Hutspot

19-09-2010 17:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak voor het eerst hutspot, en kom in het recept tegen dat de peen en aardappels in vleesbouillon gekookt moeten worden. Ik heb alles in huis gehaald, maar dit ben ik vergeten.

Waar kan ik dit mee vervangen, of kan ik het ook gewoon in water koken? Misschien vleesjus verdunnen dacht ik?
Je kan het ook gewoon in water koken. Ik eet altijd hutspot zonder de groente in boullion te koken.
Gewoon in water koken werkt prima hoor. Wel het hele hussie ff kruiden met wat dan ook anders is 't zo'n flauwe hap. Eet smakelijk!
Ik kook het nooit in vleesbouillon!
Wat is een beetje lekker om mee te kruiden?
Ik heb wel meteen weer trek in hutspot; schiet lekker op met een visschotel in de oven.... Van de week maar 's maken; man ook weer gelukkig!
Ik dacht ik vraag het hier maar eens. Ik heb dit nog nooit gemaakt, maar in het recept staat vleesbouillon. Vroeg me al af of mijn moeder dat uberhaupt wel gebruikte.
Misschien kan je hier wat mee? hutspot
Gewoon in water koken.
Geen bouillonblokjes in huis?
quote:miekie1 schreef op 19 september 2010 @ 17:46:

Ik heb wel meteen weer trek in hutspot; schiet lekker op met een visschotel in de oven.... Van de week maar 's maken; man ook weer gelukkig!

Graag gedaan.

Ik lus het zelf niet. Mijn vriend had laatst winterpeen ipv wortel meegenomen, maar ik vond ze toen best lekker. De halve zak was nog over, dus ik dacht....dan maken we er maar eens hutspot van. Ben benieuwd hoe het smaakt. Het is ook al 15 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gehad.
Ik gooi er altijd wel een bouiiliontabletje bij, ja.

Voor ik dat deed, gebruikte ik altijd gewoon zout en peper en een beetje boter en melk. (dus: eerst de boel koken en afgieten, daarna melk, boter en kruiden erbij.

Wat ook erg lekker is: ipv uien prei gebruiken.
Als ik hutspot maak kook ik de wortels en uien in jus van het eten van de dag er voor. Het lekkerst is het als je jus van draadjesvlees gebruikt.

Als het allemaal gaar is haal ik het met de schuimspaan er uit in de aardappelpan doen. Heb je gelijk je jus bij de aardappelen.
Ik kook het ook altijd gewoon in water. Kruid het verder meestal met aromat en peper. Ik heb toevallig ook winterpeen in huis gehaald ( en boerenkool en zuurkool... Heerlijk)
2x is overdreven...
Ik heb liever ook andere stampotten maar man is verslaafd aan hutspot. Dus als ik daar nou 's mee begin dan schuif ik langzaamaan door naar zuurkool, boerenkool, zuurkool, hachee, zuurkool, jachtschotel, zuurkool (zien we al een voorkeur van mij voorbij komen??? haha)
Ratteke: dat klinkt ook lekker. Ik weet alleen ook niet hoe je draadjesvlees moet maken, daar ook tips voor?

Ik heb dit jaar ook al weer aan de zuurkool gezeten. Boerenkool heb ik nog niet zien liggen in de winkel. Snert is echt voor de winter.
Hier een linkje voor draadjesvlees maar daar zijn zoveel variaties op. En als je dan toch draadjesvlees staat te maken doe dan gelijk genoeg voor 2 dagen (het kost je toch een middag) en dan hou je de rest over en maak je de volgende dag jachtschotel (jum jum jum)
wat lekker is, is om een paar laurierblaadjes mee te koken.
quote:miekie1 schreef op 19 september 2010 @ 17:53:

Hier een linkje voor draadjesvlees maar daar zijn zoveel variaties op. En als je dan toch draadjesvlees staat te maken doe dan gelijk genoeg voor 2 dagen (het kost je toch een middag) en dan hou je de rest over en maak je de volgende dag jachtschotel (jum jum jum)Ik wil graag draadjesvlees wat ze ook bij de Mexicaan en bij de Italiaan gebruiken in de burritos/pasta. Dan is het dus wat droger, maar niet taai. Kun je het restje ook daarvoor gebruiken?
quote:rooos schreef op 19 september 2010 @ 17:54:

wat lekker is, is om een paar laurierblaadjes mee te koken.Ook niet in huis. Ik ben niet zo'n kook wonder. Ik heb misschien 4 kruiden in kast staan, en daarmee weet ik amper wat ik er mee moet doen.
Ik kruid het met aromat of vleeskruiden. Dan klont boter in de braadpan, vlees er bij. Dat even aanbraden aan beiden kanten dat het bruin is. Duurt een kwartiertje of zo. Dan WARM water er bij tot het vlees bijna onder staat. Dan doe ik heel makkelijk rundvleesjuspoeder uit een potje van Maggi er bij. Dat laat je een uur of 2, 3 pruttelen op laag vuur tot het vlees uit elkaar valt.

Wil je hachee maken de dag er na, 2, 3 uien fijn snijden. 2 laurierblaadjes en 3 kruidnagels er bij en dan weer laten koken tot de uien gaar zijn.
Oe hartstikke bedankt, dit ga ik proberen.

Ik ga nu even met mijn pannetjes bezig, het begint al lekker te ruiken in de keuken.
quote:Tinkeldel schreef op 19 september 2010 @ 17:57:

[...]

Ook niet in huis. Ik ben niet zo'n kook wonder. Ik heb misschien 4 kruiden in kast staan, en daarmee weet ik amper wat ik er mee moet doen.

Morgen halen:

laurierblaadjes

kruidnagel

aromat geel busje

potje vleeskruiden

gedroogde peterselie

flesje tabasco

paprikapoeder

peper

nootmuskaat

Dit vind ik toch wel basisdingen om in huis te hebben.
quote:Tinkeldel schreef op 19 september 2010 @ 17:57:

[...]

Ik wil graag draadjesvlees wat ze ook bij de Mexicaan en bij de Italiaan gebruiken in de burritos/pasta. Dan is het dus wat droger, maar niet taai. Kun je het restje ook daarvoor gebruiken?Zeker, als 't maar draadjesvlees is want dat maakt de jachtschotel zo lekker (en een beetje een zurige appel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven