help, is dit voldoende?

12-08-2010 16:24 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerdaags geef ik een BBQ, Deze zal duren van 17.00-0.30 uur.

Nu ben ik al 2 dagen aan het stoeien met de drank na veel gereken kom ik op het volgende uit:

1 vat bier a 30 ltr (15 stevige bierdrinkers)

8 flessen rose

2 flessen rood

2 flessen wit (10 wijndrinkers hoofdzakelijk rose)

1 bacardi (3 bacardi drinkers)

3 flessen cola 1.5 ltr

1 sinas

1 7-up

zou dit voldoende moeten zijn?

Zo niet, wat zouden jullie meer of minder doen?

alvast bedankt
Mocht je zoveel willen halen dan zou ik wel kleinere vaten nemen (van 20-30 liter ipv 50) zodat mochten ze bij 60 liter stoppen jij niet zit met 40 liter in een aangebroken vat.
Nee, ik neem je echt niet in de maling....

Je drinkt echt wel 3 biertjes per uur x 0.2 liter. Dat vind ik nog kleine biertjes trouwens.

Ik zou je vriend maar geloven

Paloma, waarom zou je niet gewoon genoeg in huis halen? Ik zou het persoonlijk erg lullig vinden om nee te moeten verkopen. Zeker als het komt doordat ik te weinig heb ingeslagen.
ik vind nu trouwens het fris denk ik wel voldoende.
Ik vind ook dat je erg zuuuunig bent met de drank

Je weet van tevoren ook niet wat mensen gaan drinken, soms zie je dat alle rosedrinkers ineens voor de witte wijn gaan.

Ik zou eerder het volgende halen:

Minstens 75 liter bier

12 flessen rose

12 wit

6 rood (gezien de zomer)

2 bacardi (3 bacardi drinkers)

5 flessen cola 1.5 ltr

10 flessen cola light 1.5 liter

2 flessen rivella

8 flessen spa rood

8 Ice tea

6 pakken jus d'r orange

4 pakken dubbelfris of id.d.
en vaak nemen mensen bij een BBQ toch zelf ook wel meen flesje wijn mee?
Ik zeg, zorg voor overvloed.

Beter 'mee' verlegen dan 'om' verlegen.

Het bederft toch niet!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
ik kwam op het eerste aantal door dit lijstje

Eerste 0 - 2 uur

Bier 4 glazen/uur

Wijn 2,5 glazen/uur

Fris 2,5 glazen/uur

2 - 4 uur

Bier 2 glazen/uur

wijn 1,5 glazen/uur

fris 2 glazen/uur

4 - 6 uur

bier 1 glas/uur

wijn 1 glas/uur

fris 1 glas/uur

Inhoud van de glazen:

Bierglas 0,25 L

Wijnglas 0,20 L

Fris 0,25 L

Dit schijnt de horeca standaard te zijn
Vergeet het eten niet...van zoveel drinken krijg je honger
Ook dat komt helemaal goed, het zijn niet alleen steve drinkers maar eten kunnen ze ook als de besten.....
quote:siepje1 schreef op 12 augustus 2010 @ 18:14:

lopen jullie me nu in de maling te nemen of menen jullie dit serieus......manlief had het ook over 75 ltr en ik verklaarde hem toen voor gek......ik snap je wel een beetje, als wij een feestje geven houden we altijd mega-veel over, maar dat komt omdat wij en onze vrienden/familie intussen allemaal ouwe ingezakte sokken zijn. iedereen moet nog rijden/de oppas aflossen/vroeg op etc dus de tijden van 'stapel die kratten maar op' zijn bij ons echt voorbij. Dus wij rekenen tegenwoordig met veel kleinere hoeveelheden. Maar als het echt een drinkfeestje wordt, en het zijn allemaal stevige drinkers, dan is 2 liter bier pp inderdaad niet eens zo gek veel.
quote:roermondse schreef op 12 augustus 2010 @ 18:00:

siepje, ik vind het bier echt nog steeds heel erg weinig, 50 liter voopr 15 stevige bierdrinkers? ik zou dan toch echt voor minstens 75 liter gaan, minstens!Ik vind jouw redenatie vreemder hoor.. dat is verdorie 5! liter de man dan! Vind ik niet normaal, en mijn vrienden zouden dat ook echt niet drinken.
quote:siepje1 schreef op 12 augustus 2010 @ 19:09:

ik kwam op het eerste aantal door dit lijstje

Eerste 0 - 2 uur

Bier 4 glazen/uur

Wijn 2,5 glazen/uur

Fris 2,5 glazen/uur

2 - 4 uur

Bier 2 glazen/uur

wijn 1,5 glazen/uur

fris 2 glazen/uur

4 - 6 uur

bier 1 glas/uur

wijn 1 glas/uur

fris 1 glas/uur

Inhoud van de glazen:

Bierglas 0,25 L

Wijnglas 0,20 L

Fris 0,25 L

Dit schijnt de horeca standaard te zijn

Ik vind dit ook een karig lijstje hoor, rare horeca die daar vanuit gaat. Als ik daar afkoop voor een feest en ze gaan uit van deze hoeveelheden pp, dan draaien ze verlies, haha!! Als ik wat gedronken heb gaat er alleen maar meer in, dus hoe ze erbij komen dat je later minder drinkt... geen idee!

Ben het eens met beter mee verlegen dan om verlegen.

Als het op is, is het op vind ik erg ongastvrij.

Hollands pietluttigheid eigenlijk. Natuurlijk, als het rond half twee op is, prima, dan is het afgelopen. Maar als het echt flinke bierdrinkers zijn, zoals ik, dan sta op om acht uur droog met jouw voorraad
Vergeet je niet wat bronwater/mineraalwater of gewoon kraanwater koud te zetten?

Ik ben een behoorlijke drinker maar vind het altijd wel lekker om af en toe een glas koud water tussendoor te drinken.
Wat een hoeveelheden noemen jullie zeg!

alcoholinfo.nl: "Iemand kan een alcoholvergiftiging oplopen vanaf 4 promille (is meer dan 20 glazen alcohol in een paar uur). De kans op bewusteloosheid is groot. Er is sprake van levensgevaar. Bij 5 promille kun je in coma raken. Uiteindelijk kan het zenuwstelsel zo sterk worden verdoofd dat ook het ademhalingscentrum verlamd raakt. Dit is dodelijk."
Pyridine, overdrijven is ook een vak zeg!

Jouw bron gaat over 20 glazen in 2 uur (paar uur) en hier gaat het om dezelfde hoeveelheid verspreid over ruim 7 tot 9 uur!

Ik mag toch hopen dat je daar het verschil tussen ziet
nou, inderdaad, overdrijven is ook een vak zeg.

Ik vind 5 liter helemaal niet veel, voor ongeveer 8 uur?

Ik mag toch hopen dat wanneer je naar een feestje gaat er voldoende bier/drank in huis is, straks is er te weinig omdat de gastvrouw vindt dat de gasten anders wel erg veel drinken. Dat is toch eiders verantwoordelijkheid zeg!
maarre...

wat ga je nou precies halen aan bier ?
quote:Zwup schreef op 13 augustus 2010 @ 11:11:

Pyridine, overdrijven is ook een vak zeg!

Jouw bron gaat over 20 glazen in 2 uur (paar uur) en hier gaat het om dezelfde hoeveelheid verspreid over ruim 7 tot 9 uur!

Ik mag toch hopen dat je daar het verschil tussen ziet Natuurlijk zit daar wel verschil in. Maar met 2 uur neem je 'een paar' wel erg letterlijk. De meeste mensen noemen 4 ook nog wel een paar. En we hebben het hier over een levensbedreigende situatie. Vanaf ongeveer 6-7 glazen binnen 24 uur is het al behoorlijk schadelijk en we hebben het hier over minstens het dubbele daarvan. Moet iedereen zelf weten hoor, maar om dat als gemiddelde aan te nemen vind ik wel hoog. Maar goed, als de bedoeling is dat het een soort zuipfeest wordt dan staat dat ieder vrij!
quote:pyridine schreef op 13 augustus 2010 @ 14:38:

[...]

Natuurlijk zit daar wel verschil in. Maar met 2 uur neem je 'een paar' wel erg letterlijk. De meeste mensen noemen 4 ook nog wel een paar. En we hebben het hier over een levensbedreigende situatie. Vanaf ongeveer 6-7 glazen binnen 24 uur is het al behoorlijk schadelijk en we hebben het hier over minstens het dubbele daarvan. Moet iedereen zelf weten hoor, maar om dat als gemiddelde aan te nemen vind ik wel hoog. Maar goed, als de bedoeling is dat het een soort zuipfeest wordt dan staat dat ieder vrij!

Gelukkig is 4 uur nog steeds niet hetzelfde als 7 tot 9 uur

Ik denk dat er ook nog een verschil is tussen 1 keer in de 3 maanden zoveel drinken en elke week.

Bovendien gaat het er toch om dat er gewoon genoeg drank aanwezig is op een feestje. Niks zo lullig als dat er dingen halverwege de avond op zijn. Dus het is nog helemaal niet gezegd dat alles op gaat.
er is toch helemaal geen gemiddelde van wat iemand drinkt?

ik weet wel dat ik het superlullig zou vinden als ik geen drankje meer zou kunnen krijgen, omdat de gastvrouw te weinig heeft ingekocht. Want stel dat ze teveel drinken!

en een levensbedreigende situatie, gewoon biertjes/wintjes drinken op een BBQ?

en moet zeggen dat ik 5 liter bier nog steeds niet erg veel vindt hoor, voor een avondje feesten.
quote:roermondse schreef op 13 augustus 2010 @ 12:25:

maarre...

wat ga je nou precies halen aan bier ?Ik denk een 50 ltr vat en 3 van 10ltr
Herstel, na wat rekenwerk worden het 12 kratten ipv een tap.
Top!

Kom je ook vertellen of het genoeg (en natuurlijk gezellig) is geweest?
UPDATE het was super gezellig en we hadden meer dan genoeg vocht (alcoholisch en non alcoholisch)
Gelukkig

Jammer van de slager trouwens....je voelt je zo genaaid bij dat soort acties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven