Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
quote:hompeltjepompeltje schreef op 19 september 2010 @ 00:07:

Oh ik kwam net een leuke weblog tegen! Heel veel schattige amigurumi's gratis! Ik kon het niet laten het even te delen.

klik

En bedankt hoor! Nu kom ik nooit meer aan het werk.....

Deze site is gewoon té leuk... Kan het gewoon niet laten om alle patronen te gaan maken!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Sorry, mijn berichtje werd gezien als reclame.
anoniem_88391 wijzigde dit bericht op 19-09-2010 19:14
Reden: reclame
% gewijzigd
Mwah...riekt als reclame en dat is volgens mij verboden op dit forum......
Vond ik ook wel een beetje. Daarom noemde ik de link van mijn webshop dus niet explicitiet en daarvoor postte ik ook al vaker mee.

Wel een leuke webshop trouwens, dat dan weer wel.

Mijn kop koffie is af (maak morgen een foto, nu alleen een gebrekkige mobiele camera) en nu bezig met de babydraak.

Ik wil binnenkort een muis gaan haken, maar lijkt me voorlopig geen goed idee. Daarstraks zag mijn ma (woon thuis, ben nu bij mijn vriend) een muis lopen en ze is als de dood voor muizen - zelfs voor plaatjes.

Dus die gehaakte muis laat ik voorlopig maar even liggen.

Mijn katten doen trouwens niets met muizen. Een beetje tegen slaan, meer niet. Zijn echt geen jagers hoor.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Droomz,

ja, maar jij post hier al heel lang en heb t pas doorgegeven toen er expliciet om werd gevraagd. Is toch heel wat anders dan tot nu toe alleen maar meelezen (??) en gelijk de link van je website plaatsen met alleen maar ontwerpen waarvoor betaald moet worden, terwijl ze de indruk wekt in haar post dat de patronen gratis zijn.....

Ik ben vandaag weer lekker bezig geweest. Weer een toer van mijn granny stripe gehaakt en n paar Afrikaanse bloemen, die ik gelijk aan elkaar heb gehaakt. Ze worden leuk. Doe t wel rustig aan en stop als ik last van mijn pols krijg.....
Trouwens mijn kat eet de muizen half op.......

En dan moet je moeder maar niet dat boek van Roald Dahl lezen 'De Heksen', al is dat wel n geweldig verhaal.......
quote:koekkie schreef op 19 september 2010 @ 18:19:

Droomz,

ja, maar jij post hier al heel lang en heb t pas doorgegeven toen er expliciet om werd gevraagd. Is toch heel wat anders dan tot nu toe alleen maar meelezen (??) en gelijk de link van je website plaatsen met alleen maar ontwerpen waarvoor betaald moet worden, terwijl ze de indruk wekt in haar post dat de patronen gratis zijn.....

Ik ben vandaag weer lekker bezig geweest. Weer een toer van mijn granny stripe gehaakt en n paar Afrikaanse bloemen, die ik gelijk aan elkaar heb gehaakt. Ze worden leuk. Doe t wel rustig aan en stop als ik last van mijn pols krijg.....

Ja precies, vind ik ook Al moet ik zeggen dat ik er toen ik mijne postte ik wel huiverig was van: Mag dit eigenlijk wel?

En dat terwijl ik al een tijdje meeschrijf. Ik schrijf ook mee omdat ik het gezellig vind en niet om reclame te maken (krijg ik trouwens kromme tenen van).

Ik dacht ook dat die patronen gratis waren.

Over een gratis patroon gesproken:

Het patroon van de teckel (stukje terug gepost) staat online, dus als iemand hem wil maken: Ga je gang.

Wel het eindresultaat laten zien dan

Ik heb weinig gehaakt. Een toer of 10 aan een draakje, verder niets. Maar morgen weer 3 uur reizen met het ov, dus wie weet kan ik dan nog wat haken. En vanavond.

Ik krijg in de trein regelmatig rare blikken toegeworpen als ik aan het haken ben. En oude mensen vinden het geweldig altijd
Ik kom even dit topic binnenvallen hoor! Ben net (gisteren) begonnen met haken en om te oefenen wil ik en grote vierkante lap haken die later, als ie goed gelukt is, evt kan dienen als kussenhoes. De losse steek heb ik inmiddels aardig onder de knie maar het haaksel wordt vanzelf rond. Wat doe ik verkeerd?
CoffeePot,

wil je waarschuwen: haken werkt verslavend!

Je vraag: je heb n ketting van losse en wat doe je dan? Haak je dan stokjes? Als het dan gaat golven betekent het dat je de ketting van losse te strak heb gehaakt, dan moet je de ketting losse met een grotere maat haaknaald haken. Je moet zowiezo na afloop je vierkant ff opspannen. Google even op attic24, zij heeft ergens op haar site een voor en na het persen foto geplaatst, dan zie je het verschil.....
Koekie, na de ketting van lossen ben ik eerst doorgegaan met nog méér lossen maar dat is geloof ik niet de bedoeling, dus ben geloof ik nu doorgegaan met vasten (dat je de naald onder beide draadjes bovenaan het werkje haalt, toch?)

Ik snap er maar weinig van maar verslavend is het wel ja!
Mijn schaap is af! En hij is zo schattig :-)

anoniem_28433 wijzigde dit bericht op 21-09-2010 10:02
Reden: foto's toegevoegd
% gewijzigd
Leuk schaap :-D

Ik ben bezig met Sylvester (de slissende kat die bij Tweety hoort).
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hoe komen jullie aan die patroontjes?

Ik kan met veel pijn en moeite een boek uit de bieb lenen met hondjes maar meer kan ik niet vinden.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
quote:niekes schreef op 21 september 2010 @ 16:17:

Hoe komen jullie aan die patroontjes?

Ik kan met veel pijn en moeite een boek uit de bieb lenen met hondjes maar meer kan ik niet vinden.

Op ravelry zijn zo veel patronen te vinden. Daar haal ik bijna alles vandaan.

Op raverly kon ik zien waar de patronen van Tweety en Sylvester vandaan komen. Die heb ik ergens van internet gedownload.

Verder heb ik ook een paar boeken met patronen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ah, gewoon blijven speuren dus.. Ik ga eens snuffelen bij ravelry dan..

Bedankt in ieder geval!
Ik koop er veel van amigurumis.nl

Leuk schaap!
Ik vind dat schaapje wel heeeeeel errug leuk! Waar heb je dat patroon vandaan? Ravelri?

O. dit is gewoon echt erg, zie veelste veel leuk dingen en heb veelste weinig tijd.....
quote:koekkie schreef op 21 september 2010 @ 21:40:

Ik vind dat schaapje wel heeeeeel errug leuk! Waar heb je dat patroon vandaan? Ravelri?

O. dit is gewoon echt erg, zie veelste veel leuk dingen en heb veelste weinig tijd.....

Het schaap is van amigurumis.nl, van Christel Krukkert, en heet Floortje Heb er zelf nu 3 gemaakt.

Ik ben bezig met een babydraak, maar hij is wel erg klein
Sylvester begint er al een beetje op te lijken. Nu alleen nog de armen en de kop haken.

Heb je ergens een patroon gevonden of zelf gemaakt?

Ik wil graag ook een Sylvester. Vind hem zo cool Veel leuker dan Tweety (de karakters dus, niet de gehaakte versie )
Ik heb het boekje waar de patronen instaan gedownload via de niet helemaal legale weg.
Sunlover, heb jij toevallig pando? Of zou je me een link kunnen sturen via mail? mijn nicknaam @gmail.com is mijn adres.

Ik heb er eventueel 1 te ruil, met allemaal hondenrassen.
quote:niekes schreef op 22 september 2010 @ 17:05:

Sunlover, heb jij toevallig pando? Of zou je me een link kunnen sturen via mail? mijn nicknaam @gmail.com is mijn adres.

Ik heb er eventueel 1 te ruil, met allemaal hondenrassen.Je hebt mail.
En jij bent geweldig!

Ik heb partnerlief net al verteld dat ik straks zijn pc ga inpikken, zodat ik die hondjes kan inscannen...
sunlover, mag ik ook mail? viva-amandroe via hotmail? zeg het maar als ik wat terug kan doen
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven