Hutspot

19-09-2010 17:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak voor het eerst hutspot, en kom in het recept tegen dat de peen en aardappels in vleesbouillon gekookt moeten worden. Ik heb alles in huis gehaald, maar dit ben ik vergeten.

Waar kan ik dit mee vervangen, of kan ik het ook gewoon in water koken? Misschien vleesjus verdunnen dacht ik?
En eet smakelijk straks!
quote:Ratteke schreef op 19 september 2010 @ 18:07:

[...]

Morgen halen:

laurierblaadjes

kruidnagel

aromat geel busje

potje vleeskruiden

gedroogde peterselie

flesje tabasco

paprikapoeder

peper

nootmuskaat

Dit vind ik toch wel basisdingen om in huis te hebben.

Ik zeg, toevoegen:

Sweet Chili saus

Oregano (heel veel oregano)

Basilicum (liefst vers in de vriezer)

en persoonlijk zou ik de gedroogde peterselie inruilen voor de pakjes verse peterselie voor in de vriezer.
Ik heb net ook weer een heerlijke hutspot gegeten. Bij de groente inderdaad een bouillonblokje gedaan. Deed ik voorheen nooit, maar las die tip vanmiddag ergens en inderdaad, het maakt de hutspot nog lekkerder.
Draadjesvlees heb ik al de hele dag aan de pruttel. Ik maak het heel simpel.

Vlees flink inpeperen beetje zou en braden, wat water en een hele gedroogde peper en laurierblaadje erbij en later een schepje juspoeder, heeeerlijk! Heb je meteen een pittig justje
quote:Tinkeldel schreef op 19 september 2010 @ 17:46:

Wat is een beetje lekker om mee te kruiden?Misschien mosterd, maar een zakje nasikruiden erdoor heen is heel erg lekker!
Ik kook de hutstpot gewoon in zout water en aan tafel doe ik er mosterd door, heerlijk!

Moet wel zeggen dat ik geen vlees eet
quote:Ratteke schreef op 19 september 2010 @ 17:49:

Als ik hutspot maak kook ik de wortels en uien in jus van het eten van de dag er voor. Het lekkerst is het als je jus van draadjesvlees gebruikt.

Als het allemaal gaar is haal ik het met de schuimspaan er uit in de aardappelpan doen. Heb je gelijk je jus bij de aardappelen.Wat klinkt dit ontzettend lekker!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ben heel benieuwd hoe Tinkeldel haar hutspot is gelukt
quote:nouschi schreef op 19 september 2010 @ 19:08:

[...]

Wat klinkt dit ontzettend lekker!!Nouschi, dat is het ook. Zo doodsimpel. Mijn moeder deed dat altijd al en ik heb dat gewoon overgenomen. Mijn vriend is daar ook erg blij mee. En je heb gelijk lekker vlees bij je hutspot.
Mijn vriend was helemaal blij, hij vond het erg lekker. Ik vond het ook wel lekker, maar was er niet helemaal weg van. Klinkt al beter dan het niet lusten. Ik had zelf het idee dat het aan de peen lag dat ik het wel lekker vond, deze waren zoeter dan de peen die mijn moeder vroeger gebruikte. Is dat dan een bepaald soort winterpeen?

Ik kon me trouwens wel voorstellen dat het met bouillon nog wat lekkerder is, dus dat doe ik volgende keer. Ik heb nu nog een portie in de vriezer staan.
quote:Tinkeldel schreef op 19 september 2010 @ 17:46:

Wat is een beetje lekker om mee te kruiden?Je hebt een zakje kruiden, speciaal voor hutspot. Kijk maar eens in het kruidenrek in de supermarkt. Ik dacht silvo, maar ben niet 100% zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven