Dressing vraagje

18-09-2010 14:03 14 berichten
Hoi,

Voor een verjaardag van morgen ben ik bezig met twee maaltijdsalades voor de mensen die tussen de middag blijven eten.

Ik heb een pastasalade met chorizo, pesto, olijven, zongedroogde tomaatjes, cherrytomaatjes en mozarella. De pesto gebruik ik zeg maar als een soort dressing. Is dat voldoende of moet er nog iets bij?

Ik heb ook een rijstsalade en daar twijfel ik nog het meest over. Ik heb de volgende ingredienten gebruikt: pecannoten, olijven, feta, gerookte kip en een lenteuit. En nu de dressing.. ik heb werkelijk geen idee. Is bv olijfolie voldoende of moet ik er echt wat meer van maken?

Hebben jullie nog suggesties?
Alle reacties Link kopieren
In je pastasalade zitten al zo veel smaken daar zal ik inderdaad niks meer aantoevoegen.

En je rijstsalade, bijzondere combi. Misschien iets van tzaziki er naast serveren.
quote:Caro127 schreef op 18 september 2010 @ 14:09:

In je pastasalade zitten al zo veel smaken daar zal ik inderdaad niks meer aantoevoegen.

En je rijstsalade, bijzondere combi. Misschien iets van tzaziki er naast serveren.Hoezo bijzondere combi... zou het niet smaken? Ik heb het uiteraard wel geproefd en ik vond het niet gek, maar ik ben niet zo'n kok..
Dat was eigenlijk mijn eerste reactie.. Maar dat zal inderdaad heel smakelijk kunnen zijn. Ken zelf de combi niet vandaar. Misschien zal je er ook citroensap door kunnen gebruiken? En is dat voldoende.
Beetje jammer dat je beide salades met olijven/olie hebt gemaakt. Of lusten al je gasten dat?

Ben zelf wel weg van de nieuwe Remia dressings in zakjes en dan met name de honing/mosterd/dille dressing. Maar dat smaakt vooral lekker op 'n normale sla zonder teveel andere ingredienten.
't Klinkt juist wel lekker, vind ik... Beetje mediterraans ook. Misschien een dressing van olijfolie met een beetje tomatenpuree erdoor? Teentje knoflook?
Je kunt ook een aantal dingetjes op tafel zetten in mooie, kleine flesjes/bakjes etc.. Mochten mensen dan de dressing die jij gemaakt hebt, niet voldoende vinden, kunnen ze het zelf afmaken.

moet zeggen dat ik best bij je aan tafel zou willen schuiven haha..
Maar welke dressing dan. Ik kan een honing mosterd dressing maken, maar ik twijfel of dat door de rijst kan...

Oh en als aanvulling heb ik dan nog stokbrood met kaasjes (brie, danish blue en port salut) en normale sausjes zoals kipsaté en sellerie.

Waarschijnlijk is het beter als jullie allemaal aanschuiven. Ik heb volgens mij veel te veel. Ik weet nl. niet wie er wel of niet blijft eten dus heb maar gewoon genoeg gemaakt voor iedereen.
Voor pestodressing doe ik meestal een scheutje balsamico (de dikke stroperige) door de pesto. Bij dressing maken moet je gewoon veel proeven, tot het naar je zin is.

Bij de rijstsalade lijkt een sinaasappeldressing me lekker.Al dan niet met wat zure room erdoor.
Ik begrijp die olijven in die rijstsalade niet.

Ik zou ook losse, zelfgemaakte dressings op tafel zetten, o.a. sowieso flesje balsamico glazing (=soort stroop), verder een vinaigrette met verse knoflook en honing, en een oosterse, bijv. met sesamolie, citroensap, chilisaus, gembersiroop, knof, citroengras, zoiets?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Euh..dat heb ik allemaal niet in huis en de winkels zijn dicht. Ik kan dus niets meer in huis halen. Dus die olijven hadden niet gemoeten. mmmm... ze zitten er al in. Een goede weet voor de volgende keer.

Ik heb wel gembersiroop, ketjap, knoflook, honing, witte wijnazijn en olijfolie. Met die gembersiroop moet ik denk ik nog wel wat kunnen maken.
Precies, gembersiroop mengen met de rest, de ketjap zou ik weglaten want dat mengt niet "mooi" met de olie. Heb je niks van chilisaus, of sambal in huis?
Sambal heb ik nog wel... dus dat kun je gewoon allemaal mengen (muv ketjap) en dan heb je dus een redelijke dressing.. ga het in ieder geval proberen. Bedankt very cherry. Ik ben echt een kneus in de keuken.
Succes Om de pastasalade wat extra pit te geven (is vaak flauw) zou ik er bijv. een uitje doorheen doen, en ik gebruik ook altijd Worcestersaus door pastasalade, heb ik ook altijd in huis. Je kan ook Maggi gebruiken. Klinkt n beetje vreemd, maar probeer het gewoon op een klein beetje en proef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven