Gezondheid alle pijlers

Wie herkent dit?

13-09-2010 09:22 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig week woensdag heb ik een behoorlijke pijn in m’n rechter onderkaak. De pijn trekt soms ook door naar m’n rechteroor en rechterwang en lijkt ook soms m’n nek in te trekken. M’n tanden/kiezen rechtsonder zijn gevoelig voor kou en warmte en bij druk zoals bijvoorbeeld bij het kauwen van voedsel.

Afgelopen zaterdag werd het zo pijnlijk dat ik jankend in bed lag. Ben toen naar de weekendtandarts geweest en deze heeft een foto genomen waar vreemd genoeg niets op te zien was. Geen gaatjes, geen ontsteking o.i.d. Hij heeft ook alle tanden en kiezen nog bewerkt met een ijzeren staafje en ook dat leverde niets op.

Omdat de pijn bijna niet uit te houden was ben ik op aanraden van de tandarts naar de huisartsenpost gegaan. Deze kon ook niet achterhalen waar de pijn nu precies vandaan kwam. Ik heb wel pijnstillers meegekregen en deze helpen wel een klein beetje maar de pijn blijft zeuren.

Kortom erg vaag allemaal en niemand lijkt te weten wat er nu precies aan de hand is. Heeft iemand hier dit wel eens gehad, en wat was er toen aan de hand?
Terug naar je huisarts.

Is er ook gekeken of je oorontsteking hebt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je zou je huisarts eens kunnen vragen naar aangezichtspijn, maar wat jij schrijft klinkt echt als ergens iets in de kiezen, wellicht is het later deze week wel zichtbaar op een foto
er zitten zoveel klieren daan die kunnen irriteren.

Kan idd een oorontsteking zijn.

Ik heb het zelf soms bij verkoudheid.

Iets wat mijn soms verlichting geeft is drukken op het hoekje onder je oor tegen je kaak aan. Heel raar maar vaak helpt het wel.
Ik ben 2 weken geleden met dezelfde klachten opgestaan.

Na veel,heel veel,pijn bleek dat mijn kies en wortel gebroken waren.Dit is op een foto bijna niet te zien.

Tandarts heeft ook met ijzeren staafje geklopt en koude tests gedaan maar dat deed allemaal niet echt pijn.De pijn kwam echt uit mijn kaakbot.

Dus misschien toch even vragen bij je tandarts of ie nog een foto wil maken.

Sterkte! ik had zelfs met opiaten nog helse pijnen.
Een oorontsteking is het volgens de huisarts niet.

Ik ga vandaag weer terug naar de huisarts, de pijnstillers geven wel iets verlichting maar ik kan en wil die dingen niet eeuwig blijven nemen.
Een collega gaf mij zojuist de tip om eens langs een fysio te gaan. Het zou kunnen zijn dat ik m'n kaakspieren te veel aanspan waardoor spierpijn ontstaat. Iemand hier wel eens van gehoord?
Ik heb ooit een speekselklierontsteking gehad.

Zou het dat kunnen zijn?
Misschien is mijn mening wat gekleurd omdat ik veel tandproblemen heb gehad maar vind het klinken als zenuwpijn, oftewel wel degelijk iets met je tanden of kiezen. Ik zou, behalve naar de dokter, ook zeker nog een bezoek aan de tandarts brengen.
Hier zelfde verhaal. Twee maal bij tandarts geweest, 2x foto's gemaakt, niets te zien.

Uiteindelijk ging het toch zo slecht, dat ik weer naar de tandarts ben gegaan en het een wortelkanaalbehandeling zou worden (de eerste keren kon ik niet de exacte kies aanwijzen, hele kaak deed pijn, maar dat wist ik inmiddels wel, welke kies het was). In de wachttijd van de verdoving nog even zitten babbelen en toen maar besloten de hele kies te trekken (achterste onderin, je ziet 't dus geheel niet).

Ben nu overal van af!

Dus ook na 2x foto's nemen waarop niets te zien is, kan het alsnog gewoon aan je kies liggen...
Ik herken de pijn die jij beschrijft. Bij mij kwam het door het knarsentanden wat ik snachts deed (waar ik niets vanaf wist).

Als je je mond open en dicht doet, voel/hoor je dan gekraak? Of hoor je dan gesuis in je oor?

Je kunt ook even googelen op TMJ.

Bij mij hielp een traject bij de manueel therapeut goed.

Maar als de pijn echt niet uit te houden is, ga dan zeker even terug naar je huisarts. Succes!
Laat inderdaad je eigen tandarts nog eens goed kijken. Klinkt mij ook echt als zenuwpijn in de oren.
Anjertje, wat jouw collega zegt over dat aanspannen kan het zeker ook zijn. Dat komt zelfs best vaak voor. Het beste kun je naar je eigen tandarts gaan. Die kan met de bevindingen en foto's van zijn collega verder kijken. Misschien is je beet niet optimaal, daar kunnen dit soort klachten ook vandaan komen. Of stress, waardoor je onbewust de hele tijd je kiezen op elkaar zet (klemmen of knarsen) Je tandarts kan je eventueel doorverwijzen naar een gnatholoog of naar een fysio.
Heb je je verstandskiezen nog?

Ik heb ook dit soort pijn gehad (2x) en het was mijn verstandskies. Op de foto was de 2e keer niks te zien, maar ze hebben hem er toch uitgehaald. En toen was de pijn weg. Ook al dacht ze dat het daar niet aan kon liggen.

Sterkte!
De pijn is er nog steeds, nu al een week dag in dag uit. Ben net bij de huisarts geweest en hij weet het ook niet. Hij heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg, daar kan ik morgen terecht. Ik hoop zo dat hij kan vertellen wat dit is. Het doet zo'n verschrikkelijke pijn dat ik soms gewoon zit te janken van ellende.

Een aantal dingen zijn uitgesloten, oorontsteking of speekselklierontsteking is het niet volgens de huisarts en m'n verstandskiezen heb ik al 14 jaar niet meer dus die kunnen het ook niet zijn.

Heb er meteen nog een probleem erbij want ik ben als de dood voor alles wat op een tandarts lijkt. Beetje een vreemd probleem, de behandelingen op zich doen me niet zoveel maar zodra ik m'n mond opendoe op zo'n stoel begin ik te kokhalzen. Iemand dit wel eens meegemaakt, of tips hoe dit te voorkomen?
Nog een paar uurtjes en dan zit ik bij de kaakchirurg. Heb de hele nacht geen oog dicht gedaan. Niet van de pijn maar van angst. Ik tril over m'n hele lijf en om de haverklap jank ik. Ben misselijk van angst en heb al een peer keer bijna over moeten geven. Inmiddels heb ik mezelf er van overtuigd dat de klachten door niets anders veroorzaakt kunnen worden dan door een zenuw of wortel en dat ik dus een behandeling moet ondergaan. Daar wordt ik ook niet rustiger van. Ik ben er vandaag tussengeschoven bij de kaakchirurg en er is mij al verteld dat ik waarschijnlijk lang zal moeten wachten. Ik ben zo bang dat ik straks in een volle wachtkamer ga flippen. Zit nu weer te janken, ik ben zo bang!
Ah meid, kop op!

Ik denk ook dat het een wortelkanaal oid dergelijks wordt (misschien zelfs kies trekken), maar je moet jezelf voor ogen houden dat het daarna alleen maar minder wordt!

Manlief hier heeft gister kies laten trekken. Daarna met pijnstiller en slaaptablet in bed gestopt en hopsa, hij is nu weer 't mannetje...

Hopelijk valt het voor jou ook mee... Kun je met je telefoon forummen in de wachtkamer? Dat leidt misschien wat af...

S6!
Hè wat vervelend voor je joh. Je kunt gewoon aangeven dat je die angst hebt en hevige kokhalsreflex. Dat zijn ze best wel gewend daar. Wat je zelf kunt doen is je goed op je ademhaling concentreren. Langzaam inademen door je neus, even vasthouden en weer uitademen. Probeer te ontspannen. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar echt, het helpt! Probeer jezelf in een leuke omstandigheid (vakantie oid) voor te stellen, dat helpt meteen bij het ontspannen. Bedenk dat, als ze al iets gaan doen vandaag, je zeer goed verdoofd zal worden en van je pijn af gaat raken. Neem iemand mee. En in de wachtkamer forummen vind ik ook een goeie tip! Veel sterkte iig, laat je even weten hoe het gegaan is?
Ga zo op weg naar de kaakchirurg, zit al een uur te janken en ben zo misselijk.
Nou meid, hopelijk sta je er bij de volgende posting beter voor...

En nu even op de tanden bijten (uh, niet dus), éven doorzetten!
Ben er weer, het was een drama compleet met kokhalzen tot bijna overgeven aan toe en een flinke huilbui. Ben er nog niet vanaf vandaag, ik mag me over een uur melden bij m'n eigen tandarts voor een dubbele wortelkanaalbehandeling en misschien moet er wel iets getrokken worden. Er zit een megagat in m'n achterste twee kiezen.
Vreemd dat de weekendtandarts dat niet heeft gezien. Maar goed, daar heb je nu niets aan. Sterkte met de behandelimg, fijn dat je zo snel terecht kon! Lekkere verdoving erin en dan ben je hopelijk daarna van die ellende af!
Zo zie je, er is echt een reden voor je pijn. Een groot gat, in 2 kiezen zelfs.

Heel vervelend, maar in jouw plaats zou ik ook blij zijn dat er dokters en tandartsen zijn die je helpen. Een paar eeuwen terug kon je uiteindelijk aan infecties overlijden. Of heel snel zonder tanden komen te zitten.

Do you have a soft place to land after de wortelkanaalbehandeling? Ik voel me best wel labiel als iemand aan me heeft gezeten. Op de bank met een dekentje, en het liefst ook nog een geliefde om me heen heb ik dan echt wel nodig. Daarna gaat het wel weer.

Ik heb ook zo'n behandeling gehad. Het is geen pretje, maar zodra de zenuw dood is, ben je van de pijn af.
Anjertje, hoe is het met je? Hopelijk viel het een klein beetje mee (hoewel het niet de meest prettige behandelingen zijn, maarja, dat kan ik natuurlijk nu wel zeggen, 'tis tenslotte achter de rug).

Hier een voor de pijn (paracetamol, veul paracetamol)!
Ik ben weer een beetje bekomen van alles gisteren. Vannacht niet zo goed geslapen omdat ik nog best veel pijn had. Ook vandaag nog veel pijn maar wel andere pijn dan voor de behandeling dus ik denk dat het napijn is. Met flink wat paracetamol gaat het wel.

Ik ben er nog niet vanaf, a.s. dinsdag wordt de behandeling afgemaakt en wordt er ws. ook nog gelijk een gaatje gevuld. Als ik er aan denk krijg ik alweer de bibbers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven