Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
ben bezig met een granny square deken
Mn laptopsleeve ga ik denk ik ook van granny squares maken.. En dan lekker kleurig en met een voering erin..

Wat voor een GS gebruik jij?
oww ik krijg het gewoon echt NIET voor elkaar, denk dat het gewoon niet in mij zit ofzo, terwijl ik zo'n granny square deken ook echt geweldig vind en die beestjes... mjah misschien gewoon weer eens proberen ofzo...
@ Chayuz

Ik heb veel aan Youtube gehad! Kun je precies de steken voorgedaan zien! Ik kon helemaal niet haken en heb het zo mezelf aangeleerd.. en ik moet zeggen met succes! :-D
Jep!

Ik haak!

Ik was begonnen met een Granny Square deken, maar toen werd de baby al bijna geboren en heb ik een leuk dekentje genaaid met een randje van granny squares...

Wel een behoorlijk tijdrovend klusje namelijk!
Ja er gaat wel tijd in zitten.. Maar ik kon het op een gegeven moment tijdens het tv kijken..

Die laptopsleeve ga ik ook wel even mee bezig zijn. Ik ben namelijk ook net begonnen met mn afstudeerstage!
hmm misschien moet ik eens de goede filmpjes gaan zoeken Snowpatrol (grappig ik ga snowpatrol live zien in op pukkelpop maar dat terzijde :P )

eerst nog maar mijn andere projectjes afwerken
Ik zal zo eens de filmpjes posten die mij geholpen hebben!
Mijn zoontje had geleerd om te haken en vond het geweldig. Zo geweldig dat hij thuis ook graag een haaknaald en wol wilde. Ik was vergeten hoe heerlijk rustgevend het is, maar inmiddels heb ik in een paar verloren uurtjes heel zijn bol opgehaakt .

Haakt iemand van jullie van hele kleine beestjes? Is natuurlijk een heel gepriegel, maar is het los daarvan ook extra moeilijk?
Nee, amigurumi (= kleine beestjes) gebruikt over het algemeen dezelfde steken, maar het is inderdaad een heel gepriegel soms!
Ah dat zou fijn zijn Snowpatrol!

Ze blijven cute!
Ik had zo'n haak een beest pakket van het Kruidvat, en dat ging eigenlijk best goed. Ik vind alleen het tellen van de steken zo irritant, vooral bij het begin, dan weet ik het soms niet zeker.

Maar leuk is het wel. Breien ook.

Ha, voel me best mutsig nu.
Wat mij helpt bij het tellen zijn steekmarkeerders (te koop bij de hobbyzaak/markt. Wat je ook kunt doen is een draadje van een andere kleur in de steek bevestigen als markeerder. Maakt het (haak)leven een stuk makkelijker!
En.. Haken is niet mutsig!!

Mn vriend kwam zelfs met het idee dat ik zelf mn laptopsleeve zou maken!

Heb ook zelf mn makeup tasje gemaakt!

Nijntje van mijn hand...
Borodini nog niet gespot op dit topic?
Ik heb wat filmpjes toegevoegd in de openingspost!
ik heb veel aan deze site gehad en ook al een aantal dingen gemaakt... En ja ook ernstige verslaving opgelopen. Ben nu bezig met iets zelfverzonnens (als in; bekijk wel wat ik doe terwijl ik haak)

zoek nog ff foto's...

En hier vind iedereen het mutserig en manlief roept geregeld "ga je weer hakuh??" maar ik ben wel mooi zonder al te veel oranje vlekken het wk hakend doorgekomen!!
anoniem_52938 wijzigde dit bericht op 14-07-2010 15:11
Reden: foutje
% gewijzigd

deze net af dus... pffff waar was ik aanbegonnen maar ik word zoooo blij van al die kleurtjes!
quote:bijtje29 schreef op 14 juli 2010 @ 15:10:

[afbeelding]

deze net af dus... pffff waar was ik aanbegonnen maar ik word zoooo blij van al die kleurtjes!

Wat mooooooooooooooi!

Ik wou dat ik het kon, maar volgens mij heb ik er geen geduld voor.
Ja leuk al die kleurtjes!

Heb je enig idee hoe ik "gewone vasten of stokjes" kan combineren met granny squares om er zo een laptopsleeve van te maken?

Zit nu te denken om de sleeve gewoon recht te haken en dan de sluiten uit granny squares te maken
het is eigenlijk verrassend rustgevend... je zou het eigenlijk gewoon moeten proberen... wordt er altijd vrij zen van eigenlijk...
@snow... gewoon doen... ik ben begonnen met gewone steken en heb daaraan de granny's vastgemaakt... zoek ff foto...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven