker goedkoop Mijn moeder heeft nog lekker ouderwets een knopenpot, hier al heel wat uitgevist en bewaar zelf ook de knoopjes die soms extra bij kleding zitten.
[...]
Ik haal ze altijd bij de hobbywinkel hier als er geen markt is. En bij de kringloop, lekker goedkoop Mijn moeder heeft nog lekker ouderwets een knopenpot, hier al heel wat uitgevist en bewaar zelf ook de knoopjes die soms extra bij kleding zitten.
maandag 13 september 2010 om 12:18
maandag 13 september 2010 om 23:03
De Afrikaanse bloemen deken wordt erg leuk, maar ik moet er wel heel erg aan wennen dat t niet zo snel gaat als n granny stripe.... En het aan elkaar vast maken van de hexagons vind ik nog steeds n lastig klusje..... Tips zijn welkom! Heb nl. al n paar x hexagons toch weer los gehaald omdat ze niet naar mijn zin zaten. Heb inmiddels 11 Afrikaanse bloemen gehaakt....!
dinsdag 14 september 2010 om 00:49
dinsdag 14 september 2010 om 07:33
quote:Sha_la schreef op 14 september 2010 @ 00:27:
Amandroe, dat mag ook! Want monsters zijn ugly en ongelijk!
Waar ging het mis? Kunnen wij iets voor je doen?Op de één of andere manier kreeg ik het niet op de juiste manier voor elkaar. Heb hem er net afgehaald en ga hem er vanavond weer opnieuw aanzetten.
Amandroe, dat mag ook! Want monsters zijn ugly en ongelijk!
Waar ging het mis? Kunnen wij iets voor je doen?Op de één of andere manier kreeg ik het niet op de juiste manier voor elkaar. Heb hem er net afgehaald en ga hem er vanavond weer opnieuw aanzetten.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
dinsdag 14 september 2010 om 22:10
Ik heb zijn been er opnieuw aangezet en nu ziet hij er een stuk minder "ugly" uit. Ook is hij nu opgevuld en heeft hij 1 arm. Die heb ik op een andere manier gemaakt als de bedoeling was, maar ziet er goed uit. Heb zelfs al een bestelling voor een volgende! Mijn moeder had een nieuw speldenkussen nodig en vond deze leuk!
dinsdag 14 september 2010 om 22:16
woensdag 15 september 2010 om 07:09
quote:Sha_la schreef op 14 september 2010 @ 22:16:
Leuk Amandroe! Hij mag toch ook geheel naar eigen idee gemaakt worden? Foto!!!!!
Hier mijn laptopsleeve die ik vanavond gemaakt heb. Dubbele draden ( grijs, wit en donkerder grijs). Riempjes moeten er nog op en met het vilt ernaast maak ik nog een label. Sorry voor de kleine foto...
[afbeelding]
die laptopsleeve is ook gaaf!
Hij is nog niet klaar, nog 1 arm en de oren nog en dan maak ik even een foto!
Leuk Amandroe! Hij mag toch ook geheel naar eigen idee gemaakt worden? Foto!!!!!
Hier mijn laptopsleeve die ik vanavond gemaakt heb. Dubbele draden ( grijs, wit en donkerder grijs). Riempjes moeten er nog op en met het vilt ernaast maak ik nog een label. Sorry voor de kleine foto...
[afbeelding]
die laptopsleeve is ook gaaf!
Hij is nog niet klaar, nog 1 arm en de oren nog en dan maak ik even een foto!
woensdag 15 september 2010 om 07:37