Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Wow....wat zijn er n hoop mooie dingen gemaakt!

Die deken, supermooi! En wat n leuke sjaal! Brengt mij weer op n idee.... En als ik Takkie aan koekkiekid laat zien dan weet ik zeker dat ik die ook moet maken hahaha. Die is n groot J&J fan.

Heb zelf inmiddels 9 Afrikaanse bloemen gehaakt, iemand n goed idee hoe ik die t mooist aan elkaar kan haken? Iets van n YouTube tutorial oid?

En knuffels.... Heb ook nog steeds n paar knuffels in mijn slaapkamer....
Droomz, kan ik jouw webshopje ook vinden? Of is dat een priveding?
quote:bijtje29 schreef op 12 september 2010 @ 17:34:

[afbeelding][afbeelding]

JAAAAA! EIN-DE-LIJK is mijn deken af..... sjongejongejong!

ik pas er helemaal onder en ik ben 1.72 lang. (geen zin om te meten)
quote:Sha_la schreef op 12 september 2010 @ 21:19:

Droomz, kan ik jouw webshopje ook vinden? Of is dat een priveding?Ja hoor, je kunt hem gewoon vinden. . Even googlen op appeltjesrood en dan heb je hem meteen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ohhh wat leuk Droomz! Ik ga je in de gaten houden!
Ik had de laatste tijd weinig tijd om te haken. Maar vandaag heb ik een sjaal gehaakt. Lekker snel en warm.

Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik vind de uiteindes leuk van die sjaal!
Sunlover, da's wel erg rapido voor een zondagmiddag! wat een leuk ding! Wat mij betreft het nieuwe modebeeld deze winter!
Trouwens, doet me denken aan een ueberleuk hoesje voor de iphone bezitters...

hebben, hebben,hebben!!!

Ps: is er trouwens een winkel - los van de markt op woensdag- waar je leuke knopen en sluitingen kunt kopen? Zelf geen flauw idee, verdiep me pas sinds enkele weken in de wondere wereld van selfmade! ( kom uit een gezin waar dat echt-niet-gewaardeerd-wordt gek genoeg! :()
quote:Sha_la schreef op 13 september 2010 @ 09:49:

Ps: is er trouwens een winkel - los van de markt op woensdag- waar je leuke knopen en sluitingen kunt kopen? Zelf geen flauw idee, verdiep me pas sinds enkele weken in de wondere wereld van selfmade! ( kom uit een gezin waar dat echt-niet-gewaardeerd-wordt gek genoeg! :()

Voor als je uit Amsterdam of uit de omgeving van of als je gewoon een dag Albert Cuijp doet. Is een winkel achter de kramen en als je hier binnenkomt ga je altijd met meer weg dan wat je nodig had.

Als ze het hier niet hebben dan weet ik het ook niet :)

En nog eentje online

Online fournituren
anoniem_28433 wijzigde dit bericht op 13-09-2010 11:01
Reden: Extra info
% gewijzigd
quote:Sha_la schreef op 13 september 2010 @ 09:49:

Trouwens, doet me denken aan een ueberleuk hoesje voor de iphone bezitters...

hebben, hebben,hebben!!!

Ps: is er trouwens een winkel - los van de markt op woensdag- waar je leuke knopen en sluitingen kunt kopen? Zelf geen flauw idee, verdiep me pas sinds enkele weken in de wondere wereld van selfmade! ( kom uit een gezin waar dat echt-niet-gewaardeerd-wordt gek genoeg! :()Ik haal ze altijd bij de hobbywinkel hier als er geen markt is. En bij de kringloop, lekker goedkoop
quote:Droomz schreef op 13 september 2010 @ 11:12:

[...]

Ik haal ze altijd bij de hobbywinkel hier als er geen markt is. En bij de kringloop, lekker goedkoop Mijn moeder heeft nog lekker ouderwets een knopenpot, hier al heel wat uitgevist en bewaar zelf ook de knoopjes die soms extra bij kleding zitten.
Ik heb de meeste (de leuke dan) van mijn moeder al ingepikt haha. Maar de meeste zijn zwart en ik wil juist gekleurde.
Knopenpot, dat heb ik ook! Eigenlijk vier alles gesorteerd op kleur in weckpotten. Ik koop knopen meestal via rommelmarkten/kringloop/marktplaats. Vaak heb je dan een flinke zak voor een habbekrats.

Sun Lover: mooie sjaal, echt een winterkleurtje!
Thanks! Die kringloop... dat ik daar nog niet aan gedacht had! De Albert Cuyp is inderdaad ook een goed idee, maar nog een klein beetje te ver weg om even snel heen te gaan. Eerst maar eens in de kringloop neuzen nu!
Die knopenpoten klinken gaaf :-) Ik heb mijn knopen nu hierin zitten:

Zaten eerst mijn veiligheidsoogjes in, maar die zijn verhuisd
De Afrikaanse bloemen deken wordt erg leuk, maar ik moet er wel heel erg aan wennen dat t niet zo snel gaat als n granny stripe.... En het aan elkaar vast maken van de hexagons vind ik nog steeds n lastig klusje..... Tips zijn welkom! Heb nl. al n paar x hexagons toch weer los gehaald omdat ze niet naar mijn zin zaten. Heb inmiddels 11 Afrikaanse bloemen gehaakt....!
Jeeej! Ik heb het lichaam van mijn monster/ugly bunny af! Hij is met recht ugly, want 1 pootje klopt niet helemaal. Ik snapte het niet meer .... ff oefenen nog maar.....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Amandroe, dat mag ook! Want monsters zijn ugly en ongelijk!

Waar ging het mis? Kunnen wij iets voor je doen?
Ik heb een sneetje in mijn vinger en dat doet zeer met haken.

Ik wil trouwens echt teveel haken haha. Ik heb nog 5 dingen liggen die af moeten en heb nog een hele rits die klaarstaat
quote:Sha_la schreef op 14 september 2010 @ 00:27:

Amandroe, dat mag ook! Want monsters zijn ugly en ongelijk!

Waar ging het mis? Kunnen wij iets voor je doen?Op de één of andere manier kreeg ik het niet op de juiste manier voor elkaar. Heb hem er net afgehaald en ga hem er vanavond weer opnieuw aanzetten.
Ik heb zijn been er opnieuw aangezet en nu ziet hij er een stuk minder "ugly" uit. Ook is hij nu opgevuld en heeft hij 1 arm. Die heb ik op een andere manier gemaakt als de bedoeling was, maar ziet er goed uit. Heb zelfs al een bestelling voor een volgende! Mijn moeder had een nieuw speldenkussen nodig en vond deze leuk!
Leuk Amandroe! Hij mag toch ook geheel naar eigen idee gemaakt worden? Foto!!!!!

Hier mijn laptopsleeve die ik vanavond gemaakt heb. Dubbele draden ( grijs, wit en donkerder grijs). Riempjes moeten er nog op en met het vilt ernaast maak ik nog een label. Sorry voor de kleine foto...

quote:Sha_la schreef op 14 september 2010 @ 22:16:

Leuk Amandroe! Hij mag toch ook geheel naar eigen idee gemaakt worden? Foto!!!!!

Hier mijn laptopsleeve die ik vanavond gemaakt heb. Dubbele draden ( grijs, wit en donkerder grijs). Riempjes moeten er nog op en met het vilt ernaast maak ik nog een label. Sorry voor de kleine foto...

[afbeelding]

die laptopsleeve is ook gaaf!

Hij is nog niet klaar, nog 1 arm en de oren nog en dan maak ik even een foto!
Wat een leuke sleeve Sha_la! Met dubbele draad gaat lekker snel he

Ik heb gisteren polswarmers gehaakt, ook van dubbele draad. (Voor winterochtenden waar handschoenen net iets te warm zijn enzo). Ben nu bezig met dezelfde dubbele draad een sjaal erbij te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven