Help, ik lijk op mijn moeder!
donderdag 16 september 2010 om 20:30
Ik vermoed dat ik mijn zoon vanmorgen voor zijn leven getraumatiseerd heb. Waar ik altijd van gegruwd heb bij mijn eigen moeder, daar heb ik mezelf vanochtend op betrapt. Zoon had nog een pindakaasstip in mondhoek. Voor ik mezelf kon bedwingen riep ik heel enthousiast naar hem. "Kom eens lieverd"! Ik steek m'n vinger in m'n mond, lik er eens goed aan en veeg het vlekje met mijn vinger weg.
Moet ik mijzelf melden bij het AMK? Moet ik hulp zoeken? Kinderpsycholoog voor zoon? Dit was 1 van de dingen die mezelf bij aanvang van het moederschap had voorgenomen dat ik het noooooooooooit zou doen!
Komt het ooit goed met zoon?
Enneh, herkenbaar?
Moet ik mijzelf melden bij het AMK? Moet ik hulp zoeken? Kinderpsycholoog voor zoon? Dit was 1 van de dingen die mezelf bij aanvang van het moederschap had voorgenomen dat ik het noooooooooooit zou doen!
Komt het ooit goed met zoon?
Enneh, herkenbaar?
donderdag 16 september 2010 om 21:26
Ik heb het met bepaalde dingen die ik uitspreek.....dan hoor ik mijn moeder. Misschien te maken met een bepaalde intonatie of de woorden/uitspraken die je overneemt.
Mijn moeder had een stopwoordje als ze een klus geklaard had.
Sow kloar!! (Achterhoeks dialect)
Bij mij glipte het er in een keer uit toen ik de sopemmer leegde...sow kloar!!!
Mijn moeder is al 12 jaar geleden overleden dus daar schrok ik heel erg van. Ook omdat ik merk dat ik bepaalde klanken in mijn stem heel erg op die van mijn moeder vind lijken.
Kortom, als ik mijzelf hoor praten hoor ik soms mijn moeder en dat is soms eng.
Mijn moeder had een stopwoordje als ze een klus geklaard had.
Sow kloar!! (Achterhoeks dialect)
Bij mij glipte het er in een keer uit toen ik de sopemmer leegde...sow kloar!!!
Mijn moeder is al 12 jaar geleden overleden dus daar schrok ik heel erg van. Ook omdat ik merk dat ik bepaalde klanken in mijn stem heel erg op die van mijn moeder vind lijken.
Kortom, als ik mijzelf hoor praten hoor ik soms mijn moeder en dat is soms eng.
donderdag 16 september 2010 om 21:28
Haha herkenbaar Krokusje maar ik vind kleren voor je man kopen schokkender . Maar ik beken, ik doe het ook....vinger wordt hier regelmatig nat gemaakt en ik schaam mij niet eens. Maar dat komt omdat mijn moeder het volgens mij nooit bij mij deed en dus geen slechte ervaringen heb waardoor ik niet in de gaten heb wat voor trauma dit kan geven bij een kind. Al zeg ik ook altijd "ieder kind heeft recht op 1 trauma ".
Wat ik ook beken is dat ik bij snotneuzen van mijn kind en bij gebrek aan zakdoekjes ook weleens mijn vingers gebruik en het af veeg aan de onderkant van mijn sok. Jaaaa ik weet dat het smerig is (verder ben ik heel rein en proper ) maar denk ook dat het een beetje luiigheid is.
Bij deze beloof ik minder vaak mijn kind te bedoezelen met mijn gelikte vinger en Krokusje...jij ook sterkte
Wat ik ook beken is dat ik bij snotneuzen van mijn kind en bij gebrek aan zakdoekjes ook weleens mijn vingers gebruik en het af veeg aan de onderkant van mijn sok. Jaaaa ik weet dat het smerig is (verder ben ik heel rein en proper ) maar denk ook dat het een beetje luiigheid is.
Bij deze beloof ik minder vaak mijn kind te bedoezelen met mijn gelikte vinger en Krokusje...jij ook sterkte
donderdag 16 september 2010 om 21:36
Wacht maar, voor je het weet zit je aan de vriend/ vriendin van je kind alle genante verhalen te vertellen, met de bijbehorende cliche naakte baby foto`s.
En geloof mij, dat gaat echt nog is gebeuren
Ik heb mij heeel lang tegen de vinger kunnen verzetten, en inderdaad op een onbewaakt ogenblik was tie er ook ineens
Ik heb wel sorry gezegt.
Later liet ik kind vinger in eigen mond doen en dan veegte ik het met die vinger af.
En geloof mij, dat gaat echt nog is gebeuren
Ik heb mij heeel lang tegen de vinger kunnen verzetten, en inderdaad op een onbewaakt ogenblik was tie er ook ineens
Ik heb wel sorry gezegt.
Later liet ik kind vinger in eigen mond doen en dan veegte ik het met die vinger af.
donderdag 16 september 2010 om 22:09
quote:Francisca_ schreef op 16 september 2010 @ 21:40:
Vroon Ghe, ja vanmorgen in de auto nog... 't Kind helemaal opgepoetst, doet 'ie tegenwoordig zelluf want "verloofd" (hij's echt nog maar 8 hoor!) en moet goede indruk maken.... Haartjes in de plooi, stoere jas aan, nee niet die maar díe spijkerbroek want die vindt "zij" zo leuk... dan laat je zo'n jong toch niet uitstappen met 'n chocovlek op z'n snoet??? Dus ik stop m'n duim in m'n mond om die vlek weg te kunnen poetsen, en plop hoofd onder z'n arm weggestopt....
Nja, dan zoekt 'ie 't maar uit
Vroon Ghe, ja vanmorgen in de auto nog... 't Kind helemaal opgepoetst, doet 'ie tegenwoordig zelluf want "verloofd" (hij's echt nog maar 8 hoor!) en moet goede indruk maken.... Haartjes in de plooi, stoere jas aan, nee niet die maar díe spijkerbroek want die vindt "zij" zo leuk... dan laat je zo'n jong toch niet uitstappen met 'n chocovlek op z'n snoet??? Dus ik stop m'n duim in m'n mond om die vlek weg te kunnen poetsen, en plop hoofd onder z'n arm weggestopt....
Nja, dan zoekt 'ie 't maar uit