Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Jezus SD, wat een wijf! (ik laat me even lekker gaan ). Ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen, achteraf natuurlijk wel, maar op zo'n moment kan ik me voorstellen dat je er door wordt overvallen. Be-la-che-lijk zeg. Nou, laat ze lekker ophoepelen dan. Alhoewel, alsof NL zo blij mag zijn met zulke 'aanwinsten'.

Met welke reden gingen zulke mensen dan in vredesnaam emigreren naar zo'n land?! ($$ waarschijnlijk) Bizar.

Inderdaad, het hebben van (goede) vriendschappen is belangrijk hier. Lastig met een stad als hier is dat de meeste expats komen en gaan. Tijdelijke contracten e.d. Maar goed, zo zie je ook maar dat er veel ook weer terugkeren binnen andere projecten. Mijn beste vriendin hier gaat echter eind december weg, na 1,5 jaar. Heel erg jammer. We proberen haar over te halen haar contract te verlengen tot juni, want wie wil er nou midden in de winter terugkeren in Europa

Maar aangezien ze het al een keer verlengd heeft, betwijfel ik of ze het weer zal doen.
Bij jullie werken de expats veelal in NGO's in de ontwikkelingssamenwerking, nietwaar? Een prettig, sociaal soort mensen over het algemeen, lijkt me. De hele Caribbean is meer een magneet voor belastingontduikers...in al die eilandstaten en ik geloof dat in Midden en Zuid Amerika ook zo is, wordt minder dan 2 % inkomstenbelasting geheven. Grand Cayman kent zelfs helemaal geen income tax. Een grote Pirate Bay, dat is het hier...van offshore-banking tot louche postbusfirma´s. Tja.

Die Hollanders waar ik gisteren over schreef, waren hier destijds ook neergestreken vanwege het belastingvoordeel. En om business te doen, ze hebben een aantal boetieks in het dorp en een hotel en een restaurant. Voor hun personeel dragen ze geen premies af en ze betalen maar $ 1 per uur. Kijk, daar kom je in Nederland niet mee weg...daar zullen ze nog wel achter komen. Maar dat zijn verder hun zaken.

Heel eerlijk gezegd ben ik dat slag mensen na 6 jaar hier wonen wel goed zat. Ze zijn zo egoistisch en materialistisch, daar heb ik niet veel mee op. Het contrast met de locals is ook inmens. Die werken keihard en leven in een bescheiden houten shack en eten rice and beans voor avondeten. Maar ze zijn meestal wel vriendelijk en sociaal. En houden van een feestje, je bent altijd welkom ook. Bij die Hollanders ging ik een keer op bezoek, om de kids met elkaar te laten spelen, toen vonden ze dat ik eerst maar had moeten bellen. Dus dat ging niet door, daarna leerde ik ze wat beter kennen en had ik zelf ook geen zin meer om daar langs te gaan....
Mogen we toch blij zijn dat we een goede opvoeding hebben gekregen van onze ouders. Dit soort mensen waarover je praat zijn (denk ik) niet tevreden met zichzelf en proberen dat te kopen wat ze diep van binnen missen. Helaas is met geld niet alles te koop, maar daar zijn ze nog niet achter. En natuurlijk is er iemand schuld aan hun ongelukkige leven...

Op kleinere schaal heb je dat hier ook. De ene arts heeft een Porsche er zijn echter ook artsen (weinig hoor, je moet ze echt zoeken) die komen op de fiets naar hun werk en hebben een familieauto vvor hun vrouw en kiddies.

Genieten van het leven is een hele kunst. Daar heb je niet veel geld voor nodig.
Anybody out there?
@ SD: jemig joh, ik kan me wel voorstellen dat je totaal overvallen wordt.. en vaak heeft het ook compleet geen zin om tegen deze mensen in te gaan, want ze geloven toch alleen maar in hun eigen gelijk!
Ja, hallo daar ben ik weer, dochter was uit logeren en had minilaptop meegenomen. Dit weekend dan maar samen met man naar Telefilms gekeken op uitzendinggemist.nl, best wel goed zijn die! En een heleboel afleveringen van Ik Vertrek achter elkaar, ter lering en vermaak, dat laatste vooral! Een ijssalon in Spanje hebben is een drama, als je die mensen moet geloven...van die types ook wel weer, het lijken die PVV Hollanders van hier wel. Waar we nog een jaar mee opgescheept zitten, want zolang duurt het nog wel voor ze hun vier zaken, strandvilla en diverse lappen grond verkocht hebben. Als dat al gaat lukken, want de onroerend goed zeepbel is hier allang geknapt, het is crisis wat dat betreft.

Deze week hebben we wat burocratische hobbels te nemen, we moeten 21 sept. naar de immigratiedienst om de verblijfsstatus te laten verlengen. Daarvoor moeten we eerst naar de rechtbank om bewijzen van goed gedrag te halen. Dan naar het ziekenfonds voor een stempel op een print van internetbetalingen, om te bewijzen dat we al die jaren braaf betaald hebben. Lang wachten daar, neem dan altijd maar water, koekjes en een boek mee. Vervolgens $ 188 p.p. betalen voor de nieuwe plastic ID kaartjes! Zijn we meteen zo ongeveer blut deze maand, want het is een hele slappe tijd qua toerisme, dus verdien ik niet zoveel momenteel. Nou ja, op de een of andere manier redden we het toch altijd weer net....
Hallo, ik ben er ook weer!

Leuke dagen gehad.

Vrijdag aan de boord van de MSC Opera, ga daar nooit mee cruisen! Echt zwaar bagger. Slechte service, vies eten en het schip ziet er ook niet uit.

Zaterdag aan boord van de Holland America Prinsendam.

Een heerlijk klassiek en elegant schip. Goeie service en super lekker eten.

Nog een mooie foto van Maxima gezien, aan boord van de Nieuw Amsterdam.

Nu aftellen naar vrijdag, nog 4 nachtjes en dan ga in naar Nederland.

SD, tja, wat moet je met dat soort mensen? Je zal toch nooit tot ze door dringen, denk ik. Maar ik zou ook helemaal flippen als ik dat zou horen hoor.

Ik snap gewoon niet dat racisme nog steeds bestaat in de 21ste eeuw. Het lijkt soms wel erger te worden.

Waarom kunnen we niet gewoon allemaal vriendjes worden?
Zo'n cruise-vakantie wil mijn man ook graag. Ik echt niet. Stel je voor dat er een virus uitbreekt. Om te beginnen met diarree .. Dan zit je daar letterlijk en figuurlijk

Heb een keer de oversteek van Vlissingen naar Dover gedaan, maar dat was 's nachts en daar waren zoveel mensen ladderzat. Net zoals van Travemünde naar Denemarken. Die Zweden kunnen ook zoveel drinken...Ik voelde me helemaal niet op mijn gemak.

Een veerpont vind ik wel leuk, we hadden van die ouderwetse in Zeeland "Prinses Juliana", maar die zijn allang uit de vaart. Daar kon je lekkere broodjes kroket eten.

Ja die goede oude tijd.
Een cruise is niet vergelijken met veerpont.

Een cruise is echt super de luze met een hele goeie service.

Maar het is niet voor iedereen natuurlijk.

En het uitbreken van een virus gebeurd niet vaak hoor.

En dat kan je thuis ook gebeuren.
Natuurlijk kan ik eerst meepraten als ik eens gecruised heb. Dan vraag ik eerst jou , welk schip we moeten nemen!
Hoe dan ook een Royal Caribbean schip, dat zijn de allerbeste!

En dan welk schip, ligt aan naar welk gebied je wilt.

( je moet voorzichtig zijn met deze vragen aan mij te stellen, want ik klets zo 50 pagina's vol!0
Als het zover is laat ik het je weten. Kan nog wel een paar jaar duren. Zonder kinderen is het beter cruisen, denk ik..
Sommige schepen zijn echt een paradijs voor de kinderen!

Er zijn speciale kids clubs en die entertainen de kids de hele dag.

Je mag echter je kind niet aan boord laten als jij zelf aan wal gaat.

Heb ik ooit mee gemaakt dat een moeder dat wel deed en aan wal zich bezat heeft en dus het schip heeft gemist. Was het kind alleen aan boord!!!!!! Arm kind, sprak geen woord Engels. Gelukkig hadden we personeel dat haar taal sprak.

Wat je aan wal met je kinderen doet moet je zelf weten. Als je ze daar alleen laat is dat je eigen verantwoordelijkheid. En als de kinderen dan het schip missen, dan wachten we niet! Dat heb ik dus ook mee gemaakt. Kinderen onder de 18 mogen het schip niet zonder hun ouders verlaten. Dus ouders met kinderen zijn van het schip gegaan, kinderen waren 17 jaar en mochten van de ouders hun eigen gang gaan. Maar ze hebben het schip dus gemist en wij wachten niet. Ouders hadden de mogelijkheid om ook van het schip te gaan, maar dat wilden ze niet!

Er is dan wel een agentschap in de haven die ze opvangt en op het vliegveld zet naar de volgende haven, maar dat moeten de ouders wel zelf betalen.

Je maakt wat mee!
Zijn er ook cruises alleen voor volwassenen? Ik heb zelf ook kinderen, maar kan me mateloos ergeren aan dat soort ouders die je hier beschrijft. De kinderen kunnen er weinig aan doen.

Hier heb je wel al hotels waar kinderen niet welkom zijn. (Dit is niet discriminerend bedoeld.)
Hey meiden, hoe is het?

Ik heb echt als een blok geslapen en kon moeilijk mijn bed uitkomen vanmorgen.

Afgelopen zaterdag die shoot gehad en het viel een beetje tegen. Ik had er veel meer uit kunnen halen als het model een beetje meewerkte! Moeilijk hoor, om aan de andere kant van de camera te staan. Ik weet dus ook niet zeker of ik tevreden ben over de resultaten. Ga het vandaag overleggen met de anderen.
Hallo Kym,

niet down zijn hoor. Wat was dat voor een model? Je kan er toch niets aan doen als die Miep niet meewerkt!!
Ja, er zijn zeker kinder-vrije cruises! Gat in de markt.

EN ook buiten de school vakantie's gaan scheelt een hele boel!

En op ieder schip hebben ze ook kind-vrije zones, zo mogen er op Royal Caribbean geen kinderen in het Solarium (binnen zwembad)

Jee Kym, dat is balen.

Ik vind dat ook best moeilijk hoor, om een model te dirigeren.

En als ze dan echt niet willen doen wat jij wilt, dan worden de foto's niet zoals het hoort.

Maar mischien vindt de opdracht gever ze wel mooi, je weet maar nooit!
Ben net terug van de redactie en ze waren zowaar wel heel enthousiast en hebben een foto gekozen voor de cover!
Speciaal voor dit topic een account aangemaakt, ik las zoveel herkenbare dingen!

Momenteel zit ik dicht bij huis, ik studeer in Denemarken.

Ik mis Nederland nooit, zolang alles goed blijft gaan met mijn familie ga ik alleen op vakantie naar NL.

Ik hoop dat ik niet te laat ben om mee te kletsen, ik ben nog niet helemaal bijgelezen.
He Looola, welkom!

Tuurlijk ben je niet te laat om mee te kletsen.

Lees alles maar lekker op je gemak door, want wij kletsen heel wat af en we kennen elkaar inmiddels redelijk goed.

Voor welke cruise line heb je gewerkt en welke functie had je aan boord?

Wil je ook vertellen wat je in Denemarken doet?

Zit je in Kopenhagen trouwens?

Wel fijn, nog iemand erbij mijn timezone, samen met Heidelberg!

Alhoewel Kym ook niet veel afwijkt, maar die zit wel op een ander continent.
Grrr, net vanalles getypt, krijg ik een foutmelding.

Nou, ik zag al dat er veel gekletst wordt hier, alleen maar gezellig!

ik deed het vertaalwerk. Jij werkte als GRO zag ik? In hetzelfde team dus, erg leuk werk!

Hier in Danmark volg ik een master. Heel anders dan mijn vooropleiding, maar erg interessant tot dusver. Wél even wennen aan het 'rustige' studentenleven na het werken en reizen natuurlijk.

Ik ben pas op pagina 8 of zo met bijlezen, dus ik hoop er dalijk achter te komen hoe het staat met jouw plannen om naar Macedonië te gaan... Ben benieuwd! Een buitenlandse liefde maakt het leven niet altijd gemakkelijker, maar wel vaak interessanter :-)
Welkom Looola, leuk dat je mee komt schrijven !
@Looola, als je wil mag je cruiseline info weer verwijderen hoor. En we zaten inderdaad in hetzelfde team! Leuk joh.

En momenteel studeer je dus. Spreek je goed Deens?

Toen ik er was vond ik best veel begrijpbaar, alhoewel het spreken natuurlijk compleet wat anders is.

Mijn plannen om naar Macedonie te gaan zijn er nog steeds, er zit alleen geen vooruitgang. Iedereen is op vakantie en nu ga ik zelf ook over 4 dagen.

Maar ik denk toch dat ze nee zullen zeggen, dus eigenlijk wil ik vragen of ik dan voor een maand of 2 heen kan, in een rustige periode.

Ik wil mijn baan niet opgeven, veels te leuk!
Phew, ik ben een beetje bij, wat een verhalen allemaal - en vooral - wat een herkenning! Dat gevoel van ik kan een boek erover schrijven heb ik ook, shiplife is ook echt nergens mee te vergelijken...

Ik heb de info inderdaad verwijderd, goede tip

Ik ben nog niet zo lang in Denemarken, en alles is in het Engels... Ik heb wel al 6 uur lang Deense les gehad. Ik spreek nu 5 talen, en ik wil eigenlijk graag Portugees leren, dus wat dat betreft staat Deens niet bovenaan mijn lijstje... Maar omdat het relatief gemakkelijk hoort te zijn wil ik toch kijken hoever ik kom in een jaar.

Fijn, dat je al bijna op vakantie gaat, geniet er maar van! En inderdaad, als je geen fatsoenlijke baan kunt vinden in Macedonië lijkt het me een heel goed plan om er gewoon een paar maanden heen te gaan. Ik zal voor je duimen.
Vijf talen, wat goed! Welke allemaal dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven