teennagel eraf en weer erop gezet... wat nu?
woensdag 15 september 2010 om 17:56
Ben afgelopen weekend met sporten zo tegen een muur aangekomen dat mijn hele (grote) teennagel eraf gerukt is.
Hij zat alleen nog vast bij de nagelriem, deze heeft de chirurg weer teruggeplaatst, omdat ik anders sowieso helemaal geen nagel meer terug zou krijgen
Nu loop ik al 4 dagen met verband en is de nagel best rustig, niet ontstoken, wel wat pijnlijk.
Ik belast mijn teen dan ook niet!
Nu wil ik over 6 dagen weer gaan werken en moet daarbij een schoen aan (geen slipper, ben stewardess en dat staat stom, haha) Zal het nu verstandig zijn om de teen vanaf morgen ofzo juist wel weer te gebruiken?? Ik ontlast hem alleen omdat ik dan denk dat de nagel niet goed genoeg rust krijgt om "aan te groeien"
Wat is jullie advies?
Hij zat alleen nog vast bij de nagelriem, deze heeft de chirurg weer teruggeplaatst, omdat ik anders sowieso helemaal geen nagel meer terug zou krijgen
Nu loop ik al 4 dagen met verband en is de nagel best rustig, niet ontstoken, wel wat pijnlijk.
Ik belast mijn teen dan ook niet!
Nu wil ik over 6 dagen weer gaan werken en moet daarbij een schoen aan (geen slipper, ben stewardess en dat staat stom, haha) Zal het nu verstandig zijn om de teen vanaf morgen ofzo juist wel weer te gebruiken?? Ik ontlast hem alleen omdat ik dan denk dat de nagel niet goed genoeg rust krijgt om "aan te groeien"
Wat is jullie advies?

woensdag 15 september 2010 om 18:54
Ik heb dit pas ook gehad. Wilde mijn scooter van de standaard afhalen (handig met van die leuke open zomer sandaaltjes) en trok met mijn standaard mijn hele (grote) teennagel los. Heb mijn voet in een bak met water gedaan, nagel op zijn plek terug geduwd en daarna een grote pleister eroverheen. Was wel moeilijk lopen, maar trok gewoon dichte schoenen aan hoor. Deed een beetje zeer maar niet heel ernstig en na een dag of 4 had ik er geen last meer van. En aan mijn nagel is nu bijna niks meer te zien.
donderdag 16 september 2010 om 00:02
Oh wauw!!! Ik schijt in mijn broek als ik een schoen aanmoet...
Loop alleen maar op slippers. Nu is het voor mij ook dag vier...er komt aan de voorkant een heel klein beetje vocht nog uit, dus ik wil eigenlijk afwachten tot het helemaal "dicht "is...
Ga morgen wel even bellen met de huisarts. Is misschien wel verstandig. Pfff kneusje, hahaha!
Loop alleen maar op slippers. Nu is het voor mij ook dag vier...er komt aan de voorkant een heel klein beetje vocht nog uit, dus ik wil eigenlijk afwachten tot het helemaal "dicht "is...
Ga morgen wel even bellen met de huisarts. Is misschien wel verstandig. Pfff kneusje, hahaha!
donderdag 16 september 2010 om 13:44
Nee hoor, niks kneusje. Ik heb dit twee jaar geleden ook gehad, dus ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb 2 weken geen auto gereden hoor, dat lukte domweg niet. Dat deed veel te veel pijn.
Nou moet ik er wel bij vermelden dat mijn nagel er helemaal af lag en ook niet meer teruggeplaatst kon worden, waardoor ik een wond had die zeer deed zodra ik er druk op legde (door te gaan staan op die voet bijvoorbeeld). En ik ben diabeet, dus de wondgenezing verliep bij mij erg langzaam.
Maar toch: auwwwww!
Beterschap met je zielige teen
Nou moet ik er wel bij vermelden dat mijn nagel er helemaal af lag en ook niet meer teruggeplaatst kon worden, waardoor ik een wond had die zeer deed zodra ik er druk op legde (door te gaan staan op die voet bijvoorbeeld). En ik ben diabeet, dus de wondgenezing verliep bij mij erg langzaam.
Maar toch: auwwwww!
Beterschap met je zielige teen
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
donderdag 16 september 2010 om 14:09
Toen ik 14 was (ik ben nu 44) had ik een teenoperatie. Zijkanten van de teennagel werden erafgeknipt en het middendeel werd gehecht aan de zijkanten. Later werden de hechtingen verwijderd.
Nog wat later liet de teennagel los, en wat overbleef was een gevoelig nagelbed. Na enige tijd werd dat minder gevoelig en het werd ook harder. Het gedroeg zich als een nagel die ik op een gegeven moment bijknipte, net zoals de andere teennagels.
Nog wat later liet de teennagel los, en wat overbleef was een gevoelig nagelbed. Na enige tijd werd dat minder gevoelig en het werd ook harder. Het gedroeg zich als een nagel die ik op een gegeven moment bijknipte, net zoals de andere teennagels.
World of Warcraft: Legion