Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Hé hallo sproet!

Hoe is het met je wandelende jochie?
quote:Vakantiekriebels schreef op 20 september 2010 @ 16:12:

Zeker saai ja!

Is het alweer een beetje opgeklaard in je hoofd? Ja gelukkig wel een beetje. Ik ga er zo vandoor en denk dat ik hier vanavond maar niet verschijn.
Pienie

Krieb, alles goed met mijn wandelende jochie. Hij is nu bij de go (normaal op dinsdag) zodat ik laatste spulletjes kan inpakken. Gelukkig is hij weer z'n gezellige zelf sinds hij kan lopen. Had toch geen 3 weken geleden met hem willen vliegen

Ik heb je taart trouwens bekeken gisteravond. Zag er mooi uit!
Ik had trouwens net iets heel raars. Ik wilde geld pinnen en tot 2 keer toe zei de machine dat ik de verkeerde code gebruikte en ik was er van overtuigd dat ik de juiste gebruikte. Heb het geen derde keer geprobeerd (kan niet echt een geblokkeerd pasje gebruiken nu) en toen hebben ze het bij de bank weer rechtgezet en nu doet 'ie het weer. "Kan gebeuren", aldus de bankmedewerker.
Nou ja wat gek zeg! Ik vertrouw dat soort dingen nooit, denk dan gelijk aan skimmen oid.
Ja daar dacht Sproetman ook meteen aan. Gelukkig niet dus (is me namelijk al een keer overkomen)
Sproet, heb t kaartje gevonden trouwens. Heb net het spul in een envelop gedaan en doe het morgen op de bus.
Lees het net op de groep, hier ook nog een keer dank je wel!
Graag gedaan! Bengman is de envelop nu aan het posten, rondje met de hond en langs de brievenbus. Overmorgen ws. wel op de plek van bestemming.

Bengman heeft een heerlijke dag gehad met Bengelien, zo pieperig als ze het weekend was, zo lief was ze vandaag. Gelukkig maar, want hij stond er alleen voor. Madammeke kwam pas om 10:30 uit bed zakken en heeft ook nog van 13.00 - 15.15 geslapen. Ze heeft zelfs maar 1 voeding gehad, ik heb haar gevoed om 07.15 en ze heeft vlak voor haar middagdut een fles gehad en dat was het Ze ligt er nu ook alweer bijna een uur in, lekkere slaapkop. Hopelijk doet ze het vannacht ook een beetje netjes, zou ik zeer kunnen waarderen!

Vanavond heeft ze heerlijk zitten smullen van kale pasta en sperziebonen (aparte combi, maar als ik sperziebonen serveer eet ze alles wat erbij ligt ook op). Zo gezellig zo'n lekker peuzelend moppie aan tafel
Dat is een goede dag geweest Beng! Fijn voor Bengman ook. Je kunt een volgende keer ook (verse) ravioli of tortellini geven. Kale pasta, maar dan met een beetje extra smaak.
Was zeker een goede dag, Bengman was ook helemaal blij en vrolijk. Hij had lekker met haar meegeslapen dus was zelf ook uitgerust en fit.

Ook de bijvoeding ging goed vandaag, 2 flinke schijven mango, een half kapje brood en sperziebonen + pasta (5 bonen en 5 stukjes fusilli).

Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, hoop niet dat ze de gemiste fles vannacht nog wil inhalen....
Ben ik toch nog even. Pienman is bij de buren. Zou mee gaan met Pienmini maar die slaapt al (natuurlijk).

Beng, Pienmini heeft vandaag ook (weer) maar 1 voeding gehad. Hij is zijn slaapjes ook aan het verleggen dus misschien zit er wel een nieuw ritme aan te komen. Hij heeft een hele ( ) mango op vanmiddag. Tja dan kan zo'n fles bv er niet meer bij natuurlijk. En vanavond stortte hij zich zowat op de gegrilde paprika. En toen dat op was nog wat sperziebonen. En daarna heel goed uit de borst gedronken.

Ga binnenkort ook maar weer eens pasta proberen.

Nu lekker BNTM kijken. De tweede helft negerzoenen zijn al op.
's Avonds op pad met kind doen we eigenlijk nooit. Bengelien ligt echt voor 19.00 in bed.

Een hele mango? Sjee dat is veel zeg! Wij bieden niet zo veel aan, gewoon een kleine portie. Vanmorgen stond ik een mango te schillen en te snijden en ik zet dan 1 portie in de koeling en de rest in de vriezer. Dat is ook weer makkelijk voor volgende week als ik weg ben.

Bengman eet zelf nl. niet veel fruit en ik vind het zo zonde om fruit weg te gooien. Hij zal niet vrijwillig appel eten oid. Alleen banaan en peer wil hij eten, andere soorten fruit krijgt Bengelien dus van mij (dan eet ik de rest op) of mango uit de vriezer. Of ze krijgt pruim ofzo, een hele pruim kan ze nog wel op.
Mijn zak drop is overigens ook leeg, ben aan de volgende begonnen. En ik heb een magnum en een cornetto op
Beng ik las op het andere topic je bijdragen en ik moest er helemaal even van slikken. Wat ben je toch een kanjer
Morning!

Nu ben ik gesneuveld... Ik ga even tukke op de bank!

Toedels!
Dank voor t compliment Mard

? Luus ? Ben je ziek? What's up?
ziek.... rillerig, voel warm, keelpijn, verstopte neus, hoofdpijn, dichtzittende oren...
http://media.rtl.nl/media ... gsscenarios_2011_2012.pdf

Volgens mij valt het allemaal nog wel mee....

Beterschap luus!
Mijn geliefde zei dat het voor ons neerkwam op 50 euro per maand, dus het leek mij ook wel mee te vallen.
anoniem_649ad06f4ae00 wijzigde dit bericht op 21-09-2010 19:54
Reden: Een hele erg ij/ei, werken en forummen gaat niet samen... :-$
% gewijzigd
50 euro per maand is te overzien Mard. In onze situatie doet het er niet toe. Minder dan niks kun je niet krijgen. Tenzij we ineens moeten gaan betalen ofzo, ik zie de overheid er voor aan
Aangezien ze het op het nieuws vorige week ook al hadden over verdubbeling van de kosten, geloof ik dat het toch nog wel mee lijkt te vallen.
Luus, getsie beterschap!!

Ik vind het ook nog steeds verwarrend eerlijk gezegd want als je de uitleg boven aan blz 4 moet geloven stijgen je kosten bij een modaal inkomen met 43.1% meer (mensen met een minimum inkomen 77.8% meer ). Dus dat is dan wel bijna de helft meer. Toch? Terwijl als je in die tabel kijkt het allemaal wel meevalt.

I don't get it anymore!!!
Verdubbeling eigen bijdrage (i.e. forse verlaging tegemoetkoming voor alle inkomens) zou wel heel bar zijn. Dan is het voor bijna niemand meer op te brengen. Als je bijna het volledige brutobedrag van 6,25 p/uur van het KDV netto moet betalen is het niet meer op te hoesten.

Laten we maar hopen dat het mee gaat vallen inderdaad.
Ik snap de tabel overigens ook niet, de inkomensgroepen sluiten niet op elkaar aan volgens mij. Nou ja, ik zal wel een ei zijn - economie was niet mijn sterkste punt op het VWO.

De opsteller van dit rapport beheerst de Nederlandse taal iig niet, verlaagt wordt... au!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven