Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Ja, een lift zou wel fijn zijn, zeker als zwangere vrouw en met baby straks!!

Wilde hele avond al even reageren, maar een hele lieve vriendin belde en heerlijk van me af gekletst! Doet me goed.

Ex is inmiddels twee weken weg.. gisteravond goed gesprek gehad over hoe nu verder, waar te wonen etc. Hij blijft hier wonen, ook ivm bedrijf, dus moet ik ook in de buurt blijven wonen zodat dochter naar zelfde schoool kan blijven gaan etc. Dus ik blijf hem ook tegenkomenin de buurt.. heftig, maar wie weet, krijgt hij reuze spijt... Niet dat ik dat verwacht hoor, maar wil mezelf beetje oppeppen, want anders word onzeker.

Iemand vroeg nog waarom we uit elkaar gaan. Komst van ons kleinste kindje was niet gepland. Veel afstand gedurende de zwangerschap en hij belde/smste al tijden heeeeeeel veel met zijn ex (nu is ze waarschijnlijk zijn vriendin en ben ik de ex...), nu trok hij het niet meer met mij en wil hij weg. Beetje kort door de bocht, maar daar omt het wel op neer. En waarom ilk niet eerder mijn grenzen aan heb gegeven.... goede vraag.... moet ik nog even uitzoeken, anders overkomt het me in de toekomst wellicht weer...

slaap lekke!!
Hey meiden,

sorry dat ik zo weinig schrijf, ik lees wel regelmatig, maar ik zit een beetje in mijn eigen wereld.....merk ook met vriendinnen dat ik minder behoefte heb om ze op te zoeken, ik zoek duidelijk de rust op en het alleen zijn.

Nog 4 weekjes dan heb ik verlof, kan niet wachten... afgelopen maandag controle afspraak gehad bij de verloskundige, ik had aangegeven dat ik de baby wat minder voelde en had verwacht dan de verloskundige mij gerust zou stellen en dat het weer goed zou zijn, maar ze stuurde me door naar het ziekenhuis. Dus ik helemaal in de stress, uiteindelijk is de hartactiviteit van de baby 45 min. gemeten en een echo gemaakt, maar alles was gelukkig goed! Maar man wat was ik geschrokken zeg.

Wat zijn de leeftijden eigenlijk hier? Ik ben 26.

zusje zou je je ex nog terug willen dan na wat hij geflikt heeft?? Omdat je zegt dat je toch stiekem wat hoop hebt!

Ondervinding, wat goed dat je al zo snel aan de slag gaat met solliciteren, weet je al wel welke branche je wilt?

Shiloh, hoe was het huisje uiteindelijk?
Hallo Allemaal,

Ik lees mee hoor, ben alleen heel druk druk druk met stage school en even alles geregeld hebben voor vrijdag.

Maar ik volg jullie op de voet.

Ik ben 20 trouwens..
Hoi allemaal,

Voor wie het vroeg ;), ik loop wat achter...: mijn kindjes zijn net 4 en 8 maanden. Jong dus. De oudste krijgt behoorlijk wat voor zijn kiezen: een broertje, papa en mama uit elkaar en hij in twee huzien wonend en nu naar school en dat allemaal binnen een half jaar. Gelukkig maakt de jongste het allemaal niet zo bewust mee, wat een relaxed ventje zeg!

Ons co-ouderschap ziet er zo uit: zo av, ma en di bij mij, woensdagochtend naar ex, do en vr ook, vr av weer bij mij tot woensdagavond, do t/m zo av bij ex. Klinkt ingewikkeld, maar dat valt wel mee. Steeds ma en di bij mij, steeds do en vr bij hem en de woensdagen en weekenden verspringen steeds. 50-50, wel eerlijk.

Ik heb het nog aan helemaal niemand verteld, maar durf hier wel: ik heb een soort van vriendje/scharrel... Nog helemaal vers, al was het al wel een paar weken duidelijk dat er misschien wel iets kon groeien. Gisteren eindelijk 'ns wat verder gegaan dan gezellig orienterend vriendschappelijk uit eten en leuke dingen doen. Ik loop op rozen, wat kan mannelijke aandacht toch goed doen!!!! (voelt wel een beetje snel, ben nog niet eens gescheiden, maar het is wel erg leuk om weer rond te kijken)

Liefs!
Zusje! Wat verschrikkelijk erg zeg, vooral omdat de kleine nog zo jong is!

Hier een beetje een gelijkwaardig verhaal. Mijn man is er vandoor met de oppas! Een meisje van 19 jaar, zij speelt ook in een jeugd/muziekband van mijn man.

Zij was regelmatig bij mij, maar ik zocht nooit iets achter haar!!!

19 jaar, en vertrouwde man volledig, daarbij heeft ze ook niet echt een heel knap koppie, en was ze in mijn ogen gewoon een kind!

Toen onze jongste dochter 3wkn oud was, (februari dit jaar) ja hoor. Toen maakte man bekend dat hij met haar gezoend had.. 1x. Dat werd al snel 2x en in juli heeft hij bekend gemaakt dat man met haar onder de douche heeft gestaan bij haar thuis. Zij woont nog thuis. 2straten achter ons.

Onder de douche was in September 2009. Toen was ik 20wkn in verwachting....

Ik voel me zo vernederd!!! Ik heb het volgehouden van februari tot eind juli dit jaar. Maar man is niet gestopt met haar.

Daarbij was ik net bevallen ,en zo labiel zoveel zwangerschapshormomen in me. Had een slechte zwangerschap. Laatste maanden in een rolstoel gemoeten door mijn bekken.

Maar mijn man, pff ik hou echt nog van hem!

2 kindjes samen en snap gewoon niet wat hij opgeeft... Voor zo'n jonge griet!

Sorry ben mijn frustaties even kwijt....

Hoe voel jij je zusje verder?
Heftig he pluimke!!! En dan je kindjes nog zo jong!!! ZO triest en dit heb jij nooit gewild!!!! Jij woont nog inde ouderlijke woning toch en straks verhuizen naar iets anders? PFff.. echt erg!!!

Kaboinki, jouw jongste was dus ook nog heeeeeel klein toen jullie uit elkaar gingen... erg hoor!! Co ouderschap klinkt wel eerlijk verdeeld bij jullie. GIng jullie jongste daar gelijk in mee?: Die veranderingen voor je oudste is hier niet zo, ze is in juli 4 gewoorden....

Moet haar opgaan halen.

Ex was hier net even, en ging boos weg want hoorde me over telefoon met vriendin praten ovefr situatie.. kan er zo slecht tgen als hij zo boos doet....
Mag ik me aansluiten???

Kan wel wat positieve dingen horen nu!!

Kom net met ex bij de notaris vandaan, koe bij de horens vatten en alles in één klap geregeld (huis, kids en de ali)

Even snel mijn situatie schets

Na 12 jaar had ex er geen zin meer in, zag het niet meer als een relatie. 2 kinderen, 11 en 10 jaar. Ik woon nog in het huis wat hij een dezer dagen zal gaan kopen. Dan snel inschrijven/urgentie aanvragen en wachten.........................

Zelf ben ik trouwens 39...................aan het begin van mijn 2e leven zeg maar.

Verder hebben we wel alles goed geregeld en er is geen ruzie (wat niet wil zeggen dat ik bij tijd en wijle furieus ben en vaak verdrietig). Kinderen pakken het redelijk goed op, maar misschien komt de klap nog wel.
jeetje meiden....even snel een knuffel voor jullie!!!!!

Jullie gaan allemaal een heftige tijd door zeg

Moet nu naar de fysio, dus schrijf snel verder.
Na jaren bang en onzeker te zijn geweest, ben ik bijna gescheiden. Volgende maand is alles rond en in november verhuis ik met 1 zoon.

Zenuwslopende situatie momenteel!!
He meiden, fijn dat we elkaar hebben he!! En laten we doe moet er in houden! Dus ruimte voor verdriet (zit hier nu ook met tranen in de ogen, houd toch nog van ex. en die gaat er nu vandoor met meisje van 25, ik ben 35, en de kinderen zullen dus ook met haar te maken hebben. Ter info, mn meisjes zijn 4 jaar en de jongste, ligt naast me, is 8 weken), maar ook voor positiviteit! Laten we aan ons zelf vertrouwen werken meiden!! Vaak zijn het de vrouwen, meiden, die gedumpt worden oid. WIj moeten ook leren grenzen aangeven!

Dus, net als Shiloh laatst, kijken naar de voordelen, kijken hoe wel onszelf terug ku nne vinden en volop kunnen genieten van wat het leven ons te bieden heeft!!

Las laatst een moooi boek, wel een aanrader, heet 'jij bent de beste', gaat niet over scheiden (heb ik ook een boek over, Weg bij hem, terug bij jezelf, ook heel positief!!!), maar wel over zelfvertrouwen terugpakken, en het geluk niet uit handen geven, niet anderen jouw geluk laten bepalen!

Nu kopje thee zetten met een koekje en chocola, heb trek en mag mezelf even verwennen. Er moetne nog wel wat zwangerschaps kilos af, maar over het algemeen ben ik goed bezig, dus mag even zondigen!
En monique en waaromdan, welkom!!! Schrijf lekker van je af!!!
Oh ja, ik houd ook nog van ex... en dan het idee dat hier straks een andere meid woont.. die met MIJN kinderen omgaat.. grr... maar goed, we zouden het positief houden he!! HEb wel weer veel tijd voor mezelf straks! Kan wel weer aan de studie ofzo!...
Ik ga eens op zoek naar dat boek: jij bent de beste. Gedumpt voel ik mezelf niet, ben ik ook niet eigenlijk. IK ben degene die uiteindelijk de knoop heeft doorgehakt, eindelijk de stap heb durven zetten na jarenlang een rotleven te hebben gehad. Triest dat ik dit zo omschrijf......
goed van je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat moet een hele stap voor je zijn geweest! Heb je al een huis?

Heb je 1 zoon monique?

Boek is moeite waard vind ik , heerlijk positief en concreet. soms beetje op werk gericht, maar ik kan er echt wat mee!!
Ik heb 2 kinderen (jongens van 14 en 18)

Oudste heeft besloten bij zijn vader te blijven omdat hij volgend jaar op zichzelf gaat wonen en geen zin heeft in 2 keer verhuizen.

De zoektocht naar een woning is moeilijk en er was me een huis toegewezen maar door omstandigheden nog niet helemaal duidelijk. Volgende week komt er duidelijkheid hoop ik en als het meezit krijg ik dan per november de sleutel.

Jarenlang ben ik bang en onzeker geweest, durfde echt gewoon de stap niet te zetten. Man dreigde met zelfmoord als ik de scheiding door zou zetten etc....

Ik had geen werk en dan valt huren echt niet mee. Nu heb ik een baan in een verpleeghuis. Ex blijft in deze woning en ik verhuis met een flinke overwaarde....

Ben zo enorm toe aan rust!!
Welkom Monique! Goed van jezelf dat je de stap hebt genomen...

En dat je aan jezelf werkt door werk te zijn gaan zoeken..

Rust is zo belangrijk!!!

Zusje zoveel respect voor jou! Een dikke knuffel!

Helaas voel ik zo erg goed wat jij mee maakt... Mijn meisje was toen ook nog zo jong 3wkn

Maar mijn man heeft dus wel lang (GEZEGD) dat hij voor ons wilde gaan, maar uiteindelijk altijd met haar is door gegaan.

Als ik hier aan terug denk kan ik kotsend boven de wc hangen. Zo erg!

1. Ik voelde al zo bedrogen op het moment dat hij zei dat hij was vreemd gegaan.

2. Maar voel me helemaal gedumpt dat het na zoveel maanden op niks is uitgekomen, en achteraf blijkt dat hij NIET met haar is gestopt.

Maar Zusje, ik hou dus ook nog van EX.....

Wat is je ex bij je binnenkomt en zegt: We gaan ervoor!!!

Mijn man blijft zeggen: Ik heb hoop, laat me beter worden, maar hoezo egoistisch?

Eerst moeten onze kids dit allemaal mee maken en dan denkt hij misschien ooit beter te worden?

Hij moet zich toch kapot schamen dat hij dit zijn kinderen uberhaupt aan doet?

Goed van je zus dat je zo positief bent!!! Jij ben zo sterk!Dat je laat je nu wel zien hoor.

Wie weten dit allemaal nog meer? En hoe reageer je oudste hierop?

Onze jongste kids weten straks echt niet wie hun papa is?

Denk je daar weleens overna? Over hun band?

En ken jij die griet??? Ongelooflijk!!! Dat hij dit weer op het spel kan zetten...

We gaan het allemaal redden de single mums

Hoe verder na vreemdgaan deel 2, daar schrijf ik ook aan mee.

Ook een fijn topic!
Oh ja, de nieuwe vlam van mijn ex die ken ik dus hartstikke goed. Echt nog een kind!!!!

Ik ga het nooit nooit nooit accepteren dat zij maar 1 vinger aan mijn kinderen zit!

Echt ik kan hier zo van wakker liggen, zo boos om worden!!!

Zij wist gewoon van te voren waar zij aan begon.

Ik toen nog zwanger....
Het is gewoon dat ik me zo vernederd en bedrogen voel.

Niet begrijpen dat iemand dit een ander aan kan doen.

En dan voel ik me helemaal machteloos, boos , verdrietig dat zo;n griet ook gaat moederen over mijn meiden....
Ook van mijn kant veel respect voor jou Zusje!!
Kaboink! Sorry verder wil ik uiteraard wel even op jou reageren.

Zo tof!!!!

Vertel vertel, waar heb je hem leren kennen>

Ik gun het je zo erg
nou meiden, wat een lieve woorden voor mij zeg!! dank je wel. nu moet ik het zelf nog gaan geloven

Pluimke, kan me voorstellen dat je er heeel veel moeite mee hebt dat dat 'wijjf' straks aan je kindjes komt...

Begrijp je gevoel heel goed!!

Ik ken haar ook.... knap, jong, slank, voelt zichzelf echt koningin..

en dan zij met mijn kinderen................... au!! Maar wat is wijsheid.... haar en dus ook ex tegenhouden zich met kindjes bezig te houden... Voor mijn gevoel heeft ex ook meer macht....

ben daar best bang voor!!

Monique, ik wens je heel veel rust toe!! En meid, de wereld ligt aan je voeten!! Hoop dat je daar de vruchten van kunt plukken!! Dat je geniet van je werk, nieuwe mensen kunt ontmoeten!! Zet hem op!!

Ex heeft al eens stiekem met hem, grote dochter en scharrel afgesproken, zijn ze gaanwinkelen. Laten ze toen toevallig een vestje hebben gekocht, wat helemaal haar favoriet is.. au! Toevallig praatte zij haar mond voorbij door te zeggen dat ze neit alelen met papa op stap was, maar dat ex ook mee was..
Oh ja, ik ben natuurlijk ook heel nieuwsgierig naar verhalen van kaboink!!

Enne, kaboink en pluimke, hoe oud zijn julllie? Ik ben 35 en komt uit t noorden.

nu baby naar bed brengen en slapen!
Ik weet het niet hoor.... de wereld aan mijn voeten?? Klinkt misschien down maar momenteel is het allemaal erg emotioneel.

Onzekerheid wat betreft woning, ex die echt steeds ruzie maakt met jongste zoon (over een paar weken ben je van me af jongen en kun je bij mama gaan zitten mauwen...)

Ik ga ook zo slapen, proberen althans.
Hier een (nog steeds) goede relatie met ex.

Zijn gisteravond uit eten geweest (hij was jarig) en kan hem bellen wanneer i wil over maakt niet uit wat.

Hij komt ook nog steeds gewoon hier thuis als hij de kinderen uit school haalt.

Hopelijk blijft het ook zo, al is het ma voor de kinderen.

Heb in mijn omgeving te vaak gezien hoe het net moet.

Pluspunt is waarschijnlijk wel dat ex geen "nieuwe" heeft. (Al zijn er genoeg op het forum hier die mij anders willen doen geloven) Natuurlijk zal die tijd gerust een keer komen..........en misschien voor mij ook wel. Moet er nu niet aan denken, zal heel erg moeilijk zijn voor mij denk ik. Wat jullie zeggen, dan moete mijn kinderen ook bij haar zijn.

Maar zver zijn we (voorlopig) nog niet.

Morgen werken, ga dus ook mijn bedje maar opzoeken.

Vandaag naar de notaris geweest en ook al was het maar een kort bezoek, het zet me toch weer met beide voeten op de grond. Het is klaar........ik moet verder, op naar een nieuwe start

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven