Gezondheid alle pijlers

Migraine: Wat is er tegen te doen?

15-09-2010 08:09 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn 17e heb ik ongeveer last van migraine. Eerst was het alleen als ik ongesteld was, dus toen ben ik de pil/nuvaring blijven gebruiken en maar 2x per jaar ongesteld.

Later kreeg ik meerder aanvallen, hiervoor slik ik migrafin. Dit werkt op zich best goed, dat wil zeggen dat de aanval op zijn hoogst een uur of 6 a 8 duurt, ik moet echter wel in bed blijven en veel slapen.

Een half jaar geleden heb ik het hormoonstaafje gekregen en toen leek het of de aanvallen wegwaren. Echter sinds een maand heb ik 1 a 2 aanvallen in de week. Qua voedsel, stress etc kan ik niet bepaalde triggers vinden.

Nu heeft de huisarts proponal (betablokkers) voorgeschreven Ik heb echter geen zin om dagelijks pillen te gaan slikken.

Heeft iemand ervaring met alternatieve geneeswijzen?
Zwanger worden? Ik heb het nu nog ééns per half jaar ofzo. Heerlijk. Weet niet of het daar van komt hoor, maar merkte het tijdens mijn zwangerschap al.

Ik ben voor alternatieve geneeswijzen. Ik zou het gewoon proberen, baadt het niet....
Elke dag theelepel gemberpoeder nemen.
Daar ben ik dan net weer allergisch voor :(
O echt?

Zonde, deed bij mij echt wonderen (of het zat tussen mijn oren, maar goed, migraine bleef weg).
Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn migraine zo goed als over. Eerst had ik alleen migraine in de stopweek, maar later wel 2 keer per week. Ook ik kreeg betablokkers voorgeschreven, en ik heb verschillende soorten pil gehad. Het heeft bij mij denk ik toch echt te maken met hormonen. Ik heb nu nauwelijks meer last van migraine...heerlijk. Een paar maanden geleden heb ik nog een keer een maand de pil geslikt, omdat mijn vriend dat zo leuk leek om weer een zonder rompslomp te kunnen vrijen...maar van vrijen is die maand niet veel terecht gekomen vanwege deaanhoudende hoofdpijn!! Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Ik heb inderdaad ook minder migraine sinds ik gestopt ben met de pil.

Heb je weleens een eetdagboek bijgehouden?
geen knoflook en veel citroenthee drinken
Idd zwanger worden. Ben er nu ruim een jaar vanaf, heerlijk! Alleen af en toe nog spanningshoofdpijn vanuit mijn nek, maar dat is goed te doen.
Ik slik Maxalt als ik een migraine aanval voel opkomen. Hoofdpijn verdwijnt dan als sneeuw voor de zon..
Er is een programma op de bbc 'grow your own drugs' met James Wong. Die maakte van een bepaald kruid, kan het helaas niet meer precies vinden, een kruidenboter. Dat moest je iedere dag op brood doen ipv boter en dan zou het overgaan.

Kan het recept niet vinden, maar zijn boeken zijn bij veel boekhandels te vinden.
Ik zou zeker voor alternatieve geneeswijze gaan. Zoek eens een fijne homeopaat of osteopaat. Succes!
Tuurlijk kun je het proberen in het alternatieve circuit maar mijn zus heeft echt heel veel geprobeerd en het enige wat er beter van werd is de portomonai van de alternatieve "genezer".

Misschien kun je beter een neuroloog en misschien een gyneacoloog bezoeken...

Heel veel sterkte , ik weet van mijn zus dat migraine afschuwelijk is.
Heb ook een tijdje aan de betablokkers gezeten (metoprolol) en dat hielp wel erg goed. Vond de bijwerkingen alleen niet zo fijn, dus na een jaar of 2 weer gestopt.

Ik slik nu immigran (100mg) bij aanvallen. Is het binnen een uurtje weg, ben je wel erg moe daarna, maar alles beter dan die pijn natuurlijk, en je kunt gewoon toch je dagelijkse dingen weer oppakken dan ipv in bed te moeten liggen.

Op het alternatieve vlak had ik ook gemberpoeder gehoord, en moederkruid schijnt ook iets te doen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt dat elke dag een blaadje wonderen doet (wellicht net zo tussen je oren als gember, maar als het maar helpt he!) Heb zo'n plant in mijn tuin, dus misschien ga ik het wel een keer proberen.

Heb ook mensen gehoord die baat hadden bij acupunctuur... dat al geprobeerd?
Misschien was moederkruid dus wel dat kruid, Abigail?
ik heb zelf van alles geprobeerd maar er was eigenlijk maar weinig wat hielp qua medicijnen van de dokter.

Nou was mijn mazzel dat ik nooit grote pillen kon slikken dus toen ook geen ibuprofen. Nu wel dus dat helpt super!!!!

Als ik geen medicijnen bij me heb en ik krijg een aanval dan neem ik altijd ( klikt heeeel tegenstrijdig) cola en chocola,, heerlijk dan voel ik mijn hoofdpijn gewoon minder worden,.

Mensen kijken er raar van op omdat bij de meeste door de cafeine in de cola en chocola de hoofdpijn erger word maar bij mij niet:D

Misschien is het wat om te proberen!
Ik heb gelezen dat migraine wordt veroorzaakt door verwijde bloedvaatjes in de hersenen. Bepaald voedsel kan dit opwekken. Mijn moeder gebruikt hiervoor de methodes van Elizabeth Heiden. Dit helpt haar goed, en zonder medicijnen. Ik heb er zelf geen ervaring mee (tuurlijk heb ik wel eens hoofdpijn) maar ik ben wel voorstander van natuurlijke geneeswijzen. Kijk eens op haar website, http://migraine.4u-retail.nl . Het verhaal wat zij vertelt lijkt geloofwaardig in mijn ogen.
Vriendin heeft gruwelijke migraine, moet dan ook spuiten. Tijd terug, na alles

geprobeerd te hebben, heeft ze accupunctuur geprobeerd.

En t hielp ! Dus wie weet ook bij jou ! Zou t zeker proberen.
quote:wereldman schreef op 15 september 2010 @ 10:35:

Kijk eens op haar website, http://migraine.4u-retail.nl . Het verhaal wat zij vertelt lijkt geloofwaardig in mijn ogen.

Als jij dit betrouwbaar en geloofwaardig vindt, hoe zien onbetrouwbare sites er dan uit?

(Vind het dus juist zo'n typische opgeklopte, Alles In Hoofdletters Schrijven, schreeuwsite waar iemand Geld mee Uit De Zak aan het kloppen is met veel uitroeptekens!!!)

Migraine is afschuwelijk. Ik heb minder last sinds ik erop let dat ik niet heel veel monosodiumglutamaat meer eet - was een tip van mijn (tikje alternatieve) huisarts.
Een vriendin laat zich iedere 3 weken van top tot teen masseren. Van iemand anders weet ik dat acupunctuur erg goed helpt. Je kunt het altijd proberen!
Ik ben gestopt naar het lezen van de eerste rode letters. Dit vind ik absoluut niet betrouwbaar en geloofwaardig, is alleen bedoeld om geld uit de zak te kloppen.

@appelsientje, heeft monosodiumglutamaat ook een E-nummer?
Ik gebruik ook Maxalt. Meestal, maar niet altijd dus, helpt dat en kan ik de dag vrij gewoon doorkomen. Ik kan dan wel allerlei dingen doen, zij het op een lager tempo. Alleen mijn hersenen werken dan minder goed: ik vergeet dingen (waar was ik ook weer mee bezig), kan me minder goed concentreren. En als ik iets typ, lijkt het wel of ik dyslexie heb: letters in verkeerde volgorde enzo.

Met alternatieve behandeling heb ik geen ervaring.
ja het is of migraine of elke dag pillen slikken bij mij helpt proponal iig erg goed en helpt t verminderen als ik toch n aanval krijg is die snel weg met maxalt smelt tabletten sterkte
quote:toffifee schreef op 15 september 2010 @ 08:16:

Zwanger worden? Ik heb het nu nog ééns per half jaar ofzo. Heerlijk. Weet niet of het daar van komt hoor, maar merkte het tijdens mijn zwangerschap al.

Ik ben voor alternatieve geneeswijzen. Ik zou het gewoon proberen, baadt het niet....

heb je nog een idee waar ze het kind laat na de zwangerschap?

Misschien liefhebbers aan voor "bijverschijnsel als middel tegen migraine"?
Bij mij helpt Imigran (werkzame stof sumatriptan) goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven