Egypte in november.....tips??

19-09-2010 12:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, we zijn er eindelijk uit, we gaan in november naar Egypte!! Heb gezien dat de dagtemperatuur dan nog lekker is. 's Avonds is het wel wat frisser (ik heb gelezen 14 graden.....maar je kunt niet alles hebben). Egypte is relatief dichtbij. We zoeken een resort vanwaar we uitstapjes en excursies kunnen boeken. We zijn niet van plan om 's avonds de straat op te gaan. Gewoon een lekker weekje chillen en relaxen. Als het even kan met een "huisrif" zodat we mooi kunnen snorkelen voor de deur. O ja, lekker eten is ook belangrijk....wie heeft er tips?? Wie is er ooit in november in Egypte geweest? Ben erg benieuwd!!
Wat voor uitstapjes wil je dan maken? Als je rond Marsa Alam zit, is eigenlijk alleen Luxor een optie, de rest is best ver weg. Daarnaast kun je nog een woestijntocht maken, of een excursie sterren kijken.

Dat is het ongeveer.

Cairo ligt er niet naast de deur, dat is meer dan een dagtocht.

Ook vanuit Hurghada, El Gouna, Sharm e.d. zijn er weinig mogelijkheden voor uitstapjes of excursies.

Bij Marsa Alam hebben veel hotels een huisrif.

Naar Egypte moet je gaan voor de zon en om te duiken e.d. Als je cultuur wilt zien, plan dan een heel ander soort reis.

Verder voor 's avonds zeker warme kleding meenemen. Ook overdag, in de wind, kan het behoorlijk koud zijn.

Er zijn plaatsen, waarin 's avonds de straat opgaan best leuk en gezellig kan zijn.
Als je naar Taba gaat (ligt op de grens van E en Israel) kan je een dag naar Jerusalem of oversteken naar Petra Jordanie.
Als je wat van 't land wilt zien kun je beter 'n rondreis boeken met aansluitend 'n paar dagen strand. Je kunt ook 'n cruise doen die langs de bekende plaatsen vaart zoals Luxor en Aswan. Het is in november toch te koud om op 't strand te gaan liggen.
In november kun je prima op het strand liggen hoor! Ben zelf 2 jaar geleden de laatste week van november geweest, was juist heerlijk! Niet zo loeiheet als in de zomer, en ´s avonds heerlijk koel, zodat je ook zonder airco kunt slapen.

vanuit marsa alam kun je naar aswan en abu simbel, is een lange trip maar zeer zeker de moeite waard! Ook luxor is goed te doen, en erg mooi! (goed te doen= 5 uur rijden enkele reis, egypte is groot!)

Als je echt veel wilt zien, meer dan aan het strand liggen, kun je het beste een hotel in luxor aan de nijl boeken. Heb je weliswaar geen strand, maar wel een waanzinnig uitzicht en je zit overal "dichtbij"

Uit eten doe je niet echt in egypte, de meeste hotels zijn all inn en hebben een buffet 3 keer per dag.
Ik ben alleen van de zomer geweest.

Maar wat ik heb gezien is Hurghada geen goed idee als je echt er op uit wil.

Voor ons was het wel een leuke vakantie maar dat komt omdat we wel tevreden zijn met zon zee strand (en een zwembad).
Krieb ik ging je net halen
Ik kan je Reef Oasis in Sharm el Sheikh aanraden. Heeft een huisrif, strand en je kunt excursies maken. Wij hebben bijvoorbeeld midden in de nacht de Mozesberg (bij het St. Catharinaklooster) beklommen met in de vroege ochtend een prachtige zonsopgang. De omgeving buiten het hotel stelt niets voor, maar op het complex is er genoeg te doen. Wat Elninjoo zegt is ook een aanrader. WIj hebben ook eens een rondreis gemaakt en aan het einde van de reis drie nachten in Hurgadah (vreselijke stad, maar het hotel was goed en we waren alleen maar om uit te rusten en te genieten van zon en strand) verbleven.
Mard
Voor TO (heb ik ook nog een nuttige bijdrage) ik wilde msischien naar Egypte met de kerst, er is een topic hier op viva met echt uitgebreide beschrijvingen van de toeristenplaatsen. Dat topic heeft mij doen besluiten (in combinatie met aangeboden reizen) om als we gaan naar El Gouna te gaan, omdat het wat kleinschaliger leek en niet zo massaal.

Ik zal even op zoek gaan naar een linkje.
Hmm, het desbetreffende topic kan ik zo gauw niet vinden. Maar als je egypte hier rechts bij de viva zoekfunctie intypt vind je zo een stuk of 10 topics.
quote:Vakantiekriebels schreef op 19 september 2010 @ 14:00:

In november kun je prima op het strand liggen hoor! Ben zelf 2 jaar geleden de laatste week van november geweest, was juist heerlijk! Niet zo loeiheet als in de zomer, en ´s avonds heerlijk koel, zodat je ook zonder airco kunt slapen.

vanuit marsa alam kun je naar aswan en abu simbel, is een lange trip maar zeer zeker de moeite waard! Ook luxor is goed te doen, en erg mooi! (goed te doen= 5 uur rijden enkele reis, egypte is groot!)

Als je echt veel wilt zien, meer dan aan het strand liggen, kun je het beste een hotel in luxor aan de nijl boeken. Heb je weliswaar geen strand, maar wel een waanzinnig uitzicht en je zit overal "dichtbij"

Uit eten doe je niet echt in egypte, de meeste hotels zijn all inn en hebben een buffet 3 keer per dag.

Als het echt meezit, kun je aan het strand liggen. Als het tegenzit, helemaal niet. Ik heb in Egypte gewoond, en de wintermaanden kunnen behoorlijk koud zijn, met harde, zeer frisse wind en veel opwaaiend zand. De temperatuur kan 's nachts zelfs richting vriespunt gaan. Ook in Egypte kan dat per jaar variëren, net als hier. De ene winter is kouder dan de andere. Zelfs in Egypte klagen de locals dan over het weer.

En gaan eten in Egypte kan best in plaatsen als Dahab, Sharm e.d. Maar daar is het in november wel weer een paar graden kouder dan in Marsa Alam.

Als je vijf uur heen en vijf uur terugrijden wel iets vindt voor een 'uitstapje', dan is de afstand natuurlijk geen bezwaar...

De laatste fijne maand is voor mij oktober, november/december/januari maak je behoorlijk veel kans op onprettig weer. Als je dan in een all-in resort zit zonder veel vermaak, heb je echt geen fijne vakantie.
Wij twijfelden tussen Egypte en Turkije. Aangezien je in Turkije wel vermaakt word met slecht weer en in Egypte niet, hebben wij Turkije geboekt.
Bedankt voor alle tips! Ons gaat het met name om zon, zee, strand en snorkelen. Verder zijn er altijd wel excursies te boeken. Ik hoef geen culturele hoogstandjes. Gaat ons met name om een 'weekje chillen' en op te laden na deze slechte Hollandse zomer.....we hebben behoefte aan zon!! Ik ga zo Reef Oasis opzoeken....ben benieuwd. Turkije is ons te koud in november, Egypte lijkt wel redelijk overdag.....
Reef Oasis
quote:lentezon68 schreef op 19 september 2010 @ 14:10:

Ik kan je Reef Oasis in Sharm el Sheikh aanraden. Heeft een huisrif, strand en je kunt excursies maken. Wij hebben bijvoorbeeld midden in de nacht de Mozesberg (bij het St. Catharinaklooster) beklommen met in de vroege ochtend een prachtige zonsopgang. De omgeving buiten het hotel stelt niets voor, maar op het complex is er genoeg te doen. Wat Elninjoo zegt is ook een aanrader. WIj hebben ook eens een rondreis gemaakt en aan het einde van de reis drie nachten in Hurgadah (vreselijke stad, maar het hotel was goed en we waren alleen maar om uit te rusten en te genieten van zon en strand) verbleven.

Lentezon, vraagje...

Ik heb Hotel reef oasis ook gezien alleen dan niet het beach resort maar het blue bay. Ken je dat ook? Is dat hetzelfde? Volgens mij hoort het bij elkaar.
wij gaan naar Sharm Plaza de laatste Oktober week, ook met huisrif:

Sharm Plaza
quote:Lara82 schreef op 19 september 2010 @ 18:33:

Bedankt voor alle tips! Ons gaat het met name om zon, zee, strand en snorkelen. Verder zijn er altijd wel excursies te boeken. Ik hoef geen culturele hoogstandjes. Gaat ons met name om een 'weekje chillen' en op te laden na deze slechte Hollandse zomer.....we hebben behoefte aan zon!! Ik ga zo Reef Oasis opzoeken....ben benieuwd. Turkije is ons te koud in november, Egypte lijkt wel redelijk overdag.....Als je behoefte hebt aan zon, kun je in november beter 'n andere bestemming kiezen. Als je niet ver wilt vliegen is Gambia een goed alternatief met fijne temperaturen in de maand november.
quote:elninjoo schreef op 23 september 2010 @ 09:44:

[...]

Als je behoefte hebt aan zon, kun je in november beter 'n andere bestemming kiezen. Als je niet ver wilt vliegen is Gambia een goed alternatief met fijne temperaturen in de maand november.Daar heb je miss Gambia weer, heb je aandelen?
quote:Flashy schreef op 23 september 2010 @ 10:01:

[...]

Daar heb je miss Gambia weer, heb je aandelen? Nee. En ik zou zelf veel liever 'n paar uur langer in 't vliegtuig zitten voor 'n écht leuke bestemming zoals bijv. Thailand, maar het probleem van veel vraagstellers hier is dat ze zo graag dicht bij huis blijven en 4 uur al lang vliegen vinden. Maar 't probleem is dat je daar ook niet echt top weer hebt in de winter en bovendien zijn Arabische landen nu eenmaal 'n stuk minder gezellig dan ZO-Aziatische of Caraibische en dan vind ik Gambia dan nog 't minst slechte alternatief.
Gambia e.d is wel een stuk duurder.

ik ben nog op zoek naar een huwelijksreis voor volgend jaar maar laat me nog inspireren :-)
Voor 'n huwelijksreis zou ik niet gaan voor dit soort net-niet-bestemmingen maar gewoon 'n tof land uitzoeken.
quote:elninjoo schreef op 23 september 2010 @ 10:36:

[...]

Nee. En ik zou zelf veel liever 'n paar uur langer in 't vliegtuig zitten voor 'n écht leuke bestemming zoals bijv. Thailand, maar het probleem van veel vraagstellers hier is dat ze zo graag dicht bij huis blijven en 4 uur al lang vliegen vinden. Maar 't probleem is dat je daar ook niet echt top weer hebt in de winter en bovendien zijn Arabische landen nu eenmaal 'n stuk minder gezellig dan ZO-Aziatische of Caraibische en dan vind ik Gambia dan nog 't minst slechte alternatief.

Haha. Mijn vriend heeft vliegangst, voorlopig is 4.5 uur het maximale. We gaan nu dus in november naar Turkije, dat is 4 uur. En daarna hopen we dat hij het onder controle heeft( zijn al naar Gran Canaria en Griekenland geweest) en dat we verder kunnen.

Misschien wel een keer naar Gambia
Met vliegangst kan ik je juist aanraden 'n grote intercontinentale vlucht te doen. Dan zit je in veel grotere vliegtuigen (3-4-3 ipv 3-3) waardoor je al 'n veel stabieler gevoel krijgt.
Met vliegangst maakt het toch niet uit hoe lang je vliegt?

Heb er ook heel erg last van gehad en ging juist heel ver. Liever op weg naar een mooi land neerstorten dan op weg naar de Canarische eilanden of een zogenaamd luxe hotel in een zandbak aan de kust van Egypte....

Maar ook ik wil waarschijnlijk eind oktober nog goedkoop een weekje naar de zon dus lees mee over Egypte.

Heb de hel van Egypte al eerder meegemaakt (vond de tempels overigens echt geweldig! alleen jammer van de egyptenaren die er werken) en zoek dus nu een leuk luxe hotel waar geen russen komen en je wel lekker kan eten. Ga misschien even met mijn kind een weekje in het zand spelen.

Ik hoef het hotel niet uit want heb een pest hekel aan de gemiddelde egyptenaar (niet te verwarren met moslim zoals eens eerder gebeurde. Turken, Maleisiers, Omani's, ook allemaal moslim en hele aardige mensen).

Ga dus even het bovengenoemde hotel bekijken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven