autostoel

13-09-2010 20:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn ons in autostoel aan het verdiepen maar wat zijn er ontzettend veel.... we zien door de bomen het bos niet meer.

Daarom maar hier eens vragen welke stoel heb je en hoe bevalt deze??
Moet je wel even vertellen voor welke leeftijd.
Baby fase hadden we een Maxi Cosi Cabrio

Peuter fase een Maxi Cosi Tobi

En nu vanaf 4,5 jaar een Maxi Cosi Airprotect

Zijn allemaal prima bevallen.
baby: maxi cosi (heb je hele dure van en hele simpele)

peuter: maxi cosi priori of stoel van Storchenmuller (beiden goed uit allerlei testen)

vanaf een jaar of 3/4 maxi cosi rodi of Romer Kid (ook hier weer goed uit de testen).

Zelf hebben altijd maxi-cosi's gehad voor de babytijd , voor peutertijd beide genoemde merken (wij hebben 3 kinderen), de meest slijtvaste was die van maxi cosi overigens en nu heeft mijn jongste een Romer Kid en die bevalt ook goed. Bij de rodi en romer kan je ook de rugleuning verwijderen zodat je alleen een verhoging hebt..

Genoeg info
baby: Maxi Cosi Cabrio Fix

nu: Maxi Cosi Priori.

en als kind straks iets groter is, dan zal het wederom een Maxi Cosi zijn..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Tot 18 maanden de maxicosi citi of iets dergelijks, daarna een maxicosi priorifix (isofix) en toen ze 5 was een Romer kidfix (ook met isofix)
Nu Maxi Cosi

Straks Romer King

Daarna Romer Kidfix.
Tot 18 maanden Wiekje???? Kleintje zeker dan?
Maxi Cosi Cabriofix

Maxi Cosi Priorifix (met isofix systeem)
De isofix dingen bevallen prima, het is even weten hoe je het erin/eruit sloopt, was bij de maxicosi priorifix wel een heel gedoe, maar ik ben motorisch niet zo sterk
quote:Suze02 schreef op 13 september 2010 @ 20:32:

Tot 18 maanden Wiekje???? Kleintje zeker dan?Dat zou die van mij nooit gered hebben, en ik heb een heel gemiddeld kind qua lengte.
Die isofix dingen laat ik altijd door mijn man doen indien er gewisseld moet worden (ik weet het, niet geëmancipeerd)...
Ja een kaboutertje, 8,8 kilo bij 18 maanden. Dat schoot niet op. Als ze er niet zelf uitgeklommen was had ze er nog wel langer in gezeten. Ze is nu 5 jaar en 9 maanden en 104 hele centimeters bij een kilo of 17.
quote:Surface2 schreef op 13 september 2010 @ 20:33:

[...]

Dat zou die van mij nooit gered hebben, en ik heb een heel gemiddeld kind qua lengte.De mijne ook niet hoor. Maar de mijne is niet gemiddeld
quote:wiekje schreef op 13 september 2010 @ 20:35:

Ja een kaboutertje, 8,8 kilo bij 18 maanden. Dat schoot niet op. Als ze er niet zelf uitgeklommen was had ze er nog wel langer in gezeten. Ze is nu 5 jaar en 9 maanden en 104 hele centimeters bij een kilo of 17.

Tres petit

Mijn oudste is nu 4,5, 19 kilo en 113 cm.

Jongste 11 maanden, 9 kilo en 78cm.
quote:Surface2 schreef op 13 september 2010 @ 20:34:

Die isofix dingen laat ik altijd door mijn man doen indien er gewisseld moet worden (ik weet het, niet geëmancipeerd)...Precies ). Na heeeeeel veel oefenen kreeg ik het pas voor elkaar. Romer kidfix gaat iets makkelijker.
Hier Römer, zijn regelmatig als beste en veiligste getest
Slapen is goud
Hier als baby een Maxi Cosi Cabriofix en daarna de Maxi Cosi Pearl. Zoon zit nu net 6 weken in de Pearl en we vinden het een wereldstoel. Duur in aanschaf vanwege de Familyfix die je er ook bij moet hebben maar hij zit fijn (zo te zien aan zoon) en is hij heel gebruiksvriendelijk. Als je nog een babystoel nodig hebt zou ik dus gaan voor de Pebble met familyfix en daarna de Pearl.
Als je isofix in de auto hebt zou ik absoluut een fix stoeltje kopen.
Baby: maxi cosi cabrio

Vanaf 1 jaar: Römer King Plus

Vanaf 3 jaar: Cybex Solution nog wat
Ff topic leven inblazen, wilde er geen nieuwe topic voor openen.

Heb voor in mijn autootje de Römer Duo Plus (isofix) aangeschaft omdat ze 't best scoorden bij de test. Heel mooie, leuke, stevige stoel, maar het valt me heel erg tegen hoe weinig ze kunnen kantelen. We moeten nog een tweede stoel kopen voor in de andere (grotere) auto, zijn er autostoelen die iets meer in slaapstand kunnen, we gaan binnenkort op reis en ik vind het zo sneu dat ons meisje bijna rechtop moet slapen. Bij het ontwerpen zullen ze wel hun redenen hebben gehad dat die zo weinig kantelt. Is dat eigenlijk bij iedere autostoel zo? Iemand toonde me eens haar Chicco autostoel en die kon je heel schuin in slaapstand brengen. Maar de chicco scoort slecht, behalve de isofix dan, maar dat systeem heeft mijn man niet in zijn auto.
Wat ik me ook afvraag, is wanneer je een isofix stoel met gordel gebruikt, of die dan ook goed scoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven