Taarten van Abel
zondag 3 januari 2010 om 16:30
Zijn er meer fans van dit tv programma (eigenlijk voor kinderen)?
‘k Heb een paar puntjes die ik met je wil bespreken
Dat wil ik doen in jouw mobiele bakkerij
‘k loop ermee rond al minstens zeven we-e-ken
kom alsjeblieft met je bakspullen bij mij
Dan gaan we appelpunten maken
En bespreken alle zaken
En we snoepen van het deeg en van de room
We boren met de appelboor
We nemen alle puntjes door
Je bent de àllerleukste suikeroom!
Ik kijk het meestal via uitzendinggemist, omdat ik 10 uur op zondagochtend wat te vroeg vind. Ik vind het zo leuk gemaakt en zo ontroerend om die kinderen te horen praten over wat ze bezighoudt. Bovendien is het altijd weer spannend te zien wat voor taart er uiteindelijk uitkomt!
Heb net de aflevering van Luna gezien van de 27e dec., heb wel een traantje moeten laten.. ...bij het einde.
‘k Heb een paar puntjes die ik met je wil bespreken
Dat wil ik doen in jouw mobiele bakkerij
‘k loop ermee rond al minstens zeven we-e-ken
kom alsjeblieft met je bakspullen bij mij
Dan gaan we appelpunten maken
En bespreken alle zaken
En we snoepen van het deeg en van de room
We boren met de appelboor
We nemen alle puntjes door
Je bent de àllerleukste suikeroom!
Ik kijk het meestal via uitzendinggemist, omdat ik 10 uur op zondagochtend wat te vroeg vind. Ik vind het zo leuk gemaakt en zo ontroerend om die kinderen te horen praten over wat ze bezighoudt. Bovendien is het altijd weer spannend te zien wat voor taart er uiteindelijk uitkomt!
Heb net de aflevering van Luna gezien van de 27e dec., heb wel een traantje moeten laten.. ...bij het einde.
zondag 19 september 2010 om 19:42
quote:kaetje schreef op 19 september 2010 @ 19:40:
Ooooh, Taarten van Abel! Zo'n mooi programma. Ik ging er naar kijken in de tijd dat de VPRO 's morgens ook de Daltons uit ging zenden. Heel ander soort programma maar ook zo betoverend onschuldig, dat jongste jongetje.
En hoe hij met de kinderen praat is inderdaad zo knap! En soms stellen ze hem ook best wel ongepaste vragen maar hij geeft gewoon antwoord.
Ja de Daltons daar ben/was ik ook fan van.
Weet je trouwens dat er twee versies zijn?
De jongensjaren dat ze richting puberteit gaan en je hebt ook een serie dat ze nog kleiner zijn.
Ik hoop nog altijd dat er een keer een derde serie komt, van hoe het nu met ze gaat . Ja, ze leven echt voor mij.
Ooooh, Taarten van Abel! Zo'n mooi programma. Ik ging er naar kijken in de tijd dat de VPRO 's morgens ook de Daltons uit ging zenden. Heel ander soort programma maar ook zo betoverend onschuldig, dat jongste jongetje.
En hoe hij met de kinderen praat is inderdaad zo knap! En soms stellen ze hem ook best wel ongepaste vragen maar hij geeft gewoon antwoord.
Ja de Daltons daar ben/was ik ook fan van.
Weet je trouwens dat er twee versies zijn?
De jongensjaren dat ze richting puberteit gaan en je hebt ook een serie dat ze nog kleiner zijn.
Ik hoop nog altijd dat er een keer een derde serie komt, van hoe het nu met ze gaat . Ja, ze leven echt voor mij.
zondag 19 september 2010 om 19:46
zondag 19 september 2010 om 19:48
quote:kaetje schreef op 19 september 2010 @ 19:44:
Ik vond die eerste serie het leukste. Dat jongetje is zo ontwapenend. Dat ie bij de buurvrouw had verteld dat ze een zusje hadden gekregen terwijl dat helemaal niet waar was
O ja, ik weet wat je bedoelt!
Ik vond die aflevering met die trui ook legendarisch.
Weet je nog, kreeg hij een trui van een meisje waar hij verliefd op was. Die ging er toen later met zijn broer vandoor en toen ging hij aan het eind van de aflevering met die trui aan fietsen met het draadje los zodat de trui langzaam afrolde.
Kan het bijna niet uitleggen . Maar als je 'm kent weet je wat ik bedoel.
Ik vond die eerste serie het leukste. Dat jongetje is zo ontwapenend. Dat ie bij de buurvrouw had verteld dat ze een zusje hadden gekregen terwijl dat helemaal niet waar was
O ja, ik weet wat je bedoelt!
Ik vond die aflevering met die trui ook legendarisch.
Weet je nog, kreeg hij een trui van een meisje waar hij verliefd op was. Die ging er toen later met zijn broer vandoor en toen ging hij aan het eind van de aflevering met die trui aan fietsen met het draadje los zodat de trui langzaam afrolde.
Kan het bijna niet uitleggen . Maar als je 'm kent weet je wat ik bedoel.
zondag 19 september 2010 om 19:49
dinsdag 21 september 2010 om 08:52
Ik heb de uitzending met het jochie ook gezien, veel te wijs voor zijn leeftijd, maar wat een lieverd. Hij moet wel. Met dat amsterdamse accentje "het is dolfijn om bij jou te zijn. Weet je wel, dol-fijn." En dan dat trotse bekkie dat hij zoveel wittigheid had bedacht. Aandoenlijk hoor. Ik vind het een mooi programma. Abel windt er geen doekjes om, is recht door zee en oprecht geïnteresseerd.
dinsdag 21 september 2010 om 20:02
zondag 17 oktober 2010 om 10:30
Altijd als dit programma voorbij komt denk ik even aan een geliefde uitspraak van mijn kleine nichtje. Moeder van nichtje vroeg aan haar: 'als jij nou zo'n mooie taart voor iemand mocht bakken, voor wie zou die dan zijn?'
Antwoord: 'Voor Tante Guinevieve, omdat ze zo mooi en zo lief is'
Zucht. De taart zelf heb ik dan niet mogen ontvangen maar die uitspraak alleen al geeft me zo'n warm gevoel van binnen, ben gek op mijn nichtje, en heel blij dat dat wederzijds is.
Antwoord: 'Voor Tante Guinevieve, omdat ze zo mooi en zo lief is'
Zucht. De taart zelf heb ik dan niet mogen ontvangen maar die uitspraak alleen al geeft me zo'n warm gevoel van binnen, ben gek op mijn nichtje, en heel blij dat dat wederzijds is.