help, is dit voldoende?

12-08-2010 16:24 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerdaags geef ik een BBQ, Deze zal duren van 17.00-0.30 uur.

Nu ben ik al 2 dagen aan het stoeien met de drank na veel gereken kom ik op het volgende uit:

1 vat bier a 30 ltr (15 stevige bierdrinkers)

8 flessen rose

2 flessen rood

2 flessen wit (10 wijndrinkers hoofdzakelijk rose)

1 bacardi (3 bacardi drinkers)

3 flessen cola 1.5 ltr

1 sinas

1 7-up

zou dit voldoende moeten zijn?

Zo niet, wat zouden jullie meer of minder doen?

alvast bedankt
Ik vind dat je wat weinig frisdrank hebt.
Tsja, ligt eraan voor hoeveel personen natuurlijk!
Tja, voor hoeveel personen is dit?

En qua fris vind ik 't erg weinig, geen sapje ofzo? Voor de Bobbers?
Misschien voor de dorst nog wat spa rood en extra cola?
Ik vind het aan de weinige kant. Ik ken bierdrinkers die meer dan 2 liter drinken (10 pilsjes van 0,2 l.) en wijndrinkers die meer drinken dan 1 fles. Nou moet je wel uitgaan van gemiddeldes, maar ik zou liever te veel hebben dan te weinig. Het is ook best een hele periode, vanaf 5 uur tot 's nachts. Mijn ervaring is dat niet iedereen ook stipt om 00.30 uur weg is.
Home is where your wifi connects automatically.
en 30 liter voor 15 personen is ook wat krap. Zeker als je zegt dat ze veel drinken.....
Vergeet niet iets 'light' in huis te halen, veel vrouwen drinken geen frisdrank met suiker. Ik althans niet en als er niks is zonder suiker en je wilt geen alcohol dan blijft er alleen kraanwater over..
quote:Zwup schreef op 12 augustus 2010 @ 16:30:

en 30 liter voor 15 personen is ook wat krap. Zeker als je zegt dat ze veel drinken.....Dat bedoelde ik met mijn 2 liter per persoon
O ja, en vergeet de sapjes niet. Veel vriendinnen van mij drinken geen prik maar wel pakken vol sap.
Ik vind het wat weinig bier en weinig fris (sap). Ik drink geen bubbels, dus dan is wat appelsap/dubbeldrank oid wel lekker. Zelf zet ik ook altijd een paar kannen water met ijsblokjes, munt en schijfjes limoen op tafel. Ziet er leuk uit en is een goed alternatief voor spa.
Ik vind 't trouwens wel grappig dat je een BBQ geeft en je druk maakt over de hoeveelheid drank en niet het vlees....
Ik zou het bier verdrievoudigen, de wijn zou ik denk zo laten. Of misschien nog 1 of 2 flesjes extra rose. De sinas en 7up zou ik weglaten, ipv daarvan 3 grote pakken sap van 1,5 liter. Misschien wel 4 pakken.
Het is voor 30 personen.

extra fris is weet ik niet, er komen niet veel bobbers (taxi doet goede zaken die avond)

Light haal ik erbij!

met bier kom je dan op een 50ltr vat, dan kan ik misschien beter 2 kratjes bijhalen voor het geval dat.....
Bij ons kan je bij de drankwinkel afspreken dat je de onaangebroken flessen kan terugbrengen. Is dat geen optie?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 augustus 2010 @ 16:33:

Ik vind 't trouwens wel grappig dat je een BBQ geeft en je druk maakt over de hoeveelheid drank en niet het vlees....Heb jaren in een slagerij gewerkt dus dat weet ik wel
Vaak kan je wel met de supermarkt afspreken dat je het teveel mag terugbrengen ( voor zowel fris, wijn als bier), dus zorg dan helemaal dat je voldoende hebt.
Ja inderdaad. Gewoon een afspraak maken of je de rest retour kan doen. Dan kunnen ze daar ook wel een goede inschatting maken van wat normale hoeveelheden zijn.

Ik denk ook dat je te weinig frisdrank hebt.
Bij de meeste supermarkten kun je onaangebroken drank en bier terug brengen, dus ik zou ook meer drank halen en later eventueel wat terugbrengen.

Zelf drink ik geen alcohol, en ik heb een hekel aan feestjes waar ik amper wat te drinken kan krijgen....
Hahaha, dit is erg, 4x dezelfde post van verschillende kanten!!
ik vind het bier wel heel erg weinig, ik zou er toch minstgens twee vaten bij halen, voor 15 personen! zeker als je zegt dat het stevige bierdrinkers zijn.

ook zou ik als ik jou was er een fles bacardi bij halen en ook nog twee rode wijn en twee witte wijn.
Ik vind het ook relatief erg veel alcohol! Er is nu voor iedereen krap 1 glas alcoholvrij voor de hele avond. Ik weet niet wat voor mensen het zijn, maar bij mijn vrienden zou dat veeeeeel te weinig zijn. De meesten wisselen tussen drank en sap (wat ook ontbreekt zoals sommigen al zeiden). Zeker met een maaltijd erbij, soms heb je gewoon even dorst. Ik zou daarom ook wat spa rood o.i.d. erbij halen.

2 liter bier per bierdrinker lijkt me niet weinig eigenlijk. Misschien net iets meer doen. Verdriedubbelen lijkt me levensgevaarlijk als die 15 mensen dat inderdaad gaan wegtikken. We hebben het dan over 18 flesjes per persoon!

En als het niet zo heet is, zo'n beetje zoals nu, zou ik minder rosé doen en meer rode wijn, of gaat het om mensen die altijd veel rosé drinken? Een fles per persoon vind ik ook wel veel. Maar dat komt later vast wel weer op.

Maar het is maar wat je gewend bent als ik de reacties hier zo lees!
ik lees net dat de wijndrinkers voornamelijk rose drinken, dan denk ik dat je geen extra witte en rode wijn hoeft te halen.
Wat er komt zijn allemaal wel stevige drinkers op feestjes.

In het dagelijks leven drink ik ook heel weinig (1 glaasje in het weekend ofzo) maar op feestjes wil er wel een fles rose in hoor.....

maar met al jullie adviezen kom ik op het volgende:

50 ltr bier

10 rose

2 rood

2 bacardi

6 cola

3 cola light

6 fanta (komt wel op later)

4 pakken dubbel friss

2 spa rood
Ik wil niet overkomen als een zeikerd of geheelonthouder, maar ik vind het erg veel drank. Bij je laatste lijstje hebben de bier drinkers ruim 3 liter bier p.p. en 14 flessen wijn op 10 man.

Wordt het een bbq of een zuipfeest? Leuk, straalbezopen je kippetje braden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven